Hallo allemaal! Het is nog even weg, maar wie gaat er nog meer voor kindje #3 in 2018? Zoals het er nu naar uit ziet gaan wij vanaf maart weer beginnen. Ik kan niet wachten!
oh wat geweldig en ook lekker vlot achter elkaar. Willen jullie het houden bij 3 kleintjes of niet? Ik zou ook zo graag nog een kindje willen maar mijn man is vooralsnog niet voor. Ik heb aangegeven tot half volgend jaar er niet over te beginnen, dan praten we verder. Op dit moment zijn er 2 vriendinnen zwanger en het kriebelt zo. Vandaag daarom toch hier even een kijkje nemen en krijg helemaal een warm gevoel in mijn onderbuik. Bizar hoe zoiets werkt. Maar wens gaat echt nog even in de ijskast (spiraal zit er ook nog in haha) en we kijken volgend jaar verder. Maakt niet dat ik het echt super leuk voor jou vindt! Spannend!
Wij hebben een 'late start' gehad aangezien mijn man niet vruchtbaar is. Anders hadden we er al 3 gehad haha. De 3e is 100% zeker de laatste. Dan is het huis vol. Ik snap je helemaal qua kriebels! Dat heb ik ook alweer een paar maanden.. mijn oudste zoontje was 6 maanden toen ik mijn eerste afspraak al had in het ziekenhuis voor baby #2 dus dat zou nu over 2 weken al zijn haha.. ik wil deze keer zoiezo wachten tot na de feestdagen en dan kijken wanneer we echt gaan beginnen. Ik vindt het wel een beetje eng hoor om weer te beginnen. Straks kan ik het niet aan ofzo qua drukte of kunnen de kinderen elkaar niet luchten of zien..
oh ja dat snap ik! Dan voelt de druk ook hoger. Ik ben overigens ook 'al' 32 hoor dus kan ook geen eeuwigheid meer wachten. Maar eerst deze dames maar iets ouder. Ik vind het super leuk dat onze dames zo dicht op elkaar zitten en ze hebben het ook leuk met elkaar. Het is alleen best pittig. Ik werk 4 dagen en mijn man ook. Moet wel reëel zijn dus wat ook goed is voor de kleintjes en onszelf. Moet al erg blij en tevreden zijn dat wij 2 van die mooie wonders hebben. Maarja... toch blijft het kriebelen. Iets van gevoel versus verstand haha
Haha ja dat heb ik ook wel een beetje hoor! Mijn mannetjes zitten ook vrij vlot op elkaar en dat was zeker pittig. Maar die pittige periode is inmiddels wel voorbij en we hebben het overleefd! Dus bij de volgende komt dat ook vanzelf goed denk ik.. Wij hebben inmiddels te horen gekregen dat er toch nog 2 rietjes (pogingen) van onze donor zijn (eerst zouden we voor een nieuwe donor gaan) dus we weten 100% zeker dat we binnenkort gaan beginnen! Even een doorverwijzing vragen voor het ziekenhuis en dan kijken wat de mogelijkheden zijn met onze 2 (magere) pogingen
Oh wat spannend zeg! Gewoon nog 2 poging gereed, wat fijn! Zijn je twee zoons van dezelfde donor of niet?
Ja allebei mijn zoontjes zijn van dezelfde donor dus ik het extra bijzonder als de 3e ook van deze donor zou zijn. Zo lijken al onze kinderen toch gewoon op elkaar
Ja heel bijzonder! Zou prachtig zijn Hier vanavond gesprek eens opgestart om te polsen.. wat als ik mijn spiraal eruit ziu halen. Reactie: lekker laten zitten. We hebben een druk weekend voor de boeg met meerdere keren sinterklaas dus ik laat het ff voor wat het is. Volgende week maar eens serieus praten... wordt evt sowieso pas na de zomer volgend jaar want reis nog Canada met de meiden is al geboekt . Jij ook leuke weekend plannen?
Dat is dan knap snel gegaan. Wij hebben er 2 snel op elkaar gehad. 16 maanden verschil, de jongste is nu richting de 2 aan het gaan. Nu kan ik pas zeggen dat het echt pittig is. Samen van alles bekokstoven, de peuterpubertijd, de kinderwagen waar de oudste uit is en de jongste ook niet erg lang meer in te gaan heeft. De oudste begint wel weer beter te luisteren gelukkig Maar toch kriebelt het. Mijn partner wil ook een derde. We hebben alleen het probleem van te weinig kamers en daarbij geen idee hoe lang het gaat duren voor daar een oplossing voor is. We hebben nu 2 slaapkamers, de jongste gaat binnenkort bij de oudste op de kamer na 2 jaar bij ons gelegen te hebben... Daar tegenover staat wel dat we een enorme woonkamer hebben wat echt super lekker is de eerste jaren. En eer dat de volgende 2 zou zijn zijn we ook weer 3 jaar verder of zo dus ik weet het niet...Derde zou voor ons wel de laatste worden.
Wat leuk Zonnestralen! En wat je zegt, ruimtegebrek kan geen beperkende factor zijn, alleen soms onpraktisch. Hier tegenovergestelde. Wij hebben in theorie 5 slaapkamer, waarvan de laatste 2 nu gerealiseerd worden op zolder. Vraag is alleen nu wat de bestemming wordt . Ene kant kantoor zodat we prettig thuis kunnen werken. Andere kant... Wij hadden gisteravond sinterklaas met de familie en in mijn rijm ging het ook over mijn 3e kinderwens haha. Mijn man zei toen dat ie het nog niet wil maar het er vast van gaat komen. Super blij dat hij dat zei!
Dat van die ruimte komt echt wel goed hoor zonnestraaltje! Als ze wat ouder zijn gewoon lekker stapelbedden neer zetten of zelf in de woonkamer slapen op een slaapbank! Spannend hoor om weer te gaan beginnen! Wat fijn dat je man heedt gezegd dat er zoiezo een derde komt usa! Super zeg! Nu alleen nog wachten tot hij er voor wilt gaan! Wij zijn inmiddels in afwachting van de brief voor de afspraak bij het emc om onze opties te bespreken. Ik twijfel nog of ik aan onze families ga vertellen dat we toch nog voor een 3e gaan. Toen ik zwanger was van onze jongste riep ik heel hard dat dat de laatste was. Ik heb toen ook (heel dom) de laatste rietjes van onze donor verkocht (die ik inmiddels weer terug heb gelukkig). En mijn schoonouders zeggen tegen iedereen dat ze er geen kleinkinderen meer bij krijgen (ze hebben er 6 nu en allebei mijn zwagers zijn gesteriliseerd afgelopen jaar en mijn man is natuurlijk onvruchtbaar) dus ik denk dat het een flinke schok zal zijn als ze horen dat er toch nog wel 1 bij komt
@USAbaby Wat spannend dat je weet dat het eraan zit te komen maar niet wanneer. Ben je erg ongeduldig of is ooit een goed genoeg antwoord voor jou? Inmiddels 5 woningen voorbij zien komen waar wij hoog voor zouden staan. 1e 2e 2e 3e en 4e maar die zijn niet op de gewilde lokatie waar ik het liefste heen zou gaan. Wel fijn om te weten dat we al genoeg opgebouwd hebben om weg te kunnen mochten de kinderen het vervelend gaan vinden. Maar hier hebben we ook nog wat hulp in de buurt voor opvang tijdens bevalling en afspraken. Ik voel mij wel een beetje bezwaard naar de kraamzorg als die hier rond zou lopen terwijl er zo weinig kamers zijn. @Ritoy Fijn dat jullie de rietjes terug hebben kunnen krijgen! Aan de andere kant misschien ook wel fijn dat jullie het nu rustig zelf kunnen doen zonder dat de rest het weet of vermoed?
@Zonnestralen Fijn dat je zoiezo weg kunt als je dat zou willen! Ik zou me niet bezwaard voelen tegenover de kraamhulp hoor. Is voor haar ook en stuk minder schoonmaken en heen en weer op de trap Het is bij ons misschien wel fijn ja als niemand er vanaf weet maar ik zal wel wat smoesjes moeten verzinnen waarom iemand ineens op moet passen ofzo
Hoi Zonnestralen, voor mij is 'ooit' een prima antwoord. Ik moet er nu ook nog even niet aan denken, maar over een jaar ofzo zou ik het wel graag willen. De iets langere termijn dus, we zijn nu in gesprek en luisteren goed naar elkaars argumenten. Uiteindelijk zal gevoel de doorslag geven denk ik. Wat fijn voor jullie dat er uitzicht is op een ander/ groter huis. Ja spannend Ritoy, wel leuk om het even voor jullie zelf te houden als het is gelukt. Het wordt inderdaad wel lastiger met kinderen, oppas regelen en vaak staat die wel dichtbij en ben je snel geneigd te zeggen wat je gaat doen terwijl dat natuurlijk helemaal niet hoeft. Wel een geweldige verassing voor iedereen zeg als het lukt, geweldig!! Bij onze jongste moest ik helaas al heel snel vertellen dat ik zwanger was, omdat ik een cyste in mijn eierstok bleek te hebben die snel verwijdert moest worden. Mijn moeder wist dus echt de dag na de bevruchting al dat ik mogelijk zwanger was omdat zij mee ging naar het ziekenhuis voor een uitslag van de MRI. Wel fijn dat je het kan delen maar het is zo leuk om het even voor jezelf te houden en te genieten samen.
Hoi allemaal, Mag ik mee schrijven? Wij gaan ook voor een derde in 2018. Ben net met de pil gestopt en voel me stuk beter. Werd er erg depressief van . Man liet ook merken deze week een derde te willen. Hij zei laat het maar gebeuren. Ik heb pcos waar ik bij de eerste keer zwanger achter kwam. Dus nu wel bang dat het weer terug komt. Wij willen waarschijnlijk in april/mei beginnen. Man al van de week maar mijn verstand zei te wachten. Want we krijgen begin april de sleutel van ons nieuwe huis. Ik wil dan gaan schuren en verven, weten jullie of je dat mag doen als je zwanger bent? Kan nergens een duidelijk antwoord daarover vinden. Ik wil een eventuele zwangerschap niet in gevaar brengen.
Hoi @vlinder12345 welkom! Spannend dat je mag er al gelijk voor wilt gaan joh! Je mag gewoon schuren (met mondkapje) en verven (met verf op waterbasis) dus als je zwanger bent zou dat geen probleem moeten zijn. Ik ben bij mijn 2e ook verhuisd toen ik 36 weken zwanger was. Het was zwaar maar goed te doen. Ik zou zeggen go for it
@vlinder12345 welkom. Zoals hierboven staat mag het wel. Maar of je dat tegen die tijd nog ziet zitten is de vraag. Hoe zijn de andere zwangerschappen verlopen?
Oké, we proberen toch te wachten tot de verhuizing. Maar of ik dat vol houd? Is nog de vraag. Nee geen leuke zwangerschappen gehad. Bij de eerste moeite om zwanger te worden (pcos). Was van de tweede in verwachting toen de eerste 3 maanden was . 2x hoge bloeddruk en verdenking van zwangerschapsvergiftiging. Maar toch willen we er nog 1x voor gaan. Spannend!! Gesprek met gynaecoloog gehad na de tweede, ze zei dat ik gewoon weer zwanger mocht worden.
Wel fijn dat je gewoon zwanger kunt worden als je dat wilt vlinder! Hier ook geen fijne zwangerschappen gehad. Bij de laatste met 20 weken volledig de ziektewet in door ischias en bekkerinstabiliteit. Grote kans op herhaling nu maarja je moet er wat voor over hebben toch Ik zit nogsteeds te wachten op de brief/het belletje van het emc voor een afspraak om de opties te bespreken. Hopelijk kunnen we in Januari al terecht want ik wil in maart gaan beginnen..
Spannend @Ritoy , je moet er idd wat voor over hebben. Tweede zwangerschap ging ook veel beter hoor! Eerder al in ziektewet gegaan, vanaf 12 weken. Dacht alleen maar aan de baby niet aan werk. Misschien ego maar vond de zwangerschap belangrijker. En positieve was baby groeide beter, was 2 kg zwaarder!