Stoppen met de pil na 6 jaar..

Discussion in 'Anticonceptie' started by Pien1991, Jul 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pien1991

Pien1991 Actief lid

Jul 8, 2014
    152
    0
    16
    Gelderland
    Hoi hoi,

Net nieuw op het forum.. :)
    Gelijk maar even een vraagje!

Ik ben op mijn 16e voor het eerst ongesteld geworden, niet lang daarna ben ik overgegaan op de pil.
    Niet voor anticonceptie maar puur voor het feit dat ik echt onwijs ziek werd tijdens mijn menstruatie, iedere keer ziek en koortsig, heel zwaar ongesteld dat ik toen de keuze heb gemaakt om op de pil over te gaan.

Nu zo ongeveer 6 jaar later, heb ik samen met mijn vriend besloten te gaan stoppen met de pil. Onwijs spannend natuurlijk, we hopen zo dat een kindje ons gegund is! Maar ik zie toch stiekem ook heel erg op tegen mijn cyclus zonder pil.. :(
    Ik heb het er helemaal voor over hoor, al lig ik bij wijze van een jaar iedere maand ziek op de bank :) !

Maar ik vroeg mij af of hier meer meiden/vrouwen zijn die begonnen zijn met de pil om deze redenen, gestopt zijn met de pil en wat jullie ervaringen hiermee zijn?

As vrijdag hebben we een gesprek bij de huisarts, over mijn medicatie gebruik maar ook over de pil en onze kinderwens natuurlijk.
    Dus ik ben heel benieuwd!

2. Klein

Klein Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    1,405
    1
    0
    Ja hier ook iemand, ik heb hem zelfs 8 jr geslikt. Ik ben gestopt, werd 'ongesteld' en toen meteen zwanger geraakt. Ik dacht in eerste instantie dat ik moest ontpillen en daar hoorde niet ongesteld worden gewoon bij. Totdat ik toch wel heel goed begon te ruiken en geen bruin brood meer lustte....:D

Share This Page