Goedemorgen dames, Ik ben een tijdje afwezig geweest. Niets bijzonders hoor. Alles is hier goed en groeit goed. Vanmiddag 20 wkn echo. Ik wil graag mij weer bij jullie voegen en weer op de hoogte blijven van jullie. TTM, zo te zien schiet je al aardig op meid. Spannend hoor. Knorretje, ik hoop dat jullie droom snel zal uitkomen nu dat je een helpende hand hebt. DD, toppie 2 kilo eraf. Succes deze week bij de gyn.
Arr!!! You're back! We hebben je gemist meid! Natuurlijk mag je zoals vanouds weer lekker mee kletsen, gezellig! Fijn om te horen dat alles goed gaat met jou en de beeb! Maar vanmiddag dus alweer de 20 weken-echo!!! Spannend, of niet? Willen jullie dan ook het geslacht weten? De tijd vliegt zeg! Ja, bij mij schiet het ook al lekker op! Vandaag alweer 34 weken, wáááh! Het klinkt misschien een beetje gek, maar ik heb er nu al echt zin in om te bevallen! Ben zó nieuwsgierig! Nog een paar weekjes en dan mag het komen! Ik heb met Bd afgesproken dat zij jullie dit keer ook weer op de hoogte gaat houden als mijn sms-buddy. Nou meis, heel veel succes vanmiddag!!!
Mijn buik is nu echt huge aan het worden! Ik wil nog niet weten hoe ie er over een paar weken uit zal zien, hahaha!
Arr, welkom terug! Hoe was de echo vandaag? TTM, die buik is idd enorm! Gaat nu echt spannend worden he! En zin in de bevalling.... Doe mij maar eerder een week of drie na de bevalling als je het niet erg vindt... Is je tas inmiddels klaar? En idd fijn dat Bd ons weer op de hoogte houdt. Ze is er goed in! Knorretje, hoe is het inmiddels bij jullie? Ik heb veel aan je gedacht van het weekend, echt balen dat het zo moet lopen... Hier is manlief vandaag aan het werk en ik ben stiekem een beetje blij! Schaam, schaam.... Wat ben je je ritme toch kwijt zeg met die man om je heen.... M'n hond was zichzelf niet meer de afgelopen weken, ik alleen maar moe en uit m'n ritme. Hij bedoelt het echt goed hoor en het is een hele schat, maar het is goed dat ik even adem kan halen. Vandaag valt heel het ritme weer in elkaar en Pepijn doet het super! En vanavond is iedereen weer blij dat papa weer thuis is!! Klein vraagje nog wel aan TTM en Bd, hoe doen jullie dat met de voeding? We moesten van de kraamhulp 7x 80 cc geven, van de verloskundige 100cc. We zijn er dus tussenin gaan zitten met 90 cc. We moesten vervolgens maar afwachten wat ze op het CB zouden zeggen half november, maar ik had echt het idee dat hij steeds honger had... Volgens de verpakking zou hij al 5x 165cc mogen hebben.... Ik heb het nu verhoogt naar 6x 110/120cc. Hij heeft gelijk heel de nacht doorgeslapen! Liefs, Duckertje
@ Duckertje: Hahaha, ja... weet je waarom? Je kunt het ergste maar beter achter de rug hebben, dus kom maar op met die bevalling! Maar nee, serieus... Natuurlijk heb ik ook liever 3 weken na de bevalling, hihi! Dat is helemaal ideaal... Dan ben je eindelijk een beetje bij gekomen van het hele circus. Wel fijn dat je nu eindelijk, na een ''manloze'' dag, weer alles in het ritme hebt joh! Het is inderdaad heel anders als je niet gewend bent dat het mannetje de hele dag om je heen is. Wat betreft die voedingen: zoals je het nu doet lijkt mij prima in orde! Zeker als hij daar nu lekker de nacht op door kan slapen. Weet je... het is altijd zoeken naar wat het beste werkt voor jouw kindje. Ze hebben wel een gemiddelde, maar gewoon lekker op jullie eigen gevoel af gaan hoor! Ik ben benieuwd hoe ik het weer ga doen, want dat zakt allemaal zo snel weg als je ''kleintje'' een stuk ouder is geworden, hahaha! Trouwens... de ziekenhuistas is nog niet gepakt... Maarrrrr alles ligt al wel zo goed als klaar! Vanavond doe ik de rest!
TTM schiet jij nou eens op met die tas klaar maken!! En die buik; dat kan niet lang meer duren haha. Nee hoor zegt niets en laat de kleine nog maar ff zitten. Ik was bij eerste ook helemaal klaar voor bevalling. Tien bevalling begon was ik ook helemaal blij. Ja ik voel weeën. Paar uur later dacht ik daar dus anders over haha. Duckertje: voeding ja dat blijft altijd zo'n verhaal. Ik zeg gewoon, volg je gevoel. Als je denkt dat Pepijn nog honger geeft gewoon iets meer geven. Bij Mace was dat ook zo. Ene keer dronk hij het wel op, andere keer niet. Nou dan maar niet. Arr. Welcome back. Vandaag 20 weken echo, leuk! Kom je ons straks vertellen hoe het was??
Was iets te snel met verzenden... Vandaag laatste dag verlof, morgenweer aan de bak. Gaat snel voorbij 16 weken.
Wij hebben heerlijk geslapen vanmiddag, doet een mens goed! Bd een TTM bedankt! Ben toch nog wat onzeker over zulke dingen... Maar tot nu toe klopt m'n gevoel meestal wel. Enne Bd, heel veel succes weer morgen. Zal zeker wel weer wennen zijn! Liefs, Duckertje
@ Bd: Heb je er een beetje zin in om morgen weer aan de slag te gaan? Lijkt me altijd weer flink wennen... Nou, heel veel succes morgen meid!!! Ow enne... de tas staat klaar!!! @ Duckertje: Ja, heerlijk zo'n middagdutje... Ik hoop er deze week voor het eerst sinds deze zwangerschap ook eens eentje te maken, hahaha! Het wil maar niet lukken doordat ik elke keer weer wat moet... pfff! Tot nu toe alleen zo af en toe op de bank kunnen hangen terwijl dochterlief door de kamer raast. Werkt ook wel goed, maar ik krijg nu echt behoefte om te gaan liggen. Maar het komt goed! Morgen nog even een drukke dag en daarna vind ik het wel weer welletjes en ga ik mijn bed wat vaker zien tussen de middag! @ DD: Hoe is het nu met je? Al meer tekenen van een naderende ongi of blijft het wat vaagjes?
Hoi, vanmiddag was alles oké. Kleine groeit goed en ligt op schema. Nog steeds een kleine drukte makertje. We hebben een mooie 3D foto meegekregen. Erg leuk. Nu kan ik voor mijn gevoel pas echt genieten. Groetjes
Arr; goed nieuws dus, mooi! Lekker gaan genieten nu!! TTM; goed bezig jij. Tas eindelijk klaar. Je weet maar nooit hè
@ Knorretje: Kan me idd nog wel herinneren dat ze hadden gezegd dat het een grensgeval was ofzo en dat je vriend over 3 maanden nog een keer een spermaonderzoek moest doen. Toch fijn dat deze gyn er wat van zei en er nu een volgend onderzoek gepland is. Ik hoop echt voor jullie dat het zaad een stuk beter is dan de vorige keer! En mocht dat niet zo zijn, dat jullie dan snel met IVF kunnen beginnen, zodat jullie grootste wens in vervulling kan gaan. Wanneer verwacht je de onttrekkingsbloeding? Is dat direct na het stoppen met de provera? Of gaat daar nog een tijd overheen? Hoop dat de clomid zijn werk gaat doen, zodat er mooie eitjes gaan groeien. @ DD: En, nog geen ongi? Hoop het echt voor je! Heb je al getest? @ TTM: Het is inderdaad nog maar een weekje wachten. Je hebt inderdaad al een behoorlijke buik haha. Alsof de kleine ieder moment kan komen Is het nog wel een beetje te doen allemaal? Gelukkig is je tas al gepakt voor het geval dat... @ Duckertje: Haha, komt alles weer een beetje in het ritme nu. Beviel het je vriend ook weer goed om naar zn werk te gaan? Of heeft hij jullie enorm gemist? Wat heerlijk dat Pepijn de hele nacht heeft doorgeslapen. Hopelijk blijft dat zo @ Bd: Hoe was het om weer aan het werk te gaan? Lijkt me behoorlijk tegenvallen na 16 weken vrij te zijn geweest. Hoeveel dagen per week werk je nog? @ Arr: Wat heerlijk dat alles in orde is met de kleine. Houden jullie het voor jezelf wat het gaat worden? Of mogen we dat hier wel weten haha Nu lekker gaan genieten van de 2e helft. Hier gaan we onderhand ronde 13 in. De bekende ongipijn is weer aanwezig sinds gisteravond. Ook alweer wat roze verlies en een tempdaling, dus het zal morgen of overmorgen wel doorkomen. Ben blij dat we volgende week naar de gyn mogen.
TTM, wat een mooie ronde buik. Om jaloers op te zijn. Rittjuh, jammer dat je de ongi merkt aan te komen. Maar volgende week naar de gyn. Geeft ook wel rust in je hoofd kan ik mij zo bedenken. Bd, wat gaat het al snel zeg. Weer werken. En was het te doen? DD, al nieuws? We hebben geen idee wat het zal worden. Misschien een pretecho, maar dat weet ik nog niet hoor?
@ Rittjuh, Ik krijg mijn onttrekkingsbloeding een paar dagen na het stoppen met de provera. En ik hoop ook dat mijn eisprong met de clomid goed is. Ik heb nu tabletjes van 50 mg, de lichtste dus. Ik hoop dat het genoeg is. De Gyn zei de vorige keer trouwens wel dat mijn baarmoederslijmvlies wel mooi dik werd, dus ik hoop dat het zo voor mij opgelost is. @ DD, Al een beetje de zenuwen voor morgen? Ik denk aan je en ik hoop dat het mee valt. Weet je al of je morgen ook een echo krijgt om te kijken hoe het ervoor staat? Ik heb zelf een jurkje met legging gedragen die eerste keer bij de gyn. Dan voel je je niet zo bloot. Achteraf dacht ik nog: was dat alles ? Hou ons op de hoogte en alvast succes.
@ Rittjuh: Balen dat je ongi alweer onderweg is... :x Gelukkig inderdaad volgende week naar de Gyn! @ Arr: Thanks! Ja, het wordt net als de vorige keer een echte puntbuik! Iedereen komt ook altijd met het standaard grapje: ''Heb je soms een voetbal ingeslikt?'' Fijn dat de echo in orde was meid! Lekker genieten nu! Maar wat spannend zeg, niet weten wat het geslacht is! Wisten wij bij dochterlief ook niet. Je kunt je altijd nog bedenken natuurlijk, en dan is een pretecho zeker een idee! Voel je je nog een beetje goed trouwens? Misschien binnenkort ook eens een buik komen showen? Ik ben altijd zo benieuwd! @ Knorretje: Ik ga heel hard voor je duimen dat deze lichte versie voldoende zal zijn voor jou! Op een goede eisprong! *proost*
Hier net de Maxi-Cosi eens schoongemaakt en deze staat nu ook klaar! Verder druk aan het poetsen in huis, maar wel met mate... Komende dagen eens alle adressen noteren en enveloppen gaan kopen. Dat wordt schrijven geblazen! Verder gaat alles wel lekker hier! Ik had vannacht trouwens echt heel raar gedroomd... Te erg... Ik werkte in een academisch ziekenhuis en was tussen het werk door even al staande bevallen. Bevallen van een... geel donzig eendenkuikentje! Het was nog een beetje nat en wou bijna mijn hand uit glibberen. Ik had het 10 cm grote beestje dus maar in een doekje gewikkeld en in een zakje, dat om mijn hals hing, warm tegen mij aan gehangen. Daarna weer druk aan het werk gegaan met opereren (niet bepaald mijn ding, brrr) en af en toe even gekeken of alles nog in orde was. Goed... Waar ik dat nu weer vandaan haal?! Maar verder is alles in orde met mij hoor!
TTM, ik lig in een deuk! Geweldige droom!! Knorretje, ik hoop idd dat het jullie toch snel gaat lukken... Rittjuh, balen dat je ongi er weer aan zit te komen. Bah! DutchDiva, al nieuws?? Ik wilde je ook even veel succes wensen voor morgen!! Liefs, Duckertje
TTM: fantasie!!!! Haha DD: succes! Hier eerste werkdag achter de rug. Was heerlijk alhoewel ik mijn mannetjes wel heb gemist natuurlijk.
Hoi meiden, even snel een berichtje tussen de bedrijven door, ik probeer vandaag of morgen uitgebreider te komen reageren. Afgelopen maandag ongie geworden, dus het bezoek aan de gynaecoloog moet nu wel echt plaatsvinden. En of dat nog niet erg genoeg was, kreeg ik maandag ook nog een brief dat mijn afspraak verzet is naar morgen Maar wel bedankt voor jullie super lieve berichtjes! Tot snel! X DutchDiva