stoppen met de pil in november wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwen85

Gwen85 Lid

16 nov 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Ik ben ook gestopt met de pil. We gaan voor ons eerste kindje. Spannend! Ben 6 november ongesteld geworden. Nu bezig met ronde 2. Iedereen succes!

2. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @JBG, inderdaad allemaal heel erg spannend. Vanochtend een test gedaan. Maar helaas geen positieve uitslag. Hoop wel dat ik nu op korte termijn ongesteld wordt en dat we aan de volgende ronde kunnen beginnen.

Voor jou goed nieuws dat je cyclus al gelijk zo begint. Wat betreft je vraag over testjes daar ben ik net als 8chantal8 nog niet mee bezig. Mijn idee was net als haar dat als het nog een paar keer niet lukt om daar dan mee te starten.

Ben vandaag ook een beetje een overzicht op het NOD-forum aan het ontleden geweest en de kans dat je volgens mij de eerste of tweede ronde gelijk zwanger bent is denk ik ook niet zo groot.

Maar laten we het hopen! Hoop dat ik in december ook nog een kans krijg!

3. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @anita: Ik heb inderdaad hier zitten lezen en de meeste mensen die worden inderdaad niet gelijk de 1e (2) maanden zwanger.. Geduld is een schone zaak in het geval van kindjes krijgen (maar wel een moeilijke :))

Als het aan mij ligt beginnen we nu om het te proberen, maar manlief wil wachten tot januari. Dus moet nog even geduld hebben :p!

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hallo allemaal, zag dit topic en ik ben ook sinds afgelopen donderdag (11-11 dus :D ) gestopt met de pil.. Althans donderdag was de laatste van mn strip. en nu ontpillen en vanaf januari willen we ervoor gaan..
    Heb nog niet alles doorgelezen, zal dat morgen even doen.

Maar ben nog aan t kijken welk foliumzuur en vitaminentabletjes ik moet gaan slikken. tips? (zag wel snel wat merken staan, zal morgen t rustig doorlezen en dan vast meer tegenkomen ;)

5. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @Tazzie, leuk dat je komt meekletsen! Ik heb foliumzuur van de DA, maar er zijn veel verschillende!

Veel plezier

6. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    hoi hoi
    hoe gaat het met jullie?
    hier aan deze kant is alles goed, woon nu lekker al 2 dagen samen met manlief,
    lekker samen een beetje keutelen is erg leuk

hebben jullie dat ook, word met de dag spannender
    ik kan nog niet helemaal wenne aan het idee dat nu echt gaat gebeuren,(lijkt nog zo onwerkelijk, omdat je al een hele tijd hoopt maar nu is het dan toch echt zover,
    wij gaan voor ronde 1 ik hoop dat ik snel ontpilt ben en een mooie regelmatige cyclus krijg
    hoor nu alleen wel steeds vaker dat mensen eerste 3 a 4 maanden mooie cyclus hebben en daarna stopt het ineens :S
    dat maakt me toch ook wel een beetje angstig, kennen jullie dit?

@ alle nieuwe mensen leuk dat jullie gezellig met ons mee komen kletsen en suc 6 en houd op ons de hoogte

@tazzie ik had eerst evisan foliumzuur
    ik heb nu van de apotheker in een handige klicker deze kosten 3,25 voor 90 tabletjes die van evisan 3,89 voor 28
    veel suc 6 met uitzoeken

7. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    @ JBG
    dat is wel grappig zeg wij lopen precies gelijk ;)
    ik ben het ook gisteren geworden,
    vind wel erg leuk dat we beetje gelijk op gaan hope dat zo blijft ;)

8. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @Troetjuh
    Dat is inderdaad wel grappig ja:)! Zou wel leuk zijn als dat inderdaad zo blijft. Mijn man wil in principe in januari pas beginnen maar ik wil heel graag nu al gaan proberen, ik zei al tegen mijn man, wat maken die 6 weken nu uit?!
    Dus hij gaat er nu over nadenken...
    Moet eerlijk zeggen dat het voor hem een beetje angst is voor het onbekende...
    Ik moet altijd de eerste 'aanzet' geven omdat hij wat onzeker is.. Dat ging op voor samenwonen, huis kopen en trouwen.. We zijn nu 8 jaar samen en zo klaar voor een kindje!

Zijn jullie al lang samen en wie was er bij jullie het eerst 'klaar' voor?

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @ JBG , wij zijn aankomende januari 4 jaar samen, wonen ruim een jaar samen en gaan in het voorjaar trouwen.

aankomende ronde zou onze 2e ronde zijn maar helaas moeten we die overslaan, heb namelijk sinds het weekend een blaasontsteking pff geen pretje. dus het word ergens eind december voor we weer een kans hebben.

Ik slik Totaal Mama en Baby , ook met foliumzuur en kan ook nog geslikt worden tijdens de zwangerschap.
    vind ze vooral fijn omdat ze niet belachelijk groot zijn en ze makkelijk weg slikken.

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ohja en je vraag wie er eerst klaar voor was, dat was ik :) vriendlief moest heel erg wennen en riep zelfs een keer : IK VOEL ME ZELF NOG EEN KIND hahah
    maar na een paar weken was hij toch weer in de realiteit en was ook hij er klaar voor en heeft hij zelfs besloten dat dit nu wel een mooie tijd zou zijn

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    wij zijn in december 3 jaar samen, wonen bijna een jaar samen. willen in prinnicpe vanaf januari echt beginnen (al mag het van mij nu al wel :p ) vriendlief wilde eerst nog langer wachten en ik was er al klaar voor. maar goed komt ook door t leeftijdsverschil denk ik, ik ben iets ouder dan mn vriend.. maar hij is nu wel om.

12. Rooss

Rooss Lid

9 nov 2010
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is na het stoppen met de nuvaring alles beetje ontregeld merk ik. Was ongesteld 1,5 dag, toen 2 dagen niet, nu weer ongesteld..
    Njaah we wachten rustig af...
    Leuk om alles van iedereen beetje te volgen ;)

13. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    ik ben eind oktober gestopt met de pil! dit is wel de eerste maand van proberen dus!! heb 6 jaar de pil geslikt en weet totaal niet meer hoe mijn cyclus was voordat ik aan de pil begon.. volgende week mag ik testen spanned dus! van ontpillen heb ik niet echt last gehad.. eerste paar dagen een beetje moe en suf.. niet helemaal lekker in mijn vel maar al gauw voelde ik me een stuk beter als dat ik de pil wel slikte.. had enorm veel zin om te klussen.. en dat hebben we dus ook gedaan..

14. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    @jbg
    ik ben nu euh van febuari bij mijn vriend
    en wonen nu dus 3 dagen samen :D
    ik was de eerste die hier aan toe was, haha heb gelijk vanaf het begin af aan gezegt als je wat met me wil weet dat ik graag een kind wil dus als je hier niet aan toe ben... bedenk je dan nog maar eens
    maar man lief wou ook wel heel graag kindertjes dus een betere combi is er niet :D
    sommige vinden het snel, maarja ik ben ondertussen 26
    en daarbij het voelt super goed
    en er kan altijd wat mis gaan okal ben je weet ik hoeveel jaar je bij elkaar bent

15. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hallo allemaal,

Vandaag een heerlijk dagje sauna gehad met moeders, genoten!!!
    Moest dus ff weer bijlezen.
    @JBG, wij waren in juli 5 jaar bij elkaar, en wonen nu ruim 3 jaar samen. Ik heb wel eens geopperd zullen we een kindje 'nemen'? Maar kreeg daar vaak weinig respons op, totdat hij ongeveer 3 weken geleden tegen me zei, ik wil graag een kindje van je........
    Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik slik foliumzuur van de kruitvat (eigen merk) Is in principe allemaal hetzelfde als je maar 400mcg neemt (microgram).

Nog 3 dagen de pil slikken, en dan...................Ahhhhhhhhhhhh;)
    Groetjes

16. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

jeetje er wordt hier echt al ontzettend lekker gekletst zo! En dat is natuurlijk alleen maar leuk.
    Ik en mijn vriend zijn in december 4 jaar samen en wonen momenteel alweer meer dan 2 jaar samen en dat bevalt nog steeds super! Bij ons is het zo dat we de beslissing voor zo'n lief klein hummeltje samen hebben genomen. Ik ben 25 en mijn vriend is 30 en in onze omgeving horen we de laatste tijd veel geluiden dat het allemaal niet zo voor de hand liggend is om zwanger te worden. Wat ze bij ons dan ook vaak zeggen is "je neemt geen kinderen maar je krijgt ze".

Laten we dus hopen dat het krijgen van een kindje bij ons allemaal gaat lukken binnen een niet al te lange tijd.

Heb gisteren zelf een negatieve test gedaan :(. Ondanks dat je dan nergens van uitgaat viel me op dat je toch wel een beetje teleurgesteld bent.. Daarnaast weet ik ook niet hoe mijn cyclus in elkaar zit gezien het voor ons de 1e ronde is. Momenteel nog steeds niet ongesteld. Hoop wel dat snel doorkomt zodat we met de volgende ronde kunnen starten.

Of zou ik misschien te vroeg hebben getest??

17. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hoi!

Even over mij:

Ik ben zelf 21 jaar en mijn man is 24. Wij zijn ongeveer 3,5 jaar samen, waarvan nu een half jaar getrouwd!
    Helemaal zin om aan kinderen te beginnen! Altijd al gewilt! Nu maar hopen dat het gaat lukken!
    Heb al een test gedaan, helaas was die negatief. Heb wel erg veel kwaaltjes, maar wil er niet op hopen omdat we helemaal niet op de goede momenten geklust hebben!
    Ga zaterdag nog een kruidvat test doen denk ik!

Maarre, anita, klopt jouw banner? Dat je al 4 dagen overtijd bent?

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Spannend Norah12, ben benieuwd!

19. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hoe is het met jouw blaasontsteking chantal? Slik je antibiotica dat je daarom moet wachten?
    Lastig hoor!
    Leuk dat jouw vriend er nu ook klaar voor is. Mijn man was ook snel om. Ik ben er alleen wel heel veel mee bezig, hij was minder. Maar gisteren was wel leuk toen we allebei thuis waren, zei hij ineens: Schat, kijk es naar deze babykamer, zo zou ik hem willen. Hhaha, zat ie naar babykamers te kijken:)

20. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    zo dames
    vandaag is het voor mij (en denk ook voor jbg)
    de eerste pil vrije dag wij hadden namelijk vandaag aan een nieuwe pil begonnen maaaar dat doen we lekker niet:p
    hihi spannend voor de mensen die bijna mogen testen!

@ chantal hoe is het nu met je? slaat de antibiotica aan?
    echt wel jammer idd dat je nu een ronde over moet slaan
    maarja aan de ene kant beter je weet maar nooit natuurlijk...

Deel Deze Pagina