Stoppen met de pil september/oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ToTheMoon, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hier trouwens een klein minpuntje... Kleine man en ik hebben allebei spruw te pakken. :x:( Best balen... Herkende het dit keer vrij snel, dus vanmiddag last minute medicijnen gevraagd. Hij drinkt nu niet zo best en heeft volgens mij al last van zijn buikje, ook al ben ik er vrij snel bij. Bij dochterlief ook een tijd mee wezen klooien, dus ik hoop dat we er dit keer snel vanaf zijn! Heeft één van de dames hier ook ervaring mee en wellicht nog goeie tips? Het is nu echt pijnlijk om te voeden, zie momenteel echt tegen elke voeding op. Ben nu serieus aan het overwegen om langzaam over te gaan op kolven of flesvoeding. Dit vond ik bij dochterlief echt een verademing na al die weken pijn en stress... :)

2. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Balen TTM.... Helaas geen tips meis.... :(

Iedereen hele fijne dagen!! Geniet ervan!!

Liefs, Duckertje

3. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ TTM: Ik heb het niet zo op een iPhone haha. Ben weer van Samsung. Maar een smartphone is echt ideaal. Batterij gaat alleen wel snel leeg. Verder echt super in gebruik :D Het probleem met de rekening is ook opgelost. Kreeg ik alleen laatst weer een mail dat ze 2 mobiele telefoons hebben geleverd... Heb er gelukkig maar 1 ontvangen, dus het zal wel goed zijn. Ze konden er verder niks over vinden in hun gegevens.
    Ben benieuwd naar jullie boom! Wel handig dat het onbreekbaar is met 2 kids ja. Anders kan je ieder jaar nieuwe ballen kopen :p Wij hebben de boom gisteren voor de 2e keer opgetuigd. De lampjes waren kapot, dus we moesten ze ruilen. Helaas waren dezelfde uitverkocht. Maar omdat een boom zonder lichtjes nogal 'leeg' is, hebben we maar andere lampjes genomen. Deze hebben 8 standen, dus wel leuk voor de afwisseling ;) Ik zal binnenkort even een foto plaatsen als het me gaat lukken.
    Wat een gedoe weer rond de kerstdagen zeg. Hopelijk valt het mee en ben je er daarna weer even vanaf. Tenzij jullie er echt zelf zin in hebben natuurlijk. En ik vind het een hele mooie dag voor de doop. Zeker omdat er voor jullie een goede reden achterzit. Het gaat inderdaad om jullie en niet om wie er wel of niet kunnen/willen komen.
    Wat is spruw? Het klinkt niet fijn in ieder geval... Sterkte ermee!

@ Knorretje: Fijn dat de formulieren binnen zijn! Nu komt er dus echt meer schot in de zaak. Heb je ze al ingevuld? Hopelijk mogen jullie snel langskomen voor een eerste gesprek. Lees net dat het na de intake nog een aantal maanden kan duren. Hopelijk voor jullie gaat het een stuk sneller!!

@ DD: De kilo's gaan er dus toch vanaf. Echt goed bezig hoor meid! Heb je ook een aantal kilo's wat je er vanaf wil hebben of gewoon zo veel mogelijk?
    En volgens mij valt 35% nog wel mee hoor. De kansen via inseminatie liggen sowieso niet heel erg hoog dacht ik. Bij ons was het voor IVF ergens rond de 45% ofzo. Maar ze zullen nog wel meer onderzoek moeten doen denk ik om zoiets echt goed vast te stellen. Probeer vertrouwen te houden meid!!

@ Bd: Ben je alweer van je oorontsteking af? Vervelend hoor :(

Hier donderdag weer ongi geworden helaas. Op naar ronde 15 alweer. Probeer nog positief te blijven, maar soms zit ik er echt even helemaal doorheen. Bah! Hopelijk hebben we in 2012 meer succes. Geldt ook voor jullie DD en Knorretje :)

Wens iedereen hier nog FIJNE FEESTDAGEN!! Ben er denk ik na de Kerst weer ergens. Ben lekker een weekje vrij, dus wat meer tijd voor het forum. Gaan morgen bij ons Chinees fonduen met mn moeder, haar vriend en mn zusje. Tweede Kerstdag gaan we naar de oma van mn vriend en daar komen zijn ouder en een oom en tante met de 2 kids. Wordt vast erg gezellig. Heb er in ieder geval zin in.

4. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Dames een hele fijne kerst gewenst en dat alle dromen uit mogen komen.

5. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Hier alles goed en ben er ook weer na de kerst.

TTM, ik kan mij heel goed vooestellen hoe je je voelt. Mijn moeder heeft nu al eerste kerstdag 2012 al tot zich toe geeigend. Dit gaat dus niet gebeuren. Ik denk zo van wij zijn dan een nieuw gezien kom maar bij ons. We zien wel volgend jaar, eerst dit jaar overleven.

Rittjuh, dikke knuffel

Bd, beterschap

6. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een k*t zooi.
    Heb ik eindelijk een zorgverzekering gevonden die in een heel duur aanvullend pakket alle ivf behandelingen vergoed, zit er een medische selectie aan. Wordt ik dus net gebeld dat ik geweigerd wordt omdat ik misschien meer dan drie ivf behandelingen nodig zou kunnen hebben.
    Ik baal hier zo van.
    Verder ben ik goed gezond, en maak ik geen kosten.
    Dit is gewoon zo stom. Moet je dan een op je achtiende al een idioot dure verzekering nemen, omdat je heel misschien over een jaar of tien misschien een aanvullende verzekering nodig hebt, maar ja dan ben je dus al te laat.
    Voor iemand die al drie pogingen heeft gehad, kan ik begrijpen dat die niet in de verzekering komen. En dan nog vind ik het stom.
    Je kiest voor kinderen, maar niet voor vruchtbaarheidsproblemen.

Zo dat moest ik even kwijt.
    Ik hab het er graag voor over om het dubbele aan premie te betalen, en er (hoop ik ) misschien geen gebruik van te maken.
    Maar ze zijn gewoon te gierig om mij te verzekeren.

7. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Knorretje;
    Dat is heel vervelend zo. Nu heb je de mogelijkheid om te wijzigen en kan het niet omdat er voorwaarden aan zijn gebonden waaraan je moet voldoen om daarvoor in aanmerking te komen. Terwijl je er niet om gevraagd hebt. Iemand met een chronische medisch iets heeft er toch ook niet om gevraagd toch?? Die wist het ook niet van te voren. Begrijp mij niet verkeerd ik bedoel het goed hoor. Ik vind het met 1 woord belagelijk.
    Kan mij voorstellen dat je het een k ***te situatie vind.

Succes met de puzzel van de zorgverzekering.

8. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Hallo andere dames,
    Hoe is het daar?
    Iedereen de kerstdagen een beetje overleeft?
    Hier wel en nu op naar een rustig oud en nieuw.

Ik wil iedereen een heel fijn uiteinde wensen en een goed, gezond en vruchtbaar 2012.

9. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik kwam hier ook eens even rond neuzen, maar wat is het hier stil!!

Knorretje, echt balen zeg..... :(
    Maar wat is nu de bedoeling dan? Een andere verzekering misschien??
    Niet echt iets waar je nu ook nog eens op zit te wachten.....

TTM, hoe is het nu daar? Al iets kunnen beslissen wat betreft de spruw?
    En de kerst weer overleefd? ;)

Wij zijn eerste kerstdag bij mijn ouders geweest. Was wel gezellig. Tweede kerstdag lekker thuis....
    Morgen blijven we ook thuis. Pepijn lekker in zijn eigen bedje en mama waarschijnlijk ook! ;)
    Mijn ouders hebben twee honden die bang zijn voor het vuurwerk dus die kunnen niet naar hier komen, want ze zijn geen fan van Duck....

Verder wel rustig. Ben trots op m'n ventje, vandaag alweer 3 maandjes oud! :)

Hoe is het verder met iedereen?

Ook ik wens iedereen een gelukkig en vruchtbaar 2012!!

Liefs, Duckertje

10. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hey dames,

Daar ben ik weer!

@ Knorretje: Tjee... het houdt ook maar niet op... :x Wat een gedoe! Weten jullie al wat jullie nu gaan doen dan? Zijn er nog andere soortgelijke verzekeringen?

@ Arr: Fijn dat je de kersrtdagen een beetje hebt overleeft, haha! Hoe voel je je? Het schiet al lekker op hè!

@ Duckertje: Heerlijk rustig gehad dus! Lekker hoor! :) En jullie mannetje is alweer 3 maanden! Die van ons alweer bijna een maand! Het gaat echt snel, pfff! Vind het nu wel even pittig hoor... echt alles komt tegelijk samen lijkt het wel. En dan bedoel ik vooral de minder leuke dingen. Echt iedereen trekt aan ons en heb je net het ene gedoe achter de rug, dan presteert iemand anders het wel weer om met gezeur aan te komen. Ben behoorlijk gefrustreerd aan het raken, want we hebben nog niet 1 week gehad dat we eens helemaal niks aan ons hebben gehad. ;) Een beetje rust wordt ons niet gegund. Hoop dat het na volgende week wat rustiger gaat worden.

De kerstdagen zijn we wel goed door gekomen. Wel weer vanalles gezien en gehoord waarvan ik denk: :( :$ :x ;)... Maar ach, laat ik daar maar geen woorden aan vuil maken. :D

Maar verder gaat het wel aardig thuis. Zoontjelief groeit goed en lijkt al wat minder last te hebben van de spruw, al is het nog lang niet weg. Ik ben bezig om de borstvoeding af te bouwen, want ik kreeg er ook nog eens een beginnende borstontsteking bij. Dat was de druppel... Ik ga namelijk niet zoals bij dochterlief maandenlang aanrommelen, mij niet lekker in mijn vel voelen, fulltime kolven en koste wat kost blijven proberen. Ik vind het ook belangrijk om te kunnen genieten van ons gezin en de kleine man. Die eerste maanden gaan al zo hard! Dan hebben ze ook nog wat meer aan mij, want ook ik ben dan meer mezelf en meer ontspannen!

Morgen gaat manlief oliebollen bakken bij zijn ouders en vieren wij als gezinnetje het gewoon lekker thuis. Waarschijnlijk lekker op tijd naar bed, en dan zien we wel. Dit keer dus een beetje saai, maar we zijn wel toe aan een beetje rust. Het is dus prima zo!

En zondagmiddag dopen... ben benieuwd! Zo'n beetje al onze goede kennissen (en dat er niet zo heel veel hoor) zijn weg, en van verdere familieleden, naast onze directe, hebben we niks gehoord... we zien het wel. Vind het ook wel best zo, haha. Vind het altijd weer een beetje eng om naar voren te moeten en in de belangstelling te staan. Ben niet zo'n ''podiumdier'' :D. Breng jullie nog wel een verslagje uit van zondag.

Maar lieve meiden, ook ik wens jullie een goede jaarwisseling toe! Geniet van al het mooie vuurwerk, van elkaar. Dat al onze dromen/wensen uit mogen komen in een gezond en voorspoedig 2012!!! Dikke knuffel voor iedereen! *heft alvast haar champagneglas*

11. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik blijf nu bij de zorgverzekering die ik al had.
    Ik was alleen op zoek naar een verzekering die meer dan drie keer ivf vergoedt. Maar die zijn er bijna niet, en die dat wel hebben, hebben een medische selectie en dan wordt ik niet toegelaten omdat ik al in de mmm zit.
    Verder gaat alles zijn gangetje wel.
    Morgen lekker oudjaarsavond, en dat een jaar waar we allemaal blij van worden.(hoop ik)

12. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Kom op Knorretje!
    Hopelijk wordt 2012 een geweldig jaar voor jullie!!

Natuurlijk ook voor de rest! ;)

Enne, TTM..... Veel plezier morgen! Hopelijk wordt het een mooie mis!

Liefs, Duckertje

13. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Gelukkig nieuwjaar meiden, dat 2012 maar een geweldig jaar mag worden.

Kom snel weer bijlezen hoor

14. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig nieuwjaar allemaal...
    Dat het maar een superjaar mag worden

15. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    De allerbeste wensen meiden. En dat alles voorspoedig mag verlopen in goede gezondheid.

Wat is het hier rustig.

TTM; hoe is de doop gegaan nieuwjaarsdag? Alles naar wens?

Hier even een update. Wederom controle gehad. Alles nog steeds goed. Omdat ik van mijzelf bloedgroep O neg heb en mijn vriend heeft O pos. Is er bloed geprikt om te zien welk bloedgroep de kleine heeft. En ja hoor die heeft de bloedgroep van papa. Dus ik moest een anti D prik hebben. Geen probleem, ik kan wel redelijk tegen naalden.
    Gewicht na 3 weken en de feestdagen +1kg. Zo gaat het wel goed dacht ik zo. Bloeddruk was ook goed.
    Kleintje ligt al wel met het hoofdje naar beneden.

Gisterochtend even flik de schrik gehad.
    Ik had met het wakker worden en opstaan de kleine nog niet gevoeld. Ook nog niet onderweg naar het werk. Meestal is dit wel het geval en dan ook duidelijk aanwezig met schoppen. Nu niet.
    Dus hup toch maar rechtsomkeer gemaakt en naar huis, want we hebben een dopetone in huis. En ja hoor, de kleine lag gewoon nog te slapen, de hartslag was wat lager en je zag deze gewoon oplopen (werd dus wakker) en gaf dit ook aan met duidelijke zichtbare schoppen. Zucht... wat een gedoe en bezorgdheid. Nu al.
    Morgenavond ga ik naar een informatieavond voor borstvoeding, ik ben benieuwd hoe en wat. We zijn dit wel van plan om te geven, wel is het afwachten of het lukt. Als het niet lukt is er ook nog geen man overboord hoor.
    We krijgen binnenkort ook nog een informatieavond/rondleiding in het ziekenhuis op de verloskamers en kraamafdeling.

Het gaat nu wel allemaal heel snel. Nog ca. 10 weken, oftewel nog 6 weken werken. Heel vreemd is dat, ik ben al aan het afbouwen. En ik merk ook dat collega's hier rekening mee houden, er wordt niet veel bijzonders meer ingepland.

Tot zover even. Groetjes....

16. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hihi... het is inderdaad erg rustig hier!

Hier thuis is het allesbehalve rustig! :D Vandaar dat ik nu pas weer eens even kom reageren.

@ Arr: Fijn dat alles nog steeds goed gaat met jullie! Al was het wel even schrikken zeg, als je je kleintje een tijd niet voelt hè! Maar je hebt er goed aan gedaan hoor, om even te luisteren of alles nog oké was. Anders zit je je op het werk alleen maar op te vreten. Maar altijd heel typisch dat ze juist dan weer flink gaan bewegen, haha! Morgen dus naar een infoavond? Is best leuk om eens mee te maken en lekker handig. Had ik bij mijn oudste ook gedaan. Ja, en of de borstvoeding lukt is dan altijd afwachten, maar het wijst zich meestal wel vanzelf. De kraamhulp kan je ook met heel veel dingen helpen.

En nu nog 6 weken werken joh! Dat schiet al lekker op! Alles al een beetje in huis voor de komst van de kleine?

@ All: Zondag hebben wij een mooie doop gehad! Kleine man gedroeg zich voorbeeldig, hahaha. Ook dochterlief vond het allemaal erg interessant. Wij zijn dus wel tevreden met hoe het is gegaan. :)

Verder gaat alles wel lekker hier. Ik krijg het eindelijk allemaal een beetje door hoe het werkt met 2 kleine kinderen die allebei om aandacht vragen. Kleine man doet het ondertussen volgens mij prima. Is al weer wat gegroeid naar mijn idee! Vandaag alweer een maand oud. Wat gaat het snel zeg! Maak me alleen een klein beetje zorgen over een ding dat ik bij hem heb opgemerkt. Op zijn achterhoofdje, iets rechts van het midden voel ik sinds een tijd steeds een soort van bobbel op zijn schedeltje... Het lijkt wel een verdikking van één van de schedelnaden oid. Je kunt het ook wel zien als je er naar kijkt... Hij heeft er geen last van, maar ik vind het maar vreemd. Volgende week naar het CB, dus maar eens even aankaarten.

Zo... en nu maar even snel wat in huis doen. Pfff... zo geen zin in!

17. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Heej meiden!

Ja ik leef nog!

Allereerst een heeeeeeel goed 2012 gewenst voor jullie allemaal en voor iedereen die dat wil ook een heel vruchtbaar jaar!

@TTM: Wat fijn dat de doop mooi was, heel speciaal!

Hier gevoelsmatig op en neer, maar dat zal de komende tijd nog wel zo door gaan. De aanmeldingsbrief van het anders ziekenhuis is gelukkig wel al binnen, net op het randje van 2011, op 31 december. Hopelijk hebben we snel de intake en weten we wanneer we eindelijk van start mogen gaan!

18. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!!

Iedereen weer een beetje gewend in 2012? Pepijn heeft overal doorheen geslapen, echt knap! :)
    Ik deed ook een poging, maar mij lukte het niet! :)

Arr, fijn te horen dat alles weer goed was! Komt ook langzaam dichterbij he! :)

TTM, de doop was dus geslaagd! Was het er nog druk??
    En hebben jullie zelf een misboekje gemaakt? Moeten wij ook nog doen...

DutchDiva, hopelijk hebben jullie snel een afspraak!

Rittjuh, Knorretje en Bd, alls goed daar??!!

Ik ben er weer vandoor.... Pepijn een flesje geven...
    Maandag zijn tweede prikjes! :(

Goed weekend iedereen!

Liefs, Duckertje

19. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Ja, de eerste paar dagen van 2012 zijn alweer voorbij gevlogen zeg! Kleine man sliep ook overal doorheen, maar dochterlief hebben we maar wakker gemaakt ook met ons naar al het voorwerk te kijken. Kunnen de halve stad overzien vanaf onze slaapkamer, dus dat vond ze helemaal geweldig! Wij hebben maar niet geprobeerd om voor die tijd alvast te slapen, want dat lukt mij toch niet met al die knallen.

De doop was zeker geslaagd, maar druk was het niet. Ach... vonden het prima zo! De belangrijkste mensen waren er in ieder geval bij, en de rest was ''mooi meegenomen''. ;)

Een misboekje hebben wij niet gemaakt, want dat is bij ons niet echt gebruikelijk... :D Wij zijn niet Rooms Katholiek, maar Protestant. Maar what's in a name?! ;) Maar het lijkt me wel mooi om samen te stellen, speciaal voor je kindje en leuk voor later!

20. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij ons is alles goed.
    Alles gaat z'n gangetjes wel. We wachten nog op bericht van het ZH wanneer we voor een intake gesprek kunnen.

Ik heb nu eigenlijk wel genoeg van al die regen en harde wind. Wij wonen in friesland, zo ongeveer 15 km van de wadden zee. Dus hebben we veel last van de wind. Wateroverlast hebben we trouwens niet hoor. Maar dit trieste weer verveeld snel.

Met het lijnen gaat het goed. Je hebt een hele goede reden om te willen afvallen en tot nu toe gaat het lekker.
    Emotioneel gaat het ook goed, ik heb echt het gevoel dat het goed gaat komen. En verder heb ik veel steun aan mijn man en een goede vriendin van me.

Hoe gaat het bij de rest van jullie?

Deel Deze Pagina