Vandaag mijn onttrekkingsbloeding begonnen. Zondag aan de clomid, en dag maandag 14 november weer naar de verpleegkundige. Dat is dan dag 11 van de cyclus. Ik heb nu de banner op 28 dagen gezet. Als de clomid aanslaat moet dat wel ongeveer kloppen.
@ Duckertje: Ja, het geeft zeker een goed gevoel. Nu maar hopen dat het dubbeltje aan de goede kans valt. Bijna 50% kans nog de komende maanden, dus we weten wat ons te doen staat @ TTM: Mn vriend die wil het zeker tot juli 2012 zelf proberen. Ik weet het zo net nog niet haha. Hoop gewoon voor die tijd zwanger te zijn natuurlijk. Maar we gaan het in ieder geval de komende maanden nog zelf proberen. Dat is toch wel het prettigst, zeker omdat die kans ook het grootst is. Wat lastig dat je familie het maar niet wil begrijpen Hopelijk gaat het toch nog tot ze doordringen... Wat een verhaal ook van je tante. Gelukkig dat je vriend het goed heeft kunnen oplossen. @ Bd: De bekkenfysio geeft idd oefeningen mee die je minimaal 1x per dag moet doen en sommige 3x per dag. Is om je spieren daar beneden allemaal wat sterker te maken. Ze heeft al diverse successen geboekt, dus we proberen het maar gewoon. Afgelopen keer had ze de spanning van mn spieren daar gemeten en die was dus te hoog. Dat kan er ook voor zorgen dat het nog niet is gelukt... @ Arr: Wat een gedoe in de familie zeg Hopelijk is het allemaal snel opgelost! @ Knorretje: Wat fijn dat de onttrekkingsbloeding er is. Nu aan de clomid en op naar een goede eisprong!
Arr; lekker verhaal met je familie. Gelijke behandeling?? Zo klinkt het niet. Lastig! Belangrijk is om je eigen gevoel te volgen hoor. Duckertje; mijn lactatiedeskundige heeft het ook over relactatie gehad. Klinkt raar maar in sommige culturen gaan de oma s relacteren zodat zij indien ze oppassen ook bv kunnen geven. Oké echt niet mijn ding maar voor jezelf is het dus wel mogelijk. Hoe of wat moet je ff googelen op relactatie. Succes! Voel je vooral niet schuldig over fv alhoewel ik je wel begrijp hoor. Bij Mace ging het ook niet omdat hij koemelkallergie heeft en er in heel veel zaken toch koemelk zitten die ik weer at of dronk. TTM; stiekemerd jij met die tante hihi, maar groot gelijk hoor!
Hallo lieve meiden, De afgelopen week heb ik ook een paar keer 's avonds moeten werken waardoor het lastig was om hier te zijn. Bovendien heb ik ontzettend last gehad van een rugblessure. Sporten was onmogelijk en daardoor was ik het vertrouwen in mijn afvallen kwijt. De afgelopen twee weken was er maar 0,8 kilo af. Volgens de diëtiste nog een hele prestatie met zo weinig beweging, dus ik doe nu erg mijn best om dat ook te vinden . Verder is een vriendin van mij gisteren bevallen van een dochter en hoe mooi ook, ik vond het ook behoorlijk confronterend. Mijn man vroeg me of het hier gaat om jaloezie, maar dat is het niet. Wat het dan wel precies is vind ik moeilijk uit te leggen, maar ik voelde me wel verdrietig en verloren. En als ik hier zo lees over familie na de bevalling, dan vrees ik het ergste... Hier beginnen ze steeds vaker over het worden van opa, oma, oom en tante... Ik heb af en toe de neiging te reageren met de mededeling dat ze hun mond moeten houden en dat we al een jaar bezig zijn, maar dat doe ik dan toch maar weer niet. Eerst de uitkomst op 5 december, inclusief kansberekening, maar eens afwachten! Gelukkig zijn er ook nog leuke dingen; Duckertje, wat er heerlijk ventje is Pepijn zeg! Erg leuke foto! @Arr en TTM: super dat jullie en jullie wondertjes weer zijn goedgekeurd! @Rittjuh: zelf proberen dus weer, pff meid, lijkt me dubbel. Natuurlijk wil je een spontane zwangerschap, maar als dat nog niet gebeurd is na een jaar lijkt het me dat het voor het volgende jaar lastig is om daar in te geloven... Ik zal een extra kaarsje voor je branden! @Knorretje: fijn dat de ontrekkingsbloeding is geweest, op naar een nieuwe methode met hopelijk een prachtig einde! Voor nu hou ik het voor gezien, welterusten meiden!
@ DD, Ik begrijp je gevoel wel hoor. het is geen jaloezie, maar wat het wel is...? Je gunt het een ander wel, maar je gunt het gezelf ook zo graag. En dat van die familie, Ik heb het mijn ouders wel verteld. Mijn moeder is al een keer meegeweest naar de verpleegkundige, mijnauto moest voor de APK. Anders had ik geen vervoer. Het is ook wel fijn dat ze het nu weten. Kunnen ze er rekening mee houden. Mijn schoonfamilie weet nog van niets, Maar aan die kant zijn er ook wat andere problemen, en wij hebben besloten het nog niet te vertellen omdat mijn schoonouders al genoeg aan hun hoofd hebben. Ik heb op mijn werk al eens de vraag gehad of ik zwanger was. Ik heb daar een paar goede collega's die echt vriendinnen zijn,en we zouden samen iets leuks gaan doen. Het woord paintballen was ook gevallen. maar toen ik had gezegd dat ik dat niet wilde, en een andere collega die dat hoorde, dacht toen dat ik zwanger was, en heeft het toen ook gevraag. Ik had meteen het gevoel dat ik in de gaten werd gehouden. Stel je voor dat je dan een keertje niet een beetje misselijk bent. 1+1=2 Dan denkt zo iemand dus direct dat je zwanger bent. Maar wel een goede prestatie om zonder sporten 0,8 kg af te vallen hoor. Goed gedaan
@ Rittjuh: Ja, mannen zijn wat praktischer ingesteld lijkt het wel, met wat meer tijd voor allerhande zaken e.d. Toch zal je vast wel in alle redelijkheid kunnen overleggen wat te doen als het toch langer duurt en alles tegen valt voor jouw gevoel. Gewoon tijdig aangeven. Maar hopelijk ben je al snel zwanger en hoef je je daar geen zorgen over te maken! Ik blijf aan jullie denken! @ DD: Wat goed dat je gewoon aan het afvallen bent ondanks het minder bewegen! Wat is het geheim?! @ Knorretje en DD: Wat betreft jouw pas bevallen vriendin DD... Natuurlijk is het confronterend! (Is het trouwens die vriendin die de laatste tijd niet meer veel oog had voor jullie situatie?) Ik heb het zelf niet hoeven meemaken maar ik kan mij wel inleven in jouw/jullie situatie en zou dit zelf ook zo ervaren, mijzelf kennende. Je gunt het iemand van harte, maar het blijft een gevoelige onderwerp. Zie het maar als een soort wond op de ziel. Het geneest wel langzaam maar zeker door acceptatie, tijd, nieuwe ervaringen en mooie vooruitzichten, maar als het nog niet helemaal dicht is en jij/iemand/iets komt er weer aan, dan kan het nog steeds pijn doen of gevoelig zijn. Alleen jij kunt dat echt voelen. Uiteindelijk, na een bepaalde tijd, zal je het meedragen als een litteken, als iets wat je hebt meegemaakt en wat je je altijd zal blijven herinneren. Maar dan doet het je waarschijnlijk geen pijn meer. Hopelijk is dat dan doordat jullie allerliefste wens dan eindelijk in vervulling is gegaan meiden!
Hall dames, DD, heel begrijpelijk gevoel hoor. Dit had ik netzo met mijn schoonzus, diverse keren. Op het moment dat ze het vertelde dat ze in verwachting waren. De babyshower en de uiteindelijke dag van de geboorte (maar toen wist ik net een paar dagen dat ik zwanger was van deze) maar ik dacht op dat moment aan het kleintje van de mk in jan en de hoop dat het met deze voorspoedig zou verlopen. Het is zoals je zegt niet het gevoel van jaloezie maar een vreemde knoop in je maag die niet zo snel weggaat. Een dikke knuffel hoor. Rittjuh, ik wil je even een positief gevoel geven. Mijn zus had ook een gelijke kans aan wat bij jullie de uitslag was. Binnen een paar maanden is ze inderdaad spontaan zwanger geworden. Ik wil je hiermee een hart onder de riem steken. Knorretje, succes met deze nieuw ingeslagen weg. All; Hier is het weer rustig na het gedoe met mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder gaat nu 1 dg per 2 wkn oppassen. Verder goed weekeind gehad. Heerlijk rustig aan gedaan. Nog even relaxed alleen aan het winkelen geweest, maar niets uitgegeven voor de baby, goed he.
@ Arr: Goed om te horen dat alles weer lekker rustig is! Ook lekker dat je even rustig aan hebt kunnen doen! En hoe is het jou gelukt, om nog niets voor de baby te kopen?! Hahaha! Volgens mij had ik rond jouw tijd al aardig wat aangeschaft, hihi! Zijn jullie al aan het rondkijken naar een babykamertje enzo?
Echt erg trouwens... Hier staat nu de frituurpan aan... Kan me echt niet meer beheersen en moet en zal wat friet eten!
mmm, patat. Lekker hoor. Ik kon mij nog net beheersen en heb een extra mueslibol en een halve liter melk net gehad, naast mijn meegenomen broodjes. Het kamertje is zelfs al bijna klaar. Er moet nog wat geschilderd worden en gordijnen uitzoeken en besteld worden. Oja en dat matrasje natuurlijk nog. Het overige heb ik al. Soms vraag ik mijzelf af of ik gewoon niet iets vergeet omdat het lijkt dat we alles al hebben. Vreemd of niet dan? Zijn er nog dingen welke jullie later achter kwamen dat is wel handig vanaf het begin? Ik was aan het shoppen geweest voor kleertjes, maar het is moeilijk omdat we niet weten wat het wordt. Veel leuke neutrale kleertjes zijn er niet.
TTM, al friet in de pan... Ik zit nu pas aan m'n eerste eten vandaag ... Broodje filet american.... Wel lekker, maar veel te laat! Op de een of andere manier loopt vandaag heel raar. Al om half 8 begonnen, maar ik blijf overal maar achteraan lopen lijkt het. Het zal er wel aan liggen dat ik ook weer ongesteld ben... Wat heb ik dat gemist zeg... Bah! Zelfs doorgelekt vannacht dus kon het bed alweer verschonen... Klink ik nu heel depri... Ja zeker... Nogal een moeilijk weekend achter de rug. Vrijdag nogal wat kraamvisite gehad, ging nog wel goed en was heel gezellig. Zaterdag stond ik al op met de zenuwen.... Op zaterdag belt m'n schoonmoeder tegenwoordig. Alsof je heel de dag aan het wachten bent op dat telefoontje. En ja hoor, half 1 ging het gerinkel. Ik was net Pepijn een flesje aan het geven dus manlief nam op. Op de een of andere manier kwam het gesprek op het flesje en vroeg m'n schoonmoeder of hij niet op moest hangen om mij te helpen. Ik ben echt zo woest geworden en uit m'n slof gesprongen en heb geroepen dat het me nog wel lukt om zelf m'n zoon een flesje te geven, ik doe het immers heel de week alleen! :x En natuurlijk hard genoeg zodat het aan de andere kant ook hoorbaar was! Het luchte toch op! Daarna begon ze weer te zeuren dat ze m'n man en zoon al zo lang niet gezien had en of hij haar dan niet mist... Ik ben (alweer) zo klaar met die mensen.... En dan ga je dat toch weer afreageren op elkaar.... Sorry voor m'n geklaag, maar het lucht even op... Arr, fijn dat het zo opschiet met het kamertje. Ik kan zo niet echt dingen verzinnen die we vergeten waren te kopen. TTM, hoe is het daar? Schiet al op nu he! Zaterdag komt de goedheiligman al om de hoek kijken! Groetjes, Duckertje
TTM haha lekker hoor! Je kan nu nog ff eten wat je wil, hier weer aan de lijn incl sporten. Ik loop hier gewoon te watertanden van jouw bericht Arr; neutrale kleertjes zijn er idd niet zo veel. Niet te veel kopen vaak krijg je ook een hoop kleertjes. En anders ga je daarna lekker shoppen, ben je meteen in beweging Duckertje; oh wat verschrikkelijk dat je gewoon zit te " wachten" op dat telefoontje. Niet leuk! Ik kendat probleem met overal achteraan lopen. Oh enne lekker hè weer filet. Hier net naar cb geweest, hij kreeg voor 2e keer prikjes. Ligt nu op bed te slapen hopelijk krijgt hij er geen last van
Maak anders eens een lijstje van alles wat jullie al hebben aangeschaft! Dan kunnen wij even kijken of er misschien nog wat ontbreekt. Dat van die kleertjes is inderdaad lastig. Wij wisten het bij de eerste ook niet en heel veel neutraal spul is inderdaad vrij fantasieloos. Toch heb ik de afgelopen tijd bij de Prenatal wel heel veel leuks gezien. Ook wat van gekocht. Volgens mij heet die lijn ''Pure'' o.i.d. Veel in wit, beige en zwart/grijze opdruk. Iets met vogeltjes enzo. Gewoon heel simpel maar stijlvol. Hele fijne broekjes en shirtjes die na het wassen ook nog eens mooi blijven! En vaak is er nog wel wat te vinden in de V&D en de C&A. Gewoon eens langs waaien als je in de stad bent. Anders heb je natuurlijk online ook nog heel veel keus!
@ Duckertje: Bah, alweer ongesteld... :x Dat valt wel even tegen dan! Dat overal achteraan lopen heb ik ook wel eens. Het schiet dan écht niet op. En dan helpt zo'n lastige week die je achter de rug hebt ook niet bepaald mee... Maar klaag maar lekker raak hoor! Daar zijn we hier ook voor. Maar wat is die schoonmoeder een schoonloeder zeg! Ik ken dat wachten op dat soort telefoontjes ook wel. Heel herkenbaar zelfs... Je hart schiet in je keel vlak voor het opnemen. Misschien gewoon eens keihard zeggen dat jullie (altijd ''jullie'' zeggen, en dat het liefst door jouw mannetje) er niet op zitten te wachten om haar elke week te zien. Vooral omdat dit eerst ook totaal niet interessant was voor hun... Dat als jullie haar missen, jullie haar echt wel een keertje bellen met een uitnodiging. Want waarom wachten ze daar niet eens een keer netjes op?! Het is wel erg opdringerig zo :x (ondanks dat het heus wel begrijpelijk is dat je je kleinkind vaak wilt zien als trotse oma...). Daar komt natuurlijk wel geheid gezeur van, maar dan komt het hopelijk een keertje binnen... Maar het blijft vooral erg vervelend voor jou, omdat ze jou er elke keer buiten laat staan en het alleen maat heeft over jouw man en kind... @ Bd: Ja, die prikjes... Pfff... Hopelijk inderdaad geen last en blijft hij lekker vrolijk. Die van mij heeft er gelukkig nooit echt veel last van gehad. Misschien een keertje wat hangerig, maar dat was dan ook alles.
Maar inderdaad! Zaterdag komt Sinterklaas alweer in Nederland aan! Kan nou al niet meer slapen van de spanning... Ik wacht op een heel bijzonder pakje dit jaar. Hoop alleen dat hij zo vriendelijk wil zijn dit al wat eerder te komen bezorgen... Het schiet op zich wel lekker op, die laatste weken. Maar het moet sneller!!! Vind het nu wel zwaar worden... Maar goed, het kan niet langer dan 6 weken duren!
@ Duckertje, Wat een last zeg, die schoonmoeder van je. Ze moet zich eens verplaatsen in jullie situatie. Toen ze zelf kinderen kreeg, wilde ze vast ook niet dat er steeds bezoek op de stoep stond te dringen. Maarruhh..., klaag maar raak hoor doen wij toch ook Ik ben nu voor de tweede dag aan de clomid, en heb gelukkig nog geen last van bijwerkingen. in de bijsluiter staat dat je ook last van opvliegers kan krijgen Daar zit ik niet op te wachten. Op mijn werk is het al zo warm. Het zoontje van mijn broer komt nu regelmatig bij ons logeren. Zo leuk, het mannetje is bijna twee jaar. Echt een schatje. Mijn broer weet van ons probleem, en komt nu wat vaker met de kleine over de vloer. Ik kan er zoooo van genieten. Over een paar weken mag hij met me mee naar de sinterklaasviering van onze buurtvereniging. Ik ben erg benieuwd wat hij er van vind.
Wat een rust hier! @ Knorretje: Hoe is het nu? Hopelijk heb je nog steeds geen last van bijwerkingen van de Clomid! Maar wat leuk dat je nu zo af en toe jouw neefje te logeren krijgt. Gezellig! En dan straks naar de Sinterklaasviering... ben benieuwd! Onze dochter gaat nu ook voor het eerst naar een Sinterklaasviering. Op het werk van manlief. Ben erg benieuwd wat ze er van gaat vinden. Op tv vind ze ze wel leuk, die zwarte pieten, maar hoe dat in het echt zal zijn... Mijn zusje en ik waren vroeger altijd van die schijtlijsters als we ze in het echt zagen...
Hier straks om 10:00u naar de verloskundige! Dan krijg ik de liggingsecho! Ben heel erg benieuwd wat ze allemaal willen bekijken... En of er nog wel een jeweetwel te zien is! Nu maar snel een ontzettende poepluier gaan verschonen... Heb net koud mijn ontbijt op, bléh... Zal vandaag nog even laten weten hoe het is gegaan!