@beauty wooohoo nog een meisje. Een roze topic hihihi @bren zon eerste afspraak maakt het een stuk echter he? Wel vervelend dat je zo moet spugen zeg @skaya ik had ook veeel last van ongi krampjes. Pak lekker een kruik en ga bank hangen! En ik heb helemaal niet hoeven spugen, moest alleen de eerste tijd wel zorgen dat ik direct at als ik wakker werd. Verder niet! En ja de gevoelige borsten haahh
Bren, hoe doe je dat met werken, kan je wel gewoon werken met die misselijkheid? Ik maak me echt zorgen als ik echt misselijk wordt of ik werken dan wel volhou.. Eonah, jaaaa ik voel het nu sochtends ook wel. Vooral vanmorgen en eten helpt wel een beetje, maar toch voel ik het een beetje hangen op de achtergrond... Vanmorgen is iemand van MvM langsgeweest voor de uitleg en de test. Grappig dat er een onbekende even de test ging uitvoeren met mijn bakje plas, voelde me een beetje ongemakkelijk hahaha! Heb weer lekker wat leesvoer gekregen en een mooie paarse bedelarmband met de bekende druppel. Vrijdag komen de kannen, 8 per keer in een groene draagtas. Hoop niet dat gelijk de hele buurt ze herkent
Was het echt je avondeten wat dan verkeerd viel en eruit kwam? En de rest van de dag helemaal nergens last van?
Ik heb water naast me staan en op zich gaat het wel. Het geeft ook afleiding moet ik zeggen. Maar is te doen. Thuis beland ik wel op de bank voor dat ik ga koken. En ik zeg steeds tegen mezelf het is nog maar 1 1/2 maand en dan ben je ervan af.
Bren hahaha je bekijkt het positief!! Heel goed, probeer ik een voorbeeld aan te nemen! MvM liet vandaag een grafiek zien met de toename van HCG in je lichaam gedurende de zwangerschap. En die gaat vanaf week 6 dus het hardst stijgen tot week 10/12 en dan gaat tie weer dalen. Dus het ergste moet nog komen denk ik steeds...geen goede instelling, dat weet ik
Goede morgen! Wat is het hier toch stil de laatste tijd! Ik ben voor mijn werk een weekje naar Stockholm voor een congres. Morgen al weer naar huis, erg leuk maar ook wel erg vermoeiend! Hier gaat verder alles goed, heb sinds ik hier ben wel af en toe harde buiken. Maar even in de gaten houden dat het er niet te veel worden, doe ook al rustiger aan. En ga 's avonds maar op tijd naar bed. Dat helpt wel. Iemand van jullie daar ook last van? @ Skaya: ja na het avondeten begon het en dan spuugde ik tot het naar bed gaan. Alles wat er in ging kwam er net zo snel weer uit . Maar ja niks aan te doen. Ging weer over in week 16 zo'n beetje en nu geen last meer. Hoe is het hier verder met iedereen?
Krissie, hier nog geen harde buiken Maar wel eccht een teken dat je het rustiger aan moet gaan doen!! Leuk Stockholm! Mooie stad? Hier flink misselijk gweest, niet overgegeven nog. Voel me vandaag stuk beter, maar wel erg moe!
Ja Stockholm is erg mooi hoor! Veel water en groen. Maar erg leuk om eens te zien. Echt wel een aanrader . Ja die misselijkheid is vreselijk hè? Maar ik vond het niet erg, dan weet je dat je kindje er nog zit! Tenminste zo sleepte ik me er door. Nog een klein weekje Skaya en dan heb je hopelijk ook een mooie echo in je handen! Ik ben benieuwd, show jij dan ook je fotootje?
Krissie, klinkt al geweldig veel water en groen!! Op tv ziet het er ook altijd erg mooi uit!! Kan met zekerheid zeggen dat ik geen echo krijg, ze hebben geen apparatuur zelf. Volgens mij gaan ze niet eens een poging doen om het hartje te horen. In het boekje dat ik opgestuurd kreeg van de praktijk gaan ze alleen de groei van de bm bepalen...hoe ze dat doen?
Dat doen ze volgens mij aan de buitenkant. Dat deden ze de afgelopen controle ook bij mij. Kijken of de bovenkant van de baarmoeder overeenkomt met de duur van de zwangerschap. Wat balen dat ze geen echo's kunnen maken! Daar krijg je dan vast meer informatie over van de week . Ik ben ondertussen weer thuis, heerlijk hoor. Vanavond weer lekker in mijn eigen bed slapen! Kreeg vandaag het kraampakket van de zorgverzekering binnen. Wauw! Nu komt het toch wel dichterbij
Krissie, dat is al snel!!! Wel leuk die pakketten!! Ga me over een paar weken ook voor al die dozen inschrijven hahah! Heerlijk dan weer in je eigen bed heh!! Ze voelen dus aan de buitenkant van je buik? Dan moeten ze bij mij nog wel gaan vroeten net boven mn schaambot en zelfs eronder want er is nog echt niks!!
Ik heb vandaag een zwangerschapsbroek gekocht want me eigen broeken zitten veel te straks. Bij miss etam voor 4.95 vond ik wel een leuk prijsje. Maandag weer naar het ziekenhuis toe voor een echo en zien we het hartje voor de eerste keer.
Brennn, jaa??? Ik merk nog niks aan mn buik. Wel een moooooi prijsje zeg!!! Zou er gelijk 2 meenemen hahaha! Ben jaloers zeg op je echo!! Ik krijg m echt pas met 12 weken en zal ook dan pas het hartje voor het eerst horen ben ik bang.
Spannend Brenn! Show je je fotootje?? Ja ik had ook broeken gekocht bij miss etam voor 4,95, en de broeken van de wehkamp zitten ook prima! Vreemd hè Skaya dat ze het overal anders doen met de echo's. Aangezien ik bij de gyn loop heb ik met 7, 9, 12, 15 en 20 weken een echo gehad. En dan straks met 30 weken weer!
Krissie, dat is echt schandalig gewoon horr!!! Zoals het er nu echt uitziet krijg ik er alleen 1 met 12 weken en 1 met 20 weken. Ik ga gelijk ff flink zielig doen bij de vk maandag.
@skaya je termijn echo krijg je tussen de 8/9 en 12 weken. Mijn VK heeft ook zelf geen echo apparaat en ik ben verder nog jong en harstikke gezond. Krijg dus ook alleen maar die twee standaard echos. Voor mijn echo mocht ik zelf een afspraak maken bij het echo bureau en die heb ik met 9w5d gegeplanned toen. Wilde erg graag weten of het goed zat en had geen geduld hahha. 20 weken echo heb ik metuhm 19weken geloof ik gehad of 18 weken en 6 dagen. Mocht ik ook zelf afspraak voor maken En heb nu maar een pretecho (3d/4d) geplanned staan voor begin november! Het is wel oneerlijk dat anderen zoveel meer echos krijgen he? Vriendin van me loopt 2 weken op mij achter maar heeft al veel meer echos gehad. Eerst (achteraf) een te vroege termijn echo, dus die moest over. Toen echo voor euhm hoe heet dat onderzoek ook weer wat je tot 12 weken kan laten doen? En toen nog geslachtsbepaling met 15 weken (die was wel voor eigen rekenking ) en nu net heeft ze haar 20 weken echo gehad! Weet je wat het is, zwanger zijn is toch een kwestie van enorm veel geduld hahha. Dus heb dat maar naast me neer gelegd Wij vliegen over een uur of 8 weer richting nederland dus wordt een lange dag vandaag! Ga nog ff een tukkie doen!!
Ik loop nu ook nog in het ziekenhuis vanwege die rare cyclus die ik had hiervoor. Maar volgens de verloskundige kan ik gewoon naar hun toe want voor de rest mankeer ik niks.
Eonah, dat is wel mooi dat je zelf die afspraak kan maken. Denk dat ik dat ook zelf mag gaan doen, lijkt me lastig als zij dat voor mij moet regelen en ze rekening moet houden met onze agenda enz. Maar idd sommige mensen hebben zoveeeeel echo's zonder medische reden! Tis oneerlijk!! Heb wel geduld hoor, wil alleen net als jij toen graag weten of het goed zit. Wil het van de daken schreeuwen en vooral ook klagen over mn misselijkheid en moeheid tegen iedereen die het wil horen. Ben dinsdag ook tijdens vergadering op ut werk in huilen uitgebarsten toen ze bekend maakten dat een collegaatje ontslagen wordt....niks voor mij. Werd al met rare gezichten aangekeken. GOEIE REIS!!! Bren, hoe voel je je verder?
Ja het gaat op zich goed met me. Ben wel nog steeds misselijk en soms ook nog overgeven. Maar ben er achter gekomen als ik chocomelk drink dat de misselijkheid dan wel afneemt. Misschien een tip voor iemand.