hier ook gestopt met de pil! meer omdat ik maar niet ongesteld wordt sinds aug, en men lichaam zijn natuurklijke werk wil laten doen zodat het weer op orde komt en dan zien we wel. Als ik zwanger raak gaan we ervoor en als dat niet zo is dan starten we miss wel weer. Dus tja hier afwachten! en we zien wel... Vind het stiekem ook wel weer heel spannend!
welkom wesdaan anita jah haha ik zei m al de kans is heeeeeel klein dat we gelij kzwanger raken. bij mijn moeder duurde t vrij lang voor ze zwanger was van mij en de moeder van mn vriend duurde ook heel erg lang.. troetjuh die vent van mij vind die dingen ook niet echt wat (sinds ie mij kent dan haha) dus hopelijk zullen we ze niet tot zeer weinig gebruiken ook hier trouwens veel zwangerschappen en pasgeborenen in de omgeving.. best wel frustrerend. bij mij op stal ook een stalgenootje niet zo lang geleden bevallen en de ander is zo'n beetje nu uitgerekend. goeie vriendin ook weer zo hoppa in 1x zwanger (van de 3e) pff babykamer heb ik zelf wel ideetjes voor enzo maar echt ermee aan de slag pas als het zover mocht zijn
he meiden, ik ben 14 okt gestopt met de pil dus niet in nov maar wel nog maar pas. ik had 18 t/m 22 okt mijn ontrekkingsbloed en toen eigelijk niet echt ergens last van gehad (heb 12 jaar de pil geslikt). en van 11 t/m 25 nov mijn eerste menstruatie. heb mijn eisprong niet gevoelt geloof ik had wel een paar dagen last van gevoelige tepels en meer afscheiding beetje doorzichtig en een erg hoog libido dus denk dat dat rond de eisprong is geweest. tenminste als ik een eisprong heb gehad want heb ook gelezen dat je vaak na het stoppen met de pil nog geen eisprong hebt. heb nu wel last van het ontpillen heb namelijk allemaal vage klachten duizelig misselijk pijn in mijn linker lies. dus das minder maar ja hoort er allemaal bij. ik gebruik menstruatiekalender.net is best handig kun je allemaal je symptomen en zo in bijhouden en je cyclus en zo en die rekent dan ook uit wanneer je weer ongi moet worden en wanneer mss je eisprong is en zo. ik slik foliumzuur van dagravit mama & baby zijn vitaminen en foliumzuur in 1. vind het wel spannend allemaal en ook best wel onwerkelijk.. wil er eigelijk nog niet te veel mee bezig zijn maar is best wel moeilijk haha.
Ik heb met mijn man een lang gesprek gehad donderdag en zijn mening is helemaal om... Ik heb hem verteld hoe ik me voel, dat ik graag een gezinnetje wil, mijn hele gevoel en toen had hij opeens zo van... ja, ik wil ook een gezin! Hij kon ook niet verklaren waarom te moeten wachten tot januari, het was een stuk onzekerheid. Dus we gaan deze maand op voor de eerste ronde! Ben heel blij, vooral dat het zijn eigen keus is.. ik vroeg, ben je 100% zeker, en hij zei ja! Ben nu alleen pas vorige week zaterdag met foliumzuur begonnen, is dit heel erg? @Hip: Leuk dat je mee komt kletsen! Veel plezier! @tazzie: als je zelf bezig bent met kinderen, zie je opeens veel meer zwangeren om je heen ! Dat heb ik ook! @troetjuh: Die dingen vind mijn man ook niets, maar hij heeft ze de afgelopen weken toch gebruikt, ben blij dat het nu niet meer hoeft ! Zo, ik moet is op gaan schieten, over 2,5 uur komen er eters en moet alle boodschappen nog doen... En ik weet nog niet wat ik ga eten ! Tot later
@JBG wat leuk dat jullie er ook nu al voor gaan! ik heb over 2/3 dagen mijn eisprong maar ik zit nog aan de antibiotica vanwege mijn blaasontsteking dus wij slaan ff over, hebben afgelopen 6 dagen ook niet geklust wat had er gewoon teveel last van. Dus komende dagen nog maar even met een jasje aan dan, want heb er geen goed gevoel bij met die antibiotica en mocht het nu net raak zijn. volgens de huisarts zou het geen kwaad kunnen maar beter was ook even wachten. Tegenstrijdig toch ? dus wij slaan deze ronde over dus ergens midden december de volgende kans!
@chantal ik heb ook blaasontsteking morgen laatste dag van de antibioticakuur mijn ha zei dat het niks uitmaakte maar had zelf te veel last van de blaasontsteking dus paar daagjes niet geklust heb morgen ongeveer mijn eisprong dus heb vandaag wel weer geklust. wel fijn dit forum heb weinig mensen om me heen verteld dat ik gestopt ben met de pil anders krijg je iedere x die vraag en... ben je al zwanger..geen zin in. en dan kun je hier lekker kletsen met mensen die ook zijn gestopt. @jbg smakelijk eten voor straks
nog ff een kort vraagje beetje off topic eigelijk maar hoe komen jullie aan dat plaatje met je cyclus onderaan elk bericht?
@ JBG Super, het is je gelukt Haha echt alle mannen zijn hetzelfde En die foliumzuur, ze zeggen dat het het beste is als je 4 weken van te voren begint, zodat je lichaam dan ook een reserve opbouwt. Maar als je nu begint is het ook prima hoor. Het is echt niet zo dat je daarom zou moeten wachten! @ Chantal, Welke AB-kuur gebruik je voor je blaasontsteking? @ Hip, Bij ons weten ook weinig mensen het. Alleen een goede vriendin en mijn ouders. Iedereen denkt dat wij nog willen wachten, aangezien we nog jong zijn. Ergens vind ik dat ook erg leuk, gewoon lekker een verassing straks voor iedereen
@nora precies vind het meer iets voor onszelf en als het zover is vertellen we het vanzelf. hoe jong ben je als ik vragen mag? mijn vriend en ik zijn alletwee 27 we zijn al ruim 9 jaar bij elkaar en wonen nu 4 jaar samen.
@Tazzie, leuk dat we zo onze ervaringen kunnen uitwisselen. En wie weet slaat je vriend vandaag of morgen toch wel om. Dat zie je nu ook wel bij JBG . En wat betreft die babykamer, ik heb ook al wel zo mijn ideeën. @Hip1983, zou zeggen welkom. Leuk dat je bij ons mee komt kletsen. Ik ben zelf 13 oktober gestopt met de pil. Dus een dagje eerder. Echt leuk dat je jezelf bij ons hebt gevoegd. Ben zelf tot op heden nog niet ongesteld geworden. Mijn cyclus is nu inmiddels al 34 dagen Maar bij jou is je eerste menstruatie dan toch wel heel lang geweest?? En wat ik inderdaad ook fijn vindt van dit forum is dat je hier gewoon je verhaal kunt doen en je ervaringen kunt delen. Zo kun je het toch kwijt zonder dat je omgeving iets in de gaten heeft. Bij ons zal het voor vele mensen ook wel als een verrassing komen verwacht ik. Maar dat maakt het natuurlijk ook wel leuk, zo kun je lekker eerst met z'n tweeën aan het idee wennen. En dat plaatje kun je maken bij banners, staat bovenin de balk bij portal en index. Deze kun je vervolgens in je handtekening plakken bij je persoonlijke instellingen. Suc6! @JBG, Geweldig nieuws! En mooi dat hij er ook voor de volle 100% achter staat! Een betere basis voor zo'n kleintje kan niet ! @8chantal8, veel succes in december meid!
@ hip: Ik ben zelf 21 en mijn man is 24 jaar! @ chantal: Met die kuur moet je idd wel wat meer oppassen als je zwanger bent. Ik hoop dat je er snel vanaf bent! Ik moet zelf nu ook weer wachten tot december. Gister ongesteld geworden en mijn eisprong is pas 4 december. Wat een eind weg lijkt dat nog! Terwijl achteraf gezien het vaak wel mee valt.
@Norah, bedankt voor je tip. Ik twijfelde zelf om toch wel te klussen deze maand omdat de huisarts zei het mág wel, kan op zich geen kwaad maar beter van niet. Vind een ronde overslaan natuurlijk moeilijk maar heb het er 300% voor over natuurlijk als het beter is!
JBG fijn dat je man al om is anita zeker fijn dat we zo ervaringen uit kunnen wisselen.. vind het allemaal wel spannend hip welkom! Norah jammer dat je moet wachten tot december, maar rond sinterklaas dan maar flink klussen Geloof dat ik mn vent wel om ga krijgen vandaag 'geoefend'(ja echt klussen is het nog niet, gister mn ongi afgelopen dus) en niks gebruikt hihi dus hopelijk gaat dat steeds zo
Zo, de eters zijn geweest en net vertrokken! Het is lekker stokbrood met kruidenboter geworden, pasta met diverse groente en gehakt, en lekker komkommersalade.. Na, chocolademousse of kwark en bij de koffie nog speculaasappeltaart... Klinkt goed toch @ Chantal: Wat balen van die blaasontsteking zeg! Hoop dat het gauw beter gaat en je gauw weer aan de klus kan! @ Hip: Bij ons weet ook niemand dat we aan het klussen zijn. Heb wel even naar mijn verzekering gekeken i.v.m. vergoedingen maar dat zit wel goed! @Tazzie: Goed 'oefenen' is een goed begin. Hoop voor je dat jouw man dat rubbertje gauw niet meer wilt!
JBG: Ja mag hier oook wel eens komen koken hoor Klinkt erg lekker allemaal! Ik heb trouwens ook even naar mijn verzekering gekeken. De kans is natuurlijk best groot dat je komend jaar zwanger raakt. Ik heb maar uitgebreid gedaan. Mijn zus was het vorig jaar vergeten, en moest behoorlijk wat betalen voor ziekenhuisbevallig en kraamzorg. Dan maar iets duurdere premie hoor. Dus wij zijn helemaal ready Gelukkig ben ik al haast niet meer ongesteld, dus het voelt dan ook alsof we weer opnieuw begonnen zijn! Alleen nog even wachten tot eisprong! Fijne zondag allemaal!
@Norah12, succes in december! Hopen dat het dan raak is. December is natuurlijk wel een leuke maand om te klussen . @Tazzie, leuk voor je dat het je misschien toch wel lukt om je vent om te krijgen. Het is toch ook niks met die rubbertjes . @JBG, dat klinkt allemaal wel heel erg goed zeg! Hoop dat jullie een gezellige avond hebben gehad! En goede tip. Zal mijn verzekering ook eens gaan checken! Alhoewel voor dit jaar zal de kans voor mij wel heel erg klein worden . Vanochtend weer eens een testje gedaan omdat ik nog steeds niet ongi ben en zitten inmiddels op dag 35 van mijn cyclus?? Test was helaas weer hartstikke negatief. Daar was geen twijfel over mogelijk. Hopen dat ik nu maar snel ongi wordt zodat we aan een nieuwe ronde kunnen beginnen. Had gisteren wel last van hoofdpijn dus wie weet.. Allemaal nog een fijne zondag! en tot snel!
@ all , even over de verzekering, moet je deze dan NU al afsluiten voor komend jaar, of kun je de huidige verzekering laten doorlopen en dan omzetten zodra het nodig is ivm zwangerschap ? Misschien een hele domme vraag hoor maar ben echt niet thuis in de verzekeringen!
dames, ik ben 17 okt gestopt en ben vandaag voor het eerst ongesteld geworden. dus eigelijk precies op schema. ben nog nooit zo blij geweest dat ik ongesteld werd want het is precies op schema, en misschien betekent dit dus wel dat mijn cyclus toch wat regelmatig is en niet helemaal ontregeld is. nu maar hopen dat dat ik gelijk heb en het niet al te lang gaat duren voor het bij mij raak is. heel veel succes voor de rest die zwanger probeert te worden!
hebben jullie dat ook wel eens dat je bij je ouders ga zitten vissen... ik vis wel is bij mijn vader,of die het leuk zou vinden om opa te worden (is die wel al hoor) de ene keer krijg ik echt leuke reacties van hem, en kletst die lekker mee erover en de andere keer zegt die wacht nog maar tot 2015... pff moeilijk moeilijk hihi je kan beter niet vissen haha