stoppen met de pil november 2013

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door noamy, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Hier is tie dan!! Ons kleine frommeltje!
    Alles gaat goed!
    Zelfs vooruit gezet 11 weken vandaag!
    Bekijk bijlage 407832

2. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Geweldig noamy! Wat heerlijk :D geniet ervan!

3. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Thx! Ga ik zeker doen!!!

4. dido

dido Actief lid

3 apr 2012
    363
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn noamy dat alles goed was! Geniet ervan!

5. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Supermooi Noamy! Gefeliciteerd! Mooi plaatje heb je ook meegekregen!

Hier gisteren groeiecho gehad. Maak me een klein beetje zorgen: de omvang van het buikje van onze kleine viel net buiten de curve (groot), en de echoscopiste zei dat het waarschijnlijk gewoon in orde was, maar dat ze het toch ging doorbellen naar mijn vk. Ze zei er ook bij dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar als ze het doorbelt... Tja, dan kan je niet echt anders dan je toch een beetje druk maken, toch? Probeer het wel van me af te zetten, neem aan dat de vk me al teruggebeld zou hebben als er echt iets wereldschokkends aan de hand zou zijn geweest... Maar 't kan goed dat ik er morgen ofzo toch zelf nog even achteraan bel!

Ondertussen ben ik lekker in huis aan het rommelen. Mijn vakantie is begonnen, en meteen aansluitend begint mijn verlof al. Nu is dus de tijd om alles in orde te maken! Ben steeds dingetjes aan het doen in de babykamer (gordijntjes, dekentjes, aankleding van de kamer moet allemaal nog, heerlijk tut-werk is dat!).
    Vandaag hebben we de proefdruk van ons geboortekaartje binnengekregen. Had hem op verschillende soorten papier laten drukken, maar ben er nog niet helemaal uit. Het soort papier dat ik het mooiste vind (zeker bij het kaartje dat we hebben gekozen), heeft een toeslag van €0,25 per kaartje. Vind ik toch wel veel, we gaan er zo'n 60 versturen... Maar aan de andere kant, het is wel ons kind, en hoe vaak krijg je nou de kans om de geboorte van je eigen wonder aan te kondigen?! :D
    De tekst op het kaartje ben ik ook nog niet helemaal uit. Ik wil eigenlijk een mooi gedichtje oid maar het is al snel zo afgezaagd... (als jullie nog ideeën/inspiratie hebben?!)

x

6. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hé Saar, probeer je niet te veel zorgen te maken. Mij werd ook verteld dat ik me niet druk moest maken met teveel vocht in t ene niertje. Nou, dat gaat me wel goed af moet ik zeggen:)

Wat t geboortekaartje betreft; lijkt me ook heel lastig om te beslissen haha. Maar misschien kun je versjes halen uit boekjes o.i.d. Ik heb een boekje met de liefste geboortekaartjesgedichtjes, maar voor mij staan er niet heel veel bijzondere dingen in. Had wel weer een leuke gezien in het namenboekje wat we hebben, dus je moet er even tegenaan lopen. En anders gewoon internet even afsneupen. ;)

7. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Saar niet leuk om te horen maar denk dat je je er niet te druk om moet maken....
    Als het erg af zou wijken zou ze t wel zeggen!!

Geboortekaartjes zit ik soms ook al naar te snuffelen
    Met mn zoontje hadden we vrij dure kaartjes, n speciaal plak etiket ontworpen en zelfs eigen postzegels laten ontwerpen!!

Weet je....hoeveel mensen gaan dat kaartje straks bewaren? ??!! Bijna niemand
    T kost je n hoop geld en mensen kijken erna en na n paar dagen is t kaartje er niet meer in huis
    Ook hebben wij van vele die we n kaartje gestuurd hebben geen kaart terug gehad.....juist van mensen die w eniets gestuurd hadden
    Ik ga t nu dan zo goedkoop mogelijk doen!!!
    Vind t echt zonde van t geld....en dat voor n ander!!
    Voor teksten goed googlen dan kom je vast wat tegen!!!

8. dido

dido Actief lid

3 apr 2012
    363
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saar heb je nu al een groeiecho gehad? Bij ons krijg je die pas bij 32 weken. Ik snap dat je je zorgen maakt maar probeer dat zo min mogelijk te doen en zo veel mogelijk te genieten!
    Geboortekaartjes heerlijk om te doen! Wij zijn rustig aan het rond snuffelen. Ik had bij mijn zoontje zelf een heel leuk tekstje gevonden en daar kregen we hele leuke reacties op! Nu vind ik het leuk om een tekstje vanuit me zoontje te doen.
    Ik vind het nu wel wat zwaarder worden.. me buik word echt groot nu en met die hitte en een dreumes van 1,5 is het best pittig! Ach nog even doorbijten.. nog 4 weken en dan begint me verlof!

9. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Dames, dank voor jullie bemoedigende woorden! Doet me goed!

Dido, bij ons krijg je (als je een indicatie hebt - bijv een 'te' hoog bmi, zoals bij mij het geval was) een groei echo rond 30 weken en nog een rond 34 weken. En dan nog een liggingsecho bij 36 weken, al bestaat de kans dat die wordt overgeslagen als het kindje bij 34 weken al ingedaald blijkt te zijn... Bij mij zijn de afspraken gewoon vroeg gepland, ik heb nu bij precies 29 wk een echo gehad, en krijg er eentje bij precies 33 weken.

10. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo Dames,
    Hier ook weer terug van vakantie. Erg leuk gehad en het was ook flink warm. We hebben de eerste dag na het eten verteld dat ik zwanger ben. En schoonmoeders kreeg gelijk tranen en het gelukkige gezicht van me schoonvader vond ik ook erg mooi.

Ondertussen zijn we gisteren weer geweest voor de termijnecho. En alles zag er heel goed uit. Ben 1 dag vooruit gezet en ik ben uitgerekend op februari.

Ook heb ik het vanochtend tegen mijn beste vriendin gezegd. Alleen zij had het toch wel doorgehad. Dus ik vroeg waaraan? En toen zei ze toch dat ze mijn buikje wat boller vond.

11. Madelief86

11 nov 2013
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie echo Naomy!

Heerlijk zeg verloof Saar, Jaloers. Heel erg jaloers! Ik ben echt kapot, ook nog het idee heel veel voor de baby te moeten regelen (of willen vooral, nestdrang ;) ) maar schuif alles maar door tot mn verlof.
    Ik heb de afgelopen dagen niet zo goed geslagen door de hitte en viel gister al een kwartier na thuiskomst van mijn werk (18:15) al in slaap. Nu ook weer op de bank en echt geen puf. Thank god, heb ik wel een weekje vrij nu maar ik moet alles nog inpakken voor een weekje Egmond en heb gewoon 0 energie of zin. Na die week nog 2 weken werken en dan eindelijk verlof!

Geboortekaartje ben ik ook maar eens mee begonnen. Ik ben zelf wel gevoelig voor mooi papier en drukwerk, maar dit is ook deels mijn werk. Vind toch dat het wel altijd een cadeautje is zo'n kaartje ontvangen. Maar ook wij hebben weer andere keuzes gemaakt om kosten te besparen. Kaartje wat ik eerst in mijn hoofd had kwam op 300 euro voor 75 kaartjes. :$ Dan moet je ook nog enveloppen en postzegels. Zo erg zie je het er ook weer niet van af vond ik. Doe ik liever iets anders leuks voor!

12. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Fijn dat ook alles weer goed gaat gewoon1meisje

Madelief ja vind t niet normaal wAt t kost die kaartjes!
    Ben al goed aan t speuren maar nog niets leuks en voordeligs gevonden.....

13. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jullie zijn al een stuk verder met kaartjes zoeken. Moet eerlijk zeggen dat wij daar nog niet aan gedacht hebben. Maar zoals ik het nu denk en lees van jullie zou ik wel goedkope kaartjes willen.

14. dido

dido Actief lid

3 apr 2012
    363
    0
    0
    NULL
    NULL
    Madelief ik ken het helaas.. mijn energie is ook ver te zoeken! Hou ook veel vocht vast echt alles doet zeer.. heerlijk dat je lekker een weekje weg gaat!

Wij hebben ook nog niet voor geboortekaartjes gekeken maar dat moeten we onderhand wel gaan doen.. morgen alweer 30 weken en ben bij me zoontje met 35 weken bevallen dus ben bang dat deze ook te vroeg komt. Ach we wachten maar af!

15. Flojo

Flojo Actief lid

10 mrt 2013
    247
    0
    0
    Wat leuk dat jullie het mooie nieuws eindelijk hebben kunnen delen Noamy en Gewoon1meisje!!
    Hier hebben we gister een 3d/4d echo gehad. Was op zich wel bijzonder, weer even op een andere manier naar je uk kunnen kijken, maar de beelden zijn soms wel heel spooky, haha.
    Hier nog 3 weken werken, dan stopt mijn tijdelijke contract (tvv zwangerschapsverlof). Half september gaat mijn verlof in, dus denk niet dat ik daarvoor nog iets nieuws ga vinden..

Wij hebben ook nog geen kaartje uitgezocht, maar over de kaartjes van de vorige 2 was ik erg tevreden en niet al te duur. Zelf bewaar ik de geboortekaartjes wel, vind ik namelijk wel leuk! Maar weet ook dat niet iedereen dat doet.
    We weten ook nog geen naam... Hebben wel wat ideeen, maar heb nog niet dat DE naam erbij zit. We zijn op zoek naar een korte leuke meisjesnaam. Iemand ideeen??

16. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    flojo wat leuk zo n echo!
    wij hebben t bij mn zoontje ook gedaan
    en twijfel nu of we t weer doen
    aan de ene kant denk ik ja! want dit is onze laatste zwangerschap en waarom bij de een wel en bij de ander niet
    maar ja t is toch zo n 120 eurie!!!!!!!
    22 aug hebben we iig een pretecho voor de geslachtsbepaling!!!!!!!! zin in!

naam voor n meisje hebben we maar voor n jongen vind ik het echt heeeel moeilijk
    het moet ook bij ons zoontje passen
    n korte lieve naam!

17. Flojo

Flojo Actief lid

10 mrt 2013
    247
    0
    0
    @ Noamy, ik woon onder Nijmegen en ik heb bij EchoPret in Lent de 3d/4d echo laten maken. Tot of t/m september hebben ze een actie prijs van 30% korting. Voor een half uur (uiteindelijk 3 kwartier) loeren en fotos + filmpje maken was ik 66,50 kwijt. Ik vond haar nog niet echt heel professioneel, maar weet ook niet in hoeverre je dat kunt verwachten bij een pretecho..

18. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    oh ik woon in arnhem dus dat is dichtbij
    ik reed er toen ik van de week naar nijmegen moest als langs ja en toen zag ik t zitten
    naast de doorgaande weg zit t toch in die nieuwbouwwijk?!

maar heb je wel mooie beelden dan als ze niet ervaren was?
    ik zit alleen denk ik na september met die 4d echo.....
    rond de 27 weken en dat ben ik volgens mij pas ergens in november ofzo

19. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is hier alweer een tijdje stil.. zijn er zo veel op vakantie?
    Hoe gaat het met iedereen? Zijn er al meiden met verlof?

Hier weer een eerste werkdag gehad na mijn 3 weken vakantie. Het was gelijk weer een lange dan van kwart voor 7 tot 18:00

20. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Het is hier idd stil....

Hier gast t goed al ben ik wel vaak onzeker door de weinige kwaaltjes en omdat je nig zo weinig voelt.....

Deel Deze Pagina