@Norah12, mijn banner klopt inderdaad, maar ook weer niet . Het is namelijk zo dat ik bij het maken van deze banner ben uitgegaan van een cyclus van 28 dagen.. Maar omdat de menstruatie nu voor het eerst uit zichzelf moet komen en niet i.v.m. de stopweek van de pil was dat ook een pure gok. Zit nu nog steeds te wachten op mijn ongesteldheid die tot op heden nog steeds uitblijft, zou graag beginnen met de 2e ronde. Heb namelijk afgelopen dinsdag een negatieve test gedaan. Daarnaast heb ik ook niet echt het idee dat ik zwanger ben, maar ook niet dat mijn menstruatie er snel aankomt . @troetjuh en JBG, ook voor jullie breekt dan een spannende tijd aan zeg! Heel veel succes en vooral gewoon genieten. Hopen dat we in 2011 allemaal ouders mogen worden van een geweldig mooi mensje! Nog even een vraagje, zal ik over een paar dagen nog eens een test moeten doen volgens jullie?? Alvast bedankt voor jullie mening!
Norah, leuk dat je man al babykamers aan het kijken is enzo troetjuh al een pilvrije dag.. die is voor mij morgen.. anita spannend
@ anita als je niet zeker ben van je cyclus zou ik toch nog een keertje testen als het erg lang duurt, je weet maar nooit kan natuurlijk best zijn dat het nog heel geen hcg had maar ja tis indd wel waar tis meestal meer uitzondering dan regel als je in de eerste maand gelijk zwanger bent @ tazzie spannend meid jij ook suc 6 he ik hoop dat we niet al teveel (bijwerking hebben) van die pil heb nu al wel 2 dagen koppijn weer.... beetje jammer maarja ik heb eigenlijk al 3 jaar ofzo 5 keer in de week hoofdpijn
ben een x eerder gestopt geweest(niet om zwanger te worden) en had toen vrij weinig last moet ik zeggen en cyclus was vrij regelmatig.. maar das ook alweer bijna 4 jaar geleden.. dsu hopelijk wordt het nu net zo wel balen dat je veel hoofdpijn hebt zeg, hoop dat het gauw wegtrekt
@Troetjuh: ben al een maand gestopt met de pil , wilde 1 maand ontpillen, tot ik weer uit mezelf ongesteld werd, en dat is na precies 28 dagen gebeurd, dus ben nu bijna van mijn 1e 'echte'periode af! Mijn mannetje wil dus eigenlijk pas vanaf januari het gaan proberen, maar hij heeft me beloofd dat hij ging nadenken voor misschien eerder... Ik ben er zooooo aan toe, dus wat mijn betreft gaan we er deze maand al tegen aan !! @Anita; het is altijd een beetje lastig om te bepalen hoe en wat nadat je met de pil gestopt bent. Sommige vrouwen worden gelijk na 28 dagen ongesteld, sommigen doen er weken langer over. Doe vooral waar je jij goed bij voelt, als jij het niet erg vind nog een keertje te testen, dan moet je dat gewoon doen! Liever dan geen onzekerheid, maar wacht nog een paar daagjes! @Tazzie, hoop voor je dat je snel weer een regelmatige cyclus hebt!
Ik heb nu een cyclus van 32 dagen, maar mijn eerste cyclus na de pil was 21 dagen. Ik schrok heel erg toen ik dus de volgende cyclus maar niet ongesteld werd want ik was uitgegaan van 21 dagen. Zo heeft het soms even nodig voor het stabiel is.
JBG: Bij mij hielp het heel erg door te zeggen doordat de keuze om ouders te worden, die heb je allang gemaakt door te zeggen dat jullie voor een kleine willen gaan. Waarom dan in Januari pas? De keus is immers al gemaakt? In januari ben je er echt niet 'meer' klaar voor Mijn man was toen heel snel om, haha en wilde er ook gelijk voorgaan.
@Norah: ik heb net weer met mijn man gepraat en dan zegt ie 'ik moet aan het idee wennen'. Dus ik weer, in januari is het niet anders als nu, dus ik snap zijn logica niet... Ben ik nu zo raar of denkt hij nu zo moeilijk?
Laat hem maar aan het idee wennen als jij eenmaal zwanger bent Zo kijk ik er tegenaan. Stel, het duurt een half jaar voor je zwanger wordt, dus waarom wachten? Je krijgt pas 9 maand later een kind, die tijd kun je gebruikne om eraan te wennen! Maar meid, mannenlogica is niet altijd logisch voor ons he!
@Troetjuh en JBG, bedankt voor jullie advies. Ga gewoon nog even een paar dagen afwachten en als er volgend weekend nog niks is veranderd nog even een testje. @JBG, even een opmerking over dat jullie in januari pas echt willen beginnen. Denk wel dat je er beide voor de volle 100% achter moet staan. Alhoewel wij hebben ook wel eens gesprekken gehad over wanneer ben je er allebei klaar voor? Je weet natuurlijk nooit of het op korte termijn ook lukt.. Daarnaast denken wij beide dat wanneer het moment is dat je zwanger bent je er vanaf dat moment naartoe gaat leven, en dus eerst wat weken hebt om samen aan het idee te wennen. Dus wat dat betreft sluit ik me ook wel aan bij wat Norah12 zegt. Succes !
Ik ben het wel met je eens anita over dat je er allebei achter moet staan.. hier ook net zo, ben nog liever gister dan volgende week zwanger, maar vriendlief wil echt nog wachten tot januari.. al laat ik m steeds babykamers enzo zien en dan vind ie t toch wel heel erg leuk hebben jullie al ideeen voor kinderkamers eigenlijk? (of is dat te vroeg om over te beginnen anita hoop voor je dat de test straks positief is..
Hoi! Jammer Anita dat je nog even moet wachten. Hoop voor je dat hij zich eerder bedenkt! De babykamer willen wij graag zelf maken. Mijn man is erg handig met hout enzo. Zoiezo is onze stijl landelijk en met wit hout enzo. Lijkt me gewoon mooi om daar een mooie commode van te maken en kast. En dan gewoon met veel frutseltjes en hartjes van riet ofzo. Hhah ik heb het hele beeld al in mijn hoofd En de kleur laat ik dan een beetje standaard. Niet echt van te voren alvast een kleur erin. Zou zelf wel willen weten wat het wordt, maar dat wel geheim houden. En vind het ook leuk om de babykamer van te voren te zien namelijk! Maargoed even iets anders, vanmorgen ongi geworden Eigenlijk kon het ook niet anders, want we hebben helemaal niet rond de eisprong geklust, maar ergens had ik hoop omdat ik me zo anders voelde. Veel kwaaltjes enzo... Het is ook een stuk eerder als normaal! Maargoed, met nieuwe moed naar december! Mijn eisprong zal dan rond 4/5 december zijn, dus een romantisch sinterklaasavondje
@Norah12, volgens mij haal je even JBG en mij Anita door elkaar . Wij zijn namelijk echt al bezig voor zo'n kleintje. @Tazzie, wat betreft het bezig zijn met babykamers moet ik zeggen dat dat nog op een laag pitje staat. Natuurlijk zie je wel eens iets in een boekje staan dat je denk van hmm. Dat zou wel heel leuk zijn maar verder als dat gaat dat bij ons nog niet. Hebben namelijk ook vrienden welke al een paar jaar bezig zijn waar het nog steeds maar niet bij wil lukken. Vorige week hebben zij helaas weer te horen gekregen dat het niet is gelukt. Denk dat wanneer je al druk met babykamertjes ben de teleurstelling ook groter is wanneer het steeds niet is gelukt. Maar dat is denk ik heel persoonlijk. Desalnietemin lijkt het me wel ontzettend leuk om te gaan shoppen voor zo'n kamertje . Hopelijk kunnen we daar allemaal snel mee beginnen!
Ohja ik bedoelde inderdaad JBG! Ben benieuwd of het bij jou raak is Anita, zou toch erg leuk zijn! Enja, wat babykamer betreft, ik vind het leuk om erover na te denken, maar ik heb nog niets in huis wat met baby's te maken heeft. Expres niet, want ik moet eerst maar zien of het lukt! En het is zo leuk als het wel raak is, je dan lekker kunt gaan shoppen! Bij ons in de omgeving ook mensen waar het niet goed bij lukt. Maar meer uit het verleden. ( mijn moeder heeft 7 jaar moeten wachten op mij en zus en veel miskramen gehad) Vrienden om ons heen zijn wel zwanger... Best wel veel eigenlijk... Soms best wel wat jaloers op, gewoon omdat ik ook zo graag wil, en het me fijn lijkt om een bevestiging te hebben dat ik zwanger kan worden, want de angst is er bij mij wel...
Wel grappig als ik dit zo lees over mijn vriend wil pas stoppen in januari, want zo ging dat ook bij ons. Mijn vriend zei we maken deze 2 strippen nog op en dan stoppen we, en ik zo als je toch wilt, waarom dan niet nu?? Maar 2 weken geleden zei hij tegen mij, ik heb nagedacht, zullen we nu stoppen, ik was helemaal happy... Dus hopelijk gaat dat bij jullie ook zo, mannen he !!!
hihi nou wij gaan er ook lekker helemaal voor hoor duurt toch nog min 9 maanden voor dat de baby er is dus tijd genoeg om aan te wenne he
Mijn vriend wilde ook later en zei eerst ook 1 januari, ik zei al , kan niet want de strip is 10 december op. oh... 1 dec dan ? Ik zo nou het duurt 9 maanden dus wat dacht je van meteen ? 2 weken later was mijn strip leeg en zei hij neem maar geen nieuwe. dus dat was fijn. Mannen moeten toch meer aan het idee wennen lijkt wel haha
inderdaad grappig dat meer mannen zo denken de mijne wilde ook eerst dat ik pas in januari stopte met de pil.. dus ik al wel zo jaaa maar ik moet ook nog ontpillen enz... toen zei ie laatst ineens dan stop je maar na deze strip ik blij.. hij zo jaaa maar dan doen we wel tot januari met condooms hoor... maar misschien vergeet ie dat wel hihi
ben ik effe blij dat die van mij een hekel heeft aan die dingen haha, enne tis alles of niets haha, enne nu maar hope dat er op goede moment word geklust he, dat word ook nog moeilijk, denk da ik maar is van die ovulatie testjes ga halen, zodat ik ook wat meer inzicht in me cyclus ga krijgen
@Norah12, ja dacht al. Dat gaat niet over mij. Maar ik begrijp het wel hoor. Is af en toe heel lastig om te communiceren naar de juiste personen. Zit zelf ook vaak te denken bij wie was wat ook alweer. Probeer me nu dan ook tot alleen dit onderwerp te beperken om te kletsen en in de andere onderwerpen gewoon wat rondsnuffelen . Maar wat je zegt, het zou inderdaad leuk zijn als het raak zou zijn! Is ook een leuke periode om geboren te worden vindt ik over 9 maanden. En wij dan lekker lang zomervakantie . Maar ik merk echt nog helemaal niks aan mezelf. Heb niet het idee dat ik zwanger ben en ook nog steeds niet het idee dat ik ongi moet worden . Maar we wachten rustig af! En wat dat jaloerse gevoel sluit ik me bij je aan. Het lijkt nu ook of echt iedereen om je heen zwanger is of net bevallen is. Echt een leuke maar ook confronterende periode.. @Rooss, ook jij dan veel suc6 meid! En wat leuk zeg dat die mannen ineens toch ook om zijn! Haha, echt super! @Troetjuh, ook super nieuws zeg! In die 9 maanden hebben we tijd zat om aan het idee te wennen! @Tazzie, hoop voor je dat die man van je dat inderdaad vergeet . Anders laat je toch wat feitjes zien hoe klein de kans is dat het in de eerste ronde raak is . Wie weet gaat ie wel over stag.