Stoppen met de pil september/oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ToTheMoon, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ DD, Wat een rotnieuws zeg. Ik weet hoe je je voelt, wij zitten in hetzelfde schuitje. het is zo onwerkelijk, ik weet niet wat ik zeggen moet.
    Maar net wat Bd zegt: het is niet onmogenlijk.
    Dusss, positief blijven hoor

2. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ DD: Meis... dat is geen leuk nieuws... :( Heel veel succes voor de komende weken, als jullie een aantal beslissingen zullen moeten nemen! Volg jullie hart en gevoel! Gelukkig is er nog een mogelijkheid en is het nog niet onmogelijk! Houdt dat voor ogen! Wij zullen aan jullie denken en... als je wat kwijt wilt, wat dan ook, zet het hier gewoon neer! Een dikke knuffel voor jullie allebei!

@ LM: Mijn stem heb je! Een erg mooie foto van een mooie meid!

@ Arr: Ik ben benieuwd naar hoe je de cursus vond! Enne... vanaf nu niet meer met de trein reizen dus! Heb altijd al een hekel gehad aan die dingen...

@ Duckertje: Lekker dat alles zo z'n gangetje gaat!

@ Bd: Nog heel erg bedankt voor het hier op de hoogte houden! :)

3. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben nog steeds een beetje verdoofd geloof ik, want ik heb vandaag gewoon kunnen werken. Ik moest wel tot 21.30 uur dus veel tijd om na te denken had ik ook niet.
    Voor nu kom ik dan ook niet uitgebreid reageren, want ik ben wel kapot door alle indrukken en natuurlijk het werken, dus ik ga lekker even lezen en dan slapen.

Maar TTM, wat een mooi mannetje heb je zeg :D

4. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    TTM, heel mooi kereltje hoor.

Gisteren de kennismaking gehad van de zw cursus.
    Totaal zijn we met 5 stellen, allen ongeveer 26 weken zwanger.
    D.m.v. stellingen hebben we zo met elkaar gesproken over de zwangerschap en toekomstige ouderschap. De bedoeling was om zo elkaar wat beter te leren kennen.
    Ook nog wat over de houding gehad, opstaan, staan, zitten. Wat wel en wat niet mag en waarom niet. Volgende week de ademhaling en anatomie. Het duurde van 20:00 uur tot rond 22:00 uur.
    Thuisgekomen was ik na een dag werken en zo'n avond helemaal op, misschien ook nog van maandag.

Morgen gaan we de kerstboom in huis halen. Dit jaar nog op zijn oude plek, maar volgend jaar zal daar een box staan. Dat zien we volgend jaar wel weer hoe we dat gaan oplossen.
    Gaan jullie al binnenkort de kerst in huis halen?

5. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    TTM, hoe is het daar?? Lekker aan het genieten? :)

DutchDiva en Knorretje, gaat goed komen hoor! Het moet gewoon gaan lukken!!

Arr, bij ons is dit jaar dus idd de box het probleem.. :)
    We willen de kersboom er graag in, maar waar..... :( :D

Groetjes, Duckertje

6. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Ja, het gaat hier hartstikke goed!!! Het valt mij dit keer allemaal reuze mee. Alleen de eerste 3 dagen flink wat naweeën gehad met aanleggen maar het vloeien is al minimaal, vrij weinig pijn en mijn baarmoeder zit ook al bijna achter het schaambot. Verder alleen een beetje moe... maar ja, zo gek is dat niet! :D Zit nu weer even lekker op de bank beneden met een pruttelend beebje in de reiswieg. Straks eens aan de pizza! :D (Gisteravond ook lekker op de bank gehangen. Schoonmoeder verklaarde mij voor gek toen ik even de voordeur opendeed in die 15 minuten die er tussen het vertrek van de kraamhulp en aankomst van manlief zat. Ik was toch al beneden... :( Nou en?! Als ik mij niet goed voelde bleef ik echt wel in bed hoor... ;))

Het is erg fijn dat alles zo goed gaat tot nu toe. Sta er echt van te kijken. Het voeden gaat echt als een tierelier. Heel anders dan bij dochterlief. Dat was echt vanaf dag 1 lastig en een hoop getob. Meneer daarintegen hapte meteen goed aan en drinkt maar door! Hij zit sinds vandaag alweer op zijn geboortegewicht! Nu hopen dat dit zo lekker blijft gaan... Alleen moet hij nog even het verschil tussen dag en nacht doorkrijgen. Komt hij in de nacht zelfs om de 2 uur en is hij vaker wakker... Maar hé, dat komt vast snel goed!

7. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    TTM, fijn zeg dat alles daar goed gaat! Ik hoop dat bij mijn volgende keer de borstvoeding ook een stuk beter zal gaan...
    Ik weet nu al een hoop dingen die ik dan anders zou doen... ;) :)

En groot gelijk hoor dat je beneden bent! Ik heb de eerste week overdag geen bed gezien... ;)
    Was ook niet zo slim achteraf gezien... :)

Net de postbode hier aan de deur, kijkt me echt zo aan van koud he?! :$
    Ja, ik loop hier binnen met een shirtje en m'n Birkenstocks.... Met m'n eczeem kan ik niet veel meer aan, maar volgens mij dacht hij dat ik gek aan het worden was... :D

Verder gaat het hier wel goed. Pepijn slaapt door tot 8 uur, echt heerlijk! :) Hij heeft wel erg veel van mij..... ;)

Manlief gaat zaterdag wel naar zijn ouders, alleen. Ben ik in gedachte dan toch weer veel mee bezig, dus als iemand een tip heeft hoe ik dat eens afleer... :)

En van het weekend misschien de kerstboom. Weet alleen nog steeds niet goed waar ik hem moet zetten..

Hoe is het verder met iedereen?? Al mensen druk met kerst??

LM, hoe was het bij jou trouwens bij de kinderarts??

Liefs, Duckertje

8. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Goedemorgen,

TTM wat fijn om te horen dat het zo goed met jullie gaat.

Duckertje, vervelend exceem. Ik kan mij het voorstellen. Ik heb ook zoiets het komt en dan jeukt het en daarna verdwijnt het weer. Smeren en smeren je blijft aan de gang.

Zo de kerstboom staat. Maar wat een werk. Ik heb er zelfs een stoel bij gehad dit jaar om zittend de lampjes er in te hangen.
    De kerstboom van vorig jaar was te groot uitgevallen, dus dit jaar echt gekeken naar een kleinere (minder breed dan). En ik ben tevreden met de boom.

Gisteren de intake gehad voor de kraamzorg. Er was iets misgegaan bleek achteraf. Bij een eerste kindje komen ze altijd persoonlijk langs voor de intake. Nu was het een telefonische intake geworden. Hmm, geeft voor mij helemaal niets.

Voor de rest voel ik mij goed, alleen die vermoeidheid daar wordt ik gek van.

9. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ DD: Jeetje... Lees net ff snel dat het zaad van je mannetje niet optimaal is :( Heb nog veel aan je gedacht de afgelopen dagen, maar had weinig fut om online te komen. Vandaar mijn late reactie... Ik ga even bijlezen en zo uitgebreider regeren op iedereen.

10. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Duckertje bedankt voor kaart, lief!

11. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ TTM: Wat een schatje is Tobias zeg :) Gelukkig dat hij mag blijven van dochterlief. Anders was er toch een groot probleem haha. Mocht je meteen dezelfde dag alweer naar huis eigenlijk?

@ DD: Ergens gelukkig dat het niet aan je overgewicht ligt. Maar aan de andere kant was daar 'makkelijker' iets aan te doen dan aan slecht zaad :( Het zit dus onder het miljoen? Want anders kan inseminatie wel toch? Kan me voorstellen dat het allemaal koud op je dak komt. Dat had ik eerst ook toen de kwaliteit niet leek te zijn wat het zou moeten zijn... Net of de grond onder je vandaag zakt ofzo. Hopelijk kunnen ze met IVF/ICSI wat voor jullie betekenen, zodat jullie nu snel jullie grootste wens in vervulling zien gaan. Weet je hoelang de wachtlijst is in dat ziekenhuis? Hoe is je mannetje eronder? In ieder geval een hele dikke knuffel voor nu voor jullie!

@ arr: Hoe was de zwangerschapscursus? Wat voor dingen doen ze daar zoal? Is het vooral praten of ook oefeningen voor straks met de bevalling?
    Wij hebben hier vorige week zaterdag de kerstboom al opgezet. Het is onze eerste keer dat we die samen hebben. Het is wel een neppert hoor, maar dat vonden we allebei beter. Je ziet op de foto in ieder geval niet dat het geen echte is zegt iedereen. Vriendlief wilde hem direct opzetten, dus vandaar dattie al voor de Sint stond. Het geeft wel direct heel veel extra sfeer in huis zeg. Echt gezellig.

Hier zijn we weer druk aan het klussen. Vandaag een knaltest gehad, dus het eitje komt eraan. We gaan er weer voor deze ronde! Heb alleen ontzettend last van mn rug, dus dat maakt het allemaal wel wat moeilijker haha. Maar goed, moet de pijn maar even verbijten dan... Ik weet waar ik het voor doe ;) Ben er al voor bij een andere fysio geweest. Mn rug staat een beetje scheef ofzo en daardoor is mn spier links overbelast. Daar heb ik nu dus behoorlijk wat last van. Heb behoorlijk wat oefeningen meegekregen, dus ik kan weer even vooruit.

12. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Rittjuh: ja inderdaad, het zit onder 1 miljoen. Helaas weet ik nog niet hoe lang de wachtlijst hier is. Dat komt mede doordat wij in een anders ziekenhuis getest zijn, daar doen ze alleen inseminatie. Nu we voor IVF of ICSI moeten gaan, moeten we naar een UMC. Hopelijk kunnen ze ons dat 21 december vertellen, want dan gaan we terug om onze beslissing door te geven en alle vragen op tafel te leggen.

Vandaag en gisteravond zijn we naar de ouders en broers en zussen geweest om het te vertellen, wat een opluchting! Zo fijn om het te kunnen delen, zeker met mijn ouders, maar ook dat de rest het weet, wat de beslissing uiteindelijk ook wordt. Ik vermoed dat we voor behandeling kiezen, want we willen het nog steeds heeeeeeeeel graag natuurlijk!

13. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Arr, jij dus ook al last van eczeem... Toch redelijk veel mensen als je het zo hoort!
    Hier staat de kerstboom trouwens ook.... Heb manlief maar eens aan het werk gezet en we hebben toch nog een mooi plekje kunnen vinden! :)
    Staat wel weer gezellig!

Arr, is Floradix ook niet iets voor jou tegen de vermoeidheid? Ik gebruik het nu nog steeds en mag ook tijdens de zwangerschap... Doet echt wonderen!

Bd, dank je! :)
    Naar de rest is ook een kaartje onderweg, had alleen van Arr het adres niet...

TTM, hoe is het met je mooie gezinnetje?! :)

DutchDiva, zal idd een opluchting voor jullie zijn! Goed gedaan!!

Rittjuh, veel plezier met klussen!

Knorretje, hoe is het daar??

Groetjes, Duckertje

14. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hey Girls!

Ik meld mij weer eventjes!

@ Rittjuh: Kijk, zo horen wij het graag! Lekker aan de klus dus! :D Hopelijk kan je je nog een beetje bewegen na gisteren... ;) Ja, we zijn wel blij dat dochterlief de baby heeft goedgekeurd, haha! Je weet het maar nooit met die peuterpubers. ;) Je vroeg trouwens of ik diezelfde dag na de bevalling alweer naar huis mocht: ik was al die tijd al lekker thuis! :D Ik ben dit keer namelijk gewoon thuis bevallen! We hadden wel afgesproken dat, als de vk ook maar eventjes een ''niet pluis'' gevoel zou krijgen, we wel direct naar het ziekenhuis zouden gaan. Maar alles ging lekker vlot en zonder complicaties! Ze blijft ook maar zeggen dat ze er eigenlijk maar gewoon een beetje bij stond en niets hoefde te doen, hahaha! Nou, lekker makkelijk voor haar dan... ;)

@ DD: Wat een opluchting dus! Fijn dat je het toch met familie kunt delen. Nu op naar 21 december! Heeft het allemaal wel een beetje kunnen bezinken?

@ Arr: Wat zijn wij eigenlijk ook een stel melaatsen zo bij elkaar, whaha! :D Maar er zijn dan nog best veel mensen die er last van hebben... Gebruik jij er nog iets speciaals voor? Met dit weer is het bij mij echt waardeloos... Maar goed dat ik mijn foto's even kan bewerken met Photoshop, hehehe! :D Anders zie ik er echt niet uit op al die foto's van afgelopen week... ;)

Trouwens, die Floradix werkt inderdaad erg goed als je je wat vermoeid voelt! Het is wel een beetje een smerig smaakje vind ik, maar als je je neus dichtknijpt...

@ Duckertje: Wij gaan komende week maar eens een kerstboom kopen. Nog niet aan toe gekomen. ;) Wel al alle kerstversiering in huis. Heb er wel zin in, al die gezellige lichtjes zo om je heen! Ooh... en nu nog sneeuw! En een kop warme chocolademelk... Ja, die moet malief zo maar eens voor mij gaan maken! Mjam!

@ All: Hier gaat alles super! Ik heb echt niets te klagen. Tobias zit nu alweer op een gewicht van 3820 gram!!! En dat heb ik nu toch al eventjes mooi voor elkaar gekregen met die kleine cup van mij! :D Hij groeit dus goed en is tot nu toe een tevreden baby! Zolang dat zo blijft zijn wij tevreden ouders! ;) Verder is alles nog lekker rustig gebleven met bezoek, zo is het goed te doen. Inmiddels hebben we ook de geboortkaartjes binnen en op de post gedaan. Ik kwam er alleen achter dat er niet genoeg waren om aan jullie te sturen... :) Ik zal dus snel een aantal foto's maken en het in mijn album zetten. Dan hebben jullie toch nog een beetje post, hihi!

15. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier gaat alles z'n gangetje. De kerstboom staat en de tuin is ook al in kerstsfeer.
    We wachten nog steeds op de brief van het ziekenhuis. Ik weet niet hoe lang zoiets gaat duren.
    in de tussentijd ben ik aan het lijnen geslagen. Ik weet dat ik te zwaar ben, en ik heb gehoord dat ze er nog best wel eens streng in kunnen zijn wat gewicht betreft. Ik ben al een paar kilo kwijt.
    dus geen snoepjes meer voor mij en twee keer per week lekker sporten.

We zijn ook al 'gewend' aan het idee dat we niet spontaan een kindje kunnen krijgen, en dat we ervoor naar het ziekenhuis moeten.
    We laten het maar over ons heen komen.

16. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ Duckertje: Ik zag net een mooie kaart tussen de post! Erg leuk gedaan hoor! Thanks!!!

17. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Duckertje, Bedankt voor de mooie kaart.:D

18. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Graag gedaan hoor meiden!! :)

Dat we allemaal mogen gaan voor een mooi 2012!!

Liefs, Duckertje

19. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ DD: Nog 1,5 week dus om na te denken over jullie keuze. Weten jullie al of jullie voor IVF/ICSI willen gaan? Fijn dat je naaste familie het nu ook weet. Kan me voorstellen dat het enorm oplucht!

@ Duckertje: Gezellig dat jullie ook de kerstboom hebben staan :)

@ TTM: Misschiein zo nog even klussen en dan gaan we weer het wachtbankje op. Volgens mij is mn ei gisteren gesprongen, maar gewoon nog een keertje voor de zekerheid :p
    Heerlijk zeg in je eigen vertrouwde omgeving bevallen. Was je bij je dochtertje wel in het ziekenhuis? Wat vond je fijner?

@ Knorretje: Goed bezig dus zo te horen! Fijn dat het afvallen al lekker gaat. Hopelijk krijgen jullie snel die brief en kunnen jullie beginnen aan IVF/ICSI.

20. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Ja, het was wel fijn om thuis te bevallen! Bij mijn dochter wou ik dat ook graag. Helaas bleef de ontsluiting toen een tijd hangen op de 4 cm en gaf de verloskundige ons de keus om naar het ziekenhuis te gaan. Dan kon ik ook nog eventueel om pijnstilling vragen als het lang zou duren. Mocht het ook nog wel een tijdje thuis proberen, maar dan had ik de kans dat het alsnog niet opschoot en ik zwaar vermoeid met heftige weeën alle trappen van de flat af moest lopen om naar het ziekenhuis te gaan. Voor de zekerheid toen maar meteen alvast gegaan. Eenmaal daar ging de ontsluiting alsnog heel snel en ging alles lekker vlot! Kwam vast door die trappen lopen, haha! Kreeg ik verdorie ook die ruggeprik niet meer... ;) Ben daar toen trouwens gewoon onder begeleiding van mijn eigen verloskundige bevallen.

Maar ik moet zeggen dat allebei de locaties mij goed zijn ''bevallen''! :D Thuis is wel wat relaxter en ''gezelliger'', en je kunt lekker bij komen in je eigen schone bed. Je hoeft daarna niet nog in de auto naar huis te springen, en in mijn geval 6 trappen op te klimmen. Maar het ziekenhuis was ook wel fijn. Wetende dat je daar alles bij de hand hebt als het toch niet helemaal wil vlotten. Je ligt dan alleen wel meteen aan allemaal apparaten, maar dat was helemaal niet vervelend! Eerder lekker handig. Kon mijn man de weeën ook aan zien komen... :D En ook daar was het gewoon lekker rustig. Het is misschien iets minder gezellig, maar hé, het is ook een ziekenhuis! ;) Daar ben je je tijdens het grootste gedeelte van de bevalling toch niet van bewust!

Deel Deze Pagina