Komt vast goed Madelief! Gewoon tijdens je verlof straks, op t gemakje alles doen! Hier gisteren groeiecho gehad, en alles was PERFECT! Ook de omtrek van het buikje van onze kleine, waar ik me stiekem toch zorgen over had gemaakt. Zat nu weer netjes binnen de curves, zeg maar. We kunnen wel een flinke baby verwachten, trouwens! Uk was ook voor het eerst heel behulpzaam tijdens de echo. Normaal was t een groot feest van wegdraaien op het laatste moment, maar nu liet hij/zij alles even netjes zien! We hebben ook een paar prachtige plaatjes meegekregen, echt zo leuk! *f'liefd* zucht...
fijn dat alles goed is saar!!! jij mag ook al bijna bevallen!!! schiet al enorm op bij veel van jullie!!!!
Ik vind het toch wel redelijk snel gaan. Komt ook doordat ik al weken niet meer gekeken heb hier... dus dan sta ik er niet bij stil. Bij mij vind ik het al snel gaan. Ik zit al in mn 29e week en elke week klinkt ook steeds dichterbij! 😊
Ja, je bent op een gegeven moment niet meer weken aan het optellen, maar aan het aftellen! Dat aftellen doe ik sinds 30 weken! Dus: nog minimaal 4 weken te gaan, nog maximaal 9 weken, en volgens de officiële uitgerekende datum nog 7! Zo spannend! Morgen afspraak bij de vk om de bevalling te bespreken! Het komt zo dichtbij ineens!
Ja saar op naar de bevalling Fijn dat je dit eerst bij de vk bespreekt Ik loop bij de gyn ook bij mn zoontje Dan is t tocj wat onpersoonlijker.... Je weet dat je in t zkh moet bevallen maar meer werd er niet besproken Ik werd uiteindelijk ingeleid En na 22 uur bevallen waarvan 2 uur persen kreeg ik n spoed ks..... Nu mag ik kiezen maar ik kies denk ik toch voor een geplande ks nu Ben veelste bang dat t weer niet goed gaat met m gewone poging bevallen
Hai! Gisteren uitgebreid gesprek gehad met vk, was erg fijn, had echt het gevoel dat er naar mijn wensen geluisterd werd! Uiteindelijk maar over vier dingen gehad die ik erg belangrijk vind: - bevallen in kraamhotel of als dat niet kan poliklinisch (sowieso niet thuis dus!). -duidelijke communicatie (ik ga ervan uit dat de zorgverlening weet wat het beste is, maar ik verwacht wel dat ze me vertellen wat er staat te gebeuren). - pijnstilling liefst niet, maar wel met een uitvlucht naar ruggenprik. Vk gaf aan dat dat maar tot 6cm ontsluiting kan, en dat ik daarna tóch een morfinepomp zou krijgen als ik er dan op sta om pijnstilling te krijgen. Is wel heel fijn om daar op voorbereid te zijn, hoop dat het niet nodig is! - spoedks: ik ben er erg op gebrand om niet via ks te bevallen, wil het liefst een natuurlijke bevalling. Alles wijst er nu ook op dat dat gewoon kan en gaat lukken (uk ligt netjes met het hoofdje naar beneden, en is al aan het indalen). Ik zou het dus een enorme tegenvaller vinden als het ineens een ks zou worden (als het moet, dan moet het, da's logisch! Alles voor de gezondheid van mijn kindje!). Ik heb bij de vk aangegeven dat ik vermoed dat ik er mentaal een flinke klap van zal krijgen mocht het een ks worden. Ze heeft dit vast geregistreerd, en vond het heel goed dat ik dit meldde. Mocht het een ks worden, wordt er extra nazorg voor me geregeld. Heel erg fijn! Merk toch wel dat de afgelopen week me niet in de koude kleren is gaan zitten: eert maandag de groeiecho waar ik best nerveus voor was, dinsdag een dag geshopt met mijn moeder wat fysiek best inspannend was, en gisteren dus de bevalling besproken waar ik kennelijk stiekem ook wel gespannen voor was: ben nu namelijk echt gebroken! Ben zo vreselijk moe, en vind 't ook even lastig om met mijn hoofd te 'verwerken' wat er allemaal gebeurt op het moment! Dus even een flinke rustdag ingepland
T is ook allemaal spannend saar Vooral de eerste je weet dan helemaal niet wat er gaat gebeuren etc Ik keek ook zo tegen n ks op hoopte ook dat ik dat nooit zou krijgen maar uiteindelijk na 22 uur bevallen en 2 uur persen uiteindelijk toch n spoed ks En weet je op dat moment interesseert je helemaal niks als de pijn maar weggaat en je kindje maar gezond geboren word Ik kon me bijv ook druk maken om het feit dat ze daaronder elke keer aan en in moesten zitten.... Nou ik zal je vertellen dat ze er bij eel 50 x aan hebben gezeten enzo maar t interesseerde me echt niks!! Dat terwijl ik me dus druk maakte van te voren! ! Ik bedoel ermee dat je t gewoon lekker op je af moet laten komen en lekker cliché maar op dat moment gebeurd t gewoon en ga je mee in the flow...... Dus probeer zo relax mogelijk te blijven das juist goed!!! Nog even en je hebt je kindjr in je armen! !! Daar dde je alles voor Oh en oook zo cliché Je bent de pijn etc erna zooooo snel vergeten! !!!!!
Hihi, noamy! Ja, die spoedks: ik denk ook dat het me op het moment zelf niets kan schelen. 't Is meer dat ik het er achteraf moeilijk mee zou hebben, en dán krijg ik dus wat extra nazorg. Verder maak ik me er (nog) niet zo heel druk over: die kleine zit er nou eenmaal in, en zal er ook een keer uit moeten, haha! Ben van plan om het allemaal maar een beetje over me heen te laten komen, want kan verder toch niets aan de situatie veranderen
Leuk om jullie verhalen allemaal te lezen. Wij gaan nu dus volgende week vrijdag verhuizen en daarna rusti toeleven naar de bevalling. Kamertje klaarmaken, naam verzinnen, kleertjes wassen en al die dingen. Scheelt wel heeeel veel dat dit niet de eerste is en ik dus een beetje weet wat ik kan verwachten. Afgelopen week eerste afspraak bij de nieuwe vk gehad. Ik moet wel rustiger aan doen, want ik heb last van (voor)weeen. Wel lastig om rustiger aan te doen met een verhuizing voor de deur, maar nu bevallen zie ik echt niet zitten. Dus doe mijn best.. Noamy weet je het geslacht al??
Drukke periode dus Flojo! Rustig aan! Ga je ver weg van waar je woonde verhuizen? Nee maandag avond de pretecho!!
En noamy hebben jullie de echo gehad? Ik ben benieuwd! Hier helaas minder nieuws.. ik had regelmatige harde buiken waarvoor ik naar het ziekenhuis moest. Op de echo konden ze zien dat mijn baarmoederhals al bijna helemaal verstreken is en de baarmoedermond staat ook al een stukje open. Ze remmen niet meer omdat ik al 34 weken ben. Heb nu absolute bedrust en we duimen heel hard dat ik deze keer de 37 weken haal..
Bekijk bijlage 413945 Wij krijgen weer een jongen!!!!!! Super leuk en alles zag er goed uit!!! Jeetje dat is minder nieuws zeg.....pfff
Wow, dido, wat gaat 't snel ineens! Hoop dat alles goed met je is! Noamy, wat een leuk nieuws, en wat een mooie plaatjes! Leuk, een jongen!!