Stoppen met de pil september/oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ToTheMoon, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Wat is het hier rustig! Iedereen zit toch niet in een diepe winterslaap he! ;)

TTM, lijkt me heel fijn om thuis te kunnen bevallen... Heerlijk in je eigen bedje! :)

Rittjuh, weer op het wachtbankje dus...
    Hier zijn de rode duivels er weer... :( Al heb ik twee weken terug voor het eerst een keer m'n eisprong gevoeld. Heel apart. Had echt heel erg buikpijn en dacht dat ik alweer ongesteld zou zijn...
    Maar die kwam twee weken later! :) Altijd handig om te weten bij een eventuele volgende! ;)

Hoe is het verder met iedereen? Vorig jaar hadden we gewoon sneeuw nu!

Liefs, Duckertje

2. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Hallo meiden,
    Hier weer even een berichtje, ik heb niet alles gelezen.

Jammer Rittjuh van de rode duivels. knuffeltje....

Druk weekeind en avonden gehad en niet veel tijd om te reageren.

Gisteren heb ik weer controle gehad. Alles was prima in orde, de groei van de baarmoeder ligt goed op schema. Wel heb ik weer bloed laten prikken oa voor HB en om te zien of het kindje dezelfde bloedgroep heeft als mij (O-neg).
    Spannend hoor, dan krijg je weer iets te weten over het kleine mensje in je lichaam.

Ook gisteren de 2e avond van de zw-cursus gehad. We hebben wat theorie gehad en daarna ontspannings- en ademhalingsoefeningen gehad.

groetjes

3. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier niet veel te melden op het moment.
    Alles gaat lekker zijn gangetje.
    Alvast de eerste boodschapjes voor de kerstdagen gedaan.
    Nog geen brief van het ziekenhuis ontvangen, maar ja... Dan kan ik mooi nog even aan mijn lijn werken voor die tijd. Ik heb er nu al een paar kilo af :D
    Gaat goed dus. Maar niet te veel eten met de kerstdagen;)

4. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Knorretje: nog steeds geen brief??!! Wat duurt dat lang, vreselijk!

Hier helaas even een mindere week. Ik ben enorm moe en kan me tot weinig dingen zetten. Ik zit echt even in een dipje. Ben dan ook bang dat ik vrijdag niet afgevallen zal zijn, want dit heeft ook zijn weerslag op mijn eetpatroon. Ik heb op dit moment het gevoel dat alles nog heeeeeel lang gaat duren, als het al gaat lukken en daar word ik op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van, pffff.

Sorry voor deze klaagzang!

5. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Duckertje: dat heb ik dus echt niet gemist die ongesteldheid, pffff moest gewoon weer wennen na bevalling dat dat er bij hoorde. Eerste paar keren ook flink heftig.

Rittjuh: weer afwachten dus. Ik duim weer voor je.

Arr: hoe vind je de cursus? Heb je er voor je gevoel wat aan? Bij de eerste heb ik zwangerschapsgym gedaan en bij de twee yoga. Twee verschillende dingen maar aan beide wel iets gehad (ook een hele hoop gewoon vergeten hoor).

Knorretje: Jij bent goed bezig met je lijnen. Tips zijn altijd welkom :) Hier gaan de kilo's niet meer zo hard, maar de cm-ers wel. Merk er gelukkig wel iets van dus. Maar ja die decembermaand he, pffff moeilijk he?!

DD knuffel voor jou meid!

Bevallen: Beide keren in het ziekenhuis. De eerste keer wilde ik graag in het ziekenhuis bevallen. Vanwege hoge bloeddruk laatste weken kwam ik onder controle van gyn dus moest ik in zh bevallen. Toen ik idee had dat het ging beginnen moest ik naar zh en bleef ik daar. Was blij dat ik daar was want eerste moest met vacuumpomp gehaald worden.
    Bij tweede wilde ik dus in zh bevallen omdat ik blij was dat ik er bij de eerste al was (vanwege pomp). Toen weeen begonnen en de vliezen gebroken konden worden zijn we met vk naar het zh gegaan. Daar zijn vliezen gebroken en toen bleek Mace in het vruchtwater gepoept te hebben, dus moest ik onder controle van gyn bevallen in zh. Bevalling ging beter dan bij eerste dus geen gekke dingen er aan te pas gekomen, maar was toch blij dat ik in zh was.
    Ja ieder zijn eigen keus natuurlijk. Ik vind het belangrijk dat je zelf achter je keuze staat en dat je je niet laat dwingen door familie, kennisen, of zelfs de vk. Volg je gevoel zodat je zo relaxt mogelijk de bevalling in kan gaan.

6. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ DD, kop op hoor. Volgend jaar zijn wij aan de beurt !!!
    Ik weet dat het soms moeilijk is, maar wel door zetten hoor.
    Morgen weer een frisse dag. Dan maar weer verder met lijnen....

@ Bd, Wat bij mij helpt is, meer thee drinken, meer groente en minder aardappelen, kleiner stukje vlees, als tussendoor fruit eten.
    verder loop ik met de hond en ga ik minimaal één keer per week spinnen in de sportschool.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.

7. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ TTM: Je hebt beide mogelijkheden in ieder geval een keer meegemaakt. Denk dat ik voor de eerste toch voor het zh zou gaan. Maar ja, eerst maar zwanger worden, dan denken we daarna daar wel weer over na ;)

@ Duckertje: Wel makkelijk dat je je eisprong voelt inderdaad. Al plannen voor een tweede dan? :p

@ Arr: Hier zijn nog geen rode duivels hoor... Volgende week zouden ze moeten komen, maar liever niet natuurlijk...
    Mooi dat jullie weer zijn goedgekeurd. Je krijgt geen echo's meer toch? Op de liggingsecho na? Gaan jullie nog een pretecho laten maken?

@ Knorretje: Goed bezig dus met afvallen :) Hoelang zou het duren voordat je bericht krijgt uit het ziekenhuis? Duurt al wel even nu toch?

@ DD: 2012 wordt gewoon ook jou jaar! Dat spreken we bij deze gewoon af :D Lekker doorgaan met afvallen, je bent zo goed bezig! Weten jullie al of jullie inderdaad voor IVF/ICSI gaan? Wie weet is jullie beeb dan wel binnen no time onderweg.

Hier van de week eindelijk mn nieuwe mobiel ontvangen. Ga hem dit weekend installeren, dus vanaf volgende week ben ik volledig mobiel haha. Ze hebben alleen wel een verkeerde rekening gestuurd. 'Even' € 300,- te veel gerekend. De prijs van een los toestel i.p.v. de prijs bij een abonnementsverlenging. Zucht... Gelijk gebeld, maar moet weer via een andere afdeling dus 10 werkdagen wachten minimaal. Zal met die feestdagen wel meer worden denk ik zo. Gelukkig gaan ze pas eind januari incasseren, dus dan is het vast wel opgelost.

8. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Zo, daar ben ik weer hoor!

@ Rittjuh: Er is altijd wel wat met die rekeningen... Maar gelukkig ben je weer mobiel! :D Manlief heeft sinds kort via zijn werk een iPhone. Mooi spul blijft het! Ik ga over een tijdje ook eens op zoek naar een nieuwe mobiel want die van mij begint echt gaar te worden... :(

@ Duckertje: Ongesteld zijn... Moer er nog even niet aan denken! Maar goed, ik ben het nu natuurlijk ook nog een soort van... :D Het zal vast niet lang meer duren, want het vloeien neemt gestaag af. Maar hopelijk blijft de echte ongi nog een poosje weg door het borstvoeding geven! Wel handig dat je dit keer je eisprong hebt gevoeld! Duidelijker kan haast niet.

@ Arr: Fijn dat alles goed gaat met jullie!

@ Knorretje: Heb je de brief al binnen gekregen? Trouwens, als ik over een tijd ga starten met afvallen dan kom ik bij jou in de leer! Maak mij nu echt zorgen om mijn buik, pfff... dat komt nooit meer goed denk ik. Lijkt net alsof mijn buikspieren een stel uitgelubberde elastiekjes zijn. :( En een hoop vel en wat vet dat zo te zien voorlopig nog wel even blijft hangen. ;) Ik denk dat ik eens ga kijken voor wat figuurcorrigerend ondergoed.

@ All: Heeft iemand daar trouwens ervaring mee? Wat ik het beste kan kopen en waar?

Hier verder alles goed! De afgelopen dagen waren wel even intensief wat betreft voeden. Regeldagen en veel mama-honger. Ik heb de afgelopen dagen echt amper wat voor mezelf kunnen doen. Is echt even wennen, 2 kinderen, hahaha! Hij leek wel een borstverslaafde insomniac! En dan vooral eind van de avond en nacht, pfff... Maar vannacht liet hij er ineens wel weer wat meer tijd tussen zitten en hebben we weer lekker kunnen slapen. Ben benieuwd naar de komende dagen. ;)

Verder gisteren de kerstboom dan eindelijk in huis gehaald! Vanochtend met dochterlief opgetuigd. Ze vond het helemaal geweldig om te doen. Scheelt ook wel dat ik dit keer maar alles van onbreekbaar materiaal heb gebruikt, want anders was de helft van mijn vaste kerstballencollectie sinds vandaag gesneuveld. Maar hij is mooi geworden, al zeg ik het zelf! Staat weer erg gezellig! Ik zal er binnenkort eens een foto van maken, dan kunnen we elkaars boom showen als jullie dat leuk lijkt!!! Vind het namelijk altijd erg leuk om te zien hoe anderen hun boom optuigen!

Verder een heerlijk rustig weekend. Vanavond lekker bankhangen en morgen ook geen wilde plannen. Komende week ook nog geen visite tot nu toe.

Gaan jullie nog wat leuks doen?

9. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    De brief uit groningen is binnen. Het is een heel paket met vragenformulieren. Nadat we de formulieren hebben ingevuld en opgestuurd, krijgen wij bericht wanneer we voor een intakegesprek kunnen komen.
    Dat zal dus wel volgend jaar worden.

Vandaag een lekker dagje amsterdam gehad met een paar van mijn collega's. Heerlijk geshopt en veel gelachen. superdag...!!!

Straks maar eens mijn bedje opzoeken.

10. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Knorretje: hehe, dat is tenminste iets! Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal wat sneller!

Bedankt voor al jullie reacties, is fijn om te lezen! En ik zal nooooooit meer zeuren over een mindere eetweek, want door alle stress die met het krijgen van de uitslag te maken had, ben ik de afgelopen twee weken toch afgevallen en zit ik nu op 6,9 kilo :D.
    Toch is het niet makkelijk, maar goed, dat hoeft ook niet. Vooral op momenten dat ik me er niet op kan voorbereiden is het moeilijk (bijvoorbeeld horen dat iemand zwanger is). Ach ja, we slaan ons er wel door heen en grijpen gewoon alle mogelijkheden aan die we aangeboden krijgen!

11. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Knorretje, fijn dat de brief binnen is. Een hele waslijst met vragen dus. Maar is wel fijn toch, dan weten ze al het een en ander als jullie op gesprek mogen komen....
    Hopelijk gaat dit niet lang meer duren! :)

TTM, leuk dat jullie de kerstboom hebben gezet. Ik heb eigenlijk helemaal niet het gevoel dat het zondag al kerst is... ;)
    Veel te druk met andere dingen! :D Manlief is lekker thuis twee weekjes! :)

Verder al overgegaan op de volgende speen bij Pepijn. Het gaat echt snel...
    Alleen een tutje pakt hij niet echt... Hij heeft graag onze pink, maar een tutje dan weer niet.... Maar ik heb natuurlijk geen tijd om een hele tijd m'n pink ter beschikking te stellen.... :)
    Jullie misschien tips TTM of Bd??

DutchDiva, goed bezig met afvallen! :)
    Enne, heel veel succes morgen!!

Bd, alles goed daar??

Liefs, Duckertje

12. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Dames, wat is het hier rustig! :)

@ Knorretje: Eindelijk is de brief binnen! Hopelijk hebben jullie snel jullie intakegesprek!

@ DD: Wow! Goed bezig hoor!!!

@ Duckertje: Ja, het gaat snel hè! Wat betreft een tutje... Pfff, dat is best lastig... Bij dochterlief ging de eerste de beste meteen goed met een week of 3. Dat was de transparante newborn versie van Avent. Die heeft ze daarna altijd gehad! Nu met de kleine man is het wel even zoeken. Mijn pink vindt hij erg lekker, maar mijn tepel is het allerfijnste, maar ik heb er inderdaad niet altijd de tijd voor. :D Zeker niet als hij net bij mij heeft gedronken. Ik probeer hem nu ook aan de avent te laten wennen en soms pakt hij het meteen goed, maar soms blijft hij gewoon met een wijd opengesperde mond ''zoeken'' terwijl de speen al in zijn mond hangt. ;) Misschien ga ik eens de andere gratis gekregen tutjes proberen, en anders blijft het een kwestie van aanbieden en nog eens aanbieden. Op een gegeven moment wennen ze er wel aan en kunnen ze hem goed in het mondje houden. Maar verder heb ik niet echt tips voor je...

Maar inderdaad... zondag is het al kerst! Heb er dit keer ook nog niet echt een ''kerstgevoel'' bij, hahaha! Die tijd gaat veels te snel, pff!

Zit me nu trouwens wel een beetje op te vreten wat betreft die dagen. En over een aantal zaken die zich de afgelopen week alweer hebben voorgedaan. Ik gooi het er even uit hoor... Dan ben ik het weer kwijt hoop ik... ;)

Tja... kerstdagen... En dan hebben we nog de familie die van allebei de kanten verwacht dat we komen. 1e kerstdag bij mijn ouders en 2e kerstdag bij mijn schoonouders. Mijn familie wil het graag omdat mijn oma er dan ook is. Ze kan bij ons simpelweg de trappen niet op naar ons huis en woont ook een eind weg van ons. Die wordt dus 1e kerstdag opgehaald en is bij mijn ouders thuis. Ze kijkt er nu al naar uit om onze kleine man voor het eerst in het echt te zien en vast te kunnen houden, dus *zucht*... Voor haar doe ik het graag! Ook omdat ik voorlopig echt nog niet het halve land af ga reizen met een paar weken oude baby, voor een kort bezoekje van 2 uurtjes bij haar thuis. Maar dat gedram op de achtergrond door mijn ouders... ik wordt er tureluurs van! Je wordt toch ergens weer verplicht. Want het zou toch sneu zijn voor oma als we er geen moeite voor deden. En dan hebben we het nog niet eens over het dopen gehad. Man man man... Bij ons is het gebruikelijk dat je de kleine vrij snel laat dopen. Met ongeveer een maandje. Sommigen doen het veel sneller, maar dat vind ik niks. Ik wil eerst rustig kunnen herstellen. Later kan natuurlijk ook prima, al wordt dat al snel als ''vreemd'' gezien. Maar omdat wij zondag 1 januari wel een mooie dag vinden (ook met in het achterhoofd dat het vorig jaar op oudejaarsavond mis ging...) willen wij hem dan laten dopen. Een mooi begin van het nieuwe jaar. Dit doen wij 's middags, zodat iedereen die wil komen eerst nog rustig bij kan komen van al het gefeest. Maar ja... nu is dat dus ook niet goed volgens mijn moeder, want dan kon er wel eens niemand kunnen/willen komen van alle families en bekenden. NOU EN?! Dat is wel het laatste waar ik mij druk om maak. Als we het elke keer van iemand af moeten laten hangen die dan en dan niet kan komen, dan kan hij op Sint Juttemis nog niet eens worden gedoopd! Wij laten hem dopen omdat WIJ dat graag willen. Het is onze keuze en ons moment. Iedereen die het te veel moeite vind kan ons gestolen worden. Maar toen ik dat zo zei tegen mijn moeder, omdat die meteen met allemaal mitsen en gemaar kwam, kon ik het niet maken volgens haar. Wordt er zo moe van... Juist van hen zou je wel anders verwachten. (vooral omdat mijn moeder de laatste jaren juist hamerde op het feit dat ze, als ze dingen over kon doen van vroeger, meer voor zichzelf en gezin zou hebben gekozen en het niet van familie af zou hebben laten hangen) ;)

Ach ja... maar wij doen het lekker toch op zondag 1 januari... :D

Maar ik had haar gisterochtend dat ze even op visite was al tegen de haren in gestreken, dus blijkbaar was niets goed. Ze presteerde het namelijk om in die paar seconden dat ik de kamer uit was, haar pink aan te bieden aan zoonlief. Als ik iets wel ontzettend vervelend vind is het iemand die ongevraagd een vieze ongewassen pink bij mijn baby in de mond propt! :x Weet ik veel waar zo'n pink allemaal is geweest?! Toen ik het zag werd ik helemaal naar. Vooral omdat ik nog steeds de zenuwen heb na wat er in de tweede week met dochterlief was gebeurd met die huidinfectie. Had op dat moment echt even zitten twijfelen wat ik zou doen, maar er toch wat van gezegd. Vond het heel vervelend om te doen, maar toen het hoge woord er uit was zei ze gewoon doodleuk, na even raar te kijken, dat ze heus haar handen wel had gewassen. Ja, ARCH! Een uur, of langer, terug ja! En ja, mevrouw krabt ook vaak aan korstjes op haar hoofdhuid en was ook nog eens verkouden. Heeft ondertussen met haar tengels weet ik waar aangezeten... Het lijkt wel alsof ze steeds vreemdere beredeneringen er op na houdt en steeds minder logisch na kan denken als het gaat om kleine kinderen en wat je wel of juis niet kan maken bij ons. Ze zijn af en toe zo dubbel, die ouders van mij, in wat ze zeggen, denken en doen! Vind het soms erg verwarrend en vervelend. Alsof ze op de één of andere manier nog steeds invloed willen uitoefenen op mijn/ons doen en laten, terwijl ik al lang volwassen ben, zo onderhand genoeg levenservaring heb om weloverwogen keuzes te kunnen maken, een gezin heb... kortom een eigen leven heb!

Misschien moeten we toch eens naar een andere plaats gaan verhuizen... ;)

En die tante van mij, die hier komt wonen, die is nu al begonnen met ''stalken''. Ze verwacht dat iedereen het maar geweldig vind dat ze deze kant op komen en heeft nu ook via Facebook de hele familie zitten belagen. Kan ze nu ook fijn via dit medium iedereen in de gaten houden. Mag gaan uitkijken wat ik er op zet... Dat gaat nog wat worden...

Maar meisjes... verder gaat alles lekker hoor! Nee, echt! :D Moest deze bagger er even uit gooien. Verder loopt alles lekker en probeer ik gewoon alles van mij af te zetten en te genieten!

13. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ TTM, goed dat je er wat van hebt gezegd, dat van die pink.
    Het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om mijn pink aan te bieden an een baby van een ander. Het maakt niet uit of het familie is of niet. Je hebt groot gelijk.

Ik heb alle formulieren net de deur uit gedaan. Nu weer wachten....
    In het infoboekje heb ik gelezen dat er een wachttijd van 3 tot 5 maanden kan zijn. Dit gerekend vanaf het intakegesprek.
    Hoe lang alles gaat duren weet ik niet. Ik hoop een beetje vlot, maar ja...

14. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    TTM, helaas lijken onze verhalen te veel op elkaar....
    Ik probeer het nu al beter te doen met mijn kleine man... :)

Dikke knuffel meid, je hebt groot gelijk en ik denk er volledig hetzelfde over!!! (Eigenlijk over alles wat je zegt... Ik herken het zo...).

Knorretje, we gaan duimen hoor in 2012!

DutchDiva, hoe was het??

Liefs, Duckertje

15. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ DD, Hoe is het gegaan?
    We zitten in spanning te wachten.

16. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ik lees nog mee hoor, maar erg druk en nu in bed met oorontsteking :( kom binnenkort weer reageren

17. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

sorry, ik wist niet dat ik meldplicht had ;)

Op zich niet veel nieuws vandaag, maar vooral een lijstje met vragen op tafel gelegd. Helaas werd ik van de antwoorden niet vrolijk. Van de minder dan 1 miljoen gevonden zaadcellen was ook nog maar eens 11% goed beweeglijk. Bovendien gaf de gynaecoloog aan dat de gemiddelde kans van slagen bij IVF maar ongeveer 35% is. Daar schrok ik heel erg van, ik had dat wel hoger ingeschat. Ik ben nu zooooo bang dat er dadelijk nog veel meer mis is waardoor bij ons de kans nog veeeeeel kleiner wordt en wij onze droom voor altijd weg zullen moeten gooien.
    Vanmiddag heb ik dan ook alle frustratie eruit gegooid. Er gebeurde iets heel kleins, maar alles kwam er uit...:)
    Zo net mijn banner maar aangepast, probeer de positieve kanten te benadrukken en verder wachten we weer af...

Maar wat een verhaal, TTM! Ik geef je wel groot gelijk! Ik vind jouw reactie echt volkomen terecht.

En Knorretje, bij jullie dus wel alle papieren ingevuld en de deur uit, super! Weer een stap verder op weg!

Duckertje, als jij het nu al beter probeert te doen dan lukt je dat echt! Meestal weten mensen heel goed wat ze niet willen, nu alleen in de gaten houden dat je er naar handelt, maar ik weet zeker dat dat jullie lukt!

Bd: beterschap meid, oorontsteking is zo naar!

18. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Ik vergeet nog tegen TTM te zeggen dat ik 1 januari juist een prachtige symbolische datum vind!!!

19. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lekker vroeg klaar met werken. Heerlijk....
    Morgen op kerstavond even naar mijn ouders, en eerste kerstdag naar vrienden.
    Ik vind dit zo'n gezellige tijd

Dus dames.... Hele fijne kerstdagen

20. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hey meiden,

Voor als ik jullie hier niet meer tref vanavond of morgen: Dat jullie allemaal een fijne tijd mogen hebben met kerst! Net wat knorretje zegt... het is zo'n gezellige tijd! Geniet van al het moois om jullie heen, en van elkaar!

Deel Deze Pagina