Stoppen met de pil per januari 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door koppel, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Hoe denken de julllie over een badstoeltje? Is het nodig/handig? Lijkt me handig, maar je zeept ze in op het aankleedkussen en spoelt ze alleen ff af in het badje...meer is het niet...wel niet wel niet....weer zo een leuke keuze! :p

Commode en Ledikant staan op hun plek en zijn klaar :D Bedje heb ik opgemaakt, maar moet verder nog wel wat worden opgehangen. Zoals de klamboe, plankje, schilderijtjes!
    Wel eerste babywasje aan het doen met alle hydrofielluiers en kleinste kleertjes. Kan ik alvast mn commode lades inruimen

2. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Badstoeltje is wat mij betreft niet nodig. Zo lang liggen ze er niet in. Worden al snel koud.
    Leuk hè die babywas?!

3. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Krissie, nee heh?! Dan koop ik hem lekker niet. Thnx! Douche jij ook vaak met de kleine samen? Lijkt me aan een kant heeeel handig en andere kant ook eng. Je moet die kleine wel heel goed vasthouden dan toch...

Babywas is geweldig! Alleen die hydrofielluiers...zie nu al dat de zoompjes gaan oprollen...ga ze echt niet strijken hoor :p

4. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Hydrofiel luiers zeker niet strijken! Dan nemen ze geen water op. Sarah gaat af én toe mee onder de douche. Ze vind het heerlijk , van het badje geniet ze meer én wij ook! Onder de douche kan je haar moeilijk zien én ze is inderdaad glad!

5. Ben even druk geweest en heb nu net bij gelezen.

Gefeliciteerd eonoh met de geboorte van jullie dochter sasha.

Ik ben hier ook druk aan het wassen en strijken en opvouwen.
    Me man kijkt ook elke dag in de kast wat er nu weer allemaal bijgekomen is.
    Hoop dat ik deze week de uitslag krijg van die test. Ben wel erg benieuwd.
    Ze hadden het er al over dat ik dan naar het ziekenhuis word overgedragen en dan niet hier in alkmaar nee leiden omdat ze der daar meer verstand van hebben en dan moet ik daar ook bevallen begreep ik.
    Hoop echt zo dat alles goed zit.
    Zodra ik wat hoor zet ik het neer.

6. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Spannend Bren! Ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Ik moet morgen voor de laatste controle naar de gyn. Ben benieuwd naar de uitslag van de placenta (die hebben ze opgestuurd voor onderzoek).

Verder komende vrijdag naar de dokter om een nieuw spiraaltje te laten plaatsen... Bah, maar ja het moet even dan weten we zeker dat er geen kleintje bij komt binnen 1 jaar! ;). Eerst maar eens genieten van deze kleine spruit en dan zien we wel weer verder!

7. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Bren, ben benieuwd!

Krissie, succes morgen, ben ook benieuwd naar de uitslag!

Hier niks bijzonders...weer een werkdag gehad. Nu nog ff snel wat eten.

8. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Sorry meiden even een ego post,

Maar alles gaat goed met de kleine meid, ze heeft wel nog veel honger het is nog zoeken met borstvoeding. Vannacht heeft ze 1 keer 3,5 uur en daarna nog 3 uur geslapen (wel met een uur of 2 er tussen omdat mama en papa niet doorhadden dat ze stiekem na de voeding nog even gauw dr hele luier had vol geplast en ze daardoor niet meer kon slapen). Ze krijgt wel wat gewone voeding erbij omdat ze redelijk onverzadigbaar is :p

Ik voel me ook prima, de bevalling is me reuze mee gevallen, en een tip vraag op tijd om zo'n pijnstilling met pompje (morfine geloof ik). Lekker joh! van 1-3cm heb ik zonder veel moeite (of heftige weeen) gedaan, van 3cm naar 5cm was behoorlijk pittig en werd ik erg moe van. Vanaf 5 cm heb ik dat pompje gehad,en toen had ik binnen 2 uurtjes ruim 9,5 cm ontsluiting!! Lekker tukkies doen tussen de weeen door joh!. Ze is na 43 mins persen te wereld gekomen met een beetje een extra handje door de inmiddels opgeroepen gyn omdat haar hartslag bij t persen steeds dipte en niet snel genoeg terug kwam.
    3 persweeen ofzo weg moeten zuchten, niet grappig kan ik je vertellen!!

9. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    @ Eonah: Wat fijn dat ze het zo goed doet! Nog even volhouden met de BV, dat komt wel goed!

Ja die pijnstilling is inderdaad erg lekker, fijn dat het zo vlotjes ging. Is ze met de vacuum geboren?

Hier vandaag naar de gyn geweest voor afsluitend gesprek. Ging prima! Uitslag van de placenta is dat er over 5% van de placenta infarctjes zaten. Het is nu dus niet bekend of ze minder gegroeid is van de infarctjes of van de hoge bloeddruk. Wat dit voor gevolgen heeft kon ze me ook niet vertellen... Wordt donderdag gebeld met meer nieuws hierover. Dus wordt vervolgd...

Hoe gaat het verder met iedereen?

Hoe zou het met beauty zijn? Die zou toch zondag worden ingeleid?

10. beauty01

beauty01 Actief lid

4 feb 2011
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi hoi
    nou we zijn zondag om 19.08bevallen van een prachtige dochter emma weegt 3666gr.na een bevalling van 4u en uitdrijving van 1 minuut is te wereld gevlogen haha voel me super goed na 2 dg blijven ivm de suiker zijn we vandaag thuis gekomen,flesjes leeg drinken doet ze goed..en nu lekker genieten van mijn kraamtijd met heel de familie...
    tot morgen groetjes beauty

11. Gefeliciteerd beauty met de geboorte van jullie dochter emma.

12. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Gefeliciteerd met jullie dochter Emma!! Gen
    iet er van!!

13. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    @krisse nee hoor geen kunstgrepen! De gyn heeft volgens mij alleen met de hand wat geholpen om te versnellen zodat ze in een wee volledig kwam ;)

@beauty gefeliciteeerd!! Wat een snelheid!!

14. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Beauty, gefeliciteerd met jullie dochterrrrr!!!!!!

Wat een hoop meiden al hier zeg!!!! Ga ik over een paar weekjes wat blauw bij gooien hoor :p !! hahaha!

Eonah, woowww dat is een snelle bevalling. Was het echt een morfine pompje wat je had? Is dat een ander pompje dan het remifentanil ofzoiets?
    Hoe gaat het nu met jullie???

Krissie, hoe gaat het met jou en de kleine meid?

Hier gisteren weer naar de vk geweest. Ze heeft de ligging van de kleine kunnen bepalen. Lag op dat moment met zn hoofdje beneden en zn billen rechtsboven en benen links. Dacht zelf ook al wel zoiets, vind het soms wel moeilijk te bepalen of de bollen in mn buik nou het hoofd of de billen zijn :p
    Volgende week woensdag weer bloedprikken voor mn rhesus-C.

15. Goed nieuws vandaag gebeld voor de uitslag van de bloedtest en die was goed niks aan de hand.

16. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    @skaya Remifentanil ja, een soort morfine, echte aanrader :p. Hihi mooi dat ie almet zn hoofdje omlaag lag, Sasha lag vanaf iig week 23 ofzo met haar hoofd omlaag en is nooit meer gedraaid!

@bren Wat mooi zeg, top!

Hier gaat alles goed, de kleine meid is vandaag alweer over haar geboortegewicht heen, 3800 gram vannochtend. Hoe knap is dat op dag 6 (dus 5 daagjes oud). Borstvoeding is nu ook enorm goed op gang gekomen. Ik had eerst niet echt genoeg voor haar dus we hebben echt 1 rot nacht gehad, om de 1,5 gevoed. KWam de kraamhulp gisteren met een tip; Oxcytine neusspray: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie vergroten - De oxytocine neusspray. Mocht een van jullie dus een borstvoeding hebben die neit op gang wil komen, vraag daar eens na. Mijn VK kende het namelijk niet, en het werkt als een tierelier!! Had ik gisteren nog maar 30 cc in twee borsten, vannochtend 70 cc... per borst!! En nu blijft het gewoon goed doorlopen, tussen de 50 -70 cc per borst per voeding.

17. beauty01

beauty01 Actief lid

4 feb 2011
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi
    hier alles goed..de kleine weegt nu 3500gr(geboorte 3666gr)
    dus we gaan de goede kant op vandaag hiel prik en gehoortest en dat was goed..verder drinkt ze 60ccflesvoeding gaat ook goed...we voelen ons eigen verder wel goed lekker aan het genieten en rust nemen...
    groetjes beauty

18. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Hoi!

Fijn Bren, dat is goed nieuws!

Heerlijk Eonah en beauty dat jullie meisjes het zo goed doen! Foto's??

Hier gaat ook alles prima! Sarah doet het goed, krijgt nu 's avonds een flesje en slaapt daar 6 uur op. Dus dat gaat goed!

Verder een leuk weekend, vanavond en morgen ochtend kraam visite en morgen middag een baby borrel van een collega. Zondag lekker voor ons zelf!

Jullie nog plannen?

19. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    @krissie lekker zeg 6 uurtjes!

Het is even zwaar hier, onze dame groeit als kool (gisteren 3800 gram dus als ruim over dr geboorte gewicht heen!!), maar blijft honger houden. Dus af en toe maar wat flesvoeding erbij. Daarnaast heeft ze ook nog regelmatig last van krampjes en ik krijg haar zelf dan niet meer rustig in haar bed erg frustrerend!
    Ik heb haar nu even naast me op de bank in de bak van de kinderwagen op dr buik zodat ze niet zo'n last heeft van de krampjes en dat ik ook even rust heb. Hoop dat die krampjes gauw over zijn is niet leuk als ze zo lang huilen :/
    Gelukkig heeft ze ook dag delen dat het wel goed gaat hoor dan slaapt ze 3,5 uur ofzo das wel erg fijn! Papa is vanavond de deur uit dus we hebben het rijk alleen. Papa vond het wel erg moeilijk om weg te gaan en ons achter te laten vooral omdat ze soms zoveel kan huilen ivm de krampjes.

Foto zal ik zo even eentje toevoegen voor jullie, waarschuwing ze is wel enorm knap ;)

20. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Een fotootje van haar :)

Deel Deze Pagina