Stoppen met de pil september/oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ToTheMoon, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hey Bd!

Goed om weer eens wat van je te horen meid! Maar er staan dus spannende zaken op de agenda! Fijn dat jullie huis bijna af is en jullie kunnen verhuizen. Al is dat zo te lezen wel met gemengde gevoelens... Is het een complete nieuwbouwwijk waar jullie aan het bouwen zijn? Je hebt er wel eens wat over verteld, maar ik kan hij mij niet meer zo goed herinneren, hihi. Als dit zo het geval is, dan begint iedereen daar helemaal opnieuw en kan je samen misschien wat leuks opbouwen als buurt. Heeft zo z'n voordelen ten opzichte van een buurt waar iedereen elkaar al erg lang kent.

Maar met de jongste nog niet alles helemaal zoals zou moeten dus? Hopelijk blijft de fysio dan lekker gaan! Scheelt dat het er wel eentje is met pit! :D;) Die van mij zijn nou niet bepaald makkelijke kids... De oudste was als baby ook een pittige tante die precies wist wat ze wou. Wel viel ze mee met huilen en het volume hiervan. Vandaag de dag is ze nog steeds een pittig ding en volop aan het peuterpuberen. Niet zo'n fijne combi dus. Ons kleine mannetje is ook eentje met pit én huilt aanzienlijk meer, én met een flink volume. Daarnaast is zijn schedeltje niet helemaal ''in orde'', maar dat is meer cosmetisch hoor. Twee schedelplaatjes liggen over elkaar heen op zijn achterhoofd. Zijn na de geboorte niet goed teruggeschoven. Hierdoor een aardige bobbel te voelen/zien. Zorgt voor een enorme voorkeurshouding en zodoende ook voor een al kleine afplatting en oortjes die niet evenwijdig ten opzichte van elkaar staan. Waarschijnlijk is een helmpje niet nodig, maar we zijn er wel constant mee bezig en het is afwachten of alles nog een beetje goed bij gaat trekken. Met die bobbel zal hij het waarschijnlijk de rest van zijn leven mee moeten doen. Maar door haargroei hoop ik dat het snel onopvallend zal zijn. Ach ja... Maar verder is het wel een ontzettende lachebek, dus daar doen we het voor! Al vind ik het soms best wel eens een beetje zwaar... Maar het zal vast allemaal een stuk rustiger worden als we een paar maanden verder zijn en hij ook weer meer zelf kan!

En verder gaat het met ons wel goed. Alles gaat zo z'n gangetje! ;) Nu nog een keertje ons huis zien te verkopen! :D

2. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Knorretje, heel fijn dat alles er goed uitzag op de echo!!
    Woensdag dus de follikelmeting... En dan?? Gaan ze dan al snel over tot punctie??

Bd, leuk weer wat van je te lezen! Maar heel druk en spannend dus.
    Lijkt me ook niet meevallen hoor, verhuizen....
    En wat gaat M. toch snel ook he, al bijna 9 maanden! Jeetje....
    Die tip van jam, ga ik eens proberen!

TTM, het is wat met die kids he! Al een derde erbij?! ;)
    Maar die kopers moeten maar eens opschieten zeg! Nog iets van gehoord?

Rittjuh, veel succes bij Augusto! Dat was morgen toch?!

DutchDiva, hoe is het daar?

Liefs, Duckertje

3. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Duckertje, woensdag mijn eerste fm, en daarna moet ik er wat vaker heen om alles goed in de gaten te houden. Als het dan een beetje vlot gaat kan de punctie ongeveer 1 mei zijn. Het verschilt natuurlijk per vrouw, dus kan het ook nog wel een paar dagen later worden, maar als het allemaal goed gaat, kan het dus in de eerste week van mei. Er is nog wel een kleine kans dat de stimulatie word afgebroken, bijvoorbeeld bij overstimulatie ( dit kan je erg ziek maken ) of als er weinig follikels zijn. Het is dus wel even spannend woensdag.
    Mocht een poging nog voor de punctie worden afgebroken, vervalt die poging niet.
    Dus dan zou ik nog steeds recht hebben op 3 keer icsi.

Maar.... ik ga er natuurlijk van uit dat alles er goed uit ziet woensdag.

4. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Jeetje, spannend zeg Knorretje. Ik ga duimen dat alles er goed uit ziet woensdag natuurlijk. En 1 mei is ook al bijna! :)

En als ze een punctie doen wordt het dan meteen terug geplaatst??
    Sorry voor al m'n vragen hoor, maar ik leef graag met jullie mee!

Je verhaal aan DutchDiva vond ik ook al opbeurend. Dat als er meerdere embryo's zijn die ingevroren kunnen worden!

Wordt nu dus echt heel spannend!

Woensdag wel even laten weten he?!

Liefs, Duckertje

5. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Even snel tussendoor...

Rittjuh, heel veel succes vandaag meid! Hopelijk gaat het je helpen! Onze duimen draaien!!!

6. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag de echo gehad. De follikels groeien, maar het gaat niet erg snel.
    De verwachting is dat ik de tweede helft van volgende week de punctie ga krijgen.
    Maar er is nog niets zeker. Het kan ook ineens veel sneller gaan groeien. Vrijdag heb ik weer een echo, en vanaf daar zien we verder.

@ Duckertje, als de punctie is gedaan, moeten de laboranten even heel goed werk doen, en dan is het een dag of 2-3 na de punctie dat de terugplaatsing word gedaan. Ze moeten kijken of de eicellen wel bevrucht zijn, en of ze goed delen.
    Vandaar dat er een paar dagen over heen gaan.
    Ik vind het helemaal niet vervelend dat je vragen stelt. Dan kan ik het uitleggen en weet je ook een beetje wat er bij mij gaat gebeuren.

Oja... de arts kon nu 12 follikels zien op de echo.

7. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Knorretje, en????

Bedankt voor je uitleg trouwens, ik ben benieuwd!! :)

8. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vanochtend de tweede fm gehad. Een follikel mooi op groote, maar de rest nog erg klein. Maandag weer kijken en als de rest niet goed meegroeit, deze poging stoppen. Geen punctie is geen poging verloren. Ik denk zelf dat het niet goed komt deze poging, en ben me er al op aan het voorbereiden dat ik weer opnieuw moet beginnen. Maar we zijn nog geen maandag dus er kan nog een klein wonder gebeuren.

9. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Jammer Knorretje....
    Al ga ik duimen voor een wonder!

Wel fijn dat ze het zo nauw volgen toch, dat je in ieder geval niet een poging mis loopt.....

10. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ Knorretje: Ah... das wel een beetje teleurstellend... Maar wie weet, net wat je zegt: er kan nog een klein wonder gebeuren! Wij duimen hard voor je mee!!!

11. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Bd: goed weer van je te horen!
    En je reactie omschrijft het precies zoals het is. Soms geloof ik er niet in en denk ik dat we net zo goed niks kunnen doen, maar aan de andere kant heb ik alles over voor een eigen kindje, dus we gaan ervoor!

@Knorretje: nog even afwachten dus... Maar inderdaad, misschien beter een poging afbreken dan straks een poging kwijt.

Dat van het invriezen van embryo's wist ik al ja. Wel is het zo dat alleen de embryo's van A-kwaliteit ingevroren kunnen worden en ze ook moeten kijken of ze nog bruikbaar zijn als ze ontdooien, maar goed, hopelijk kunnen ze dat proberen en hebben we zo minder snel een nieuwe poging nodig...
    We wachten het af...

12. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Echo gehad, deze poging stoppen omdat die ene follikel weg goed groeide maar de rest niet . Ik moet decapeptyl blijven spuiten en slik nu primolut, om het opgebouwde slijmvlies en de follikels weg te werken. Ik moet er 16 mei weer heen. Als het er dan weer rustig uitziet, begin ik weer met de stimulatie. En dan net een hogere dosering. Maar voor nu is het game over.

13. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Jammer Knorretje...... :(

14. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Hai dames,

Ben ik ook weer eens. Gelukkig is er niet heel veel gekletst, dus ga het even teruglezen. Heeft iemand trouwens nog wat van Arr gehoord? Het is zo akelig stil...

@ DD: Voor je het weet is het voor jullie ook zover!! Veel afleiding zoeken, dan is het zo juni/juli :)

@ Knorretje: We zijn de afgelopen week bij Augusto geweest. Ik was eerst maandag met mn directrice gegaan. Hij had eerst mn schouders losgemaakt, die waren veel te gespannen. Merk echt verschil, dus daar ben ik al erg blij mee. Toen ik vroeg over het zwanger worden, zei hij gelijk dat ik mn vriend mee moest nemen. Gelukkig wilde hij dat, dus zijn we afgelopen zaterdag weer gegaan. Bij ons allebei blijkt de houding verkeerd te zijn. We zitten te ver in elkaar gedoken om te zo te zeggen, waardoor de organen naar beneden gedrukt worden. Hij zei ook iets over mijn eierstokken, maar mn vriend wist niet precies wat. En mijn Engels is al helemaal drama, dus ik had het compleet gemist haha. Zal ook wel met het zelfde te maken hebben, dus we proberen daar nu aan te werken. Hij heeft ook in mijn rug nog wat gedaan en bij mn vriend ook. Wie weet helpt het. We gaan in ieder geval veel oefenen ;)
    Gelukkig dat het prikken meevalt! Hopelijk blijft het zo :) Hoe gaat het nu met de stemmingswisselingen?
    He, wat shit zeg. Lees net dat deze poging is afgebroken. Gelukkig dat je nog steeds 3 behandelingen over hebt!! Hopelijk heeft de hogere dosering wel het gewenste resultaat. Hoeveel eitjes moeten er minimaal zitten voordat ze overgaan tot een punctie?

@ Bd: Drukke tijden dus met de verhuizing voor de boeg. Zijn jullie al wat dingetjes aan het inpakken? Gaan jullie ver weg verhuizen of wel in dezelfde omgeving?

@ TTM: Hier nog altijd geen reactie op mn pb van Arr... Maak me ook ergens wel zorgen. Hopelijk heeft ze het gewoon te druk gehad met de kleine!
    Heb helaas geen mini's voor je. Kom eigenlijk nooit bij de AH. Als ik ze had, kreeg je ze hoor :)

@ Duckertje: Alweer druk aan de klus? Over een kleine week je eisprong zie ik. Deze ronde gaan jullie er toch weer voor? Ik verwacht rond donderdag mn ongi. Gezien de woorden van Augusto verwacht ik sowieso deze ronde nog geen resultaat, maar we zullen zien. Hebben wel echt veel geklust deze keer en ook op tijd.

Verder ook wat minder nieuws. Mn oma ligt sinds zondagmiddag in het ziekenhuis. Ze heeft een herseninfarct gehad en is daardoor aan de linkerkant verlamd. Ben er gisteren geweest om afscheid te nemen, want het is echt niet goed. Wat wel erg bijzonder was volgens de artsen, is dat ze qua geest nog heel helder is. Ze weet alles nog precies. Heb haar zelfs nog nooit zo grappig en gevat meegemaakt. Een goede laatste herinnering dus! Ze heeft een verklaring getekend al enige tijd terug, waarin staat dat ze geen medicijnen wil om tijd te rekken. Gisteravond kwam ze daar ineens op terug. Mn ooms en tantes hebben samen overleg gehad en ook met de neuroloog erbij. Mn oma had ergens het idee dat ze met hulp nog naar huis zou kunnen. Nu ze weet dat dat nooit meer gaat gebeuren, wil ze echt niet verder. Bovendien ligt er ook een longontsteking op de loer en de enige manier om te helpen zou een operatie zijn. Er zit namelijk nog steeds een bloedprop die door antibiotica niet is weggegaan. Ze is nu van alle machines gehaald, dus het is afwachten. Het kan ieder moment over zijn, maar ook nog zomaar 10 dagen duren. Omdat het voor ons bijna 2 uur rijden is, denk ik niet dat ik nog ga. Heb gisteren afscheid genomen en het is goed zo. Ze gaat er alleen nog maar slechter uitzien natuurlijk.
    Andere mensen wel een leuke Koninginnedag gehad? ;)

15. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Rittjuh, ik weet niet zo goed hoeveel follikels er minimaal moeten zitten. Zo veel mogelijk natuurlijk zonder dat het gevaarlijk wordt. Bij mij zaten ze er wel maar groeide er een veel sneller dan de rest. Alleen deze ene was dan bruikbaar geweest, maar als je dan de punctie doet, en die eicel bevrucht niet goed of zo dan heb je niks meer.
    Maar ik kan weer aftellen. 16 mei moet ik weer voor een echo, en als alles weer mooi rustig is, mag ik weer met de puregon beginnen.
    Ik heb al zitten rekenen en als het nu goed gaat kan ik zo rond de pinksteren de punctie hebben.
    Hopelijk helpt het dat je naar augusto bent geweest. En die oefeningen zijn altijd wel goed. Maar je weet dus nu niet wat er met je eierstokken aan de hand kan zijn. Ben je niet erg nieuwsschierig?
    Wel vind ik het nog een beetje raar dat ze toen in het ZH niet meer onderzoeken bij je hebben gedaan. Voor mij stond er een heleboel op de planning, maar doordat er al snel duidelijk werd dat het aan mijn man ligt, hoefde ik die onderzoeken niet meer. Ze hebben bij jou toch alleen een echo en bloedonderzoek gedaan?
    In mijn rijtje onderzoeken stond ook een baarmoederfoto. Ik heb deze niet meer gehad hoor omdat het niet uitmaakt voor ivf/icsi of je eileiders dicht zitten.
    Maar ik vind wel dat ze toen wel snel hebben gezegd bij jullie, dat ze dan deze zomer wel met inseminatie willen beginnen. Dan denk ik , de eileiders moeten dan wel goed zijn anders lukt dat helemaal niet. Dus vandaar dat ik het een beetje vreend vind dat je die baarmoederfoto niet hebt gehad.
    Maar misschien wil ik wel te snel hoor, en doen ze dat alsnog voor dat ze met inseminatie willen starten.

16. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Knorretje: balen meid! Maar het risico dat je met 1 eicel geen bevruchting hebt zou ik ook niet willen lopen. Ik ga duimen dat de volgende ronde meer brengt, zodat er een punctie kan komen.

@Rittjuh: wat rot zeg van je oma! Helaas kan ik zeggen dat ik weet hoe je je voelt, want hier ligt mijn oma op sterven. Ik heb afgelopen zondag al afscheid van haar genomen. Misschien ga ik nog een keer, misschien ook niet, maar leuk is anders.
    Sterkte ermee!
    Wel fijn dat je al meteen gemerkt hebt dat die Augusto iets kon betekenen. Mag ik vragen wat je dan niet goed deed aan de houding? Moeten jullie bijvoorbeeld rechter op zitten?

Hier zijn we alweer een maand verder, dus de wachtlijst wordt steeds korter. Hoewel ik natuurlijk nog steeds mijn ups en downs heb, voel ik me de laatste week behoorlijk goed. Dat komt misschien ook doordat ik een sprong kon maken met mijn gewicht, waardoor ik denk het doel van het ziekenhuis weer te kunnen halen en zo niet dan haal ik in ieder geval het doel van de dietiste om tegen die tijd 10 kilo te zijn afgevallen. Maar goed genoeg gezeurd over mijn afvallen, we zijn hier op een forum rondom zwangerschappen. Dus we kijken vooruit en gaan voor een wondertje!

Welterusten!

17. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Wat een rust...

Alles goed met jullie?

18. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ DD, Hier is alles goed hoor :)
    Ik heb alleen niet veel te melden. Ik ben nu de dagen weer aan het aftellen voor ik weer naar groningen mag. Nog een weekje wachten . Voor de rest gaat alles z'n gangetje. Wel heb ik de kwaaltjes die bij het hormoongebruik horen. Maar ik mag niet klagen....
    Goed van je trouwens dat het lekker gaat met lijnen, knap van je :)

19. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Knorretje: begrijpelijk dat je aan het aftellen bent ja... dat wachten is echt erg, maar hoort er helaas ook bij. Ik hoop dat je kwaaltjes binnen de perken blijven en dat deze poging in een groot succes wordt!
    Bedankt voor je compliment, ik blijf mijn best doen en hoop dat het straks helpt bij de behandeling. :)
    Vrijdag weer wegen.

Om jullie allemaal kort op de hoogte te houden: gistermiddag is mijn oma overleden... :(

20. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    DutchDiva, gecondoleerd en heel veel sterkte!!

Hier gaat het redelijk!!

Deel Deze Pagina