Vorige maand is mijn koperspiraaltje (zonder hormonen!) verwijderd. Sindsdien word ik maar niet ongesteld! Ik wacht op de eerste dag van mijn menstruatie zodat ik met de pil kan beginnen. Deze maand dus geen anticonceptie gebruikt, en wel seks gehad.. Omdat ik nu al een week overtijd ben is het idee gaan spelen dat ik misschien wel in verwachting ben. Maar de predictortest geeft een negatieve uitslag (er is alleen een witte indroog?streep te zien). Zou het wellicht met het verwijderen van mijn spiraaltje te maken kunnen hebben? Hiervoor was ik heel regelmatig ongesteld. Ik heb het spiraaltje op de 6e dag van deze cyclus laten verwijderen. Het ziet er absoluut niet naar uit dat ik komende twee dagen ongesteld ga worden, aangezien ik helder witte afscheiding heb. Zelfs een beetje meer dan normaal. Verder zijn mijn darmen opvallend onrustig/kramp. Maar verder totaal geen zwangerschapsverschijnselen. edit: op mega-slapeloze nachten na! Slaap slecht in en word al om 5 uur wakker.... maar dat zal wellicht met de stress te maken hebben. Iemand misschien dezelfde ervaring na verwijderen van koperspiraal? En vanaf welke dag "overtijd" is het raadzaam contact op te nemen met de huisarts? Bedankt alvast, voor evt. reacties.
Aangezien de zw.test negatief was denk ik dat het inderdaad met het verwijderen van het spiraaltje te maken heeft. Als je je zorgen maakt zou ik gewoon de huisarts bellen. Die kan je precies vertellen hoe/wat.
Je hebt dus een maand betrekking gehad zonder enig voorbehoedsmiddel? Dan kan je uiteraard wel zwanger zijn! Had je nog regelmatige bloedingen met het koperspiraaltje? Als je werkelijk overtijd bent zou ik ofwel nog even afwachten, ofwel contact opnemen met je huisarts! Hoe de cyclus is na een koperspiraaltje weet ik niet, misschien kan iemand anders het je vertellen