hmmm...deesjedees ik vind het moeilijk te zeggen...maar het lijkt erop dat het nog niet is begonnen je vruchtbare periode dan? Hoi Ctje88, jaaa wij hebben ook allemaal wel last van ontpillen! Verschrikkelijk echt, maarja we moeten er maar even doorheen en wie weet hoe snel het kan gaan! We houden de moed er maar in
daar zat ik dus ook aan te denken dat mijn vruchbare periode nog niet was begonnen. Maar mijn slijm is wel aan het veranderen. Dat vind ik dus zo vreemd. Doe morgen weer een testje en dan zie ik het wel. Gek word je er van die onzekerheid.
Succes Koppel!! Deesjedees,inderdaad apart nog even gedult denk ik mischien komt die net ietsjes later Hier heb ik ook nergens last meer van maar wel duidelijk het gevoel dat mijn lichaam alles weer op orde heeft,maar is natuurlijk nog maar even afwachten hoe dat gaat rond de eisprong weer straks.. Al heb ik wel zoiets van het komt vanzelf wel ga wel ovu testjes doen maar ook met name bezig zijn met andere dingen,anders wordt je gek,hahaha.. Welkom Ctje88, Dat het ontpillen 1 a 2 jaar duur lijkt mij een erge uitzondering! Denk eerder 1 a 2 maand dit is normaal.. Over het algemeen zijn vrouwen binnen het jaar zwanger na het stoppen met de pil en de overigen welke minder vruchtbaar zijn binnen 2 jaar,met natuurlijk uitzonderingen van de echt onvruchtbare Zou je niet te druk maken en gewoon rustig afwachten wat er komen gaat,verwacht niet de 1ste ronde teveel want dat leid tot telleurstelling,hihi.. Dat hebben wij hier inmiddels wel ervaren! Inderdaad prettig als je alles in orde hebt,kun je met een gerust hart aan je kinderwens beginnen
Hey ladies! Er wordt hier een hoop afgekletst zeg, dus ik meng me er ook maar even in! Ik ben 16 januari gestopt met de pil, na ruim 10 jaar dus ik vind het supperrr spannend hoe mijn cyclus op gang gaat komen! Vriendlief heeft alleen net, als alles volgens het boekje zou gaan, in mijn vruchtbare periode zijn sleutelbeen gebroken..... Dat werd toch even nietss loolll Van de week maar even voorzichtig wat geklust, dus maar hopen op een wat langere cyclus dan volgens de boekjes ghehehe Maargoed, nu we echt begonnen zijn moet ik als de wiedeweerga maar beginnen aan foliumzuur, alleen dacht mss zijn die complete Vitamine dingen wat beter dan alleen foliumzuur. Dus ben al even aant rond zoeken geweest, heb namelijk nogal een slik probleem. Stikte al bijna in mn microgynon... Nog meer meiden met t zelfde probleem?
heey Eonah, ja ik ken het probleem wel ik moest mijn micro altijd met water innemen anders lukte het niet + dat ik het anders ook heel vies vond. maar over die vitamine dingen... als je gewoon groente en fruit eet en dat soort dingen heb je het echt niet nodig is mij verteld dan is foliumzuur ruim voldoende. Als je nou echt niet van groente enzo houd en ook niet eet, dan is het een handige keuze het eventueel wel te nemen. maar even een brutaal vraagje uit nieuwschierigheid hoe oud zijn jullie allemaal? (sorry ben een nieuwsgierig typje hoor) en gebruikt een van jullie ook medicijnen??
Welkom eonah! Gezellig, ons clubje wordt steeds groter. Ik heb ook 10jaar aan de pil gezeten. Wat jij zegt over slikproblemen heb ik ook heel erg. Op de een of andere manier komen ze tussen mijn huig te zitten waardoor ik geen lucht meer krijg...ik heb prenatale vitamines van t gezpndheidswinkeltje hier int dorp..zijn groot maar bijt ze in stukjes. Goed te doen. Heb ook levertraan op advies van verschillende microbiotisch geleerden haha..goed voor ontwikkeling van hersenen, maar deze capsules zijn echt gigantisch groot en gevuld met vloeibaar levertraan...deze prik ik lek door de yoghurt maar smaakt walgelijk. Deze neem ik zolang ik niet zwanger ben 2 x per week...daarna misschien elke dag maar ga liever over op lijnzaad.
hoi mag ik mee doen met jullie clubje?ben 24jan.gestopt met de pil migranon 30..wij gaan voor een 4e en laatste kindje..ik heb een klein probleempje...hoop dat iemand mij kan helpen..24jan gestopt met pil 29 en 30 jan.ongesteld en 31jan en 1feb.de pil weer genomen dus mijn man en ik kon niet wachten dus toch echt gestopt(eigenlijk volgende maand zouden we stoppen)n heb ik nu heel de week kleine bloedingen 1 dag wel dan weer niet tot heden vanaf wanneer mijn cycles gaan tellen?slik nu 1 maand foliumzuur..wil graag binnenkort ovaluatie testen gaan gebruiken,, iemand raad?we zien wel hoelang het gaat duren...fijne avond groetjes beauty
Hoi Dames, Hier nog steeds niet ongi, maar ook geen positieve test. Volgens een vriendin van mij moet ik nu echt een cyclus van 34 dagen aanhouden. Dit omdat mijn ei pas op dag 20 is geweest. Vind het echt raar. Ik ben 3 keer in mijn leven niet aan de pil geweest en mijn cyclus is nooit langer dan 28 dagen geweest. Ook niet de eerste maand zonder pil, maar goed ben nu ook wat ouder. Misschien scheelt dat? Van mij mag het nu wel komen hoor die ongi. Ik denk dat ik mijn banner maar ga aanpassen naar 34 dagen.
Hoi Meiden, Hier ook een berichtje van mij. Ik ben 29, 5 jaar samen en wonen sinds 3 jaar samen. Hebben een koophuis sinds 2 jaar met voldoende ruimte voor 4 personen . Ik heb in het verleden trombose gehad en moet daarom vanaf het moment dat ik zwanger ben fraxiparine gaan spuiten (tegen de bloedstolling). Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen. Verder alles wel rustig vandaag. Vanmorgen een wat onbestemd gevoel in mijn maag. Niet het gevoel te moeten spugen maar ook niet echt trek. Verder zijn mijn handen behoorlijk opgezwollen . Nog nooit eerder gehad! Nou ja we gaan het wel weer beleven hè. Allemaal een fijne dag!
hey krissiefeur, altijd lastig als je dan medicijnen moet bebruiken, ik vind het zelf altijd maar een beetje eng. ik zelf had allerlij medicijnen voor astma en allergieen en nu moet ik het zien te redden met een ontstekingsremmer. ik mag nu geen medicijnen gebruiken die langduring de longen verwijden, alleen een keer in de zoveel tijd mag ik een puf nemen van de ventolin maar dat moet dus ook geen gewoonte worden omdat dat dan ook weer niet goed is. wat bebruiken jullie eigenlijk allemaal behalve de foliumzuur ter bevordering voor het kind etc?
Hoi Ctje88, ik ben 29 jaar en 12,5 jaar samen met mijn man. Ondertussen 2,5 jaar getrouwd. Verder een koophuisje en werk 2 hele dagen in de week. De rest van de tijd ben ik bij de kids. Verder slik ik alleen een multivitamine voor (aanstaande) zwangeren. Verder geen medicijnen. En jij?
hey mamanu, ik ben 22 jaar en "woon" 2.5 jaar samen met m'n man waarvan wij vanaf november vorig jaar in ons eigen koop appartementje waar we makkelijk met z'n 3en kunnen wonen. ik ben 1.5 jaar getrouwd. en werk 4 dagen op een na schoolse opvang dat is ongeveer 24 uur per week. de donderdag ga ik nog naar school maar hoop voor de zomervakantie al mijn diploma in handen te hebben. ik gebruik foliumzuur en verder heb ik een medicijn voor mn astma(ontstekings remmer) mijn andere medicijnen voor mijn astma en allergieen mogt ik niet meer gebruiken. wel moet ik zeggen dat ik nog niet zo erg last heb gehad van mijn astma misschien doordat ik nu ook de pil iet meer slik. ik merk wel dat ik minder gezond eet dan normaal(minder groente terwijl ik gek ben op groente) wel minimaal 2 stuks fruit op een dag, niet dat ik patat eet enzo want dat vind ik juist weer niet zo lekker maar meer pasta's enzo. heel raar maar komt ook omdat ik half 7 klaar ben met werken en dan moetten we om 7 uur nog eens gaan koken terwijl ik dan eigenlijk al heel moe ben. daar moet ik echt op gaan letten. dus misschien is die vitamine die jij gebruikt dan tog wel een optie voor mij. ik wil iedereen trouwens heel veel succes wensen met zwanger worden! ik ben zo benieuwd wanneer het voor iedereen en mij natuurlijk eindelijk gaat gebeuren. eerst maar ff kijken hoe mijn cyclus gaat worden. als ik mazzel heb en dezelfde cyclus heb dan moet ik rond de 19e ongsteld worden. kijk er naar uit voor het eerst hahaha.
Hoi Ik ben 23 jaar en ga 5 jaar met mijn vriend . We wonen nu 2 jaar samen . @skaya, hoe gaat het nou met jou? Nog steeds negatieve testen? Ik heb gister getest en helaas een negatieve test, heb me nu voorgenomen als er vrijdag nog geen ongesteldheid is dat ik dan pas weer ga testen.
@Ctje88 Hihi naja het lukte inmiddels zonder water, maar ook alleen maar omdat ie zo iniemini klein is. Als ik iemand paracetamol weg zie werken dan knijpt mijn keel al samen hahaha. Tsjah en groente eet ik wel aardig, maar fruit niet en echt afwisselend ook niet. Dus voor mijn geweten toch maar aan de compleet pakketjes. Na wat google lijkt Gravitamon zo'n beetje de kleinste.. Zal die maar eens gaan halen. Jij natuurlijk ook veel succes, hopelijk kunnen we allemaal snel twee streepjes melden! En vreemd he, uitkijken naar je menstruatie, ik heb het ook hoor, als het goed is ben ik volgende week aan de beurt.... @Skaya Ja nou precies, mijn keel knijpt gewoon samen, en dan blijft het in mijn mond en dan komt die smaak los brrrrrrrrr. In stukjes bijten? Kan dat wel? Is dat niet super vies? Haha inderdaad die levertraan zal ook wel vies zijn ieww. @beauty01 Welkom hier ).. Pfoei, ik denk dat je een beetje moet gokken met wanneer je je cyclus moet tellen. Ik denk vanaf de eerste keer dat je stopte.. Dus ik zou er maar wat testjes tegen aan gooien. @mamanu Wat vervelend het dat wachten.. Je lichaam kan je ook voor de gek houden hoor, allicht door stress, of door hopen op een zwangerschap heb je het allicht onbewust uitgesteld. @Krissiefeur Spannend hoor als je ook extra medicijnen moet gaan slikken. Enne je kwaaltjes zijn vast van het ontpillen @allemaal ) Ik ben 26 jaar, en we zijn ruim 5 jaar samen. We wonen ook al bijna 4 jaar officieel samen, daarvoor woonde hij eigenlijk al bij mij ). Toen hebben we een koophuis gekocht, met genoeg ruimte voor minimaal 1 beeb! Als het aan mij lag waren we er al veel eerder voor gegaan, maar vriendlief was er nog neit aan toe. Dus maar geduldig afgewacht, en begin dit jaar de knoop door gehakt om ook echt te stoppen met de pil. Nog niet direct voor genomen om er ook echt voor te gaan, maar toen het puntje bij paaltje kwam, hoefte de condooms ook niet tijdelijk hun intreden te doen!! Hoe ging het bij jullie partners? Waren jullie er eerder aan toe, of juist hij? Qua medicijnen etc slik ik nu nog helemaal niets dus omdat ik nog zoekende ben naar een multivit die ik ook weg kan krijgen ) Goed lang verhaal, maar als het goed is heb ik iedereen gehad he?
hey eonah, nou ik ben heel erg want toen ik mijn 1e date met mn vriend(man) had toen hadik wel meteen ff verteld dat ik een jonge moeder wou worden, hij zei toen dat dat goed uit kwam omdat hij het liefst voor zijn 25e zijn eerste kindje wou. en nu is het de tijd ervoor, we hebben onze eigen huisje en alles op een rijtje. hij is nu 24 en ik 22 dus ik ik denk dat voor zijn 25e niet gaat lukken hihi hij is in september jarig. ik heb de keus ook aan hem over gelaten. hij zou aangeven wanneer hij vond dat ik moest stoppen met de pil. en dat was januari. ik had wel eerst min strip afgemaakt en snel een afspraak gemaakt bij de dokter ivm mijn medicijnen. nu is het afwachten. ja ik heb mama & baby van dagravit gehaald. dat is voor als je zwanger wilt worden, zwanger bent, herstellende bent van een bevalling en als je borstvoeding geeft. pilleetjes zijn wel 2x zo groot als de gewone foliumzuur, maarach je doet het ergens voor toch. dan vind ik het minder erg. laat morgen wel ff weten hoe het is gegaan met het innemen van die pil hahha. word vervolgt
@ctje88 Hihihi ik heb het ook wel vrij snel gemeld aan hem hoor Hahaha, maar hij had even wat tijd nodig! En inderdaad ook hier alles op een rijtje, beide een goed betaalde vaste baan, huisje, boompje beesje, nu nog beebje Oei.. sterkte met slikken dan morgen.. Zal aan je denken. Ik ga morgen denk ik even wat drogisterijen in duiken opzoek naar gravitamon zodat ik het even in het echt kan zien. Ik krijg het er nu al benauwd van maar inderdaad, voor het goede doel
Poehh wordt al lekker druk hier zeg Beauty01 & Eonah welkom leuk dat jullie je aansluiten bij ons clubje! Beauty01, denk dat het allemaal bij het ontpillen hoort. Zal gewoon rustig je 1ste natuurlijke ongi afwachten en daarna lekker beginnen met ovu testjes Eonah, Was er zelf wel eerder aan toe als mijn partner maar inderdaad geduldig afgewacht en opgegeven moment kwam hij er zelf mee zo doende ben ik met de kerst gestopt en in Januari dus met onze 1ste ronde begonnen.. Nu inmiddels nadert de eisprong alweer van ronde 2 en nu ook met ovu testjes beginnen morgen! Skaya, hoe gaat het bij jou ? Al beter resultaat ? Gebruik zelf inderdaad ook foliumzuur zodra ik stopte met de pil.. Ga over op complete vitamines als er een beeb in me buikje nesteld Volgens mij ben ik in verhouding wel de jongste hier,hihi. Had het ook niet anders verwacht eigenlijk maarja.. Ben 19 jaar en wonen 2,5 jaar samen (jep was er vroeg bij) zijn totaal 3 jaar samen.. Erg zelfstandige jeugt gehad en daardoor loop ik kwa ontwikkelingen wat voor op mijn huidige leeftijd (wordt meestal op 23 geschat,haha heb ik weer) We hebben een koopwoning waar 1 beebje mogelijk is en we hopen loop van dit jaar nog te verhuizen naar een boerderij (willen gaan boeren in melkvee) dus kwa ruimte komt het wel goed Hou het niet meer bij om iedereen te antwoorden,hihi.. Toch maar iets vaker komen kijken hoor
@teddybeertje Ach, wat maakt die leeftijd toch uit. Als je er aan toe bent, ben je er aan toe he Ik heb ook al genoeg mee gemaakt dus ik was er ook al veel eerder mee bezig dan mijn vriend. Overigens, is hij 4 jaar ouder , hij heeft juist overal veeeel langer voor nodig dan ik Oeeh een boerderij, ik ben jalooeeerss!! Dat wil ik ook wel, maar dat komt wel later als we groot zijn
Ja maarja niet iedereen denk er zo over,hihi.. Mijn vriend is overigens ook 12 jaar ouder Maar merken er bijzonder weinig van! En ondanks die 12 jaar ouder heeft hij nog langer de tijd nodig,hahaha.. Ja kan niet wachten op ons eigen stekkie straks lekker het werk bij de achterdeur en de kids alle ruimte om te spelen strakkies droom droom...