Ik ben er klaaaaar voooooor, maar het blijft spannendd!! Eonah, dan moeten ze ook niet roepen dat je niet mag meepersen, hun weten dan toch ook wel dat je het niet helemaaaal kan tegenhouden zeg maar? Bren, hoe zijn je eerste daagjes/nachtjes met je kersverse gezinnetje??? Krissie, lekker dagje weer om vrij te zijn!! Hoop dat het snel beter word!! Heb goeie hoop! Vandaag even langs me werk geweest, ben gesloopt. Eten klaar gezet en vanavond lekker onderuit op de bank maar.
Het gaat hier hartstikke goed. Het is wel erg wennen vooral de nachten zijn erg raar. Overdag is ie erg zoet maar s nachts begint ie wat te spoken. Borstvoeding gaat ook erg goed heb alleen wel een tepelspeentje nodig omdat me tepel te klein is. Morgen gaan we hem wegen dus ben erg benieuwd.
@skaya Mjah ik moest het wel proberen op te houden, want zodra ik perste zakte haar hartslag. Als je niet zelf actief mee perst dan perst je lichaam wel maar niet zo fantiek als dat je het zelf zou mee helpen zeg maar @bren Mooi dat het goed gaat! Die nachten zijn idd niet leuk met dat spoken. Ik vond die eerste weken echt niet leuk (en idd vooral de nachten), gewoon omdat je niet weet waar je hem/haar mee kan helpen. Vond dat echt zwaar hoor! Mooi dat de borstvoeding goed op gang is hoor! Geniet van je kraamtijd!
Bren, fijn dat het zo goed gaat!!! Slaapt hij snachts al op zn eigen kamertje of ligt hij bij jullie? Eonah, oke weer wat geleerd, dus tijdens een perswee wordt het al geperst door je lichaam. Hier weinig bijzonders. Af en toe voelt mn onderbuik/onderrug alsofk over 2/3 dagen ongesteld moet worden, maar dat is het ook.
Hih ja ik kon er echt niets aan doen mijn lichaam nam het gewoon over was zo gek!! Ik riep echt vet vaak sorry ik doe écht niets hoor!!
Hahahah daar kan jij dan toch niks aan doen!! Ben aan de ene kant wel btje bang voort de bevalling, maar ben toch ook wel benieuwd!
Niet bang voor zijn hoor Skaya! Belangrijkste tip is, laat het gewoon over je heen komen en probeer het te accepteren en vooral te ontspannen. En als je merkt dat je niet meer kan ontspannen kun je beter om pijnstilling vragen anders ga je het proces alleen maar vertragen! Ik merkte op gegeven moment dat ik niet meer kon ontspannen, dus ik gaf dat aan.. Zeiden ze doodleuk, ja maar we zien het niet aan je dus ga maar lekker door... Uiteindelijk met veel zeuren uur later pijnstilling gekregen.. Toen schoot de ontsluiting wel op en was ze er binnen 3 uurtjes
Thnx voor de tip!! Mijn vk zegt dat hun ook in de gaten houden of pijnstilling een goed idee is en het aanbieden als hun bijv zien dat het een lang proces gaat worden enz.
Hij slaapt nog lekker bij ons op de kamer. Ik wil hem nog lekker bij me houden. 9 Maanden in me gehad en dan ineens eruit is best raar. Vanmorgen met hem voor het eerst gedoucht was echt leuk.
Jaaa dat heb ik ook. Heb geen wieg genomen...maar vind zo wat om hem na 9 maanden dan ineens alleen op een kamer te leggen zo cru of onnatuurlijk...kweet niet. Dus dat word lekker toch eerst op de kamer denk.
Sasha heeft in de eerste paar weken, compleet illegaal volgens het CB uiteraard, bij ons in bed gelegen! Ging harstikke goed. Ze raadden het wel af als je geen borstvoeding geeft, maar ik sliep erg licht er merkte alles.. Kraamhulp kwam met de tip van het aankleedkussen tussen ons inleggen en haar daarop leggen, dan kan ze niet onder de dekens komen en ligt ze toch bij jullie Uiteindelijk heeft ze gewoon naast me gelegen (zeg maar in slaap vallen met haar aan de borst ) zodat ze ook gewoon kon drinken wanneer ze wilde. Met mijn arm zorgde ik ervoor dat ze niet onder mijn dekens kon komen..
Eonah, dat zou ik ook wel willen proberen. Maar ben toch zo bang dat ik hem dan zou verstikken onder de dekens of er half bovenop ga liggen/leunen ofzo. Ze zeggen dat je dat niet doet; moedersinstinct enz, maar vind het toch eng. Anders moet mn vent op de bank en kan die kleine op zijn helft slapen Maar doet aankleedkussen is wel een idee, misschien ook wel een soortgelijke mogelijkheid met het voedingskussen?
Ze zeggen inderdaad dat je het niet doet, ik merkte ook wel dat ik ongeveer alles merkte wat ze deed (sliep zelf dus ook heel licht en was zo wakker). Als je het eng vind kun je het denk ik beter niet proberen, jullie moeten jullie beide er wel goed bij voelen natuurlijk! Een cosleeper of dat aankleedkussen zijn ook goede alternatieven Ja zou met het voedingskussen mss ook wel kunnen, maar dan moet je zorgen dat ie niet uitelkaar zakt zeg maar (als je snapt wat ik bedoel), anders komen ze er tussen dat zal ook niet lekker ademen denk ik!
Neee idd, dat voedingskussen is niet echt stevig dan! Vind het verder wel een ideaal ding. Dan maar eens proberen met het aankleedkussen en overdag als mn vent werkt is het wel al een stuk makkelijker, heb ik een heel bed over. Merk het gauw genoeg of ik de rust kan vinden om in slaap te vallen met die kleine...ben bang van niet. We zullen zien!! Eerst moet tie er maar eens uit komen
Ja met het aankleedkussen is goed alternatief hoor, dan rol je er zeker niet zomaar op. Wij legde het aankleedkussen ook tussen onze hoofden in dus als je er op zou rollen is het alleen je hoofd, en dat merk je echt wel een baby in je gezicht Houd je het nog een beetje vol?
Hahahah een baby in je gezicht, jaaa dat merk je wel!!! Supertip in ieder geval, dat aankleedkussen komt gewoon mee in bed straks Jaaa hou het nog wel vol. Heb mn momenten dat ik het niet meer vol denk te houden, maar gaat ook nog vaak goed. Zou alleen zo blij zijn straks weer alles zelf te kunnen, voel me zo schuldig dat er zoveel op mn mannetje aankomt...zoals de hond uitlaten 3x per dag en vaak de boodschappen.
Hoi meiden! Hoe gaat het met jullie? Hier een heerlijke eerste moederdag. Sarah heeft op het kdv wat leuks geknutseld, voetafdrukken en een gedicht. En van mijn mannetje krijg ik een moederfiets! Hoe is het hier verder met iedereen? Sarah heeft ook de eerste weken bij ons op de kamer geslapen, niet in bed als wij gingen slapen. Maar wel 's morgens als we wakker werden. En dat doen we nu nog steeds. Sarah slaapt wel op haar eigen kamertje. Hoe is het met jou Kimm? Al meer nieuws? Je uitgerekende datum komt snel dichterbij Skaya!!
Hier gaat alles goed. Ik heb vanmorgen Djaden in een emmer in bad gedaan. En daarna vroeg onze kraamhulp Thea zo je misschien een rondje om willen ja zei ik gelijk had alleen niet helemaal door dat ik met Djaden dan mocht. Dus we hebben ons eerste rondje erop zitten. Net een bos bloemen van me man gehad dus hier is het ook echt Moederdag.
Bren wat heeeerlijk!!! Betekend dat je kleine dan alweer boven zn geboortegewicht zit en zichzelf goed warm kan houden...dat zijn toch de voorwaarden voor je naar buiten mag ofzo? Krissie, je ben goed verwend, lekker hoor!! Hier nog steeds baby in buik...zit lekker te spekken.
@Krissie ik had gisteren ongesteld moeten worden.. maar nog niks.. Ook helemaal geen gevoel van het komt er aan.. geen krampjes ofzo.. Alleen erg pijnlijke borsten! Morgen wordt ik gebeld door de arts om te vragen welke vruchtbaarheidsbehandeling het gaat worden.. IUI of IVF.. Wij gaan voor iui , omdat je 6 behandelingen vergoed krijgt en mocht het daarna niet gelukt zijn, kunnen we altijd nog beginnen aan ivf. Maar voorlopig ben ik nog niet ongesteld.. ergens heb ik hoop maar ik voel niks meer wat kan wijzen op een zwangerschap.. 1 week voor me nod wel..krampjes steekjes hoofdpijn pijnlijke borsten noem maar op.. maar nu NIKS! Ik heb vrijdag ( 1 dag voor nod ) getest met middagurine maar die was negatief.. Misschien laat met hcg ? Ik weet het even niet meer... over een paar dagen nog is testen misschien ? We wachten maar af...