Stoppen met de pil september/oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ToTheMoon, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ DD, gecondoleerd en een dikke knuffel. Sterkte

2. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    DD gecondoleerd. Sterkte met het verlies

3. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hey DD, gecondoleerd meis... Heel veel sterkte met dit grote gemis!

4. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jakkie !!! Een oud klasgenoot van me is zwanger. Dat is zo erg nog niet, maar ze bestookt nu facebook met foto's van de echo's die ze heeft gehad. Eerst bij 12 weken al. En nu bij de 20 weken staan er ineens veel foto's op en hoe blij ze zijn dat ze een zoontje krijgen. Bah, ik kan hier even niet zo goed tegen hoor. Dat je blij bent, okee maar zo overdreven hoeft het nou ook weer niet.

Voor de rest gaat het wel goed hoor. Ik zal wel last hebben van de hormonen.
    Woensdag weer naar het ZH. En als alles op de echo er goed uitziet, weer beginnen met de puregon. Het kan mij niet snel genoeg gaan. Ik ben het prikken wel een beetje zat. In het weekend prik ik niet zelf, dat doet mijn man dan voor me. Dan is het wel beter uit te houden, en hoef ik er ook niet naar te kijken.
    Nog een paar dagen wachten en dan weten we hoe het ervoor staat...

5. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    @ Knorretje: Spannend, nog een paar dagen dus! Hopelijk heeft het prikken nu meer effect gehad meis en zijn er een heleboel goede follikels te zien! En wat balen dat het prikken zo tegenvalt. Gelukkig kan je mannetje je in het weekend hierbij helpen!

Dat van die oud klasgenooot van je komt misschien wel heel erg vervelend over voor je, zeker als het zwanger worden niet zo 1 2 3 wil lukken. Je reactie is heel begrijpelijk. Maar weet ze wel van jullie situatie af? Op de social media van tegenwoordig wordt nou eenmaal alles gedeelt, zo ook een zwangerschap. Ik heb ook vaak foto's geplaatst van mijn buik want ik was er maar wat trots op. Zo kon familie op afstand ook alles meemaken.

Misschien kan je alle berichten van haar gewoon tijdelijk blokkeren?

6. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag de uitgangsecho gehad. Alles was weer mooi rustig. Ik ben weer met de puregon begonnen vandaag. Volgende week dinsdag de eerste follikelmeting.
    Hopelijk gaat het deze keer zoals het hoort.

7. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik ga weer voor je duimen Knorretje!!

8. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Knorretje: ook hier wordt weer hard voor je geduimd!

@Allen: bedankt voor jullie reacties meiden, het afscheid was emotioneel maar mooi!

9. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Zo, hier ben ik ook weer eens. Na bijna 3 weken zie ik... Heeft niks met jullie te maken hoor, maar vind het gewoon prettig er minder mee bezig te zijn.

@ Knorretje: Hoop echt dat je nu een punctie gaat hebben met lekker veel eitjes :) Ga voor je duimen meid! Zou inderdaad zonde zijn om een punctie te doen voor 1 eitje die dan wellicht niet eens bevrucht wordt. Gaat er natuurlijk wel een poging verloren.
    Ik weet inderdaad niet wat er precies is met mn eierstokken. Mijn Engels is niet heel geweldig en mn vriend kwam er achteraf pas mee dat hij er iets over zei. Maar het zal wel met de houding te maken hebben, waardoor alles naar beneden wordt gedrukt.
    Ik heb inderdaad alleen bloedonderzoek en echo gehad. We zouden het tot aan juli zelf proberen en daarna weer terugkomen. Ze gaan dan niet meteen met inseminatie beginnen, maar gaan dan verder onderzoek doen. Zal ongetwijfeld die baarmoederfoto zijn en een samenlevingstest. Daarna wordt pas gekeken hoe ze ons kunnen helpen. Zit te denken om misschien voor de vakantie al te bellen voor een afspraak. Het zal toch wel september worden voor we terecht kunnen.

@ DD: Nog gecondoleerd meid!! Het is inderdaad niet fijn om afscheid te moeten nemen, maar aan de andere kant wel fijn dat die mogelijkheid er nog was... Beetje dubbel zeg maar. Mijn oma is uiteindelijk op 4 mei in de ochtend overleden. Gewoon vredig in haar slaap. We hadden vorige week woensdag de begrafenis. Morgen gaan we met een groot deel van de familie haar huis leeghalen. Dat wordt nog een hele klus. Het zijn 3 etages met heel veel spullen. Gelukkig is het een huurhuis, dus we zitten niet met de verkoop ervan in deze barre tijden.
    Bij Augusto ging het inderdaad om onze houding in de zin dat we te veel voorover zitten. Dus we moeten rechterop gaan zitten. Probeer er echt aan te denken, want wie weet helpt het. Ik verwacht er alleen geen wonderen van.
    Zie dat je ook supergoed bezig bent met afvallen. Je bent er al bijna! Dat moet vast een heel goed gevoel geven?

Hoe gaat het met de andere meiden?

10. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben hier ook nog hoor! :)

Rittjuh, misschien idd maar op tijd contact opnemen met het ziekenhuis.... Als ik DutchDiva bv maar zie wachten en wachten... Kan je er beter op tijd bij zijn! Dan valt het wachten misschien in jullie vakantie...

DutchDiva, meegevallen met je oma??

Knorretje, hopelijk gaat het deze poging worden hoor!!

Bd, inmiddels al verhuisd en alles aan kant?? En hoe is het met M.?

Arr, waar ben je?? Hopelijk aan het genieten!!

TTM, alles ok daar?

Hier gaat het redelijk.... Belachelijk lange cyclus, maar van de week eindelijk m'n ei gevonden op dag 28!! Nu hard duimen.....

Liefs, Duckertje

11. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ Duckertje: Ja, daar heb je helemaal gelijk ik. En mocht het voor die tijd nog spontaan lukken, is dat alleen maar mooi meegenomen. Denk dat ik begin juli bel. Het is dan toch vakantieperiode, dus de bezetting zal wellicht lager liggen voor dit soort afspraken. Wellicht kunnen we in augustus/september terecht. Onderzoeken kunnen toch vaak alleen rond de eisprong, dus dan gaan er zo weer maanden overheen. Het schijnt wel als je eenmaal in aanmerking komt voor IUI/IVF, dat er geen wachtlijst is. Dus dat scheelt dan weer.

Fijn dat jij ook je eisprong hebt gehad. Misschien is je cyclus toch nog niets in de war. Maar mooi dat je ei alsnog geweest is. Zal weer voor jullie duimen!

12. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gisterochtend de eerste echo weer gehad om te kijken hoe de stimulatie gaat.
    Alles ziet er goed uit deze keer. De arts kon een stuk of tien follikels zien die ook al mooi aan het groeien zijn. Vrijdag moet ik er weer heen voor nog weer een echo. Ik ben wel benieuwd wanneer de punctie kan zijn. Ik heb nu een dikke blauwe plek op mijn buik groter dan een euro. Ik merk wel dat het steeds moielijker wordt om nog een goed plekje te vinden om te prikken.

@ Rittjuh, ik zou als ik jou was ook niet te lang meer wachten met bellen. En idd met de onderzoeken ben je ook wel een tijdje zoet mee. En die tijd bestaat ook eigelijk alleen maar uit wachten. Maar ik hoop dat het toch nog spontaan zal lukken.

@ DD, lukt het wachten nog een beetje? Ik hoop wel dat het een beetje opschiet.

Ennn hoe is het met de rest ???

13. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Knorretje, fijn dat alles er nu wel goed uitzag!! Wel heel spannend nu zeker!!

Hier niet zo lekker. Heb de griep en kan absoluut niet tegen die hitte... Wordt er echt gek van! M'n huid begint dan zo te jeuken! :(

Verder op het wachtbankje..... Nog een week.

14. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ Knorretje: Moet je dagelijks prikken? Wel vervelend inderdaad dat je een blauwe plek krijgt. Kan je niet op een net iets andere plek prikken? Ik had diezelfde ellende in het ziekenhuis toen ik daar lag voor de nierbekkenontsteking. De binnenkant van mn elleboog was helemaal blauw. Ze hebben toen maar een dunnere naald gebruikt, want aan de andere kant zat het infuus en konden ze niet prikken.
    Echt fijn dat er deze keer 10 eitjes groeien. Hopelijk groeien ze allemaal door en heb je straks een goeie punctie. Op welke dag zit je nu?

@ Duckertje: He, vervelend zeg met dit weer ziek zijn. Beterschap! Heb je een goed gevoel over deze ronde? Nog maar een weekje. Wel spannend weer :)

15. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Rittjuh, ik moet nu twee prikken zetten elke ochtend. Ik prik wel steeds op een andere plek maar je huid word wel beurs.
    Maar ik ben op 7 april begonnen met de eerste spuiten en vanaf die dag heb ik elke dag moeten prikken.
    Nu zit ik op dag 9 van de stimulatie. En morgen weer een echo.

16. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Knorretje, hoe is de echo geweest vandaag??

Rittjuh, weet het niet. Hoop natuurlijk heel erg, maar of het ons voor de derde keer zo snel gegund mag zijn.... Vooral als je jullie verdriet en verhalen leest....

Maar we proberen gewoon hoop te blijven houden!
    Hoe is het nu bij jou??

En de rest? :)

17. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Alles zag er goed uit op de echo. De follikels zijn mooi gegroeid, maar nog net iets te klein om de datum van de punctie vast te stellen. Morgen moet ik er weer heen. Er waren 3 follikels van 17 mm en een paar van 16 mm en 14 mm. Als de grootste 18 mm zijn kan de punctie worden gepland. Dus morgen weet ik meer.....

18. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Knorretje: wat fijn dat het nu wel gaat zoals gehoopt! En spannend zeg dat je morgen meer weet! Ik duim voor een goede poging!!!
    Mij valt het wachten erg zwaar, maar goed, als het uiteindelijk lukt dan is het dat allemaal waard geweest. Ik ben alleen zooooooo bang dat het niet gaat lukken :(
    (Komt nu misschien ook extra, omdat ik gisteren weer een nieuwe ronde ingegaan bent :()

@Duckertje: wat vervelend dat je je zo beroerd voelt! Hopelijk gaat het snel de goede kant op, of blijf je beroerd maar dan vanwege goed nieuws ;)

@Rittjuh: hoe is het nu met jou meid?

19. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Knorretje ik blijf voor je duimen hoor! Spannend!!

DutchDiva, hopelijk jullie ook snel eens wat beter nieuws!

Hier blijven we vrolijk wachten. Voel me gelukkig wel minder grieperig! :)

Liefs, Duckertje

20. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net weer thuis uit het ZH. het zag er weer goed uit en de punctie is gepland voor maandag. Ik moest nog wel even bloedprikken omdat er wel heel veel blaasjes zitten. Het moet geen risico vormen voor de punctie anders gaat het niet door. De arts zei dat het bijna wel zeker is dat het doorgaat hoor. Ik voel me prima, op een beetje drukkend gevoel in mijn buik na.
    Aan de ene kant zitten er wel 17 en aan de andere kant 18 blaasjes. Ze zijn niet allemaal groot hoor, want dat is niet goed. ze tellen dus niet allemaal mee voor de punctie.
    Nu is het wachten op het telefoontje van de arts om te horen hoe laat we er maandag moeten zijn. en hoe laat ik vanavond pregnyl moet spuiten. Dit is om een eisprong te maken, maar nog voor de eisprong is geweest gaan ze dus de eitjes weghalen.
    Beetje een onbegrijpelijk verhaal voor jullie misschien, maar vraag maar raak hoor als jullie iets willen weten.:D

@ DD, Ik snap dat je je rot voelt als je weer een nieuwe ronde ingaat. Ik ben opgehouden met rondes bijhouden toen te horen kregen dat het zonder ivf/icsi niet zou lukken.
    Voor mij gaf me dat meer rust, geen teleurstelling als ik weer ongesteld werd zeg maar. Ik had het al vrij snel een plekje gegeven dat het 'gewoon' niet zou lukken.
    Maar dat maakt het wachten er niet korter op. Misschien helpt het wel als je gaat denken dat iedere keer dat je ongesteld wordt, de wachttijd weer ongeveer een maand korter is geworden.
    Een dikke knuffel voor je , en blijf hoop houden.

@ Duckertje, gelukkig voel je je weer wat beter. grieperig met dit weer is geen pretje.
    Ennn we zullen het zien over een paar dagen. Toch wel weer spannend hé ?

Deel Deze Pagina