Leuk, nog meer nieuwe meiden erbij! Ik vind het ook best lastig om die laatste pilstrip door te lopen. Mag wat mij betreft nu wel over zijn! Maar ach, die paar weken maakt ook niet meer uit. Nu stoppen we op mijn verjaardag, ook leuk! @MissCK: ik heb je draadje niet gevolgd, maar ik denk dat twijfels heel normaal zijn hoor. Inderdaad niet zozeer of je wel van het kindje zult houden, ik denk dat dit automatisch gebeurt. Maar of je er wel klaar voor bent, of je een goede moeder zult zijn, etc. etc. Dat herken ik zeker! Maar die twijfels houd je altijd wel denk ik, of je nu 23 bent of 38. In mijn hart voel ik dat dit nu het juiste moment is voor ons. We zijn er helemaal klaar voor! Ik ben bijna 28, mijn man is 32. Vorig jaar getrouwd op 3 juli, dus dit weekend gaan we lekker uit eten om ons 1e jaar te vieren!! Al 12,5 jaar bij elkaar trouwens. xxx
@ Ranniej. Heb jij dat ook wel eens dat je je ongemakkelijk voelt bij een kind van een ander? Ben niet zo'n kinderfan zeg maar. Maar dat komt misschien omdat ik die kinderen niet ken, met de kleine van mijn schoonzusje ben ik wel weer heel leuk mee. Wordt ik dan wel een goede moeder voor mijn eigen kind? Wil niet dat ik me daar ook ongemakkelijk bij ga voelen natuurlijk.
Ik wilde ook gaan stoppen, het zaterdag laatste pil genomen en wacht nu op ongesteldheid. Ik zit alleen heel erg te twijfelen of ik toch nog 1 strip zal beginnen as zondag of dat ik nu echt defenitief stop. Vind het altijd zo'n moeilijke beslissing. Ik wil eerst zorgen dat ik iets meer ga verdienen ed en dat gesprek heb ik eind augustus. Wat vinden jullie nu stoppen of nog 1 strip? Heb al wel een klein van bijna 8 maanden.
@MissCK: Bedankt! We zijn zaterdag heerlijk wezen uit eten (8-gangen diner!!). Jullie dus ook bijna 1 jaar getrouwd, leuk! @Happygirl86: pfff, lastige keuze. Dat voel jezelf toch het beste denk ik. Aan de ene kant denk ik, je kunt altijd wel een reden bedenken om iets uit te stellen. Aan de andere kant snap ik je afweging erg goed. Die ene maand nog de pil slikken gaat natuurlijk ook zo voorbij. Vandaag bij de gynaecoloog geweest voor de uitslag van mijn MRI en ik heb geen endometriose!!! Ben erg opgelucht. Ze zagen een klein plekje bij mijn baarmoeder, maar dit was niets om zorgen over te maken. Dus dat doe ik ook niet. Nu kunnen we ons volledig gaan richten op baby's . Nog anderhalve week en dan weg met die pil!! xxx
heb de knoop nu definitief doorgehakt. vandaag heb ik me laatste pil genomen *was hem toch aan het doornemen. de rest van de strip gebruik ik later als reserve strip. is toch nog houdbaar tot 2015. en nu hopen dat me cyclus snel een beetje voorspelbaar word
@gizzie1983: gelukkig goede uitslag en nu maar klussen @beckje: erg spannend! Ik vond het de eerste keer ook al zo lastig om te stoppen, hebben jullie dat niet? Het is toch zo'n spannend moment, het is gewoon heel raar om die pil ineens te laten liggen.
vind het ergens ook raar, maakt het toch definitief maar vind het wel heeeel erg spannend, hoe zal me lichaam weer herstellen, hoe lukt 't met zwanger worden enz enz slik wel al 2 weken die foliumzuur+vitamines van VSM, wat een grote dingen zeg! maar krijg ze gelukkig wel goed weg haha @Gizzie: gelukkig maar zeg!
Hallo, ik wil me ook graag even voorstellen, want ben hier voor het eerst. Mijn naam is Petra en ik ben 26 jaar. Mijn partner en ik hebben besloten dat we graag zwanger willen worden! Het is ons eerste kindje, dus erg spannend! Ik ben nu 4 weken gestopt met de pil.. 8 juni heb ik mijn menstruatie nog gehad. Als het goed is dus ook nog mijn eisprong rond de 21ste.. We hebben 2 dagen daarvoor nog 'geklust' en een paar dagen daarna. Ben nu sinds een aantal dagen erg snel misselijk, moe, moet vaak plassen en heb erg pijnlijke tepels. Erg lastig omdat ik niet weet of het van het ontpillen is of omdat het misschien al raak is.... dat laatste hoop ik zo! Uit ervaring weet iki dat het erg lang kan duren voordat je normale cyclus weer op gang komt.. De laatste keer dat ik met de pil ben gestopt duurde het meer dan een half jaar voordat ik weer een menstruatie had:x Kan dus nog wel een tijdje duren.. Heb voor de zekerheid maar even een afspraak gemaakt bij de gyn om een aantal dingen te vragen.. moet er zo heen, dus ben best zenuwachtig! Het grappige is wel dat het in de familie zit om snel zwanger te worden, dus ben erg benieuwd!! Leuk om dit te kunnen delen en andere verhalen te lezen! Ik ga jullie graag volgen hoe het allemaal gaat! Liefs
spannend zou wel heeeeel erg leuk zijn als 't gelijk al raak is. ik zou gewoon een test doen op NOD, maar ben ook een grootverbruiker zw-testen haha
Ik noteer het voor mezelf even, zodat ik weet welke meiden nu actief zijn op dit draadje : Malou 1987 Happygirl86 Yara89 Joyce86 Vienna Flupke88 Beckje MissCK Ranniej20 Shawty85 Ik zei de gek (Gizzie1983) Al een behoorlijke lijst! Hopelijk komen er deze maand nog wat meer meiden bij. Het lijkt me leuk om elkaar een beetje te volgen en ervaringen te delen. @Beckje: spannend dat jullie de knoop hebben doorgehakt en gisteren zijn gestopt met de pil! Inderdaad te hopen dat je een mooie, regelmatige cyclus krijgt. Ben daar zelf ook erg benieuwd naar. Ik slik foliumzuur van onze apotheek (eigen merk). Dat zijn maar kleine pilletjes gelukkig, niet van die kegels, haha. @Happygirl: het lijkt mij inderdaad ook best een raar moment om straks na 12 jaar (in mijn geval) ineens de pil niet meer te slikken. Dat nu dus echt het moment is gekomen dat je er samen voor gaat. Zo lang al over gefantaseerd en nu gaat het echt gebeuren! Ja, best raar inderdaad. @Shawty85: welkom! Als ik iets nu geleerd heb op dit forum is dat je lichaam je goed voor de gek kan houden! Je symptomen klinken zwangerachtig, maar het kan ook zoooo goed van het ontpillen zijn. Als je eisprong rond de 21e was, zou je misschien een testje kunnen wagen? xxx
Genant momentje zojuist... Ik werk als secretaresse op een klein kantoor voor 3 mannen. Ik lette even niet op en toen zag een van mijn bazen dat ik op de site van zwangerschapspagina zat.... Ik werd helemaal rood en begon erg hard te lachen, hahaha. Ze weten hier echt wel dat ik uiteindelijk graag kinderen wil, maar toch. Nu weten ze dus dat ik daar wel mee bezig ben. Gelukkig moest mijn baas net zo hard lachen, haha.
@Gizzie1983 Dank je wel! Vind het ook erg leuk om iedereen hier te volgen! Maar je hebt idd gelijk.. je lichaam kan je zo goed voor de gek houden! De gyn zei vanmorgen ook dat het erg goed van het onpillen kan komen.. Erg vervelend als je in die onzekerheid zit.. Als ik het zo op internet uitreken dan kan ik vanaf morgen een test gaan doen.. ben zo benieuwd!! Gister eentje al gedaan, maar die was helaas negatief.. maar er is nog hoop! Ben alleen erg benieuwd hoe lang het gaat duren voordat mn normale cyclus weer op gang komt.. vorige x duurde het meer dan een half jaar voordat ik weer een btje ongesteld was...dus nu maar hopen dat het al raak is en daar niet op hoeven te wachten!
Hoi meiden Ik had al paar dagen gezocht naar deze topic maar heb hem eindelijk gevonden Ik stop namenlijk 17 juli met de pil. Mijn dochtertje word 15 juli 1 jaar en vieren het de 17e en dacht dan gooi ik die dingen gelijk weer de deur uit Ik zit ook met een kleine twijfel want wil ik weer wat meer gaan verdienen en een andere kant op qua werk, maar die stap wil ik pas nemen aals de 2e er is. Wil de verpleging in gaan en de opleiding is 4 jaar en wil dan niet er midden in tussen uit moeten, dus beginnen we deze maand met de pil weg te laten. Bij mijn dochter heb ik ook iets van 10 a 11 jaar de pil geslikt en heb toen 1 cyclus gehad van 40 dagen en daarna was het raak. Dus best snel, en nu spannend hoe snel het raak zal zijn Iig leuk lotgenoten te hebben hier.
Nog even een vraagje.. nou heb ik vandaag voor het eerst mijn temperatuur gemeten en die kwam op 37.1. Dit heb ik normaal nooit.. Heb normaal een temp van rond de 36.5 gemiddeld. Zoals ik al eerder had verteld heb ik mijn laatste menstruatie gehad op 8 juni. Daarna ben ik niet meer met een nieuwe strip begonnen. Als het goed is heb ik rond de 22 juni mijn eisprong gehad als ik het goed heb uitgerekend. Ik zou deze week dus weer ongesteld moeten worden, maar daar reken ik niet op aangezien ik met de pil ben gestopt en het de vroige x 6 maanden duurde voordat ik weer een btje ongi werd.:x Maar wat kan deze verhoging te beteken hebben..?Kan het ook met het ontpillen te maken hebben..? Heb namelijk ook al andere klachten zoals erg pijnlijke tepels, veel plassen, snel misselijk. We hebben een dag voor vruchtbare dag geklust, dus ik hoop natuurlijk dat het raak is... Maar ik durf ni te veel te hopen, dus vandaar dat ik graag even wil weten of iemand hier ervaring mee heeft of me advies kan geven..?
Hier ook de knoop doorgehakt en zondagavond die rotpil in de vuilbak gegooid, had wel nog de neiging om hem weer te gaan zoeken zo'n uurtje erna heb het maar zo gelaten Mijn vriend stond al twee jaar te huppelen en te springen voor een beebje en die is dus door het dolle heen nu dat ik ook die drang naar kindjes meer en meer heb hij is 26 en zou het al gisteren in zijn armen gewild hebben ik ben 24 en had zo een beetje dezelfde twijfels als MissCK.. niet volledig hetzelfde maar bij mij de grootste rol die me tegenhield was mijn ouders die het liever nooit zien gebeuren (zijn moeder is er volledig klaar voor ) Nu zien we wel hoe het verdergaat want het is dus duidelijk ons eerste en ik ben nog helemaal verloren in hoe dit allemaal gaat ( het klussen werkt wel hoor ) heb een keer gehad dat ik dacht zwanger te zijn een dik jaar geleden en was toen wel heeeel erg teleurgesteld toen het niet zo was dus ben er nu wel volledig van overtuigd dat het "het goede moment" is! als dat zelfs bestaat Groetjes!
heeel erg herkenbaar lachebekje, maar ik zou me idd ook niet gek laten maken door familie. ik weet dat ik ook niet me blijdschap super met me pa kan delen. hij loopt altijd al te zeiken dat ie geen opa wil worden en die onzin. ik laat hem lekker kletsen wel heel spannend bij mij was het wel andersom, me vriend was enorm aan 't twijfelen vanwege de financien
Ja bij mij is het vooral de moeder die niet wil en zelfs dreigt dat ik haar dochter niet meer zou zijn, men vriend is niet haar keuze ook dus ik heb besloten niet meer te luisteren naar haar 'dreigementen' en is men eigen leven voorop te stellen en niet wat zij wil... (hopen dat ze daarna wel zal bijdraaien natuurlijk indien niet tja dan heb ik toch men eigen leven gemaakt!) tenslotte zijn men vriend en ik ook al 5,5jaar samen!
Mijn moeder zei ook altijd wacht nog maar even hoor wil nog geen oma worden, nou toen haar eerste kleinkind werd geboren vond ze het geweldig en zou nu echt niet meer anders willen. Mijn vriend en ik waren nog maar paar maanden bij elkaar toen ik zwanger werd dus was ook wel bang voor de reacties, maar ze waren gelukkig allemaal blij. We zijn nog bij elkaar en willen nu zelfs een 2e