Hallo allemaal, Ik heb gisteren mijn laatste pil geslikt! We hebben vorig weekend besloten om voor een kindje te gaan en tja, manlief schrok toch wel even toen ik gisteren zei dat het de laatste van deze strip was. Maar gelukkig staat hij nog steeds 110% achter onze beslissing. Ik ben 32 en mijn man is 42 en aangezien hij niet een nog oudere papa wil zijn, gaan we nu wel beginnen aan een kindje. Inmiddels zijn we ruim 2,5 jaar samen, ruim 1 jaar getrouwd en nu dus klaar voor een kindje! Ik vind het allemaal heel spannend en het lijkt me heel leuk om hier mee te kunnen kletsen en ervaringen uit te wisselen. Groetjes Marije
@Chantal: Je moet nu al kijken voor je verzekering als je hem wilt omzetten!!! @Troetjuh: Al onze ouders zouden het fantastisch vinden... Mijn man zijn ouders hebben al 1 kleinkind, maar mijn ouders nog niet... @Marije: Leuk dat je komt meekletsen, spannend he allemaal! Wij hebben vandaag voor het allereerst geklust voor een beebje! We wilde sowieso eerst ontpillen en vandaag was ik voor het eerst van de 'echte' ongesteldheid af!! Wij hadden er wel een heel speciaal gevoel bij, vanaf nu kan het zomaar zijn. Heel speciaal om er zo mee bezig te zijn, mijn mannetje vind het ook geweldig! Je weet dat het vast niet de eerste ronde raak zou zijn, maar het is wel een mooi idee dat het zou kunnen!
@ all , zoals JBG zei moet de verzekering dan dit jaar dan al omgezet worden, dus..... welke verzekering hebben jullie ? Ik heb net gekeken en heb CZ en dan aanvullend jongeren verzekering. dat is wel een soort van compleet pakket van 18 tot 30 jaar , maar zonder kraamzorg etc. Op zich best vreemd vind ik maargoed het is zo. Uit het basis pakket gaat kraamhulp me 3,60 per uur kosten en bij ziekenhuisbevalling zonder medische must heb ik een dekking van 160,- rest is eigen kosten. alle andere kosten zijn voor mijzelf. zouden jullie aanpassen ? en zo ja.. welke dan ( misschien ook meiden die CZ hebben?? ) CZ gezinnen dekt alles maar is fors duur als ik dit voor mijzelf enkel zou nemen aangezien mijn vriend geen verzekering nodig heeft , via het werk een automatische zorgverzekering ( militair )
@jbg das idd een speciaal gevoel wij hebben eersgisteren geklust hihi zeker gewoon het idd, dat het vanaf nu allemaal zomaar zou kunnen zijn he. ik denk ook wel dat mijn paps het geweldig zou vinden
@Chantal: Ik zit ook bij CZ en heb de top verzekering... Ik heb altijd vanalles dus bij mij is het al goed geregeld en hoef niets aan te passen.. Anders bel je deze week even naar de klantenservice van CZ voor passend advies!
JBG al lekker geklust voor het echie marije welkom! ik zal mijn verzekering ook eens bekijken, heb agis maar weet zo niet hoe of wat met zwanger zijn.. troetjuh heeft ook al geklust voor t echie nou was vrijdag van de ongi af gister gewoon niks en dus wel ff geoefend en nu weer een bloeding?? echt vaag.. maar zal wel door het ontpillen komen
@ JBG is bij de TOP ook tandarts 100% dekking, en als ik zo brutaal mag zijn wat betaal je daaraan per maand ? Ik weet dat ik destijds de jongeren heb gekozen om tand kostengeheel te dekken omdat ik dat jaar 3 keer een wortelkanaalbehandeling gehad heb maar zit nu wat te bekijken en eigenlijk zit er verder weinig bij waarvan ik denk dat ik het echt nodig heb.
@Chantal: Ja die heeft volledig tandartsdekking... Ik ben collectief verzekerd en heb net mijn nieuwe polis gehad voor 2011.. Slik.... 140 euro! Mijn man heeft dezelfde verzekering, lekker duur grapje dus, maar ik haal het er (helaas) altijd wel uit! Wat ik al zei, bel anders de klantenservice van CZ even, dat weet je zeker wat bij je past!
@Tazzie: wat raar dat je zo met die bloedingen blijft zitten! Hopelijk heb je er gauw geen last meer van, zal vast idd van het ontpillen zijn!
Dankje JBG, misschien is de top dan ook wat voor mij, heb de polis zoals die nu is ook al ontvangen en dan zou het 122,- zijn dus voor ''die 20 meer'' is het wel fijn als alles verzekerd is. het is veel maar zul je net zien dat ik tijdens een bevalling veel extra kosten krijg en dan is het had ik maar.. gelukkig betaald mijn vriend niks ( nouja 17,- euro ) aan zorgverzekering, militair , dus alles via het werk geregelt en betaald. dat scheelt toch een hoop per maand
Ik ben nieuw hier! Ik zal me even kort voorstellen: Ik ben 23 en mijn vriend is 26. We zijn bijna 7 jaar samen en wonen bijna 3 jaar samen. Na maanden lang wachten ( en zeuren, haha) wil mijn vriend sinds een paar dagen ook gaan proberen voor een kindje! Erg spannende tijd. Ik heb veel gelezen over zwangerschap, geboorte en baby's... maar nog niet over zwanger worden. Begrijp ik nou dat je alleen of sneller zwanger kan raken rond de eisprong? Of gedurende tijd dat je niet ongesteld bent..? Ik heb last van vaginisme. Ben al een tijd in behandeling bij sexuoloog en bekembodemfysio, dus wij proberen via een ''dokterspuitje'' in verwachting te raken.. Ik hoop dat het zo ook gaat.. we zullen moeten afwachten.
Hoi eline, welkom. De kans is het grootste tijdens de eisprong maar natuurlijk kun je ook de andere dagen zwanger raken. op goed geluk zeg maar he wij klussen om de dag voor het beste zaad zeg maar Ben je al lang gestopt met anticonceptie of dit niet gebruikt ? aangezien ik de eerste maand nogal veel last had van ontpillen
Ik ben net 3 weken gestopt met de pil. Het was de bedoeling om dan te gaan ontpillen en dan van de zomer te gaan klussen. Maar mijn vriend zei van de week opeens dat hij niet perse meer hoefde te wachten.! Ik heb de pil wel ruim 10 jaar geslikt omdat ik, toen ik jong was, erg last heb gehad van mijn menstuatie. Kwam wel regelmatig maar had heel veel buikpijnen en krampen..
Ben zelf ruim 7 jaar aan de pil geweest, ook door veel klachten tijdens de menstruatie eraan begonnen. onze eerste ronde zit erop,had ook niks verwacht ivm ontpillen. komende ronde slaan wij over omdat ik nog aan de antibiotica zit van mijn blaasontsteking. dus over 3 weekjes weer een nieuwe ronde voor ons! ik hoop zo met oudjaar de champagne te moeten laten staan!
@eline: leuk dat je mee komt kletsen! Ben je al wel begonnen met het slikken van foliumzuur? Wat lijkt me het vervelend voor je dat je last van vaginisme hebt.. Hoop voor je dat de sexuoloog en fysio je kunnen helpen! @Chantal... dat hoop ik ook, geen champagne voor ons dit jaar
he allemaal heb de hele dag/avond moeten werken dus moest net ff bij lezen haha @ eline en marije welkom gezellig! @chantal heb ook cz maar ga me ff orrienteren wat er allemaal is verder maar cz jongeren zou ik zowiezo omzetten als ik jouw was ik heb nu cz aanvullend basis + tandarts moet je wel omzetten voor december anders zit je er weer een jaar aanvast. @anita ik was na dat ik gestopt was 5 dagen ongesteld en mijn eerste cyclus heeft 24 dagen geduurd en toen weer 5 dagen ongesteld. vond het wel snel na 12 jaar pil en dan een cyclus van 24 dagen ben benieuwd of ik altijd zo'n korte cyclus ga krijgen. hopelijk wordt je snel ongesteld of niet meer natuurlijk zodat je weet waar je aan toe bent.
@troeljuh mijn ouders (vooral mijn moeder) zit meestal bij mij te vissen hahaha ze zijn wel al opa en oma en ik ben 27 vind mijn moeder toch wel tijd worden haha de ouders van mijn vriend zijn nog geen opa en oma en vragen er ook nog niet echt naar. en wij vissen ook niet eigelijk.
Ja ik slik nu 3 dagen foliumzuur. En heb ook een potje met extra vitamines voor extra erbij. Zwanger worden met vaginisme is mogelijk, maar hopelijk dat het ook lukt bij ons. We hebben er wel vertrouwen in..
@hip1983 Ik ben eruit hoor, neem ook basis + aanvullend tandarts, dat dekt redelijk veel van de kraamzorg. alleen is er wel een eigen bijdrage voor ziekenhuisbevalling zonder medische noodzaak van 180,- en betaal je 3,60 per uur aan kraamhulp. dat is wat mij betreft prima. dus ga morgen meteen bellen om het te laten omzetten. zag trouwens dat je voor de 20e week moet doorgeven van de zwangerschap @23eline, waarom neem je geen combi van foliumzuur en multivitamine ? slik je maar 1 taplet en je hebt alles compleet. ik slik nu zelf totaal mama&baby , voor en tijdens de zwangerschap. ben er erg tevreden over, zijn ook niet zo groot om te slikken. heb centrum gehad maar die kreeg ik niet weg!
@chantal ja is best redelijk he ik ga zelf nog ff verder kijken maar niet zozeer voor zwangerschap maar wil eigelijk meer fisiotherapie in het pakket mocht ik nog iets fijns tegenkomen dan horen jullie het. ik heb ook totaal mama&baby er fijn zijn makkelijk te slikken niet zo duur en zit alles in wat je nodig hebt voor nu en ook voor tijdens de zwangerschap en je hoeft maar 1 per dag.