Stoppen met de pil juli 2011 -Deel 2-

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door spannend22, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga 3 dagen werken in het onderwijs (dinsdag, woensdag en vrijdag), maar krijg natuurlijk in eerste instantie voor 1 dag nog 55% betaald i.v.m. ouderverlof. Mijn vriend werkt gewoon fulltime. Misschien maak ik rekenfouten. Ik moet eerst onze inkomens voor dan weten (en het gaat natuurlijk over 2013, en dan zal wel weer alles duurder worden).

2. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Op zich is het wel ongeveer uit te rekenen wat je dan overhoud....

Stel je werkt nu 5 * 8 = 40 uur en je salaris is € 2000,-
    Dan verdien je nu per uur: € 2000,- :4,3= € 465,12 :40= € 11,63

Je gaat eigenlijk 16 uur minder werken per week, maar krijgt 55% door betaald voor 1 dag. Dus 8 * 55% = 4,4 uur wordt doorbetaald en 3,6 uur niet. Dan komt je loonvermindering neer op 8 + 3,6= 11,6 uur.

11,6 *11,63 = € 134.91 * 4.3 = € 580.11 achteruit per maand (bruto)

3. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tnx Jen.
    Ik werk nu al 4 dagen. En de woensdag telt voor minder uren. Ik ga gewoon even stichting mailen. Dan weet ik waar ik aan toe ben ongeveer.

Over de boxen. Ik heb nu de blije doos van wij aangevraagd, de felicitas box en het kruidvat. Mis ik nog wat?

4. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Dotty; volgens mij heb je ze dan allemaal....

@All; manlief heeft last van nesteldrang geloof ik....:D
    Heeft alle 4 !!! de verhuisdozen met CD's en DVD's naar beneden gehaald en ze zijn ook al allemaal uitgezocht! Nu nog alle CD's waar niets op geschreven is beluisteren; wat, wat is...en dan in hoesjes stoppen....En we missen een aantal cd's dus we moeten nog even op speurocht...:D Maar verder staat nu alles in de (nieuwe) kasten en het (nieuwe) tv-meubel. Heeeeerlijk!

5. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh lekker is dat Jen!!! Ik kan zo gelukkig worden van opgruimde kasten, :)

6. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @ happy: tja voorkeur. weet ik niet eigenlijk. aan de ene kant een meid omdat ik al een jongen heb. aan de andee kant een jongen omdat
    ik dat al ken en het makkelijker is qua komen. Roy hoop duidelijk op een jongen gewoon omdat hij bang is voor wat er met meiden allemaal zou kunnen
    gebeuren als ze tiener worden. beetje overdreven vind ik maar goed kan zijn zorg begrijpen.
    * leuke wagen hoor.

@ jen: uuuuh uuuuh uuuuuh ik en cijfers. dat laat ik wel over aan me man en vriendin die hebben er voor geleerd.
    *heerlijkd at alles is uit gezocht.
    @ dozen: die van babydump volgens mij.

hier: zo middagje bieb zit er op.
    veel gezocht dus nu hoop lees werk mee naar huis. moet denk ik nog wel meer zoeken maar dat is niet echt.
    heb wel ondekt hoe ik de bronvermelding makkelijk kan maken. dus dat is handig.
    zo nu naar huis heb honger en dorst. volgende keer maar iets mee nemen.
    lekker kippies met rijst en annanas vanavond.

7. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Ik heb zaterdag geshopt in Den Bosch met nichtjes en tantes van me man. Ik heb Uggs gekocht kon het niet laten waren met 40% korting. Nog wel 160 euro maar kleding niet gekocht.

De tip van de verloskundige drinken met koolzuur zoals sinas yup werkt goed tegen misselijkheid.

Heb nu 2 keer overgegeven van peer dus geen peer meer voor mij

Morgen om 1545 echo vind het super spannend. Maak voor morgen mon chou taart om het te vieren of voor verdriet als het niet goed is...

Happy@ morgen kinderwagen

Buikjes@ leuke buikjes ga er morgen ook een foto maken

8. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik krijg net te horen van een bruiloft eind augustus. Dat wordt krap, haha.

9. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Uhm ja Dotty; dat ga je gewoon niet redden zeg maar........ :D
    Hahaha....Althans dat lijkt me vrij sterk...

10. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Zo hier lekker rust in een bijna opgeruimd huis! Morgen gaat ons hondje naar de dierenarts voor een gebitsreiniging onder narcose, hoop dat er verder niet te veel bij komt kijken aan rotte tanden of kiezen.... Hij is er nog nooit voor geweest, maar we kregen afgelopen voorjaar het advies er iets aan te laten doen en sinds een week of wat stinkt hij ook gigantisch uit zijn bek; dus paar weken geleden de telefoon meteen gepakt en een afspraak gemaakt. Hoop wel dat het werkt tegen de lucht, want het is echt ranzig!

En dan nog maar 2 nachtjes slapen tot de echo; spannend!!

11. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    De bruiloft is 31 augustus, ik ben de 23e uitgerekend. Ik heb ook al aangegeven dat ik de kans groot acht dat ik dat niet ga redden. Maar mijn schoonfamilie ziet geen problemen (ik kan gewoon boven bv geven, etc.....). Ze kunnen me wat. Als ik nog niet ben bevallen en ik voel me goed, dan kom ik. Als ik te vroeg ben bevallen en de baby en ik voelen ons goed, dan komen we wel (maar waarschijnlijk kort) en anders is het jammer voor ze. Ik ben een geirriteerd nu, dat ze er gewoon van uit gaan dat ik dat met misschien een baby van nog geen week oud wel even doe.

12. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spannend hoor Jen, de echo!!! Succes met je hondje!

13. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Dotty; Dat is gewoon ronduit belachelijk!! Het liefst houd de kraamhulp jou de eerste 8 dagen plat in je bed! En dat doen ze niet voor niets.... Het is echt niet goed voor je om zo kort na de bevalling lang te staan of zitten ivm het herstel van je bekkenbodemspieren! Wat ontzettend vreemd dat ze denken dat je daar dan fit genoeg voor bent.....Daaaaaaaag, de boom in!

14. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja, ik ben ook echt boos. Vriend begrijpt me maar half. Ik zei tegen hem:
    - grote kans dat ik nog niet goed genoeg ter been ben.
    - moet ik daar dan met een maatbeker gaan plassen om eventuele hechtingen na te spoelen met water?
    - kans dat de baby nog niet naar buiten mag.
    - 1 van de eerste uitstapjes zal een blokje om zijn, toch niet een bruiloft.

De schoonfamilie heeft bedacht:
    - het feest wordt thuis gegeven, dus er kan ik alle rust boven gevoed worden.
    - boven is er een bedje waar de baby kan slapen.

Ik wil de baby nog helemaal niet alleen boven laten slapen. Ik wil niet voor niets de eerste tijd een wiegje naast mijn bed.
    Ik snap niet dat zij dat niet snappen. Of doe ik onredelijk?

15. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hebben jullie voor mij nog meer argumenten waarom het niet gaan lukken als ik pas ben bevallen? (zoals de bekkenbodemspieren, die wist ik nog niet).

16. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    hey dames,

alles goed met jullie?
    hier zn gangetje..weet ff niet zo goed hoe ik mee moet schrijven op alles wat ik hier lees...:)

ik wil de 28e in de ochtend gaan testen mits ik nog niet ongesteld ben geworden...ik ga uit van 14 dagen na mn eisprong dat is de 23e, maar wil eigenlijk op safe spelen deze ronde...wel beetje lang volhouden nog:p maar tis voor een goed doel...gelukkig mag ik weer veel werken dus dat scheelt dan he:)ik wil het zoiezo tot die dinsdag volhouden...mja weet gewoon niet waar ik vanuit kan gaan..dat maakt het lastig...ik weet gewoon niet wanneer ik kan testen....

vandaag had ik een frietje oorlog (geloof groot) met kroket en frikandel...Heb een kwart van de friet op en 1 frikandel en half kroketje...pfff zat toen vol en werd beetje misselijk..onze beste vriendin was er en die zei: jeetje, je heb niets op joh...mn mannetje vond heto ok bijzonder...wel vreemd want nu kan ik wel drop snoepjes eten...dat vind ik juist lekker...IK WORDT GEK VAN MEZELF HIERIN!!!!!

17. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spannend hoor, Spannend! Ik hoop het voor je.

18. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Spannend; je "kwaaljes" klinken weer goed, nu nog wachten tot je NOD....Moeilijk en spannend!

@Dotty; Nee ik vind je absoluut NIET onredelijk!! Ik vind je schoonfamilie onredelijk! Mocht je in de loop van je zwangerschap, en ik hoop het niet voor je maar toch, bekkeninstabiliteit ontwikkelen dan is het ook absoluut niet aan te raden om zo snel alweer van alles te ondernemen want dan kom je er nog maar nauwelijks vanaf als je pech hebt! Ik zou je VK eens vragen om redenen die je kan aanvoeren........

19. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    ja, dat zat ik inderdaad ook te bedenken. De vk zal dit ook geen goed idee vinden lijkt me zo.

20. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.754
    0
    36
    @Dotty, ik vind je ook niet onredelijk hoor..het is zoiezo per persoon verschillend natuurlijk..en kan me voorstellen dat je het helemaal niet trekt om dan al naar een bruiloft te gaan..het is natuurlijk iets wat je niet wil missen, maar jezelf voorbij lopen heb je helemaal niets aan!!!!!! Toch??
    Ik hoop het voor mezelf stiekem ook, maar aan de andere kant wil ik gewoon duidelijkheid en als dat menstruatie is is dat prima maar dan wordt ik het liever nog gister dan vandaag...

@Jen, idd, daarom vind ik het ook zo verwarrend...want de eerste cyclus na het stoppen met de pil had ik dit ook een beetje...dat niet eten zeg maar...maar de rest..en nu kan ik juist wel eten...maar ben ik ook misselijk en heb ik maagzuur...heel bizar:(..wat zou je zeggen?

Deel Deze Pagina