@Knorretje: ik voel me zo slecht dat ik gisteren niet ben komen informeren... Ik wist van te voren dat woensdag te druk zou zijn om je succes te komen wensen, maar ik wilde gisteren echt even langskomen hier om te vragen hoe het gegaan was, maar dat is me niet gelukt, sorry! Ik heb wel de hele dag aan je gedacht en ben blij te lezen dat je zo'n goed gevoel over hebt gehouden aan het gesprek, fijn! Dat van de pil had ik inderdaad ook al van iemand gehoord, dus dat zal wel standaard zijn... Maar nu eerst een echo dus... Hebben ze ook nog iets gezegd over een termijn tot aan de daadwerkelijk behandeling? Of lieten ze zich daar niet over uit? Netjes dat ze niet veel over je gewicht zeiden. Ik ben nog altijd een beetje bang dat dat bij ons een reden gaat zijn waarom ze niet willen behandelen, dus dit geeft wel een beetje hoop . En je bent wat dat betreft inderdaad super goed bezig, echt knap!
Ook vanuit hier excuses.... Ik dacht allemaal dat het vandaag was , vergeef me..... Maar fijn zeg dat nu het een en ander veel duidelijker is! Al lijkt me dat steeds weer moeten wachten wel vrij lastig, maar goed.... Het begin is gemaakt! DutchDiva, jij maandag.... Alvast heel veel succes!!! Hoe is het met de rest?? Groetjes, Duckertje
Ben ik nog even, was toen straks zo snel weer weg.... Ik wilde nog even weten hoe het nu met je is Arr?? Is dat vruchtwater iets om je zorgen over te maken? En goed dat je al een paar dagen eerder vrij hebt genomen! Ik kan me die zorgen goed voorstellen hoor! Ik denk aan je! Liefs, Duckertje
Geeft niet hoor dames, jullie kunnen ook niet alles onthouden. @ DD, ik weet niet hoe je nu zit met je gewicht, maar ik heb een BMI van 28,8 en daar werd niet veel ober gezegd. Het is natuurlijk wel beter dat ik nog meer afval. En daar ga ik nog hard aan werken. Als ik het goed kon zien op de aantekeningen van de ivf-arts moet je MBI onder de 30 zijn. Ook heb ik op meerdere forums gelezen dat je eigenlijk niet boven de 30 uit moet komen. Ik hoop voor je dat je goed zit, en dat je je wat minder zorgen maakt. alvast veel succes maandag en ik zal voor je duimen... @ Arr, Hoe is het met jou???
TTM: buikje.... hier ook tijd last van gehad hoor (nog wel). Tweede hakt er toch meer in dan eerste hoor. Eerste was mijn buikje stuk sneller strakker, maar nu; jee. Ben fanatiek gaan sporten maar door drukte (werk, ziekte, etc) is het er de laatste drie maanden bij in geschoten. Wel weer moeilijk om nu dan de moed weer op te rapen om te beginnen. DD; nog een paar nachtjes slapen en dan ook een spannende dag voor jullie. Rittjuh: Pandorra, leuk!! Duckertje: eerste keer meteen raak? Hopelijk nu ook dan. Knorretje; lekker weekendje weggeweest dus. En ook het traject ingezet, fijn. Arr: oei even spannend dus met het vruchtwater. Doe je rustig aan!! Sorry dat ik even niet ben geweest (wel gelezen maar niet gereageerd). Druk op het werk, zieke thuis, weekje vakantie en zelf beetje in de lappenmand. Vorige week op vakantie dacht ik blaasontsteking te hebben. Bijna aan het einde ook bloed bij plassen; hmmmm das nie goe nie. Dus maar contact opgenomen met ha en die raadde aan om daar naar een arts te gaan. Daar vonden ze inderdaad behoorlijk wat bloed bij urine maar geen ontsteking (kan namelijk voorkomen bij blaasontsteking). Ze gingen urine op kweek zetten en volgende dag mocht ik bellen of het toch een ontsteking was. Dat bleek zo te zijn. Moest deze week bij eigen arts urine nogmaals laten controleren na antibiotica kuur. Kreeg gister wel ineens weer last bij plassen en steeds kleine beetjes, dus toch maar zoals andere arts had gezegd na afloop van kuur urine laten controleren. Bleek weer geen ontsteking in te zitten maar nog steeds bloed??!!! Vanochtend naar huisarts om af te spreken hoe nu verder. Urine wordt nu een week op kweek gezet om te kijken of er ontsteking is en om welke bacterie het dan gaat. Indien er niets aan de hand is moet ik naar een uroloog. Het kon van alles zijn, van blaasontsteking tot kanker.... Nou ja we gaan maar van het positieve uit toch?
Bd, we gaan maar van het meest positieve uit hoor! Maar wel balen dat jullie zo aan het kwakkelen zijn!
@ Arr: Wel schrikken zeg, dat met dat vruchtwater... Vaak hoor je wel dat als je dan genoeg rust neemt, het vanzelf weer toe kan nemen! Als je de kleine ondertussen maar goed blijft voelen en hij/zij goed groeit! @ Bd: Tjee... wat balen zeg, dat gekwakkel... :x Maar ik hoop dat het niets ernstigs zal zijn, want dat flitst natuurlijk wel even door je hoofd... Hopelijk snel uitslag! @ DD: Hoe is het gegaan vandaag? @ Knorretje: Fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden meis! @ Duckertje: Alles goed daar? @ All: Hier druk... Ja, wanneer niet hè! Alles gaat op zich wel goed! We zitten alleen nog steeds met die Spruw bij de kleine man. :x Zo ontzettend balen! Hij heeft er best veel last van en krijgt al weken Nystatine, maar het werkt amper. Een ander middeltje krijg ik niet, want dat vind onze huisarts te gevaarlijk. Hoe hoog of laag ik ook spring, zelfs samen met de CB-Arts... Vandaag de zoveelste kuur opgehaald bij de apotheek, dus we gaan maar weer door. Ben nu wel op zoek naar ''alternatieve'' middeltjes. Ik hoor namelijk goede dingen over kokosolie... Ja, ik begin nu wel een beetje wanhopig te worden. Het is toch waardeloos om zo'n kleintje zo lang met iets te laten doorsukkelen?! Maar meiden, wat een winterweer hè! Ik vind het altijd erg gezellig! Ik zit nu met een kop warme thee naar buiten te kijken. We hebben zicht op een dichtgevroren vijver waar nu druk op geschaatst wordt! Mede mogelijk door mijn mannetje! Die is in zijn eentje 2 dagen terug een baan wezen schuiven, hahaha! Kon hij mooi zijn nieuwe schaatsen testen, want vandaag ging hij met familie een toertocht maken op ijs. Ze vroegen of ik ook mee wou... hehehe, nee... doe dat nog maar even niet!
@ DD, Hoe is het gegaan vandaag? Ik ben erg benieuwd hoe jullie het ervaren hebben. Laat ons niet te lang in spanning...
Hallo meiden! Wij hebben vandaag echt een super fijn gesprek gehad gelukkig! Sowieso hadden we echt een hele fijne ivf-arts. Ze heeft veel vragen gesteld, maar ook veel uitgelegd en onze vragen beantwoord. We komen met ingang van vandaag op de wachtlijst. Er is vandaag meteen weer een echo gemaakt en hebben ze bij ons allebei bloed geprikt. In de tussentijd dat we op de wachtlijst staan, moet er wel opnieuw spermaonderzoek gedaan worden. De wachtlijst is volgens de arts op dit moment behoorlijk lang. Dat betekent dat er een wachtlijst is van tussen de vier en vijf maanden. Dat is lang, maar nu hebben we in ieder geval een termijn om naar toe te werken. Bovendien moet ik nog wat afvallen, dus daar heb ik dan ook mooi de tijd voor. Na het bericht van Knorretje was ik erg bang dat ik ook een BMI onder de 30 zou moeten hebben en dat zou betekenen dat ik nog 27 kilo extra moet afvallen... dat zou misschien wel lukken, maar niet binnen deze termijn. Maar dit bleek gelukkig heel anders uit te pakken. (Voor niks zo zenuwachtig geweest...) Bij een BMI van boven de 40 behandelen ze niet. Door de 5,5 kilo die ik al afgevallen ben, zit ik daar onder Alles wat ik meer afval is natuurlijk nog beter, maar ik moet in de komende maanden 2 BMI-punten afvallen, dat is zo'n 6 kilo. Volgens de arts scheelt twee punten al een heleboel en bovendien laat ik volgens haar zo mijn intentie zien dat ik hier voor wil proberen af te vallen. We hebben allebei een heel goed gevoel over gehouden aan vandaag en ik heb echt mijn geloof weer terug. Ik hoop zo dat het goed komt, maar het voelt zo fijn dat we nu het traject hebben ingezet op de juiste plek!
DD fijn dit nieuws. En een wachtlijst van 4-5 maanden is inderdaad niet heel snel maar wie weet gaat het toch wat vlotter. Leuk dat jullie ook prettige arts kregen.
@ DD, goed nieuws zeg. gelukkig werkt je gewicht jullie niet tegen wat de wachttijd berteft. Ik weet wel dat ze in groningen strenger zijn dan ergens anders. Mazzel voor jullie dus dat je niet naar groningen hoeft Goed te horen dat jullie een leuk gesprek hebben gehad.
We hebben de brief voor de echo binnen. Mijn man moet 7 maart weer naar het ZH. De volgende stap Nu hopen dat de rest ook zo snel gaat. @ DD, moet jouw man ook voor een echo, of is een spermaonderzoek voldoende?
@ Knorretje: Wat fijn dat het hele proces is gang is gezet. Nog een maandje wachten voor de volgende stap. Echt om naar uit te jijen dat er actie wordt ondernomen. @ DD: Gelukkig dat jullie worden geholpen. Hopelijk hoeven jullie geen 4 tot 5 maanden te wachten. En tot die tijd inderdaad nog wat kilo's kwijt zitten te raken. Echt bizar eigenlijk dat een paar kilo al zo'n verschil kan maken.
Hoe is het hier met iedereen???? Bd, hoe is het nu met je blaas?? Knorretje en DutchDiva, aan het aftellen?! TTM, alles goed hier! Rittjuh, hoe is het nu bij jullie? Met het ventje al iets beter? Hier gaat het goed. Pepijn heeft van het weekend het eerste fruithapje op... Nou ja, OP.... Is nog niet zo'n succes, we proberen hem gewoon wat te laten wennen.... Oja, meer mensen hier die "wie is de mol" volgen?? Wie denken jullie? Liefs, Duckertje
Hier is alles goed. Het is vrij rustig op het moment. alles gaat z'n gangetje. Ja we zijn aan het aftellen, maar als een afspraak geweest is, is het weer wachten op de volgende. Het hoort er bij denk ik dan maar. Zoals je misschien wel hebt gelezen, moet mijn man 7 maart voor een echo. En dan zien we wel verder.
@ Duckertje: Het gaat de ene keer beter met mn ventje dan de andere keer. Hij moet eind van deze maand weer naar de arbo en dan gaan ze verder kijken. Dan heeft hij ook 3 gesprekken met een psycholoog gehad. Maar goed, je moet het uiteindelijk zelf doen. Gelukkig gaat het wel beter in de zin dat hij maandag een sollicitatiegesprek heeft. Zou echt mooi zijn als hij zou worden aangenomen. Dan is hij in ieder geval van die collega's af die een deel van deze problemen hebben veroorzaakt. Bovendien kunnen we dan in juli ook gewoon op vakantie. Want ze hebben de laatste week afgekeurd, waardoor hij 3 dagen ongeldig afwezig zou zijn. Beetje kinderachtig, dus hij 'moet' eigenlijk voor die tijd weg zijn bij zn huidige werkgever om problemen te voorkomen. Hoe is het met jullie? Waar zit je nu in je cyclus? Wel leuk dat je weer helemaal meedoet om het zo te zeggen @ Knorretje: Wat voor echo gaan ze eigenlijk maken bij je mannetje 7 maart? Krijg jij nou nog meer onderzoeken of is dat klaar? Ben het even kwijt, sorry... Hoe is het met de andere dames? Hier afgelopen dinsdag weer ongi geworden. De bekkenfysio heeft ook aangegeven dat ze niet echt meer wat voor me kan betekenen. Ze wil me eigenlijk doorsturen naar iemand anders, meer alternatief. Dat wordt alleen niet vergoed en vind het eigenlijk wel even goed zo. Denk dat we gewoon maar op deze manier verder gaan en het er even bij laten. Rond mei komt waarschijnlijk Augusto weer naar Nederland. Dat is een man die wellicht nog wat kan betekenen. Heb dat als tip van mn directrice gekregen. Die heeft daar toen een vrouw ontmoet die na iets van 8 jaar en geen resultaat met IUI en IVF toch zwanger is geworden nadat ze bij hem was geweest. Wellicht het proberen waard. En anders gaan we na onze vakantie in augustus terug naar het ziekenhuis. Dan heeft het allemaal wel lang genoeg geduurd en willen we meer onderzoek.
@ Rittjuh, Wat een toestand met je mannetje. Ik hoop voor jullie dat hij die andere baan krijgt. Heb je voor jezelf al een aan acupunctuur gedacht? Sommige mensen zeggen dat het helpt. Mijn man krijgt 7 maart een echo van zijn ballen, zaadleiders enz. voor zover ik weet krijg ik geen onderzoeken meer. Als er niets uit de echo naar voren komt, kunnen we hopelijk snel beginnen. Ik ben wel alvast weer aan de pil. dit is de eerste stap. We moeten maar weer wachten.....
Rittjuh, wat een gedoe zeg op je vriend zijn werk!! Het is echt te hopen dat hij snel een andere baan heeft..... Klinkt echt heel kinderachtig zeg! En het is helaas wel waar dat hij het zelf moet doen, maar hopelijk komt hij er dan wel een heel stuk sterker uit!! En Augusto?? Wat is dat voor iemand dan? Knorretje, hopelijk vinden ze niet te veel afwijkends en kunnen jullie gewoon snel beginnen! Kan me wel voorstellen dat het dubbel is om weer aan de pil te zijn.... Ik vind het ook wel leuk hoor dat ik weer meedoe.... Donderdag verwacht ik m'n ei en dan kan het aftellen beginnen. Vind het nu wel spannend, omdat we nu precies weten waar ik in m'n cyclus zit. Was met Pepijn wel anders.... Iedereen verder van het weekend aan het genieten? Liefs, Duckertje
Arr, ik wilde eens even informeren hoe het met je is?? Inmiddels nog een echo gehad?? Liefs, Duckertje
@ Knorretje: Hopelijk vinden ze niks geks en mogen jullie daarna beginnen aan het traject En dan ga ik voor jullie duimen dat het de eerste beste keer raak is! Weten jullie al of het IVF of ICSI wordt? Of horen jullie dat tegen die tijd? Heb nog niet aan acupunctuur gedacht. Weet ook niet of ik dat wel zou durven haha. Heb het idee dat het best pijnlijk is of is dat helemaal niet zo? Heb het niet zo op naalden, vandaar @ Duckertje: Scheelt een hoop dat je nu wel weet waar je in je cyclus zit haha. Spannende tijden weer dus! Weer lekker aan het klussen geweest? Wij gaan denk ik in de loop van deze week weer beginnen. Denk dat volgende week woensdag of vrijdag mn ei is. Zullen het wel merken Weet niet precies wat voor persoon Augusto is. Wat hij in ieder geval bij die vrouw heeft gedaan die maar niet zwanger kon worden, was iets van blokkades in haar rug weghalen met zn handen. Het duurt ook maar een paar minuten vaak. Nou, als dat de oplossing is, graag! Dus dat wil ik gewoon wel proberen. En verder heb ik het wel even gehad weer. Dan heb ik liever professionele hulp vanuit de medische wereld. Dat is tenminste hoe ik er nu over denk.