MenP ik ben zelf tandartsassistente en een enkele foto kan echt geen kwaad. De hoeveelheid straling is zo minimaal en ook zo lokaal, plus het feit dat je gisteren negatief getest hebt zou ik me geen zorgen maken!
@anita balen meid. gelukkig heb je wel een goed weekend gehad. @menp balen van je test. wie weet over een aantal dagen? @norah ben erg benieuwd wat de dokter zal zeggen. zoveel flauw vallen is echt niet gezond. @sasjuh vanaf nu mag het alleen maar beter worden, hoop dat alles vanaf nu mee zit. en wat betreft de foto's goed dat je het zegt moet binnenkort ook naar de tandarts. dan weet ik dat een keer dus geen kwaad kan. hier verder alles nog rustig. wel iets gevoelige borsten. zal wel de aanloop van ongi zijn. fijne avond nog!
17 april: rose83 (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) 18 april: MenP2010 (28 jaar, 2e ronde, 1e kindje)(bij een cyclus van 52 dagen) 18 april: Anita1985 (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) 21 april: Samantha1 (24 jaar, 4e ronde, 1e kindje) 23 april: Marije007 (32 jaar, 5e ronde, 1e kindje) 01 mei: Saxia (33 jaar, 5e ronde, 1e kindje) 03 mei: Carly (29 jaar,6e ronde,1e kindje) 03 mei: Hip1983 (28 jaar, 7de ronde, 1 kindje) 15 mei: Winnietje (25 jaar, 6e ronde, 2de kindje) Uitgaande van mijn langste cyslus tot nu toe ??: Sasjuh83 (28 jaar, 4e ronde, 1e kindje) ??: Pooh ( 26 jaar, 5e ronde, 1e kindje ) Zwanger: Mout83 (27 jaar, 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 2 Sept Norah12 (21 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept Marlijn83 (27 jaar, 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 27 sept Sandra2 (24jaar), 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 5 okt Esli4 (28 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 6 oktober. Dora (33 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 7 oktober Suusje1979 (31 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 9 oktober Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e kindje) uitgerekend 2 november JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 24 november Tazzie (31 jaar, 4e ronde, 1e kindje) +/-uitgerekend 2 december troetjuh (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 11 december
norah, dat flauwvallen klinkt nu echt niet goed. Zou ook nderdaad je huisarts bellen.. saxia klus ze vanaaf hier gaat alles redelijk, wel veel moe. en in de loop van de middag steeds wat misselijk, en als ik erg veel doe ook snel duizelig. (met werk vooral als ik dan achter elkaar door alles moet schoonmaken in een rap tempo :S ) Moet ook nogal veel bukken in mn werk helaas, en dan voel ik soms t omhoog komen, maar t blijft nog binnen morgen over een week eindelijk naar de vlos.
Hoi Meiden, Ik lees nog mee, maar heb weinig te melden. Ik duim nog steeds voor jullie allemaal! Norah, ik zou ook even een bezoekje aan de dokter brengen als ik jou was.
ik heb trouwens een vraagje.. althans ik zit er een beetje mee. werk dus in de thuiszorg en heb op woensdag 's ochtends en 's middags een client die allebei roken . Vond t altijd al niet zo heel prettig, maar nu ik zwanger ben eigenlijk helemaal niet. Gooi als ik er ben wel zoveel mogelijk de ramen en balkondeuren open (zowiezo in de ruimte waar ik bezig ben gaat alles open) Zou het veel kwaad kunnen? Ik kan nu niet zomaar ineens naar kantoor bellen en zeggen dat ik die clienten niet meer wil. Niet zonder een goede reden. Moet per client eigenlijk er 3 uur werken, maar kan meestal (vooral 's middags) wel voor elkaar krijgen een half uurtje eerder weg te mogen
HallO Tazzie, Ik heb ook altijd bij rokende mensen gestaan op mijn werk tijdens de zwangerschap. Volgens mij kan het weinig kwaad. Uitlaatgassen zijn ook slecht en daar loop je dagelijks in. MIjn kindje heeft er in ieder geval niks aan over gehouden
oke, overal lees je dingen dat het enorm slecht zou zijn enzo. En tis gelukkig ook maar 1 dag, al mijn andere clienten roken niet.. (aan de andere kant mijn moeder heeft tijdens dat ze zwanger was van mij gewoon doorgerookt. Ik was wel iets te licht en 11 dagen te vroeg geboren. heb ook een paar dagen in couveuse gelegen, maar merk er niks van haha )
tazzie, bij ons is het zo dat als ze een contract aangaan, ze daarbij instemmen om niet te roken waar zorgverleners bij zijn. ik herinner ze daar ook zeker aan als ze een sigaret willen opsteken. eerder vond ik t niet zo'n punt, behalve als ik er langer was, maar nu geef ik ook aan dat ik dat vanwege mijn zwangerschap niet wil hebben. er wordt wel gezegd dat meeroken net zo schadelijk is, en ik wil geen risico nemen.
hm dan zou ik hun dat eens moeten vragen, ik weet niet of dat bij ons ook zo is. De client van de middag die vergeet ook een hele boel (korte termijn geheugen is heel slecht) zeg weleens dat ik t benauwd krijg en dan drukt ie zn sigaret ook uit, om een half uur later m toch weer op te steken En ik heb er al die tijd nooit heel erg een probleem van gemaakt dus dat staat ook een beetje stom dat nu wel te doen.(wil nog niet vertellen dat ik zwanger ben voorlopig ben pas 7 week.)
Ja snap dat je dat nog niet wilt zeggen. Daarom herinnerde ik ze in het begin aan dat contract. Lijkt me haast logisch dat dat bij jou zo is, want werkgevers zijn volgens mij ook verplicht om jou in een rookvrije ruimte te kunnen laten werken. Als clienten bij mij koppig waren zei ik dat wij in dat geval het recht hadden om per direct de zorgverlening kunnen stopzetten. Daar schrokken ze wel van
ooeeh dat vind ik wel heel ver gaan een contract. ik snap de rookvrije omgeving best. maar wat als je clienten daar nou wonen. Hun huis waar zij roken?? dat hun afhangelijk zijn van hulp ok daar kiezen ze niet voor. Maar als de bijv de thuis zorgt in mijn huis komt vind ik dat niemand mij zegt dat ik in mijn huis geen sigaretje mag roken. Vind het een beetje triky. werk trouwens zelf ook in de gehandicaptenzorg, Tijdens mijn zwangerschap ik wel gelezen dat vaak kinderen van roker te vroeg worden geboren en te licht zijn. maar verder niet. Ben trouwens voor mijn zwangerschap gestopt en ben ook een week te vroeg bevallen. dus of het echt wat zegt weet ik niet. Hier zullen de meningen altijd over verschillen denk ik
Tblijft altijd wel lastig idd.. Maar dat contract was alleen voor als wij er waren he? Niet dat ze neit meer mochten roken in huis, ze mogen er alleen geen opsteken als wij erbij zijn. Ik vind het juist goed, we hebben ook collega's met astma enzo..
ja ik vind zo'n contract oo kwel wat.. Maar goed jij doe de verzorgende kant toch norah? dus betekent dat je zo ong 3 kwartier binnen bent? Ik ben huishoudelijk en dus over t algemeen echt 3 uur daar bezig. Dan zouden ze 3 uur lang niet mogen roken? Wat ik eigenlijk t naarste vind, is dat ik binnenkom en t al blauw staat eigelnlijk. daarom gooi ik ook gelijk de deuren en ramen open. Zal bij de middagclient anders een briefje neerleggen of hij zelf voor ik kom alles al open wil zetten. (en hopen dat ie dat briefje dan niet weggooit) Al heeft ie hopelijk met dit weer alles lekker open staan.
Klopt, ik ben verpleegkundige, en ben er soms maar 10 min - max een uur. Maar, ik weet wel dat t ook geld voor onze huishoudelijke hulpen... (zelfde organisatie) en dat clienten dan even een sigaretje buiten moeten roken als de hulp idd er lange tijd is. Snap heel goed dat je het vervelend vind!
Trouwens, huisarts gebeld, die gaf advies om vlos te bellen. Vanmorgen assistentie van de vlos aan de tel gehad en probleem uitgelegd. Mm, zegt ze, 'als je het voelt aankomen als je ergens staat moet je met je benen gaan wiebelen'. Yeah right, ik voel me compleet serieus genomen.. Dus even uitgelegd dat dat weinig zin had want als ik het voelde komen moest ik echt aan zitten en werd t zwart voor me ogen... en dat ik zelfs sterretjes zag als ik op mn stoel zat en licht was in mn hoofd. Oke, toen ineens zei ze dat de vlos me vanmiddag terug zou bellen....... Fijn, ik word eindelijk serieus genomen...(dacht ik) want ik ben nog steeds niet gebeld... Fijn is dat... Zet ik de stap eindelijk, krijg je dit... Als ze morgen nog niet bellen bel ik de huisarts wel weer... Zo ff sacherijnen hoor
@norah wat vervelend meid dat ze er zo luchtig over doen. ook raar dat de huisarts je niet verder wil helpen mss heeft het wel niks met je zwangerschap te maken. ik zou morgen gewoon de vk weer bellen. succes! en laat je niet afschepen. @tazzie ik denk niet dat het erg is hoor zeker omdat je er maar 1x per week komt. maar als je je er echt niet goed bij voelt dan moet je er gewoon iets vanzeggen. het klopt trouwens dat jij recht hebt op een rookvrije werkplek dus denk dat je werkgever ook wel afspraken heeft met de clienten. @saxia en goed geklust hihi heb je al een tempstijging of niet? dan begint het wachten weer ik stap ook op de wachtbank dus kunnen we elkaar gezelschap houden. ik had gisteren een positieve ovutest en vanochtend een tempstijging dus heb vanacht denk ik mijn ei gehad joehoe!! nog nooit zo'n vroege eisprong gehad geloof ik. dus misschien dat mijn cyclus eindelijk een beetje normaal is en dat ik nu een lf van 14 dagen heb ipv 10 of nog minder. hope so. maar hoop natuurlijk nog meer dat ik daar niet achter ga komen en dat ik gewoon zwanger word deze ronde!! was gisteren volle maan weet niet of dat iets boeit maar wie weet haha. moet eten gaan koken maar geen idee wat. suggesties? en dames wat een heerlijk weer vergeten jullie niet te genieten!!! heb zelf alleen zaterdag vrij jammer genoeg. maar zit nu in de tuin en is nog erg lekker!
@norah en ben je alsnog gebeld? Het is mij ook wat te vrijblijvend allemaal. Gewoon weer bellen morgen. Net zo lang totdat jij gerustgesteld bent en een antwoord hebt. @tazzie Tja da's een lastige. Ik geloof dat ik wel zou aangeven dat ik die rook niet prettig vind. Kan je geen rookvrije clienten aanvragen om bij te werken? @Hip ja hoor lekker geklust. geen opgave. straks nog een rondje voor de zekerheid hihi. Jij ook lekker geklust? Temp vanmorgen niet gestegen en de ovu test vanmiddag negatief. Nou ja we zien wel. Ik wachtbank lekker met je mee. Wel gezellig zo samen. Ben al de hele week aan het proberen een ooievaar te spotten, maar nee... en die volle maan, kweetniet hoor. we krijgen dan toch geen weerwolfje of zo he? Wij hadden lekker makkelijk frietjes, hmmmm, makkelijk in de tuin neer te zetten zo'n friteuse met dit weer. En Hip wat is het geworden qua eten? Wie was er nou naar de vlos? En nog belangrijker hoe was het? Sasjuh moet jij nou morgen al laten meten of volgende week pas?
17 april: rose83 (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) 18 april: MenP2010 (28 jaar, 2e ronde, 1e kindje)(bij een cyclus van 52 dagen) 21 april: Samantha1 (24 jaar, 4e ronde, 1e kindje) 23 april: Marije007 (32 jaar, 5e ronde, 1e kindje) 01 mei: Saxia (33 jaar, 5e ronde, 1e kindje) 03 mei: Carly (29 jaar,6e ronde,1e kindje) 03 mei: Hip1983 (28 jaar, 7de ronde, 1 kindje) 15 mei: Winnietje (25 jaar, 6e ronde, 2de kindje) Uitgaande van mijn langste cyslus tot nu toe ??: Sasjuh83 (28 jaar, 4e ronde, 1e kindje) ??: Pooh ( 26 jaar, 5e ronde, 1e kindje ) ??: Anita1985 (26 jaar, 5e ronde, 1e kindje) Zwanger: Mout83 (27 jaar, 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 2 Sept Norah12 (21 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept Marlijn83 (27 jaar, 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 27 sept Sandra2 (24jaar), 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 5 okt Esli4 (28 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 6 oktober. Dora (33 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 7 oktober Suusje1979 (31 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 9 oktober Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e kindje) uitgerekend 2 november JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 24 november Tazzie (31 jaar, 4e ronde, 1e kindje) +/-uitgerekend 2 december troetjuh (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 11 december Hoi dames, heb mezelf weer even in het oranje weggezet. Als ik m'n ei heb gespot verplaats ik me weer naar het blauwe gedeelte. Heb alles wel gelezen, maar heb het allemaal niet onthouden Sorry! Het was echt zo ontzettend veel.. Norah, goed dat je even actie onderneemt! Dat flauwvallen kan echt niet goed zijn. Sasjuh, hopen dat we allebei snel een ei spotten! Slik je nu verder ook nog medicijnen? Hip, een ei, super! Hopelijk goedgeklust! Rose, hoe is het met jou? MenP, balen van die witte testen! Hoop snel duidelijkheid voor je! Saxia, had jij je ei nu ook al gespot? Ik ga nog even lekker voor de tv hangen! Liefs, Anita