Stoppen met de pil per januari 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door koppel, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Ja ik had ontzettende ongi-krampen! Ik dacht ook dat ik het gewoon ging worden. 2 dagen voor NOD getest en positief.

Daarna nog een week of 2-3 ongikrampen gehad!

2. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    #1462 Kimm24, 3 sep 2011
    Laatst bewerkt: 3 sep 2011
    @Skaya Leuk dat je weer gezellig mee komt kletsen :D
    Ik heb nog niet getest , ik durf niet eigelijk haha.
    Omdat ik 1 keer een cyclus gehad heb van 40 dagen dus misschien is dat deze maand ook zo.En dat zou betekenen dat ik tot donderdag moet afwachten.
    Maar zo lang wacht ik niet. Als ik dit weekend niet ongesteld ben geworden dan moet ik maandag naar de huisarts en dan wordt er een echo gemaakt :)
    Tot nu toe helemaal geen spoor van een eventuele menstruatie te bekenen, geen kramp ofzo.. ik heb wel een klein beetje lichte buikpijn maar normaal gesproken voel ik echt zere krampen als ik ongesteld moet worden, en dat heb ik nu niet.

Ik wacht rustig af en anders maandag naar de huisarts voor een echo !:D

als ik zwanger ben zou ik nu 4 weken en 6 dagen zijn , dus als ik morgen een test zou doen moet ie wel positief zijn toch ? te vroeg testen in dan geen optie ?

3. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    ik bedoel 4 weken haha kijk maar..

4. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Wauw Kimm, wat betekent dit?

Als je nu 4 weken zwanger bent moet je toch echt op de test positief zijn hoor! Dus of je nou vandaag of morgen test... dat zou niet uit moeten maken. Ik testte 2-3 dagen voor NOD positief met kruidvat 2 voor 5 en clearblue digital.

5. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Krissiefeur, dat geeft wel weer hoop!

Kimm, of je vandaag of morgen test maakt niet uit opzich, hij zou idd al positief moeten zijn zo ver als je nu bent.
    Wel gek die ene cyclus van 40 dagen, je bent verder zo constant met je cyclussen!

6. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    @Krissiefeur & Skaya een vriendin van mij zei dat ik beter kan wachten totdat ik een week overtijd ben , omdat mijn HGC dan pas hoog genoeg is.
    Maar als jullie zeggen dat ik nu al een positieve test kan hebben.
    Volgens berekeningen via lilypie zou ik vandaag 4 weken zwanger zijn als het zo is. Ja vreemd he die ene keer van 40 dagen.. was ook eenmalig zoals je kan zien.. voor de rest gewoon 34 dagen.. en vandaag is dag 34..

Ik wil nu testen maar het moet met ochtendurine he ;)

Ben trouwens nog niet ongesteld.. ook geen gevoel dat het gaat komen...

Morgen ochtend een testje doen dan maar ! :D

7. @Kimm
    Ik zou het er gewoon op wagen.
    Mijn test was eigenlijk ook een gok omdat ik ook het overzicht kwijt was in mijn cyclus.
    Maar ben blij dat ik het gedaan heb.
    Ik ga zou voor je duimen.

Ik werd gisteren nog gebeld door de verloskundigen ze wouden weten hoe het in het ziekenhuis was gegaan.
    Toen vroeg ze ook nog hoe het met me ging ik zei toen dat best wel beroerd ben gewoon de gehele dag door misselijk.
    Dat is een goed teken zij ze dat doen de hormonen het goed.
    Heb van me vriendin al een zwangerschap bh geleend want me eigen bh's die zitten alles behalve lekker.
    Ben heel benieuwd 12 september.

8. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Sorry ladies weer even drukke tijd gehad :p

@krissiefeur Ik voel idd soms wel wat hoor, nog allemaal heel licht. SOms wat duidelijker maar nog steeds heel zachtjes. Ja mijn 20 wkn echo is aan de vroege kant (18w6d), we gaan daarna 3 weken op vakantie dus als ik terugkom ben ik alweer ruim 22 weken. En gezien ze hem normaal tussen 18 en 22 wkn doen :)
    En wat leuk zeg alvast behang en gordijnen enzo uitzoeken.. WIj hebben nog helemaal neits kocht hihih.

@bren29 Wat fijn dat de bloedtest wel een goede uitslag gaf, kan het zo zijn dat je idd korter zwanger bent?
    En inderdaad als je zo misselijk bent is dat inderdaad een goed teken hoor!!

@kimm24 Wat krissie ook al zei, het kan prima hoor positief testen nog. Positief is absoluut positief, negatief kan altijd nog veranderen ;) Ik ben ruim 10 jaar aan de pil geweest overigens.. Spannend, nog steeds niet ongesteld! Enw at betreft testen, je zou positief moeten testen (iig met kruidvat testen..) maar nogmaals bij elke vrouw is de mate van aanmak van HCG verschillend...

@skaya wat leuk welkom terug.. Wat onzettend jammer dat je nog niet zwanger bent zeg! DIe lange cyclussen zijn echt niet grappig, die van mij waren ook zooo langggg :( Hier had ik voor mijn NOD last van mijn buik, was overtuigd ongesteld te worden...
    En wat krissiefeur ook zegt, na mijn NOD nog een aantal weken van die krampen. Ik had een week voor mijn NOD ook ontzettend ijzersmaak in mijn mond, ik ook 2 dagen voor NOD getest en licht positief geloofde het niet. 1 dag voor NOD nog een keer, nog steeds erg licht bijna niet te zien. Op de NOD zelf een CB digital, en: ZWANGER.. Ik stond helemaal te trillen hahaha zoo gaaf!

Zo dan heb ik iedereen weer gehad. Hier alles goed, woensdag de 20 weken echo, spannend! Alleen een beetje dubbel, de oma van een hele goede vriendin van mij is afgelopen woensdag plotseling overleden. En die wordt woensdag begraven/gecremeerd. Dus wel een beetje dubbel, ik zo'n leuke dag, en zij zo'n rot dag. Bah!
    Heb ook alvast een afspraak gepland voor november voor een pretecho (3d/4d) dan kunnen de aanstaande oma's ook even mee gluren naar de kleine, ze kunnen niet wachten!! haha

9. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Kimm dan ben je morgen officieel 1 dag overtijd! Spannend!

Eonah, jeetje ook al zo ver in de zwangerschap! Wil jij weten wat het gaat worden? Waar gaat die asociaal lange vakantie naartoe :p??

Bren, wel minder dat je zo lang misselijk bent, maar wel je bewijs!!

Hier nu toch wel zere borsten, aan de buitenkanten langs mn beugels zeg maar. Voel verder alleen geen verschil qua grootte. Pffff maak mezelf weer gek! Heb nog zo met mezelf afgesproken dat niet te doen. Ongi zal wel gewoon in aantocht zijn.

10. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    @Brenn ik ga morgenochtend een testje doen.. kan niet wachten!
    Zo lang ik niet ongesteld ben , kan het alle kanten op , toch ?
    Lief dat je voor me duimt !

@Eonah ik heb nu een huismerk test van het kruidvat ( met een + teken )
    Ben benieuwd hoe goed die werken :)
    @Skaya dan ben ik inderdaad 1 dag overtijd.. hoop op een positieve test !

Ik stuur nog zo laat een berichtje omdat ik net van een verjaardag thuis kom en zo tegen 21.00 kreeg ik last van zeurende buikpijn en een misselijk gevoel en dat is nog steeds niet over.. die buikpijn is even pijnlijk en daarna weer lichte krampjes.. Zou dat van een zwangerschap kunnen zijn of een naderende menstruatie..
    Als nou morgenochtend de test negatief is en ik ben nog steeds niet ongesteld ga ik zowiezo maandag contact opnemen met de huisarts voor die echo.
    Zo ik ga nu eindelijk mijn mandje opzoeken, ben doodmoe!

Ik hou jullie op de hoogte !

Groetjess

11. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    @skaya Ja we willen zeker weten wat het wordt hihi. Gaan het dan ook verder niet geheim houden iedereen mag het weten dan! En ja alweer ruim 18 weken zo hard gaat het!!
    We gaan naar Amerika, eerst even langs familie ij Washington dc, daarna rondrijden langs: petrified forest, grand canyon, hoover dam, las vegas, death valley, seqoiua np, yosimite np, san francisco, stukjs route 1 langs de kust, red wood np, crate lake en tenslotte eindigen we in Portland. Dus een heeeele reis. Maar wel super gaaf!!

@kimm ik zit ontzettend te duimen voor je!!!!!!

12. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    @Eonah Ik heb om 08.00 een testje gedaan maar helaas een - in plaats van een + :(
    Morgen de huisarts bellen voor die echo want misschien heeft het met dat HCG hormoon te maken.
    Of ik ben inderdaad niet zwanger.
    Ik vind het rot om niet te weten waar ik aan toe ben.
    Vandaag 1 dag overtijd dan zou ie toch positief moeten zijn zou je zeggen.
    Maar om eerlijk te zijn ga er maar van uit dat het deze maand toch niet raak is en wat die bloeding dan geweest is, joost mag het weten :(

Dus uit de echo zal morgen blijken of ik eindelijk mama ga worden of toch ga beginnen met ronde 9.

13. @kimm Erg vervelend die onzekerheid. Kan ik over mee praten vorige maand toen met die cyclus 41 dage ik dacht toen ook van nou dit is het.
    Maar zou als jij ook al tegen mij zei de vorige ook ons gaat het lukken.
    Mij is het nu al gelukt, dus zeg ik het nu tegen jou.
    Ook jou gaat het lukken, en misschien krijg je wel een verrassing morgen.
    Dat uit de bloed test toch het hormoon te voorschijn komt.
    Ik blijf nog steeds voor je duimen.

Ik heb aan me nichtje gevraagd (die is bijna 15 jaar) of zij voor mij een muurschildering wild maken. Ze kan heel erg goed tekenen.
    En wat ik ook heel bijzonder vind is dat ik ook 15 jaar was dat zij geboren werd en is zij ook 15 jaar als mijn kindje geboren word.
    Mijn nichtje en ik hebben dan ook een hele goede band samen.

14. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Eonah, wat super vet zeggg!!!! Zoiets wil ik ook ooit nog wel doen!! Wel een drukke lange reis zeg, zie je het wel zitten met je buikkie?
    Ben benieuwd welke kant kant het voor jullie op gaat, roze of blauw. Zegt je gevoel al iets?

Kimm, meiss wat ontzettend klote, vooral die onzekerheid is erg irritant. Hoop dat ha van aanpakken weet en gelijk even serieus gaat kijken!

Bren, wat leuk zo'n nichtje! Wat voor muurschildering wil je hebben?

Hier is het rustig...beetje moe en last van mn darmen, verder rustig met de krampjes.

15. Ik wil graag een tekening van baby winnie the pooh.

16. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Leukkkkkkk!!! En komt die dan in de toekomste kinderkamer of ergens anders?

17. De tekening komt op de muur van de babykamer.
    We gaan samen een ontwerp maken, want ook tijgertje, ior en konnertje komen erbij.
    Tegen de tijd dat het klaar is zal ik wel een foto hier op zetten.

18. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    @kimm24 Bah das wel balen nog steeds in onzekerheid :((

@bren29 Oh wat gaaf zeg!! Bijzonder idd dat jullie zo'n band hebben. En wat gaat dat ze zo mooi kan tekenen. Dat moet wel super gaaf worden!

@skaya Het meeste is autorijden hoor, en met wandelen zeker met de temperatuur gewoon wat tandjes langzamer dan normaal. Komt helemaal goed! Qua gevoel, de laatste tijd neigde ik heel erg naar een meisje.. Maar ik hoop eigenlijk op een lekkere stoere jongen, ik ben niet zo'n meisjes meisje met make-up getuttel enzo (A) hahaha. Nouja meisjes kunnen ook stoer worden! Het is alle twee natuurlijk erg leuk! nog 3 nachtjes slapen dan weten we het!
    Enne over 3 dagen kan je testen? Wat voel ej allemaal? Nog steeds last van je borsten en ongi krampen?? Ooh ik hoop het zo voor je *duim*

Zo ik merk wel nog steeds dat als ike cht even iets doe dat ik dan wel sneller moe ben zeg! Vanochtend met mijn paardje even een half uurtje fanatiek aan het lopen geweest, maar ben er nog moe van hihihihih. Vanmiddag mooi even tukkie gedaan, maar geloof dat ik nog wel een tukkie kan gebruiken!

19. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Bren, super leuk!!! Zoiets zou ik ook wel willen! Ben benieuwd naar het resultaat!

Eonah, okee in de auto is het wel te doen! Heel vet om te doen lijkt me! Je komt vast thuis met geweldige foto's. En een tandje rustiger aan is een goed idee, anders lig je de halve reis te slapen, is ook zonde ;)

Borsten zijn minder tot niks, wel regelmatig ongikrampen en steekjes die elkaar afwisselen. Ben bang voor een nieuwe ronde...vreet aan mn humeur joh!

20. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    Hey Meiden ik weet nog niks helaas.
    Vandaag 2 dagen overtijd, die echo komt er niet want het was een vergissing van de dokter " wij sturen nooit iemand door voor een echo als we niet zeker weten of er wel een zwangerschap is of niet "
    Volgens de huisarts moet ik dus wachten totdat ik een week overtijd ben en dan nog maar eens een testje doen ( dan is het HCG hormoon op een meetbaar niveau ofzo ). Zaterdag 10 september weet ik misschien iets.
    Ik denk eerlijk gezegt dat ik niet zwanger ben en dat dit gewoon weer een cyclus is van 40 dagen.. dus dat ik donderdag mijn menstruatie krijg.
    Want als ik zwanger zou zijn was die test van zaterdag wel positief denk ik dan.
    Maar ach er zit wederom niks anders op dan afwachten..

Deel Deze Pagina