Oke dat wist ik dus niet. Dan is hij zeker vlot. We moeten het maar niet over ziek zijn hebben meer hier hoor djaden heeft bijna 39 graden koorts en helemaal niet lekker wil alleen maar bij zijn moeder hangen.
Eonah, wauw wat knap zeg dat ze al zo goed uit die beker kan drinken!!! Hier snapt hij nog niet altijd dat hij de beker omhoog moet doen zeg maar. hahaha Kan ja, maar we wachten nog ff tot volgend jaar zeker. Wel zo praktisch. Hoop ook nog ff ons huis te verkopen voor die tijd... Bren, Berkay loopt idd ook langs de tafel en de bank en kan oversteken. Ook loopt hij aan zn rollator, gaat heel soepel. Maar los staan kan hij echt nog niet...zakt dan gelijk door zn beentjes. Hij probeert het ook niet. Wel leunend met zn buik tegen de tafel ofzo haha. Ben zo benieuwd wanneer ze kunnen lopen!! Maar we hebben allebei een vlotte baby hor. Zie ook babys die net gaan tijgeren. Praten doet Berkay alleen nog niet. Zegt wel eens papa of mama maar dan niet echt in de context naar mij of naar mn man.
Enoah: Hahaha ja ik weet het.. Maar had de vluchttas ook nog niet eens klaarstaan met 37 weken en opeens was ze daar. Hoe is het met de waterpokken? Wel zielig idd! Skaya: Na 10 maanden weer ongesteld. Ja dat is wel fijn he, de gedachte dat je lichaam nog werkt. De ongesteldheid wat minder.. Met de kleine gaat het goed. Ze heeft het ons een aantal dagen wat moeilijk gemaakt. Wilde maar niet in dr bedje slapen, maar sinds eergister gaat het steeds iets beter. Heb er nu een shirtje van mezelf ingelegd. BV geef ik wel, maar niet veel. Voornamelijk Flesvoeding want merk dat ze hier langer op teert. Lijkt wel of bV haar niet verzadigd maakt. Bren: Jeetje wat snel Wat goed zeg. Zeker een trotse moeder ook! Hoe is het met de koorts? Nou hier lekker een rustig dagje. Kleine ligt te slapen dus beetje opruimen hier en verder niet veel doen. De zon ziet er trouwens wel erg lekker uit. Wil zoo graag naar buiten met de kleine, maar is nog wat te koud en ze is nog te klein. Geduld.. Grr.
Vandaag gelukkig geen koorts meer. Het snot loopt zijn neus uit dus het komt los. Voor de rest wou die alleen bij mama hangen maar was wel heel erg vrolijk en lachen de hele dag door.
@Skaya Ahh jullie huis te koop staan, op zoek naar iets groters? Al wat op het oog of wachten jullie eerst tot julli huis verkocht is? Fijn he als je kindje zo vlot is? Tenminste, ik vind het fijn, er zijn ook een hoop moeders die graag een baby hebben en ze klein houden Dat praten komt vanzelf hoor Skaya.. Ik ben ook nog regelmatig papa of beer. Maar ze weet heel goed wat een koekie is (en kan dat zeggen) idem met auto en boekje.. Sasha deed eerst ook gewoon veel kletsen en niet echt wat gericht zeggen. Behalve beer, dat zegt ze al vanaf een maand of 8 denk ik..? @Duo oh oh oh ja ik snap het wel hoor.. met 37 weken had ik ook niets klaar staan.. ALhoewel de camera wel klaar stond En anders hebben we de iphones nog tegenwoordig! Waterpokjes zijn zo goed als over, waren er gelukkig niet zo veel! Lastig he die eerste tijd duo? Veel moeders kijken er verheerlijkt op terug maar ik vond het heel lastig. Zo'n hulpeloos klein wezentje wat best veel kan huilen (en dan had ik geen huil baby, in de verste verte niet sasha was heel makkelijk maar dat huilen is zo overweldigend...). En snachts zo machteloos dat je niets voor ze kan doen om ze stil te krijgen.. In het begin heb ik veel gedaan met een draagdoek, een paar keer zelfs snachts samen half zittent in de draagdoek 'geslapen' ik sliep natuurlijk niet echt diep maar toch even wegzakken.. Maar het gaat echt goed komen, het wordt beter en gezelliger.. De beste tip die ik je kan geven is volg je onderbuik gevoel, accepteer het en blijf vooral zelf rustig. Ik vond het in het begin erg moeilijk om zelf rustig te blijven, werd er aardig gefrustreerd van als ik haar niet 'ff' in slaap kreeg.. Hier ook gemerkt dat flesvoeding beter vulde, ze is eigenlijk vrij snel door gegaan ook naar flesvoeding voor hongerige baby's (ze is overigens zelfs nu nog een behoorlijke hongerlap af en toe.. vanavond 2 (!) borden chilli op.. worden mooie luiers morgen ooopss) OH en naar buiten, gewoon je kleintje goed in pakken, en in de reiswieg liggen ze ook uit de wind dat moet wel kunnen toch, is ze alweer terug op haar geboorte gewicht? @bren Zielig he van die zieke kleintjes, lekker knuffelen hoor! Fijn dat het een beetje los komt! Mag je zijn neusje een beetje 'snuiten' of vind hij dat niet zo prettig?
Nee zijn neusje is verboden terrein. Of hij komt met 2 handen al naar voren als hij het door heeft dat ik zijn neus wil schoonmaken of hij trekt het doekje uit me handen. Dus nu is het vast houden en dan even snel. Ik was vanmiddag met hem aan het dolle en wat zag ik 3 bulten boven in zijn mond dus ik denk dat er ook 3 tanden aankomen.
Hier ook een strontverkouden kind die erg boos word als ik het snot op zn bovenlip wel wegpoetsen. Gaat ook zeer doen natuurlijk als je steeds zit te vegen daar. Eonah, jaaa idd op zoek naar wat groters en een kindvriendelijke buurt waar ik Berkay straks naar school wil doen. Maaar eeerst echt het huis verkopen, ga niet met dubbele lasten zitten. Ik vind het ook fijn dat hij zo vlot is, het word gewoon steeds leuker zo. Jeetje wat zegt jou meisje al veel dan zeg!!!! Praat je heel veel tegen dr en lees je boekjes voor enz? Doe ik ook wel, maar moet er wel op letten dat ik meer ga prate tegen hem. Bren, succes met het tandenleed... DUO, aachhh jaaa ze is ook nog zo klein. Willen lekker bij mama blijven. Geef ze eens ongelijk. Ik heb Berkay in die periodes ook lekker bij me gehouden overdag en snachts bij ons in bed. Ging in de goeie periodes weer zonder problemen in zn eigen bed. Heb zoiets van hoe eerder de behoefte van lichamelijk contact vervult is...des te eerder kunnen ze weer ff zonder..hoe pittig het ook is soms!
@bren & skaya Sasha vond het ook nooit leuk neus snuiten.. Alleen sinds mijn schoonmoeder er een spelletje van heeft gemaakt: Sasha wilde steeds tissues pakken, dus iedere keer als ze dat deed ging mijn schoonmoeder met die tissue haar neus 'snuiten' ook al zat er niets.. vind ze het eigenlijk steeds minder erg eigenlijk. Soms als ze eigenwijs is doe ik het eerst voor 'Kijk mama ook snuiten' en dan zij ook gaat he best goed! @bren Ahh lastig hoor die tandjes hopelijk heeft ie er niet zo'n last van! Sasha kreeg er 4 tegelijk maar had er niet echt noemenswaardig last van gelukkig! @skaya Ja verstandig hoor zou het ook zo doen Vandaag kwam ze met 'Kokah' (ze kent al 'kokeh' voor koken) voor chocolade (chocolade eitjes op tafel natuurlijk hahha) En niet zo veel voorlezen hoor, heeft ze echt geen geduld voor. Ik klets wel veel en benoem dingen.. Ze zegt bijvoorbeeld ook 'Hoppa' (als ik haar broek aan heb gedaan ofzo) of wij zeggen 'ene tweeeeje..' en dan zegt zij 'huppakeee' op het KDV zeggen ze dat ook regelmatig dus neemt ze ook over. Ze begint afgelopen week met iets van 'pruime' voor opruimen hahah. Ze begint ineens heeel snel alles na te zeggen... Terwijl ze in het begin niet zo veel zei hoor, behalve beer en die. De laatste weken gaat het echt hard, al ben ik nog vaak gewoon papa hahahahahahaah.
Hoihoi, Vandaag is het CB voor eerst geweest. Ze is goed gegroeid, zit alweer op 3470. Jeeej. Ook ga ik vandaag lekker voor het eerst met dr naar buiten. Genieten jullie ook allemaal van het zonnetje vandaag!
Helaas moest ik de hele dag werken hopelijk einde van de week ook nog lekker weer. Donderdag voor de laatste x naar het ziekenhuis toe voor djaden zijn hoofdje.
Eonah, wat een hoop woordjes al zeg!! Kben druk bezig met benoemen. Vooral het woordje bal gaat nu goed...hij probeer me wel na te zegge en zeg soms ba. We moeten ergens beginnen he Duo, kvond nog maar fris met die shit wind!! Als die weg was, was het perfect geweest. Bren, dat is mooi de laatste keer!! Moet heerlijk zijn!
Ja dat is echt heerlijk dan kunnen we het afronden. Net allemaal voor zijn eerste verjaardag. Vind het wel een heel raar idee dat ie alweer 1 word. Het is echt vreselijk snel gegaan vind ik zeker nu hij al zo veel doet. Druk aan het nadenken over wat te geven voor zijn verjaardag.
Wat is er weer veel geschreven! Wat fijn dat het bij iedereen zo voorspoedig gaat! Hier gaat het ook allemaal goed, Sarah loopt inmiddels los, begint te praten en sinds deze week plast ze op het potje! Niet altijd hoor, maar als ik haar erop zet dan komt er meestal wel wat . geweldig! En ze heeft zo'n leuk potje! Daar zou ik ook wel op willen zitten . Het is een echte troon en maakt ook nog muziek als je een plasje gedaan hebt!
@bren Wat fijn dan kun je dat idd lekker afsluiten! Wat gaat het ineens hard als ze bij de 1 in de buurt komen he? Sasha is al bijna 14 maanden! woowwiee @Skaya Ja lekker blijven praten, uitleggen, voorlezen en wijzen hoor! En gewoon meekletsen, zijn geluiden na bootsen en doen alsof je een gesprek voert vinden ze prachtig! Ba is hier nog regelmatig in gebruik voor Bah en bal hahaha. @krissie Wat goed los lopen zeg! Ik vind het zo heerlijk dat ze dan wat zelfstandiger worden. En dat ze gewoon lekker weg lopen naar wat ze willen ontdekken zo leuk! WAt goed al bezig met op het potje! Wij gaan Sasha eind mei begin juni eerst over doen naar een groot bed (ze houd van klimmen en volgens mij gaat het niet lang duren voor ze uit dr ledikantje kukelt) en als ze daar een beetje aan gewend is gaan we echt aan de slag met het potje! WE hebben hem hier wel al staan, en ze zit er ook regelmatig op, met broek, want dan kan ze dora (op de voorkant) goed aanwijzen hahahaha. Wat super dat ze ook al af en toe plast erop, heerlijk als die vieze luiers uit kunnen hoor! Ik snap soms niet dat sommige ouders pas (ver) na de 2de verjaardag beginnen met zindelijkheids training.. Lijkt me helemaal niet zo lekker zo'n plastic ding altijd om je kont!
Krissie, wat is dat voor een potje dan?? Klinkt geweldig!! Zou ik zelfs nog wel op gaan denk Bren, jaaaa die eerste verjaardag! Kan wel huilen! Het gaat zo hard. En als ik denk aan een jaar geleden, de zwangerschap, de bevalling en de kraamweken...poeh niet niks allemaal. Al ideeen voor cadeaus? Eonah, jij ookal een potje in huis? Wanneer start jij ermee? Vandaag voort eerst wezen zwemmen met Berkay. Hij heeft een half uur moeten wennen...erg gespannen en huilde bij elke scheet. Daarna vond hij het geweldig. Had misschien al veel eerder een keer moeten gaan.
hey meiden, misschien hebben jullie wat advies... Romina is nu al een aantal dagen heeeel veel wakker overdag. Slaapt bijna niet en huilt erg vaak. Denk dat het krampjes zijn dus veel kan ik er niet aan doen. Is het normaal dat een baby elke dag poept? Want zij poept 1x in de 2 dagen en vaak moet ik er helpen door haar te temperaturen. Lijkt wel of het haar zelf niet lukt... Ik geef al extra water om de ontlasting dunner te maken.
@Skaya, ik denk in de zomer! Ze zit er al regelmatig op, en van de week gaf ze ineens aan dat ze moest poepen voor het poepen... dus misschien wel al eerder! ik weet het nog niet, in theorie moeten ze het pas echt gaan kunnen ophouden vanaf 18 mnd.. @Duo: Gewoon bij je houden in de draagdoek knuffelen, en veel BV geven, misschien gewoon regeldagen of gewoon mama honger! En wat betreft poepen, hoe ziet de ontlasting er zelf uit? Is het hard? Je kindje hoeft er helemaal geen last van te hebben hoor, sommige babyś poepen zelfs (moeiteloos) een week niet! Misschien heb je hier wat aan: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Ontlastingspatroon van borstgevoede baby's
Fisher Price Babygear Zingend Potje Roze Deze heeft ze! Ze vind hem geweldig! Ze plast er regelmatig op Wat vervelend Duo de krampjes. Lekker tegen je aan houden, veel knuffelen en met de klok mee over haar buikje wrijven helpt ook. Sterkte! Hoe gaat het verder? Spannend Bren en Skaya, jullie mannen worden bijna 1! Baby af!
Neenenenene zegt ze soms en ze schud dan methaan hoofd. Vanmiddag ging ze voor het eerst rennen en dansen geweldig! Ze worden steeds leuker hè?