stoppen met de pil november 2013

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door noamy, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Oh wat leuk lalaatje!!!
    Was je voorgevoel toch goed of niet???
    Leuk hoor n jongen! !!!
    Spreek uit ervaring hahahaha
    Lekkere stoere dingen en blauw shoppen

2. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Mijn voorgevoel was een meisje. Maar ik ben ook heel blij met een jongen hoor:D

3. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Ohh echt dan was t je vriend die n jongen zei of niet???
    Staat me iets van bij
    Dan was t voor jou helemaal n verassing!!!

4. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Nee. Mijn vriend dacht oo een meisje. Ik had laatst 2 x gedroomd van een jongen. Dus ik wist t toen niet meer zeker haha. :p

5. dido

dido Actief lid

3 apr 2012
    363
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super lalaatje dat alles goed was! En wat leuk een mannetje:D

6. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuk Lalaatje een jongen. En mooi dat alles goed is!!!

7. Flojo

Flojo Actief lid

10 mrt 2013
    247
    0
    0
    Lalaatje gefeliciteerd! Een jongen :)
    Ik dacht bij de oudste de hele zwangerschap dat het een meisje zou zijn, maar is dus ook een jongen.. Ik ben daar niet zo goed in, haha.

8. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hahaha ik dus ook niet:p
    Helaas ligt de placenta aan de voorkant waardoor ik de kleine niet erg goed kan voelen, maar dat kon nog veranderen. Hoop het wel natuurlijk, wil het ook wel meemaken dat er een voetje uitschiet ofzo :D

9. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    had ik bij mn zoontje ook aan de voorkant
    ben benieuwd waar ik m nu heb!

10. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Lalaatje, fijn dat alles goed was!

Bij mij ligt de placenta ook voor, maar ik voel onze uk prima! Is vrolijk op mijn blaas aan het rondspringen, en nu ook steeds hoger in mijn buik te voelen. Af en toe ongemakkelijk, maar ik geniet wel echt heel erg van het gevoel dat onze hummel echt aan het leven is daarbinnen! Als ik hem/haar ook al te lang niet heb gevoeld, pook ik even tegen mijn buik aan, en krijg ik meestal een trapje terug. En laatst reageerde ukje ook op mijn stem, was helemaal geweldig!! :D

11. dido

dido Actief lid

3 apr 2012
    363
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb beide keren de placenta aan de achterkant. Bij mijn zoontje had ik op t einde gewoon gekneusde ribben en zag ik zelfs blauw! Nu beweegt deze ook ontzettend veel en zie je me buik al helemaal golven. Wel gezellig natuurlijk ;) volgens mij heb je dat ook wel als de placenta voor ligt maar dan net wat later. Hier komt me zoontje vaak tegen me buik aan liggen en dan begint zn kleine broertje te trappelen echt bijzonder!

12. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Zo, we hebben het weekend even goed baby inkopen gedaan. Nou waren we vanavond bij de Ikea en daar gegeten, maar nou had ik een satestokje gegeten en kwam ik erachter dat ze wat snotterig waren van binnen en zo te zien waren ze ook ietsie pietsie roze van binnen en die van m'n vriend iets minder. Nu zullen jullie wel denken, komt ze weer aan met die eetvragen:p
    Maar denk vast niet dat dit echt kwaad kan of wel?:(

Hebben jullie verder een leuk weekend?

13. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Die kip spies is altijd n beetje rozig dus kan geen kwaad hoor
    Wat heb je gekocht
    Wij gaan zo naar opa en oma en zusje in den haag en vanmiddag naar scheveningen

14. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Wat heb ik NIET gekocht? :p

van badartikelen, matrasje, aankleding voor de kinderkamer, voedingsspullen zoals flessen, sterilisator, borstkolf tot alles wat er op de baby uitzetlijst staat van Prenatal :p voor november nog ff wat kleertjes kopen anders loopt ie straks in zomerkleding ipv lange kleding:p

Bij de zorgverzekeraar moet ik nog een kraampakket halen en bij etos de zwanger en baby box en de blije doos bij prenatal. :D

Gezellig dat jullie een dagje weggaan. Wij krijgen schoonouders op bezoek vanmiddag, moet nog ff de bende hier opruimen en hoognodig zolder opruimen met spullen die we niet meer gebruiken. Dus druk dagje weer voor de boeg!

15. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Goedemorgen! Leuk he, dat babyshoppen? Ik was gisteren in Eindhoven om een cadeaubon te halen voor mijn schoonmoeder, zit er tegenover de winkel waarvan ik die bon moest hebben een prenatal... en ik heb mezelf niet kunnen inhouden! Superschattig pakje gekocht (maat 50, ik had al wat dingetjes in maat 56, maar voor het geval onze uk kleiner is dan dat, toch ook maar een 50je), kruikenzakken.. en toen moest ik van mezelf stoppen. Straks 6 weken zomervakantie en aansluitend verlof, dan moet ik ook nog wat te doen hebben ;)
    En vl zei dat het maar goed was dat ik niet meer gekocht heb, want hij zei dat zijn moeder heel graag nog een keertje wil gaan babyshoppen met me! En mijn eigen moeder wil dat ook erg graag, die wil er volgens mij een weekendje van maken ("dan kom je gewoon de dag van tevoren naar ons toe, en dan gaan we dan op ons gemak naar..." enzovoorts, hihi!)

Wel gisterenavond voor mezelf nog een jumpsuit besteld. Ben heel benieuwd of het me staat, want ik ben niet zo lang, dus dan is het risico aanwezig dat ik gewoon een soort bowlingbal word als ik dat ding aan heb, haha! Maar wilde het toch proberen, vond hem zo leuk! En als ie niet past, stuur ik hem gewoon terug.

En... gisterenavond ook een doorbraak! We weten al ongeveer vanaf week 5 wat de naam voor onze uk wordt al het een meisje is, maar voor een jongen kwamen we er echt niet uit. En gisterenavond zijn we samen op twee namen gekomen die we allebei leuk vinden! Dus we hoeven nu alleen nog maar te kijken welke van de twee het beste 'voelt' bij ons kind, en dan weten we ook de jongensnaam! Yay!! Heel blij!

Komende donderdag moet ik weer naar de vk. Vanaf dan moet ik als het goed is iedere 3wk terugkomen in plaats van iedere 4wk. Ben benieuwd hoe ze het vindt gaan. Ik heb zelf het gevoel dat ik een behoorlijke groeispurt heb gemaakt qua buik, en vrees een beetje voor de weegschaal. Ik was tot op heden nog maar 2,5 kg aangekomen sinds eerste vk bezoek, maar vermoed dat het nu wel wat meer zal zijn, hihi!
    Hoor alleen wel van heel veel mensen uit mijn omgeving dat ze vinden dat ikzelf zo 'smal' aan het worden ben, met name in mijn gezicht. Maak me daar toch een beetje zorgen over. Ik mag best wat kilootjes kwijt voor mezelf, maar ik ben bang dat ik misschien niet voldoende voedingsstoffen binnenkrijg voor onze uk. Kan niet zoveel meer eten als voor mijn zwangerschap. Vaak zit ik al na een half portie helemaal vol. Maar uk groeit wel goed, volgens mij... Meh, ook maar vragen bij vk. Daarnaast krijg ik dan ook de uitslag van het bloedonderzoek dat ik 3,5 wk geleden heb gehad: de gevreesde suikertest, met het vieze drankje. Ik heb geen belletje of wat dan ook gehad, dus ik ga ervan uit dat er eigenlijk niets aan de hand is. Neem aan dat ze anders direct actie hadden moeten ondernemen.
    Oh, en waarschijnlijk gaan we een volgende echo plannen: ik krijg met 30 weken en 34 weken extra groeiecho's, omdat bij het eerste bezoek aan de vk mijn gewicht net boven de norm was. Kan niet wachten om onze uk weer te zien! Hoop dat er dan ook wat mooie plaatjes te maken zijn, van de 20 wk echo hebben we niet zulke mooie foto's gekregen...

Pff, 't is een heel verhaal geworden, zeg! Hier en daar wat warrig, met name op de stukken waar het over mijn gewicht gaat, haha! Sorry daarvoor, hihi :D

16. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hahaha lol grappig om je verhaal te lezen. :D
    Hier precies hetzelfde met een jumpsuit. Wil er ook wel graag 1 maar ik ben dus ook maar klein en ben ook bang dat t mij dus veel te lang zal zijn.

Toevallig dat jullie gister ook op namen zijn gekomen. Wij hadden voor een meisje ook al een aantal weken een naam, maar voor een jongen was het ook heel lastig! Mijn vriend en ik hebben nogal een meningsverschil over 2 namen haha. Dus hij zei gister; we hebben nog even een tijdje! Zucht....:p

17. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Oh, ja, dat argument... De mijne ook "Oh, maar we hebben nog tot oktober, maak je niet zo druk..." Hij heeft kennelijk geen idee dat dat al over 15 weken is, hihi!
    Bijvoorbeeld met geboortekaartjes, ik ben daar nu sinds afgelopen week een beetje naar aan het kijken. Heb namelijk geen idee wat ik wil; of ik het zelf wil ontwerpen, of ik een standaard geboortekaartje wil, geen idee. En vl zegt: 'joh, dat kunnen we altijd nog beslissen als die kleine er al is.' Zat echt even met grote ogen naar hem te kijken, haha!

18. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Och ja leuk! Zag gister in Groningen bij de Prenatal echt een heel mooi boek met allemaal geboortekaartjes. Denk dat ik daar es even in ga sneupen als het zover is.:D

19. Madelief86

11 nov 2013
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geboortekaartjes paniek. Doe veel grafisch design voor mijn werk dus er wordt min of meer wel verwacht dat eht iig een origineel kaartje is. Ik heb alleen buiten mijn werk helemaal geen zin meer om zelf wat te maken hahaha.

Maar moet toch een beetje offertes opvragen voor het zover is.

Wij hebben ook de meeste spulletjes nu wel in huis. Al moet er nog een matrasje voor de wieg gemaakt worden en wat verzorgingsdingetjes.

Flesjes enzo heb ik nog niet. Ik koop er eerst wel 1 (mocht de bv niet lukken) en anders moet manlief de stad in.

Hier ook extra echo's met 30 en 34 weken. Mijn zoontje was 4510 gr. wat blijkbaar in een risicogroep valt. De glucosetest is helaas mislukt. Dat drankje kwam er net zo snel weer uit als dat het er in ging.
    Volgens mij verder geen sympthonen dus nu wachten we de groeiecho af. Wel leuk hoor weer even spieken!

Fijne zondag allemaal!

20. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Wij hebben een matrasje bij de prenatal gekocht en kregen we een gratis molton hoeslaken erbij.;)

Deel Deze Pagina