Stoppen met de pil september/oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ToTheMoon, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net te horen gekregen dat er 2 embryo's in de vriezer zitten.
    Als ik over een tijdje weer beter ben, krijg ik een eskimo terugplaatsing.

2. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Knorretje, heel erg balen dat de terugplaatsing gister niet door kon gaan.... :(
    Aan de andere kant wel heel goed dat ze er alles aan doen om een poging te laten slagen en je niet "zomaar" een poging weg gooit...

Enne, ook wel stoer toch, 2 eskimotjes in de vriezer! :)

Hopelijk voel je je snel tip top en kan het grote avontuur dan toch echt beginnen....

Enne, dit valt toch allemaal onder poging 1 dan??

3. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Duckertje, dit valt onder 1 poging. Alleen is de kans op een zwangerschap na het terugplaatsen van ontdooide embryo's maar 10% . Best wel balen dus.
    Ik had liever een tp gehad met 'verse' embryo's. Ik schat mijn kansen dus niet erg hoog in. Maarrrr je weet maar nooit...

4. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Jeetje Knorretje, maar 10%.....
    En je mag dan zeker niet voor een totaal nieuwe poging kiezen....

Wat een gedoe allemaal zeg... Lijkt me erg frustrerend allemaal... :(

5. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Duckertje, Nee dat mag niet. Een punctie is een poging. Als het met de eskimo's niet lukt, moet ik door naar poging twee.
    Het is idd niet leuk. Zo gaan mijn kansen snel achteruit.
    Ik heb het al een beetje naast me neergelegd.
    Maar ik geef de moed niet op.

6. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Knorretje: wat kl*te meid! Begrijpelijk dat je er verdrietig van bent! Is het eindelijk zover dat je een punctie krijgt, die nog veel pijn doet ook, en dan heb je nog niet meteen een terugplaatsing... echt vreselijk...:(:(:( Sterkte ermee meid!

7. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ Knorretje: Gelukkig dat er toch nog 2 ingevroren konden worden. 10% kans is nog altijd beter dan geen. Ik duim voor je hoor!! Moet je dan eerst weer hormonen spuiten of kan t in je eigen cyclus?

8. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Rittjuh, Ik heb geen idee hoe dat gaat met het terugplaatsen van ontdooide embryo's.
    Morgen moet ik voor controle weer bloedprikken en een echo, en dan vraag ik wel hoe het werk en wanneer ik verder kan.
    Maar daar gaat denk ik wel een paar weken over heen.

9. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net controle gehad. Het gaat de goede kant op.
    Ik moet nu eerst wachten tot ik ongesteld wordt, en dan nog een cyclus wachten, en dan kan ik beginnen met hormoonpillen. Dit als voorbereiding op de terugolaatsing van mijn eskimo's.

10. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ Knorretje: Ik vind het echt zo *** voor je dat het niet gaat zoals gepland :( Maar gelukkig is 10% nog altijd een kans! Worden die 2 dan tegelijk teruggeplaatst of worden het 2 aparte pogingen als de eerste niet zou slagen? Dus over iets van 2 maanden heb je de terugplaatsing als alles goed gaat?

@ Duckertje: Hoe voel jij je? Al wat kwaaltjes of valt het deze keer mee? :)

11. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Rittjuh, volgens mij worden ze dan in een keer terug geplaatst.
    En ja, over ongeveer twee maanden kan ik dan ongeveer een terugplaatsing hebben. Lang wachten dus.

12. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Jeetje, Knorretje, wat een tegenvaller, weer twee maanden verder ineens... :(

13. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Ik heb even zitten twijfelen of ik jullie hier mee lastig zou vallen, maar toch even mijn verhaal(tje)...
    Ik heb gisteren het ziekenhuis gebeld, mocht van mezelf in juni dus maar meteen gedaan. Nu schijnt het nog steeds vrij druk te zijn, dus we krijgen niet in juni maar pas in de maand juli de prikinstructie. Dat is op zich niet erg, maar dan mag ik pas de volgende cyclus na die instructie beginnen. Het valt me zo tegen dat we dus zeer waarschijnlijk niet in juni/juli aan de beurt zijn maar op zijn vroegst in augustus... ben er echt verdrietig om... :(

14. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ DD, je mag hier best wel verdrietig om zijn. Het is wel weer een teleurstelling. Heb je bij het intakegesprek ook besproken of je ook aan de pil moet?
    Als het wel moet, zou ik even bellen om te horen of je daar binnenkort dan al mee kan beginnen, en dat dat ook in je dossier wordt gezet. Het kan je zo 3 tot 6 weken in tijd besparen.
    Ik moest voor dat ik kon beginnen met prikken immers een paar weken aan de pil.
    En... een hele dikke knuffel.

15. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    DutchDiva, jeetje wat balen zeg! Valt allemaal echt niet mee zo zeg...
    Maar misschien een idee wat Knorretje zegt over de pil?? Al scheelt het maar een paar weken!

Knorretje, hoe voel jij je nu??

Hier gaat het redelijk. Toch wel onzeker na die miskraam...

Liefs, Duckertje

16. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Met mij gaat het trouwens goed. Ik voel me prima, maar moet maandag nog wel weer een keer voor controle.
    En dan begint voor mij het lange wachen ook weer....

17. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ Knorretje: Succes met wachten de komende twee maanden. Gelukkig weet je waar je het voor doet!! Ik ga echt duimen dat er 1 of 2 prachtige kindjes in je gaan ontstaan hoor.

@ Duckertje: Snap inderdaad dat je onzeker bent. Dat zal vast ook niemand kunnen wegnemen. Je kunt alleen maar hopen dat het deze keer goed gaat. Helaas hebben we de natuur niet in eigen hand wat dat betreft... Heel veel succes en probeer wel te genieten hoor!!

@ DD: Snap inderdaad dat je ervan baalt. Toch weer een maand langer dan gehoopt. Misschien inderdaad handig om alvast te informeren over de pil om straks nog langer wachten te voorkomen.

Ik ga over een maandje ook maar weer eens bellen voor een nieuwe afspraak. Ze werken samen met Leiderdorp voor inseminatie. Daar zijn nog steeds geen wachttijden, dus dat scheelt. Ze hebben alleen wel de regels moeten veranderen van de overheid. Ze zijn gebonden aan een maximum aantal inseminaties per maand. Dus als je pech hebt, moet je tussendoor een cyclus wachten. Er komen mensen uit het hele land naartoe, omdat ze goeie resultaten hebben. Maar wellicht dat ze voor Gouda een uitzondering maken, omdat ze in het ziekenhuis zelf geen inseminatie doen en je verplicht wordt om naar Leiderdorp te gaan om het zo te zeggen... Maar misschien gebeurt er een wonder en hoeft het zo ver helemaal niet te komen ;)

18. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Knorretje: bedankt, dat is een goede tip, ik ga het zeker eens navragen aan mijn collega (die bij hetzelfde ziekenhuis onder behandeling is) en vervolgens ook het ziekenhuis bellen...
    Fijn dat jij je goed voelt, hopelijk wijst de controle dat maandag ook uit.

@Rittjuh: goed dat jij ook gaat bellen (al had ik het je gegund dat het niet meer nodig was natuurlijk!!!) Ik hoop echt dat jullie zo in Leiderdorp terecht kunnen en het uitkomst biedt...

@Duckertje: hoe voel je je nu?

19. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn controle al gehad. Alles was weer goed. Ik ben gister ongesteld geworden. Nu wachten op de volgende keer en dan beginnen met hormoonpillen. Ik heb mijn schema en recepten al in huis.

20. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Knorretje: nou gelukkig, dat is tenminste iets... Hopelijk krijg het allemaal toch nog een beetje vaart...

Hier ineens misschien ander en beter nieuws! We mogen toch al naar het ziekenhuis voor de instructie en wel aanstaande woensdag! Ze hebben wel heel duidelijk aangegeven dat het kan zijn dat we daarna toch nog 1 of 2 cycli moeten afwachten, maar er gloort weer een beetje hoop...

Deel Deze Pagina