Stoppen met de pil per januari 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door koppel, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Oh en opzien tegen werken? Ik kiji er juist naar uit *schaam* vind het wel weer fijn om met iets anders bezig te zijn dan 24/7 baby!
    Vind dr harstikke lief hoor, maar ik doe ook graag andere dingen hahaha.

2. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Dames, wat zijn precies regeldagen?

Hier lekker MOE in drenthe. Doe zo goed als niks...misschien dat dat het een beetje is. Ook ineens last van maagzuur als ik lig...getver!

3. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Heey skaya! Regeldagen zijn dagen waarop je kindje ineens veel vaker wil eten. Valt vaak samen met een groeispurtje bv. Je kindje wil dan de melkproductie verhogen en kan bijvoorbeeld wel elk uur eten willen.

Ze zeggen dat je het rond 10 dagen, 3 weken en 6 weken hebt maar het kan ook verschillen en je kunt er ook helemaal geen last van hebben. Sasha wilde dus ineens 12 voedingen ipv 7 bijna 2 keer zoveel dus!!

4. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Zo vandaag zijn we lekker de deur uit geweest, met auto!

Het duurde wel een uur voor we op weg waren (na de voeding even laten boeren en kalmeren ivm krampjes, daarna een poepbroek en niet alleen in de luier maar ook in dr broek, en een lege accu in de auto omdat hij 4 weken stil heeft gestaan) maar het ging goed! We hebben lekker geshopt, boodschappen gedaan en nog eten voor de vogels gehaald ging helemaal super!
    En daarna was ze blijkbaar moe want meestal wil ze smiddags niet in bed slapen maar ze ligt nu al een uur in bed te ronken!

Hoe gaat het met de andere dames, het is zo stil hier!!

5. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Hoi!

Hier gaat alles goed hoor! Begonnen met afbouwen van de borstvoeding. Gaat met veel krampjes gepaard. Arme kind. Maar ze moet er even door. Donderdag de eerste keer prikjes. Daar zie ik wel tegen op!

Hoe is het met de rest??

6. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Ah, die krampjes zijn zo vervelend he krissie? Hoezo ga je BV afbouwen? ivm dekrampjes in de hoop dat het minder is met FV of wil je net zoals ik straks op je werk niet gaan kolven? Volgens mij schiet jou verlof al aardig op, of niet?
    Spannend hoor de eerste prikjes, Sasha reageerde helemaal niet op die hielprik voor het bloed, maar dat is natuurlijk wel een beetje anders!

7. beauty01

beauty01 Actief lid

4 feb 2011
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi
    hier gaat alles wel goed..ook e heeft last van krampjes is zooo zielig.verder doet ze het wel goed ze wilt alleen niet in dr eigen bedje slapen vanaf 17.00-22.00 ze wilt dan lekker beneden liggen of in de box of papa of mama dr armen haha maar vanaf 23.00 tot de ochtend slaapt gewoon lekker in dr bedje....
    hoe gaat het met alle andere meiden?
    groetjes beauty

8. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    @beauty ah dat ken ik dat hebben wij hier ook regelmatig! Draagdoek ook al eens geprobeerd? Werkt hier ook lekker! Verder ben ik ook goed in redelijk recht op slapen inmiddels, want dan blijft zij ook slapen dan kan ik ook ff een tukkie doen hihih.

9. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Rechtop slapen?? Dat kan ik niet hooor!!!

Thnx voor de uitleg van de regeldagen. Dacht al zoiets in die richting aan jullie verhalen te lezen idd!

Ik lees voor krampjes in andere topics over cinubaby van VSM...al geprobeerd?

Hier alles goed. Nog steeds in Drenthe lui aan het zijn. Wel de 30 weken voorbij! :D:D:D

10. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Hier gelukkig geen problemen met slapen! Ze gaat om 20.00 zonder mopperen gaat bed. Doen elke avond hetzelfde ritueel en dat werkt goed.

Ik moet 17 april weer werken, nog 6 weken dus nog genieten! Ben begonnen met de fles omdat Sarah erg onrustig wordt van de borst. Met de fles gaat het veel beter én slaapt ze ook rustiger. Dus een tevreden moeder én kind!

Veel plezier nog Skaya! Groeit je buik al lekker?

11. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Ik gebruikte eerst infacol maar ben daar zondag mee gestopt omdat ik dacht dat het niet echt hielp. Maar had het idee dat het toch weer erger werd, dus idd cinababy gekocht om dat eens te proberen, gisteren mee begonnen maar ze had er vandaag weer zo'n last van dat ik maar weer aan de infacol ben begonnen net!

Zo zielig ligt ze na een half uur eindelijk lekker te slapen in bed, wordt ze na 20 mins weer wakker van de kramp en inmiddels een volle poepluier echt zo sneu!

Hier duurt het vanaf de voeding meestal een uur voor ze weer rustig in bed ligt, kan haar nog niet echt wakker in bed leggen dan wordt het brullen. Vind haar nog te jong om haar 'te laten huilen'. Vaak wil ze ook gewoon bij je zijn of is er ook gewoon iets.

Geniet van je tijd in drenthe skaya!! :)

12. Hoi meiden,

Hier gaat alles goed.
    Heb alleen 2 nachten heel slecht geslapen kon niet in slaap komen en als dan in slaap was werd ik na 2 uur weer wakker en kon niet meer slapen heel erg vervelend. Want ik hou man lief ook wakker.

Dat staat mij ook allemaal te wachten die krampjes enzo.
    Ben wel erg benieuwd allemaal.
    Zijn de meiden erg gegroeid?

13. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    1e prikjes zijn achter de rug. Ach gossie wat was ze even verdrietig! Maar gelukkig binnen 5 minuten klaar met huilen en weer onze vrolijke meid!

Nu slaapt ze heeeerlijk!

14. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Krissie, hoe gaat het nu met je meisje na de prikjes? Heeft ze er geen last van?

15. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Hier mijn nieuwe buikfoto van met 30 weken. Heb m even zelf in de spiegel gemaakt. Gaat nu wel hard ineens als ik met mn vorige foto vergelijk.

16. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Ze kwam om 22.00 nog voor drinken (doet ze anders eigenlijk nooit) en heeft geslapen tot 6.00! Geen verhoging o.i.d. gehad. Vandaag is ze net zo als anders, dus het valt me alles mee!:p

17. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Bescheiden buikje hoor Skaya!

18. Wat is het een mooi weekend geweest zo met het weer.
    Kom maar op zomer.
    Hier gaat voor de rest alles goed.

Hoe ist met jullie?

19. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Goeddd!!!!

Het wordt gewoon 16 graden donderdag :D
    Moet werken, maar vind niet eens erg. Neem de kindjes gewoon mee naar buiten de hele middag :D

20. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    @krissie Top dat ze zo snel weer uitgehuild was na de prikjes en dat ze er verder geen last van heeft gehad, wat een toppertje! Hoe zwaar is Sarah inmiddels? Ze was volgens mij onder de 3 kilo toen ze geboren werd he?

@skaya Wat een mooi bolletje zeg! En die kleuren op dat kamertje zijn echt mooi zo! Ben je al aan het af tellen tot je verlof?

Hier gaat alles goed, ben vandaag even aan het oefenen met Sasha om zelf in slaap te kunnen vallen ipv wiegen door mama tot ze slaapt en dan in bed leggen. Vannochtend ging het eigenlijk direct goed, 1 keer terug moeten gaan en toen heeft ze een uur geslapen (iig in bed gelegen). Nu vanmiddag ben ik vanaf een uur of 1 bezig, en al een keer of 7 teruggeweest even aai over de bol en speentje terug stoppen, maar tussendoor lijkt ze wel echt te slapen. Ze gaat gelukkig niet echt brullen hoor (dan laat ik haar echt nogniet zo lang liggen) het is meer jengelen. Vind het wel even fijn mijn handjes vrij te hebben want de afgelopen dagen was ze continue aan me, bij me etc. Veel in de draagdoek, in mn armen, op schoot of bij mij in bed.

Ze is alweer een maand! En ze was zaterdag al 4860, al meer dan een kilo zwaarder dan bij haar geboorte (3740). Ze doet het super dus.

Deel Deze Pagina