Stoppen met de pil september/oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ToTheMoon, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Knorretje, fijn zeg dat de Clomid aanslaat!! Wel jammer van je man....
    29 november dus weer afwachten!

Enne, bedankt voor het meedenken! Ik heb het net ook aan mijn moeder gevraagd en ze was het met je eens. Ik ga dit overdag eens proberen!
    Nogmaals bedankt!

Liefs, Duckertje

2. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ Duckertje: Wat fijn dat Pepijn helemaal in orde is! Geen stress dus meer om een hartruisje en eczeem.

@ TTM: De kraamvisite was zeker geslaagd. Het is echt een schat van een baby haha. Heb m ook even vastgehouden. Wat klein nog zeg! Hij was ook maar 2,5 week pas natuurlijk. Had het er helemaal niet moeilijk mee gelukkig. Weet wel echt 1000% zeker dat dit is wat ik wil ;)
    Hoe hoog moet het bed zijn dan dat jullie het op klossen moeten zetten? Wij hebben volgens mij ook een vrij laag bed, dus dat zal voor ons dan ook wel gaan gelden tegen die tijd...

@ Knorretje: Wat fijn dat de clomid zijn werk lijkt te doen. Hopen dat ze donderdag nog een stuk groter gegroeid zijn! Hoeveel mm waren ze nu? Balen dat de zaadkwaliteit niet beter is geworden :( Hopelijk heb je de 29e meer duidelijkheid en gaan ze jullie gericht helpen.

3. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Knorretje; fijn dat de clomid reultaat geeft. ik duim voor je!

TTM; klossen, ik vond het wel fijn aan het einde. Eenmaal bevallen was de dag dat de kram weg ging er ook onderuit hoor haha.

Wat betreft de voorkeurshouding. In de box mag ik hem wel op 1 zij leggen met kussen er achter, maar in bed niet. Hij begint nu op zijn zij te rollen, dus angst is er dat hij doorrolt naar buik en zijn handjes nog niet onder zijn buik uit kan krijgen.
    Zodra hij slaapt proberen we hem om te leggen. Sja erg omslachtig allemaal maar alles om hem geen helm te laten dragen toch?!

Bij jullie al sinterklaasintocht geweest? Oudste mocht zaterdag zijn schoen zetten. Zondag 6,15 naast bed te stuiteren; mag ik naar mijn schoen gaan kijken??? hahaha. Heeft toch ook wel wat hoor

4. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ Knorretje: Wat fijn dat de Clomid blijkt aan te slaan! Alleen wel ontzettend balen van jouw mannetje... lijkt me, ondanks dat je het ergens al wel had verwacht, nog best lastig. Maar we blijven aan jullie denken meid!!!

@ Rittjuh: Goed om te horen dat het kraambezoek geslaagd was! Nu weet je het helemaal zeker, en dat is ook wel fijn om achter de hand te houden. Dat als het misschien zo af en toe teleurstellend kan zijn, je dit altijd voor ogen kunt houden. Maar we gaan er gewoon vanuit dat 2012 jullie jaar gaat worden!!!

Wat betreft die klossen... Volgens mij moet het bed voor de kraamhulp en verloskundige iets van minimaal 70 of 80 cm hoog zijn met die klossen. Het is op zich wel fijn, net wat Bd zegt, dat het nu wat hoger staat. Dan kan je gewoon zo het bed in en uit glijden! :D Heb er ook gewoon een krukje bij staan... ;)

@ Bd: Ja, bij ons is de intocht afgelopen zaterdag geweest! Maar het is er altijd zo stikdruk dat we aankomende zaterdag naar een kleinere intocht gaan. Dan ziet ze tenminste nog wat... :D Hebben nu de intocht in Dordrecht bekeken op tv en volgen het Sinterklaasjournaal. Maar ze mocht al wel haar schoen zetten. Ze snapte het alleen nog niet helemaal. Als ze haar schoenen ziet dan wil ze altijd naar buiten, hahaha. En dat ging dus niet door die avond, dus dat was huilen toen ze haar schoen achter moest laten bij de deur. Maar de volgende ochtend helemaal blij dat er wat in haar schoen zat! Nu wil ze elke avond... ;)

Vind het altijd een leuke tijd van het jaar. Die spanning en voorpret die je vroeger altijd had... heerlijk! Alleen al daarom blijf ik het leuk vinden om dit te blijven doen voor kinderen. Ook altijd leuk om met de familie een pakjesavond te houden en lekker te eten. Nu zien we wel hoe ik me voel... als ik nog niet bevallen ben, ahum... wat ik dus niet hoop! :D Ik ga straks maar even de nodige Sinterklaaslekkernijen inslaan. Misschien kan ik de beeb er met al dat lekkers wel uit lokken!

5. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Goedemorgen,

Knorretje; wat goed dat clomid zijn werk doet. Toi toi toi voor donderdag. Sneu voor je wederhelft. Kan hier nog iets aangedaan worden?

Sinterklaas dat vieren we dit jaar met mijn schoonfamilie, neefje is net 2 jaar. Dit jaar nog wel met kerst loodjes trekken maar volgend jaar ook voor de volwassenen is de bedoeling om sinterklaas mee te vieren.
    Ik heb het van de week nog met mijn moeder over gehad, zij lijkt het pas echt leuk als de kleine van ons een jaar of 3 is. Tot dan blijven we aan kerstcadeau's doen.
    Op zich kijk ik altijd op tegen de maanden oktober en november. December vind ik wel een gezellige tijd, inderdaad de sfeer rond sinterklaas en kerst heeft gewoon iets. Nu vond ik wel dat de maanden oktober en november (ook al zijn we nu nog maar halverwege) erg snel gaan.

Wie weet TTM heb je je eigen sinterklaas surprise.
    Het bed op klossen, goh daar heb ik ook al over na gedacht. Dan moeten we het bed verplaatsen. Omdat ons hoofdeind onder het schuine gedeelte van het dak staat kan deze niet zomaar omhoog worden gezet. Dat wordt nog een gepuzzel. Of hoeft het niet als je in het ziekenhuis wilt bevallen?

6. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ Arr: Ik hoop het! :D

Als je tegen die tijd het bed op klossen gaat zetten, misschien gewoon het bed omdraaien? Ach... meestal ziet het er niet uit, waar je het bed ook maar neer zet, maar het is toch maar voor een korte tijd. Als je in het ziekenhuis wilt bevallen moet je helaas toch nog de klossen gebruiken, want zodra je thuis bent komt de kraamhulp, en deze kan dan gewoon weigeren haar werk te doen als het bed te laag staat... ;) Maar kan het mij wel voorstellen. Volgens mij zouden ze er dan allemaal een kromme rug aan over houden!

7. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hier echt zo brak als maar kan vandaag... de dag begon nog zo goed, maar ik voel me nu echt ontzettend opgefokt en kan om het minste al ontploffen. :x Dochterlief is str*ntvervelend en heeft net een tafeltje stuk gemaakt door er bovenop te vallen. Ze moet altijd ergens op kunnen klimmen, en na de zoveelste waarschuwing dat ze niet op de leuning van de bank mag zitten is ze in een onbewaakt ogenblik dit toch gaan doen. En toen was het kwaad alweer geschied! :x Die heeft straks wat uit te leggen aan haar papa, want het was een door hem gemaakt, houten drie-potig tafeltje in barokstijl, waarvan er nu nog maar één pootje aan zit... ;)

Verder nog een leuke actie van een stel dozen uit mijn schoonfamilie... Een tante en een soort van tante... De afgelopen jaren vaak zat gezien bij familie, maar nooit eens spontaan langswaaien bij ons. Moeten ze nu in korte tijd zonodig wél voor een tweede x op visite komen. En welja... of ze dan ook maar meteen mee kunnen eten vrijdagavond... Túúúúrlijk. Ik ben &^%$@# hoogzwanger en nu ben ik zeker interessant genoeg, terwijl je je vast wel kunt voorstellen met gezond verstand dat iemand die hoogzwanger is er echt niet op zit te wachten om de hele tijd familie te entertainen en in de keuken te staan. Maar ja, wat doe ik dan weer? ;) Dan zeg ik tegen manlief, na een hoop gemopper; ''ach ja, doe maar weer, want eindelijk komen ze eens uit zichzelf... ;) Maar dit is de laatste keer voor de bevalling!''

Het is ze alleen maar te doen om die buik van mij... Maar ik weet het goedgemaakt: Ze doen maar mooi de afwas voor ons na afloop! Tsss...

Maar verder gaat alles goed hoor... ;)

8. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    TTM; ik heb vandaag net zo'n dag. Het ging vanmorgen al niet zo als normaal en vanmiddag voel ik dat ik wederom vol begin te lopen (2e verkoudheid dat eraan komt denk ik).

Ik kan mij helemaal voorstellen hoor hoe je je voelt en dat je niet zit te wachten op "gezellige" visite.
    Bij ons is normaal de zondagavond echt een avond voor ons. En jawel hoor sm krijgt het wel weer eens voor elkaar om dan bij ons langs te komen. Afgelopen zondag toch maar eens laten weten dat wij er nu niet zo op zaten te wachten, we moesten zelf nog eten ook.

Hier verder tot nu nog geen echt opdringerige visite. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan als ik verlof heb.
    TTM, succes vrijdag.

Jammer dat kleine meid niet meewerkt vandaag en zonde van het tafeltje.

9. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Zo meiden,

Net weer op controle geweest bij de vk en alles is nog steeds dik in orde met ons! Altijd fijn om te horen. :) Ben het stuk er naar toe wezen lopen, maar pfff... :$ Voelde mij net een gebrekkige oude oma! Daarna nog even snel langs een aantal winkels gehobbeld, maar ik denk dat dit één van de laatste keren zal zijn. :D Nu lekker op de bank met de beentjes omhoog en dochterlief achter de tv. Zo af en toe een echte uitkomst, want dan zit ze tenminste even stil! ;)

Straks eens even een lekker broodje in elkaar flansen, en dan heerlijk naar bed voor een middagdutje. Sinds deze week is dat echt nodig volgens mijn lijf, dus ik geef mij er maar eens lekker aan toe!

Hoe is het verder met iedereen? Nog leuke plannen voor het weekend?

10. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Hallo lieve meiden,

Ik weet het, ik heb geschitterd door afwezigheid, maar wees gewaarschuwd... Ik ben terug! ;)
    Jullie snappen het vast als ik niet op iedereen reageer, maar jullie gewoon even bijpraat en dan de draad weer oppak.

@Duckertje: ik heb er echt geen moeite mee als je het hebt over het verlangen naar een tweede, heel begrijpelijk! Ik droom ook van meerdere kindjes, maar het is zoals Rittjuh zegt, nu eerst maar eens die eerste en dan zien we wel weer.

@Knorretje: wat super dat de Clomid aan lijkt te slaan!

@TTM: fijn dat alles nog goed is met jou en de kleine! En inderdaad, luister goed naar je lijf, want het komt nu wel allemaal snel dichterbij...

Hier is het heel druk geweest op het werk en met sporten. Gelukkig niet zonder resultaat, want de afgelopen twee weken weer -2,1 kilo :D:D. Gisteren moest ik weer bloedprikken, moest een week na ovulatie, en heeft mijn man sperma ingeleverd... 5 december komt nu snel dichterbij en dat is erg spannend.
    Twee weken terug hebben we een avond en nacht op ons neefjes gepast en morgen de hele dag op de kleine van een vriendin, echt heel leuk. Ook hebben we afgelopen zondag weer meegedaan aan de intocht in ons dorp, vermoeiend, maar o zo leuk!

Zo, jullie zijn weer op de hoogte! Tot snel!

11. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ DD: Yeah, DD is back! :D Fijn om te horen dat alles goed met je gaat! Heerlijk! En wat goed zeg, alweer zo veel afgevallen! Na de bevalling ga ik bij jou in de leer! ;)

Nog veel plezier vandaag met het oppassen op die kleine!!!

12. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vanochtend nog een keer voor controle geweest in het ZH.
    Nu een grote follikel van ongeveer 20mm. Die staat op springen!!!
    Vrijdag bloedprikken, en dan 29 nov naar de gyn, en dan maar horen wat er gaat gebeuren.

@ DD, succes met opppassen. en wat goed dat je zo lekker gaat met lijnen.

13. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ Knorretje: Dat ziet er goed uit meid!!! Zo te horen doet de Clomid wat ie moet doen! 29 november dus weer naar de gyn... ik ben benieuwd!

14. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ TTM: Hoop idd dat 2012 ons jaar gaat worden :) En ook van DD en Knorretje natuurlijk!
    Haha, wat schattig dat ze meteen naar buiten wil als ze haar schoenen ziet. Gelukkig dat ze blij was met wat erin zat en het nu wel elke dag wil ;) Heeft je man t tafeltje nog kunnen maken?

@ DD: Wat super goed dat je weer zoveel bent afgevallen! :) Je weet waar je het voor doet, dat scheelt natuurlijk. 5 december komt inderdaad steeds dichterbij. Hoop echt voor jullie dat alles goed is. Zal duimen!

@ Knorretje: Het blijkt dus aan te slaan? Wat fijn :)
    Hoe bedoel je dat ze gaan kijken wat ze gaan doen? Wat voor soort inseminatie het wordt bedoel je?

15. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Goedemorgen dames,

Knorretje wat goed dat er een progressie in zit. Ik duim voor je!

DD toppie zeg met de kilo's. Je verdient een grote pluim. Alles goed gegaan met het oppassen?

TTM er stond bij ons niet veel op de planning van het weekeind. Dus hebben we rustig aan gedaan. Oja, de gebruikelijke was natuurlijk. Dit is niet mijn grootste hobby.
    Gisteren heeft mijn vriend voor het eerst de kleine gevoeld. Heel erg leuk. Kleintje is in de ochtend nogal aanwezig.

Wat een mist zeg vandaag. Iedereen die er nog uit moet voorzichtig aan.
    Vanmiddag weer controle bij de vk. Ik ben benieuwd.

16. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Een goedemorgen allemaal!

@ Rittjuh: Nee, het tafeltje ligt nog steeds op onze werkkamer in stukken, hahaha. Hij heeft er nog geen tijd voor gehad, maar het valt gelukkig makkelijk te repareren volgens hem. Ik vind het wel best... ik laat manlief nu maar even lekker zijn eigen dingetjes doen, want ik heb straks een uitgeruste man nodig in de eerste weken na de bevalling... ;)

@ Arr: Wat leuk dat jouw mannetje de kleine ook heeft gevoeld!!! Wat vond hij er van? Die van mij kon de eerste uren niet meer ophouden met glimlachen. Maar verder dus lekker rustig aan gedaan? Ook lekker hoor! Ik ben ook druk met de was geweest... takkewerk... ;)

17. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hier gisteren een echte huilbuien-dag achter de rug... Geen idee waar dat vandaan kwam, maar leuk was anders. Ben helemaal klaar met al die hormonen. ;) Daarbij kwam ook nog eens dat ik er echt niet uit zag gisteren door de eczeem en de moeheid, haha! Ben dus lekker binnen gebleven!

Van het weekend nog maar eens even een paar van die bakerpraatjes uitgeprobeerd om de beeb te verleiden er eerder uit te komen... :D McDonald's, voetmassage, seks... Maar nee hoor! Heb nu sinds vanochtend wel het gevoel alsof beeb er zo uit kan vallen als ik loop... Verder is het nog lekker actief en neemt mijn buik de meest bizarre vormen aan. Hij/zij zal het vast nog wel naar de zin hebben daar binnen, dus ik heb maar gewoon te wachten ;).

Verder had Schoonmoeders aangeboden om vandaag mijn dochter mee te nemen naar een schoonzus van mij, zo'n 3 kwartier verderop. Dan kon ik even bijtanken. Wel lief natuurlijk, maar ik heb het aanbod maar laten afslaan door manlief. Hij zag het wel zitten, maar ik niet. Voornaamste reden is dat ze dan de weg op gaan in een Daihatsu cuore. Heb er vaak zat in mee gereden, maar ik voel mijzelf al absoluut niet veilig in zo'n koekblikje en stel dat er nu wat zal gebeuren met die mist, dan kom je daar echt niet heelhuids uit... Ze zal het misschien wel aanstellerij vinden, maar als je nu de weg niet op hoeft, dan liever niet. Moet er niet aan denken dat ze dan wat overkomt. En, nou ja... mijn schoonfamilie kennende, zijn er nog heel wat meer redenen waarom ik er dan liever bij zou willen zijn als ze daar naar toe gaan. ;) En stiekem wil ik mijn gezinnetje nu ook lekker dicht in de buurt hebben...

Nu komt ze dochterlief misschien aan het einde van de week ophalen, maar dan gewoon dat ze hier in de stad blijven. Dat vind ik al beter te doen.

Vandaag verder niet echt veel op de planning staan. We gaan het gewoon rustig aan doen... alweer... ;)

18. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hier gisteren een echte huilbuien-dag achter de rug... Geen idee waar dat vandaan kwam, maar leuk was anders. Ben helemaal klaar met al die hormonen. ;) Daarbij kwam ook nog eens dat ik er echt niet uit zag gisteren door de eczeem en de moeheid, haha! Ben dus lekker binnen gebleven! En veel harde buiken, echt niet normaal! Misschien had ik er ook wel zoveel bij mijn vorige zwangerschap, maar die voelde ik eigenlijk nooit. Hopelijk zijn ze ook nog ergens goed voor! ;)

Van het weekend nog maar eens even een paar van die bakerpraatjes uitgeprobeerd om de beeb te verleiden er eerder uit te komen... :D McDonald's, voetmassage, seks... Maar nee hoor! Heb nu sinds vanochtend wel het gevoel alsof beeb er zo uit kan vallen als ik loop... Verder is het nog lekker actief en neemt mijn buik de meest bizarre vormen aan. Hij/zij zal het vast nog wel naar de zin hebben daar binnen, dus ik heb maar gewoon te wachten ;).

Verder had Schoonmoeders aangeboden om vandaag mijn dochter mee te nemen naar een schoonzus van mij, zo'n 3 kwartier verderop. Dan kon ik even bijtanken. Wel lief natuurlijk, maar ik heb het aanbod maar laten afslaan door manlief. Hij zag het wel zitten, maar ik niet. Voornaamste reden is dat ze dan de weg op gaan in een Daihatsu cuore. Heb er vaak zat in mee gereden, maar ik voel mijzelf al absoluut niet veilig in zo'n koekblikje en stel dat er nu wat zal gebeuren met die mist, dan kom je daar echt niet heelhuids uit... Ze zal het misschien wel aanstellerij vinden, maar als je nu de weg niet op hoeft, dan liever niet. Moet er niet aan denken dat ze dan wat overkomt. En, nou ja... mijn schoonfamilie kennende, zijn er nog heel wat meer redenen waarom ik er dan liever bij zou willen zijn als ze daar naar toe gaan. ;) En stiekem wil ik mijn gezinnetje nu ook lekker dicht in de buurt hebben...

Nu komt ze dochterlief misschien aan het einde van de week ophalen, maar dan gewoon dat ze hier in de stad blijven. Dat vind ik al beter te doen.

Vandaag verder niet echt veel op de planning staan. We gaan het gewoon rustig aan doen... alweer... ;)

19. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    TTM ik begrijp je volledig met die huilbuien. Die kunnen zomaar ineens opkomen. Ik had er afgelopen vrijdag nog eentje gehad.
    Uiteindelijk wist ik ook wel waar deze vandaan kwam. Ook al is het al een aantal jaren geleden dat mijn vader is overleden, toch was afgelopen vrijdag even een moment van erg diep gemis.
    Niet alleen dat hij de kleine niet zal meemaken en leren kennen maar ook voor mijn moeder.
    Deze huilbuien zullen denk ik nog vaker voorkomen, maar ook de nietszeggende huilbuien denk ik. Inderdaad fijn is anders, je voelt je gewoon op dat moment een nietsnut en begrijpt helemaal geen snars van jezelf. Gelukkig is mijn vriend erg begripvol.

20. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ Arr: Wat leuk dat je vriend de kleine heeft gevoeld :)
    Kan me wel voorstellen dat je daar een huilbui van kreeg. Het lijkt me niet niks om een dierbare te verliezen, ook al is het een aantal jaren geleden.

@ TTM: Snap best dat je dochterlief met dit weer liever niet in dat koekblik wil hebben ;) Als het niet nodig is om de weg op de gaan zou ik het ook niet doen. Die mist is wel hardnekkig helaas. Ben blij dat ik nu lekker met het ov ben en niet zelf hoef te rijden. Was niet echt een pretje afgelopen weekend.

Hier helaas vanochtend weer een tempdip gehad en nu ook de bijbehorende ongikrampjes. Zal morgen ofzo wel doorzetten dan. Helaas, op naar de volgende ronde!

Deel Deze Pagina