Hey dames, Even snel een berichtje. Ik ga van de week even reageren. Heb het nu druk op werk en de voetbal is ook weer begonnen. Deze week 2x een training en 2x een wedstrijd, dus het is een beetje hollen, vliegen en rennen na werk om weer op tijd daar te zijn... Ik kom van de week even laten weten hoe en wat. Ze gaan ons in ieder geval helpen. Zoals het er nu naar uitziet wordt het IUI. De volgende cyclus doen ze één test en dan al zo ongeveer beginnen waarschijnlijk. Gaat lekker vlot dus! Liefs en tot snel meiden!!
@Knorretje: Jippie!!! Een cryo-tp, eindelijk, wat fijn!!! Ik duim heel hard voor het goed ontdooien!!! @Rittjuh: Wat super dat ze jullie gaan helpen zeg! Natuurlijk wil je liever dat het niet nodig is, maar zo wel dan moet het ook maar komen die hulp! @Duckertje: Een meisje erbij, gefeliciteerd, leuk zeg! Ik weet niet zo goed meer wat ik moet zeggen... heb de rest even niet onthouden, want ik zit een beetje te stuiteren door mijn echo van vanmorgen. Er groeien heel veel eicellen en zes daarvan zijn nu al groot genoeg. Er bestaat een reële kans dat ik vrijdag al een punctie heb en door het laatste hormoon zijn er nog eens zes eicellen die kans maken op een laatste groeispurt waardoor ze ook goed zouden zijn. Dan zouden er dus tussen de zes en de twaalf rijpe eicellen zijn! Ik ben echt blij. Mocht er nog geen punctie komen dan zitten er ook nog wat eicellen die nu nog te klein zijn (10-12mm) en die dan nog kunnen doorgroeien, maar de verpleegkundige kon zich dat niet voorstellen... Ik word vanmiddag gebeld, dus mijn duimen draaien hihi.
Rittjuh, we wachten in spanning op je verhaal! Maar het klinkt dus goed! Knorretje, daar ook al wat gezonde spanning?? DutchDiva, wat een super goed nieuws zeg!! Yippie!!
@ DD, veel sterkte vrijdag. En ga maar vast heel veel drinken. Dat helpt tegen overstimulatie. Dit kun je namelijk ook nog krijgen na de punctie. Dus veel water drinken. En ik zal voor je duimen dat alles goed gaat.
@ DD: Super veel succes morgen. Echt super dat t nu echt gaat gebeuren. Goelijk valt t mee. Zou mooi zijn als t dr 12 worden. Heb dr alle vertrouwen in. Wanneer is de tp?
Hoi meiden, Ik lig eigenlijk te rusten maar zal jullie alvast op de hoogte brengen. De punctie ging goed en tot nu toe zijn er 11 eicellen gevonden. Het kan zijn dat er een paar niet geschikt zijn, data we morgen. Zondag horen we of er bevruchting heeft plaatsgevonden en als dat zo is hebben we maandag de terugplaatsing. Hopelijk gaan we dus samen op het wachtbankje Knorretje!!!
DutchDiva, super!! Het gaat hier maandag heel spannend worden!!!! M'n duimen draaien!! Liefs, Duckertje
@ DD, dat zou toch geweldig zijn. En dan ook samen zwanger zij natuurlijk. Is het je trouwens meegevallen? Neem lekker je rust en we gaan duimen voor mooie bevruchtingen. Moet je vanavond dan ook met utrogestan of lutinus beginnen? Ik zit daar sinds vandaag ook weer aan. Ik heb utrogestan. Bolletjes verstoppen noem ik het maar. Op naar maandag....
@ DD: Mooi dat er 11 eitjes zijn gevonden. Ik ga voor je duimen dat ze gewoon allemaal geschikt zijn en goed bevrucht worden. Op naar de tp! Rust nog ff goed uit. @ Knorretje: Ook voor jou zit het er alweer bijna aan te komen. Wanneer hoor je of de eitjes goed zijn ontdooit? Ze worden dan toch allebei teruggeplaatst maandag? Hier had ik dus afgelopen maandag weer een gesprek. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik haar nog zou moeten overtuigen om verder onderzoek te doen e.d. Zat eerst nog in de stress of ik de afspraak wel zou halen. De trein had uitgerekend toen vertraging en daardoor miste ik mn aansluiting. Via een omreisroute gelukkig alsnog een andere trein kunnen pakken, waardoor ik maar 5 minuutjes later was. Wilde ze wel bellen, maar mn mobiel was ook al leeg. Het begon dus lekker chaotisch :S Ze zei al vrij snel dat ze ons dus gaan helpen. Er hoeft ws maar alleen 1x een samenlevingstest te worden gedaan. Die is mn volgende cyclus. Als mn eisprong slechts 1 dag later was, had het afgelopen dinsdag al gekund. Heel jammer, maar het gaat voor mij gevoel nu nog snel. Ze ging proberen ons voor vandaag op het overleg met alle fertiliteitsartsen te zetten, maar dat is helaas niet gelukt. Ik had gister ff ingelogd en we staan er volgende week vrijdag om 15u op. Nog een weekje geduld dus. Ze gaan dan overleggen of we nog een extra zaadtest moeten doen. Dat zou dan in Leiderdorp zijn bij het MCK, want daar werken ze mee samen en die kunnen dan direct beoordelen of het zaad geschikt is voor IUI. Alle vooronderzoeken e.d. zijn verder in Gouda, maar de inseminatie zelf is dan bij het MCK. Op de eerste dag van mn menstruatie moet ik het zh bellen en dan hoor ik of we direct al een samenlevingstest kunnen inplannen of dat ik toch ovulatietesten moet doen. Omdat mn cyclus vrij regelmatig is, hoop ik dat ik niet hoef te testen. Behalve dat ik nog maar 1 ovutest heb, zou ik dat ook op werk moeten doen. Normaal doe ik het rond 18u thuis, maar nu moet ik die dag tussen 10.30u en 11.30u bellen om dan een afspraak voor de dag erop te maken. En omdat de ochtendurine niet echt geschikt is, kan het niet anders dan op werk te testen... Mocht de test positief zijn, dan moet ik hormonen gaan spuiten, zodat er echt 1 of 2 eitjes goed groot worden. Anders zou de IUI niets extra's toevoegen ten opzichte van nu. Als de test negatief is, dan is dat (nog) niet nodig. Ze gaan ons ook nog inplannen voor een gesprek van 1u op een middag, zodat ze ons alles gaan uitleggen en ik ook een prikinstructie krijg indien nodig. Kortom, alles gaat nu best snel ineens. Als het meezit kunnen we wellicht in oktober al starten met de eerste poging... Best spannend
@ Rittjuh, als het goed krijg ik nu geen bericht meer van de arts. Alleen als de emmy's niet goed ontdooien krijg ik een telefoontje. De tp is maandag om 15.45 maar als het niet goed zou gaan weten ze dat soms pas een paar uur van te voren. Erg spannend dus. Het komt nu voor jullie ook al dichterbij. Ik hoop dat het bij jullie allemaal wat soepel verloopt.
@ Knorretje: Ik ga voor je duimen dat je niet wordt gebeld! Op naar die tp overmorgen. Jullie verdienen het!!!
JAAAAAAAA!!! Ook ik heb morgen de terugplaatsing!!! Er waren zes eicellen bevrucht en die embryo's liggen te wachten op ons... Spannend!!!
DutchDiva en Knorretje, heel veel succes morgen!!!!!!! Er wordt zeker aan jullie gedacht!! Ook wel heel speciaal dat jullie op dezelfde dag uitgekomen zijn! Liefs, Duckertje
@ DD & Knorretje: Heel veel succes vandaag met de tp! Ik denk aan jullie. Over 2 weken allebei een mooie test natuurlijk
@ DD en Knorretje: Meiden, heel veel succes vandaag!!! We duimen zo hard als we kunnen! Dat jullie maar snel zwanger mogen raken. Het is jullie allemaal zo gegund!
Van de twee cryo's was er 1 niet goed, en de ander is dus teruggeplaatst. Het ging allemaal gemakkelijk en snel. Het enige wat ik lastig vond was dat je met een volle blaas moest komen. Wat had ik een zin om naar de wc te gaan Nu wachten... Ik mag 27 aug testen. DD wanneer mag jij? Ook 27. Nu maar hopen dat alles goed gaat.
@ Knorretje: Fijn dat er in ieder geval nog een cryo teruggeplaatst kon worden. Op naar een mooie test over 2 weken. Moet je nu eigenlijk nog hormonen slikken of spuiten? @ DD: Hoe is het bij jou gegaan? Hebben ze er één of twee teruggeplaatst? Hebben ze de rest nog ingevroren of waren ze daar niet geschikt voor?