Wij hebben CZ plus collectief en volgens mij is alles wat kraamzorg en bevalling goed verzekerd. Zo toch nog maar eens even kijken voor de zekerheid. We hebben zaterdag de nieuwe polis binnen gekregen, maar eigenlijk alleen maar gekeken naar het nieuwe premiebedrag. Ik slik al een tijdje zwanger vitaal van het kruidvat. Ik was in november vorig jaar ook al gestopt met de pil maar toen kreeg ik binnen een week of twee totaal onverwacht te horen dat mijn contract niet werd verlengd, dus maar weer met de pil begonnen, maar had nog wel de vitaminen staan dus daar vorige week meteen weer mee begonnen.
hoi meiden, Ik ben ook in november gestopt met de pil. (eigenlijk 26 oktober, maar telt toch mee voor november, toch HIHI). wij willen graag een 2e kindje. we hebben nu een zoon van bijna 2 jaar. Ik hoop dat het net zo snel gaat als met onze zoon. groetjes Hillien
Hallo allemaal, Ik ben Suus, 31 jaar, 11 jaar samen met mijn vriend en eindelijk toe aan eerste kindje. Aankomende donderdag slik ik mijn laatste pil en ga ik met foliumzuur beginnen! Ik ga even flink rondlezen op het forum want ik weet nog niet heel veel over zwanger worden en zijn.
Dag lady's Ik ga me deze week ook maar eens verdiepen in een goede zorgverzekeraar! Ben nu bij IZZ, maar deze is erg duur, volgens mij is Unive ook wel oke. Ik zoek et uit. Verder heb ik afgelopen vrijdag mn laatste pil geslikt, ik hoop morgen ongesteld te worden en dan gaat het 'ontpillen' in... Afgelopen zaterdag naar een dance feestje geweest, iets teveel gedronken en een vriendin van me verteld over onze plannen (Shit!) Wat betreft de foliumzuur, ik slik nu alleen foliumzuur, zodra ik zwanger ben (mocht dat lukken) wil ik een combi tablet nemen. @ Eline: welkom! Groetjes
@ Sandra: Lastig om het niemand te vertellen he?! Het ligt bij mij ook regelmatig op het puntje van mijn tong. Daarnaast beginnen anderen er zo vaak over wanneer ik zwanger zou willen worden. Ik weet soms echt niet wat ik moet zeggen. Wij zijn bezig met ronde 2. Ben in oktober gestopt met de pil. Spannend! Succes allemaal!
Inderdaad super lastig, voorals als je zo enthousiast bent als mij! Wil het soms wel van de daken schreeuwen... Die vriendin aan wie ik het vertelde is zelf half januari uitgerekend, ze heeft dus al een mooi buikje, helemaal super.
zo weer een paar nieuwe zie ik gezellig! welkom dames.. ik vind het ook echt moeilijk om niks te zeggen heb het 2 vriendinnen verteld en verder niemand en dat wil ik ook zo houden eigelijk. op het werk vind ik het ook zo moeilijk zeker als collega's vragen en wanneer wil jij kinderen. wil daar zeker niks zeggen. daarom vind ik dit forum zo fijn kun je er wel over kletsen als je daar zin in hebt en toch blijft het geheim.
welkom voor de nieuwe dames ik vind t ook moeilijk om niks te zeggen.. heb t eigenlijk al teveel mensen verteld dat we volgend jaar eens willen kijken om ervoor te gaan en achteraf denk ik dan grr had ik me mond maar gehouden :x ik heb een potje met foliumzuur en vitamines ineen. ga er vandaag echt mee beginnen..
Ik wil het ook aan niemand vertellen, maar geheimpjes bewaren is niet mijn sterkste kant. Van de week was ik ook aan het nadenken over de nieuwe zorgverzekering. Lastig om een keus te maken! Zit steeds te twijfelen of basisverzekering genoeg is (wil van menzis overstappen naar ohra).
Ik kan mijn mond ook bijna niet houden! Wil zo graag aan mijn vriendinnen vertellen... Maar ik heb tot nu toe nog keurig mijn mond kunnen houden, maar weet niet hoe goed ik dat kan als ik eenmaal zwanger ben! Ik zit nu bij Unive en heb een extra pakket. Bijna alles wordt daarin wel vergoed. Alleen bij de kraamzorg met je een kleine bijdrage per uur betalen. Maar dat vind ik niet zo erg! Ik moet volgende week ongesteld worden, dus ik ben benieuwd!
Hoi allemaal. Ik ben nieuwe hier. Ik ben ook gestopt deze maand. Wij gaan voor onze 2e. Ik heb 2 nov m'n laaste pil geslikt voor m'n stop week. M'n mentruatie is toen uitgebleven, heb 2 testen gedaan (bijde negatief) Toen hebben we besloten om de pil weg te laten We wilden namelijk september al stoppen, maar gingen toen onverwachts verhuizen dus hebben het even uitgesteld. Nu we lekker geseteld zijn in ons nieuwe huis zijn we er helemaal klaar voor. We hebben al een prachtige dochter van 20 maanden, en willen graag een broertje of zusje voor haar erbij. Bij mijn vorige zwangerschap was het in ronde 4 raak, dus ben benieuwd wanneer we nu een positieve test hebben. Suc6 iedereen met zwanger worden.
Ik vind het ook heel moeilijk om tegen niemand iets te zeggen. Is dus ook al niet gelukt: mijn moeder, broer en een collega die zelf net terug is van zwangerschapsverlof. Ben ook heel benieuwd hoe dat dadelijk gaat mocht het raak zijn... Wat dat betreft is dit forum echt een uitkomst: allemaal zijn we met hetzelfde bezig en je kunt je verhaal kwijt (mijn man wordt nu al half gek van mijn "als het dadelijk zover is..." )
Mijn vriend ook! hij is heel nuchter en zegt steeds, komt allemaal wel als het zover is. Maar ik vind wat als.. en stel dat.. ook altijd erg gezellig om over te kletsen blijkbaar haha
Hahaha ik erken dit! Ik praat er ook al over. Waar zullen we de box neerzetten? Wie vertellen we het als eerste en hoe zullen ze reageren? etc etc.. hij wordt er gek van.. Hij zegt steeds: wacht nou maar gewoon af.. Ik heb buikpijn (voelt als ongesteldheid die moet komen)... Heb ook nog geen avond gegeten omdat ik totaal geen honger heb en een zwaar gevoel heb ik me maag.. Spannend.. Misschien zijn het wel zenuwen.. Ik weet niet hoe snel je kan voelen dat je zwanger bent???
eline, dat is zo verschillend per persoon, is echt niks van te zeggen. Dat niet eten savonds zou ik toch wel proberen hoor. ook tijdens het zwanger worden heb je toch wel de nodige voedingsstoffen nodig en kracht natuurlijk ook hihi
@Marije: Wat balen dat je je kinderwens even opzij moest zetten i.v.m. het beeindigen van je contract! Hoop voor je dat je er nu vol voor kan gaan! @Mila, Patriesjuh en Suus: Leuk dat jullie komen meekletsen @Hip: Ik wil het ook zo graag aan mensen vertellen maar andere kant vind ik dit geheimpje met zijn tweetjes wel leuk! Hebben het wel even over gehad wanneer we het zouden willen vertellen aan de mensen en mijn man zou het wel eerder aan de ouders en broer/zus willen vertellen en bij de rest nog even wachten.. Vind het allemaal zo spannend, het idee dat je een kindje aan het maken bent! Zijn jullie ook eigenlijk bezig met wat je eet nu je bezig bent om zwanger te raken? Ik wil wel wat meer klussen als normaal, heb er nu extra veel zin in, hihihi !
Hello, @JBG, ik probeer zeker op te letten. Normaal gesproken ben ik nogal van het makkelijke (lekker pasta), maar vanavond stampot hutspot gemaakt. Ik wil echt proberen 3x per week aardappels te eten met groenten. Ook het snaaien moet ik achterwege laten, vanmiddag nam ik veilig een manderijn. Ik hoop dat ik dit vol kan houden @ Chantal: volgens mij zijn alle mannen nuchter.... Ik ben helemaal hyper en hij ziet het allemaal wel en tegen die tijd begint hij dingen uit te zoeken en te lezen. groetjes
Hoi meiden, heb even flink moeten bijlezen zeg! Ten eerste welkom voor de nieuwe meiden. Gezellig dat jullie mee komen kletsen! @troetjuh, ik heb dat vissen ook wel dat ik bij mijn ouders en bij de ouders van mijn vriend ga zitten vissen. Nu is het zo dat mijn jongere stiefzusje afgelopen zomer is bevallen en dit is het eerste kleinkind. Echt super leuk om te zien hoe mijn vader daar mee om gaat. Ben dan ook stiekem wel heel erg benieuwd wat hij er straks van zal vinden als ik (een echte dochter) zwanger is. Of hij daar ook zo leuk mee omgaat! Maar ga daar wel even vanuit . Ook ben ik vaak bij mijn moeder aan het vissen hoe het bij haar ging om zwanger van mij te worden.. Echt leuk! @hip1983, eindelijk duidelijkheid, ben vanmiddag dan toch na een cyclus van 35 dagen ongesteld geworden. Maar op zich is die korte cyclus ook wel weer gunstig bij jou. Zijn er wel meer kansen op die manier . Net als jullie vindt ik het ook ontzettend moeilijk om onze plannen voor ons te houden. Daarom vindt ik dit forum ook zo fijn want dan kun je toch je verhaal kwijt. Ook ik en mijn vriend zitten vaak wat te kletsen over wat de reactie van sommige mensen zullen zijn. Met name zijn ouders.. Voor hen zal het echt als een grote verassing komen . Ik denk dat hun verwachten dat we namelijk eerst trouwen.. Alleen mijn manneke is nog niet op zijn knietjes gegaan en die vraag is niet aan mij . Maar als het zover is zeg ik natuurlijk volmondig JA! Mijn vriend weet wel dat wanneer de kleine bijvoorbeeld naar school gaat e.d. dat ik graag ook zijn naam wil.. Dus wie weet. We wachten rustig af.. En jullie? Zijn jullie allemaal getrouwd?
@Anita, wij zijn ook niet getrouwd. We hebben het er vaak over gehad of we dit wel of niet zouden doen, maar hebben besloten dat we ervan afzien. Ook ik wil later wel graag de naam van mn partner, is zo veel makkelijker!
Ik ben ook niet getrouwd! Ik hoef ook niet perse te trouwen. Zal wel de naam van mijn man en kindjes willen dragen maar ik hoef geen bruiloft en groot feest. Daar hecht ik gewoon niets aan. Dus van mij mag een maandagochtend ook gewoon.. hihi.. Maar ik wacht ook nog dat vriendlief op zijn knie gaat..