@ DD: Pfff... balen zeg! Moet je nóg langer wachten, en het is al zo spannend... ofniet? Nou, dan wens ik je nu gewoon weer alvast heel veel succes voor morgen! Zal aan je denken!!!
@ DD, Morgen in de herkansing... Veel succes. @ Bd< fijn dat je het wel weer naar je zin had op je werk. Moet wel weer wennen zeker?
@ DD: Balen van je ongi Bij mij is het vandaag ook doorgezet. Succes morgen bij de gyn. Ben benieuwd meid! Ik mag volgende week @ Bd: Mooi dat het werken meeviel. Kan me voorstellen dat je je mannetje gemist hebt. Mn vriendin van de voetbal is vanochtend bevallen. Het was allemaal erg zwaar. Ze heeft koorts gekregen tijdens de bevalling. Daar heeft ze iets voor gekregen, maar nu moet ze wel 3 dagen blijven ter observatie. De kleine ligt in de couveuse. Hij mag ook over 3 dagen naar huis. Hij heeft wel een hele mooie naam (helaas eentje die ook op ons lijstje stond): Levi.
@ Rittjuh: Pfff... wat balen voor jouw vriendin zeg. Gelukkig zijn ze daar in goede handen! En je zult het altijd nét zien dat ze inderdaad een naam kiezen die jij ook erg mooi vindt... Ik zit nu ook te wachten op een bevalling van vage kennissen, en dan maar hopen dat als het van hetzelfde geslacht is, ze niet dezelfde naam kiezen, haha! Maar bij ons scheelt het dat het geen mensen zijn die heel dichtbij staan, dus mocht het dan gebeuren, dan gaan wij denk ik ook gewoon voor de naam die wij al gekozen hebben.
Meiden, even iets heel anders: Dit weekend bij Bol.com: wilde je toch al iets bestellen bij Bol.com? De verzendkosten zijn nu tijdelijk t/m maandag 31 oktober helemaal gratis bij besteding vanaf 20,-. Ook krijg je alleen dit weekend nog 15% korting op al het LEGO! Wellicht al handig voor de feestdagen?! Wie weet kunnen jullie er wat mee! Alleen al gratis verzendkosten scheelt soms een boel! Heb voor dochterlief alvast voor Sinterklaas wat besteld, hihihi! Namelijk het Duplo huis van Winnie The Pooh! Zat er al de hele tijd aan te denken en nu maar eens mijn slag geslagen! Nu afwachten wat manlief er van vindt... Want eigenlijk had ze al genoeg Duplo volgens hem...
Hoi lieve meiden, hier vandaag naar de gynaecoloog geweest en gelukkig is er niet gebeurd waar ik bang voor was. Ik had namelijk heel erg het idee dat ze me wel weg zouden sturen met de mededeling dat ik eerst wat aan mijn overgewicht moest doen. Natuurlijk werd het wel terloops genoemd, maar we werden wel serieus genomen en de onderzoeken zijn ingezet. Ik heb vandaag meteen een inwendige echo gekregen. Mijn baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit. Vervolgens mocht ik bloed laten prikken (moest op dag 3 van de cyclus, maar toen ik zei dat ik op dag 5 zat vandaag mocht het gelukkig meteen) om te kijken of ik chlamydia heb gehad en of er goede hormoonwaardes in mijn bloed zitten. Een week na mijn ovulatie moet ik opnieuw bloed laten prikken op progesteron. In de tussentijd moet mijn man zijn sperma inleveren zodat dit ook getest kan worden. Op 5 december krijgen we daar de uitslag van en dan kijken we wat het vervolgtraject zou kunnen zijn. Ik ga de komende weken dus hopen voor een mooi sinterklaascadeau. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik momenteel alleen niet weet wat dat zou zijn; niks vinden en verder zoals het nu gaat of wel iets vinden en behandeld kunnen worden. Ik schaam me namelijk een beetje dat ik sinds we thuis zijn het idee heb dat het helemaal niet goed gaat komen, maar dat zou goed kunnen komen door de spanning van deze dag... @Rittjuh: nee jij ook ongie, balen zeg!!!
@ TTM: Ja, het gaat nu gelukkig weer uitstekend met mn vriendin. De kleine is inmiddels ook uit de couveuse. Ze moeten nog wel de resultaten van de onderzoeken afwachten, maar als alles goed is dan mogen ze morgen naar huis. In februari wordt een neef van ons vader en die krijgen een jongetje ook. Hoop niet dat we nog een naam van ons lijstje moeten schrappen Dat is wel het nadeel dat wij al een tijd bezig zijn en er meerdere mensen voor ons zwanger raken. Maar goed, we hebben nog wel wat namen achter de hand En wie weet krijgen wij over een tijd wel een meisje Als het idd mensen zijn die verder van je afstaan, kan je makkelijk dezelfde naam gebruiken. En wat vond je mannetje ervan dat je nog meer Duplo had besteld voor dochterlief? @ DD: Wat fijn dat ze je serieus namen en niet moeilijk deden over je overgewicht. Je bent immers goed op weg om daaraan te werken!! Mooi dat alles op de echo er goed uitzag. Jij moet dus niet perse op dag 21 bloed laten prikken? Dat moest ik wel... Zat toen op dag 4 ofzo. Ga anders woensdag wel ff vragen of dat dan wel de bedoeling was... :S Nog even volhouden dus tot 5 december. Krijgen jullie ook een kansberekening met hulp en eentje als jullie het zelf blijven proberen? Wij horen dat 2 november. Ik snap je twijfel ook. Ik weet ook niet zo goed wat ik nou liever heb... Dat ze iets vinden wat goed te behandelen is of dat we gewoon nog geen 'geluk' hebben gehad...
DutchDiva, fijn dat tot nu toe alles goed was! Knorretje, Rittjuh en DutchDiva, ik ga echt voor jullie duimen dat alles goed gaat komen! De hoop niet verliezen hoor!! Er wordt aan jullie gedacht! Liefs, Duckertje
Hoe gaat het met iedereen? Allemaal een fijn weekend gehad? Hier om 12:00u weer op controle bij de verloskundige! Ik ben erg benieuwd hoe de kleine nu ligt! Heb namelijk zo af en toe wel even een flinke kramp gevoeld de afgelopen dagen, dus wie weet ligt het nu wel met het hoofdje vast... Of, in ieder geval nog steeds netjes met het hoofdje naar beneden! Ze gaan nu ook weer de gebruikelijke instructies geven over wat te doen als... wanneer te bellen als... etc. Dus de controle duurt nu wat langer als gewoonlijk. Ik zal het jullie nog wel even laten weten vandaag!
DD, jammer dat je nog ongi bent geworden. Maar fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Spannend nu afwachten op de resultaten. Hier een druk weekeind gehad, maar wel gezellig. Ook ik heb vanmiddag een vk controle. Zal nog niet veel bijzonders zijn. Gewicht, bloeddruk en positie baarmoeder, en hartje luisteren. Wel heb ik een aantal vragen voor haar. Maar misschien weten jullie het ook wel. Ik lees vanalles over wat voor matras voor de baby nu goed of niet goed is. Maar ik weet het niet meer. Wat hebben jullie voor een matras in het ledikant liggen en waarom. Ik heb gelezen dat de beste optie een koudschuim of een latexmatras is. Dan ga je zoeken en dan staat het er meestal niet eens bij welke het is. Graag jullie mening.
@ Arr: Vandaag dus ook op controle! Weer even naar het hartje luisteren enzo, altijd leuk! Wij hadden dochterlief na de geboorte de eerste weken in een wiegje bij ons op de kamer liggen. Daar zat een heel simpel en ''oud'' matrasje op, volgens mij gemaakt van dat gelige schuim... niks speciaals. Voor het ledikantje, die wij nu meteen voor de beeb gaan gebruiken, hadden wij toendertijd een matrasje gehaald bij de IKEA. Deze hebben ze volgens mij nu niet meer in de collectie, maar onderstaande is eigenlijk exact hetzelfde. VYSSA SNOSA Matras voor babybed 19.95 Dit matras heeft een vlakke kant en een eivormige kant. De eivormige kant geeft wat meer ventilatie en drukvermindering. Volgens mij is het niet van heel speciaal schuim gemaakt zoals bijvoorbeeld koudschuim... Maar ik heb het eigenlijk niet gemist ofzo... De dikte is goed en het is stevig genoeg! Maar ze hebben bij de IKEA dus ook wel gewoon matrassen te koop die wel gemaakt zijn met koudschuim of latex! Alleen is die latexversie volgens mij bijna 100 euro, en dat was voor ons toch wel flink boven het budget...
Dames, wie het eerst komt wie het eerst maalt: Ik heb een kortingscode gewonnen voor Omoda.nl (weet alleen niet meer precies om wel percentage het gaat. 10% of 15% Ben soms dementerende en het staat ook niet eens in de mail erbij...) tijdens de grabbeldagen op post.nl en ben eigenlijk niet van plan deze te gebruiken. Zou zonde zijn als ik hem laat verlopen terwijl één van jullie deze misschien wel kan gebruiken... Hij is geldig tot 31-12-2011 PB mij maar als je interesse hebt!
Nou meiden, Beeb en ik zijn weer door de keuring heen! Alles is nog steeds prima in orde en het ligt nog steeds met het hoofdje netjes naar beneden. Bijna vast! Is ook steeds beter te voelen, want moet continue met een ''volle'' blaas naar het toilet, haha! Volgende week donderdag de liggings-echo!
Het weekend is al weer om. Wat gaat dat toch weer snel. Ook nog dat uur extra, merk je niets van. Hier nu wachtend op mijn onttrekkingsbloeding. Zal wel bijna komen denk ik. En dan aan de Clomid, zien hoe dat gaat. @ Arr & TTM, Mooi te lezen dat het goed gaat. En TTM, toch wel leuk dat je man het een goed idee vond van het sinterklaaskado.
@ Duckertje: Lief dat je voor ons gaat duimen! Ik probeer zeker de hoop niet te verliezen. We hebben nog een jaar te gaan voordat we ons echt zorgen 'moeten' gaan maken. Hoe gaat het met de kleine? Alweer een maandje oud zie ik @ TTM: Fijn dat de beeb goed ligt. Kijk je al uit naar de liggings-echo? @ Arr: Mooi dat ook jij en de beeb door de controle zijn gekomen! @ Knorretje: Hopelijk komt de bloeding snel. Dan op naar een prachtig ei!!! Morgen is dan eindelijk 'de' dag... Wordt nu steeds zenuwachtiger haha. Hoop eigenlijk gewoon dat alles goed is en ze hooguit wat geven om de lf te verlengen. Ben gisteren weer bij de bekkenfysio geweest. Ze heeft met een apparaatje de spanning van de spieren gemeten rondom de baarmoeder e.d. Die was te hoog (3 terwijl het tussen de 1 en 2 moest zijn). Heb oefeningen moeten doen en toen ik wegging was het 1,9. Het gaat dus de goede kant op Over 1,5 week moet ik weer terug. Dan gaat ze 45 minuten mn voeten masseren haha. Dat is van de alternatieve geneeswijze. De spieren in je voet staan in verbinding met je spieren bij je baarmoeder enzo. Normaal gesproken ben ik daar helemaal niet zo van, maar nu grijp ik iedere kans aan. Baadt het niet, dan schaadt het ook niet.
@ Rittjuh: Heb je nog een beetje kunnen slapen ondanks de zenuwen? Ja, hoewel ik weet dat je je er niet al teveel bij voor moet stellen, ben ik wel erg benieuwd om beeb weer even te zien! Natuurlijk hoef ik nog maar een paar weken te wachten om hem/haar in het echt te mogen zien, maar toch! Maar goed bezig meis! Het lijkt er op dat die bekkenfysio wel wat kan betekenen voor jou! Hoe vaak krijg je nou deze fysio de komende tijd? En dat van die voetmassage lijkt mij ook wel interessant eigenlijk! Ik heb ook wel eens gehoord, dat als je zwanger bent en een voetmassage krijgt, ze dondersgoed moeten opletten hoe ze masseren omdat het een miskraam o.i.d. op kan wekken... Dus ja, ik denk dat het alhoewel het alternatief is zeker wat zou kunnen doen met je! Net wat je zelf zegt: Baadt het niet dan schaadt het niet! Gewoon lekker alles aangrijpen! Hoe laat heb je trouwens jouw afspraak vandaag? Ik wil je alvast heel veel succes wensen voor vandaag, mocht ik niet meer online komen vanochtend. Laat het maar gewoon allemaal over je heen komen meid! Dikke knuffel!