Stoppen met de pil per januari 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door koppel, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Krissie, je maakt me wel erg nieuwsgierig hor naar je geboortekaartje. Hoeveel hebben julllie er besteld?
    Ga je naar nog meer bijeenkomsten over bijv borstvoeding? Die wil ik wel gaan doen, op aandringen van mijn collega die zegt dat dat echt heel handig is.

2. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    @Kimm Dat lijkt me echt heel erg verschrikkelijk, en ik snap helemaal dat het niet leuk is om dan allemaal zwangere vrouwen te zien/tegen te komen whatever. Het is ook gewoon heel erg ontzettend oneerlijk.. :( Ik heb ook veel naar Babyboom gekeken en daar zaten ook stellen tussen die ook echt zulke dikke vette pech hadden, bah!! Hééél veel sterkte, en voel je niet schuldig hoor!

@Skaya haha ja wie weet! Ik vind het idd allemaal niet leuk genoeg, te raar, of te normaal, of zo uniek dat het daarom vreemd wordt, of het past niet bij de achternaam etc.. :p

@Beauty Jeetje! Ik was blij dat de badkamer nu klaar is, ik merk toch wel dat dingen me meer moeite kosten, bed uit komen, op staan, dat soort dingen. Dus ik ben blij dat hier het verbouwen erop zit! Sterkte!

@krissie Wat jammer zeg, dat je oma haar niet meer leert kennen. Ik wilde ook altijd heeel graag dat mijn oma mijn kleintje gaat leren kennen, ikheb ook met haar een bijzondere band. Gelukkig leeft zij nog, en is ze nog relatief jong (65....) dus hopelijk gaat mijn kindje haar ook nog bewust kunnen herinneren. Fijn dat jullie al uit de naam en 't geboorte kaartje zijn. DOen jullie het bij een drukker of bestel je het online oid?
    Mijn schoonmoeder begon ook over zo'n voorlichtings avond in eht ziekenhuis, maar ik geloof dat ik alles wel weet, mijn kinderwens was er al zo lang dat ik al zoveel van bevallen af wist voor ik uberhaubt zwanger was. En tsjah hoe het er allemaal in het ziekenhuis uitziet geloof ik ook wel.. Ben niet zo'n stress kip mss.

Ik ga eigenlijk helemaal niet naar cursussen of bijeenkomsten whatsoever. De VK vroeg er 2 weken terug wel naar, maar ze zei ook als het niet bij je past moet je het niet doen :). Wat ik net al zei mijn kinderwens was er al zo lang dat ik 80% al wist voor ik uberhaubt zwanger was. Bovendien ben ik niet zo van de 'gezellig met z'n allen' of 'oh wat leuk jij bent ook zwanger, heb jij ook ....' :eek:)

3. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    We hebben er 70 besteld bij de drukker. De enveloppen komen deze week al dan kan ik die rustig gaan schrijven in mijn verlof.

Ik ga ook niet naar cursussen, wat een geldklopperij en als het er op aan komt dan doe je het toch zoals je het zelf wil! Dat vertelde de gyn tenminste gisteren.

Ik hoef niet zo nodig naar een voorlichting over borstvoeding, ik beval in het ziekenhuis en wordt daar geholpen door een lactatiekundige begreep ik :)

4. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Ja idd, bij ons in het ziekenhuis is er idd ook een lactatie deskundige aanwezig in eht ziekenhuis. Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen (heb tot nog toe geen medische indicatie) En thuis heb je altijd nog de kraamhulp die je helpt.. Komt helemaal goed.
    En idd geld klopperij, er zijn genoeg bedrijven die veel geld verdienen aan die zwangere vrouwen hoor! Als je kijkt naar uitzet lijstjes, wat je allemaal wel niet MOET hebben.. Ik noem een aerosleep, tummytub, flessenwarmer... Tsjah, sommige vrouwen worden er geruster van als ze het kopen, moeten ze ook vooral doen. Mijn inziens is het voornamelijk geld klopperij....

5. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Jaaaa precies, ik sta ook niet echt te springen voor zw-gym/yoga en al die andere bijeenkomsten waar je naartoe kan...
    Maar toen mijn collega zei dat ik die van borstvoeding echt niet mocht missen, ben ik wel gaan twijfelen over die. Maar aan de andere kant ik wil ook in het ziekenhuis bevallen en geloof ook in de natuurlijke intuitie enz ;) Kan er nog even over nadenken.

6. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    @skaya Ach, ik denk dat als je je wat inleest, dat het helemaal goed komt. Je moet even weten wat níet goed is. Dan kan iemand je altijd helpen om te zorgen dat het wel goed komt denk ik. Als het pijn doet is het niet goed, veel vrouwen stoppen daarom met borstvoeding omdat het pijn doet en denken dat dat hoort, of durven niet om hulp te vragen..
    En de kleine weet een hoop zelf ook hoor, hoe het wel of niet moet.. En een kleine 100 jaar geleden ging er echt niemand naar een cursus hoor, en wij zijn allemaal ook groot en sterk geworden :p

7. Ik ben ook geen type om cursussen te gaan volgen.

Gisteren te horen gekregen dat me contract niet verlengd word.
    Dus als ik op de helft ben heb ik geen werk meer.
    Ik ga vandaag nog weer heen om te zeggen dat ik me overuren op ga nemen.
    Want ze hebben geen gewone caissière nodig. Ik was de rechterhand van de hoka. Ben echt zo kwaad en verdrietig. Moet echt weer rustig worden, want ik heb nu al pijn in me buik.

8. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    @bren jeetje dat is ff belabberd zeg!! Echt niet leuk!!! Hoe oneerlijk is dat... Nouja idd maar even proberen rustig aan te doen kleine beebje houd niet van stress! Ga je nu nog opzoek naar een andere baan of ga je het uitzingen tot na de bevalling?

9. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Bren, jeetje zeg!! Wat hoor je dat toch nog veel!! Hebben ze gezegd waarom, was het een verkapte reden voor je zwangerschap denk je?

10. Ik ga het uitzingen tot na de bevalling in denk niet dat ik ergens word aan genomen want dat zou dan maar voor 4 maanden zijn.
    Moet er nog even over nadenken allemaal.

11. Zonnetje23

30 mei 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden
    Daar ben ik ook weer even, druk druk druk met een babytje :p

Jeetje kimm wat balen zeg!!

@cursus: ik heb ook geen cursussen gevolgd hoor.. Ik wou yoga gaan doen totdat ik op die site keek en een fotootje zag van tjaa uhh hoe zal ik het zeggen? Ouwe mutsen op een matje (zag er zoooo suf uit hahah). Toen dacht ik zwangerschapszwem is misschien wel leuk, en ja toen weer op de site gekeken en zag ik een foto met echte moeke's en badmutsen op. Laat maar dacht ik toen haha! En Fleur is er evengoed uitgekomen hoor.

@Enoah: Gaat allemaal goed met Fleur!! Ze is echt zooo lief!

Jeetje ik ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie, jullie zitten nog lekker in die spannende weken van de zwangerschap. Ik wil nu al zo graag een 2e haha!
    Ben zelfs een beetje jaloers op de bevalling die jullie straks gaan meemaken haha, oke je hebt op het moment wel pijn maar het is zo'n mooie ervaring!! En dan het moment dat je kleintje op je buik wordt gelegd, zoooo ontzettend niet te beschrijven hoe speciaal dat voelt!

12. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Zonnetje, hahhahaha moet je ons al wat vertellen :p zou wel heel snel zijn, maar wel super leuk natuurlijk!
    Ik zei altijd dat ik mn kinderen snel achter elkaar wilde krijgen, maar nu weet ik dat zo net niet. Ben niet heel ziek geweest, maar wel aantal weekjes best beroerd en had dan echt genoeg aan alleen me zelf zeg maar.
    Kijk wel heeeeeeel erg uit naar het moment dat jij beschrijft!! Kan aan de ene kant ook bijna niet wachten tot het zo ver is, terwijl ik ook echt nog wel een aantal weken/maanden wil genieten van mn zwangerschap en hopelijk snel het voelen van leven daarbinnen.

Hoe ging dat trouwens bij jou? Zat laatst bevallingsverhalen te kijken en daar tillen ze dat kind op aan 1 been en kwakken hem dan zo op je buik, waarna ze hem zo hardhandig gingen afdoen met een doek. Dacht echt van je mag wel eens een beetje zachtjes aan doen met zo een kleintje!

13. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    @ Zonnetje: ik ben een beetje jaloers op jou hoor! Ik wil mijn kleintje ook graag zien! Begin nu wel erg nieuwsgierig te worden!

Hier gaat verder alles wel goed, heb de hele dag een beetje buikpijn. Steekt dan flink van onderen... (hoe leg je dat nou netjes uit?) Kan dat al indaling zijn? Nu al? Verder trappelt ze er vrolijk op los, voel haar steeds meer. Grappig hoor, alles gaat heen en weer!

14. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    @bren Tsjah wie niet waagt wie niet wint, maar het zal lastig worden om nog aan een baan te komen met deze termijn ja :( Wat poedersuiker allemaal!!

@zonnetje Kan me voorstellen dat je druk bent met de kleine meid hahah.. En dat het nu al kriebelt joh ahhaa, niet nog helemaal overdonderd van de bevalling? Sommige vrouwen hebben daar wel even voor nodig om daar van te herstellen (niet alleen fysiek maar ook psychisch haha).

@krissie Geen idee het zou zomaar kunnen dat ze al een beetje gaat in dalen, schijnt per kind en per vrouw verschillend te zijn!

Hier alles goed, vanmiddag deel twee van de pret echo gehad :)

15. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Ooooh wat een duidelijke mooie foto! Op wie lijkt ze?

16. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Op mij :) hahaha Unaniem, de oma's vinden dat, de echoscopiste vond dat en vriendlief ook :p

17. wat een mooie echo foto zeg.

18. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Eonah, wat super mooi die foto zeg!!! Zo ziet je kindje er gewoon uit straks!! Het is zo duidelijk!!

19. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Het is weer stil hier dames!! Alles goed?
    De weegschaal is mijn vriend op het moment, in 3 weken gelukkig 'maar' 0,5 kilo aangekomen haha. Vanavond weer op controle bij de VK!

Heb voor de liefhebbers net weer even een buikfoto gemaakt :)

Even te vergelijking eentje van 7 weken terug :)

20. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Eonah, waaauwww wat een verschil in 7 weken tijd zeg!!! Nu echt een mooie ronde zwangerschapsbuik!!! Ik ben jaloers!!!

Hier mijn groei!! Van 5 weken naar 14,5wk...zien jullie al iets??? Ik vrij weinig nog. Ben benieuwd wanneer het echt DUIDELIJK wordt zeg maar.

Wij zijn gisteren in ondertrouw gegaan. Was leuke ervaring, maar wel echt heel officieel allemaal. Wij zijn niet zo van het serieuze en voegen daar dus meestal wel een dosis humor aan toe. De vrouw die het regelde kon zich er gelukkig wel in vinden :D

Deel Deze Pagina