@ Knorretje: Bedankt! Hoop idd ook dat ik geen of weinig hormonen nodig heb. We zullen t zien Die site is trouwens erg handig. Staan mooie dingen op voor een normale prijs. Denk wel dat ik hem hiermee (deels) kan overtuigen. @ Duckertje: Hahaha, bedankt alvast
Vriendlief hoeft zich echt geen zorgen te maken hoor! Mannen ook altijd... Bij ons is het gemiddeld genomen ongeveer zo: Luiers - Ik koop ze bij de Aldi (Ik was bij dochterlief de eerste maanden een die-hard Pampers fan totdat ik erachter kwam dat die van de Aldi net zo goed zijn en stukken goedkoper) Voor één pak betaal ik 11,49 euro. Per maatje verschilt het hoeveel luiers er in dit pak zitten voor dit bedrag. Voor de jongste zit er voor zijn maat 80 stuks in. Met deze hoeveelheid kan ik ongeveer 2 weken vooruit. Soms iets langer, soms iets korter. Het hangt er een beetje vanaf hoeveel luiers jouw kindje vies maakt op een dag. Oh ja... en als je eerst als die gratis luiers gebruikt uit de cadeaudozen en andere acties, dan scheelt dat ook al enorm de eerste weken! Billendoekjes - Ik koop vaak een voordeeldoos van de AH (6x 72 stuks) voor 7,50 euro. Hier doe ik nu voor 2 kinderen een hele week mee. En eigenlijk kan het veel langer, maar ik gebruik ze nog voor allerlei andere zaken. Vieze gezichten, handjes, als poetsdoekjes voor in huis... Het zijn echt wonderdoekjes, dus ze gaan hard. Voeding - De kleine man krijgt nu Friso opvolgmelk. Deze pakken zijn ongeveer 9 euro per pak. Hier doe ik nu al een tijdje ongeveer 1 week mee per pak. In het begin, als je kindje alleen melk nodig heeft, zal het wat meer kunnen zijn. Nu krijgt hij ook al een tijdje bijvoeding en gaat hij langzaam aan steeds wat meer nieuwe dingen proberen en minder opvolgmelk drinken. Nieuwe dingen: van fruit tot koekjes en van pap tot aan avondeten. Hierin kan je zoveel uitgeven als je wilt. Het kindje kan eigengemaakt eten krijgen. Gwoon wat je standaars zelf ook zal eten en dus meestal in huis zult hebben. Net als het fruit dat je zelf ook eet. Geef je potjes eten/fruit, dan zal het ongeveer per potje tussen de 0,70 en 1,20 kunnen kosten. Fopspeentjes, flessenspenen en flessen - Ik heb bij de oudste een starterset gekocht van Avent. Hierin zaten 4 flessen van 2x 125ml en 2x 260ml, een fopspeen voor pasgeborenen en een schoonmaakborstel voor de flesjes. Ik was hier 20 euro voor kwijt. Het is altijd een gok of een bepaald soort merk/fles bij jouw kindje past, maar bij mij konden ze allebei meteen prima overweg met de flessen en de bijbehorende flessenspeen. Ook het fopspeentje was een gok, maar deed het ook prima bij mijn dochter. Zoontje wil geen speen. Je kunt altijd nog door iemand een andere fles of fopspeen laten kopen als blijkt dat je kindje er niet mee overweg kan. Het scheelt enorm in de kosten als je niet meteen vanalles van tevoren gaat kopen. Verder zal je af en toe nog eens wat nieuwe fopspeentjes en flessenspenen moeten kopen, maar dan heb je het over misschien 50 euro in het jaar extra. Medicijnen en aanverwante zaken - Je hebt nog wel eens een tube zalf nodig tegen luieruitslag. Zeep, lotion, vitamine D druppels, zetpillen, neusspray... Die kosten zijn niet heel frequent, dus dat is zeker goed te doen. Kleding - Je kunt het zo gek niet verzinnen of het kan. Ik koop vaak veel op de gok/groei in de sales op internet en in de winkels zelf. Zo kan je veel besparen en heb je wat rek in je budget als je ineens iets superleuks tegen komt want wel wat meer kost. Je kindje zal bij de allerkleinste maatjes niet heel veel setjes nodig hebben. Ze groeien zo ontzettend snel en de wasmachine draait toch wat vaker! Naarmate ze ouder worden doen ze langer met een maat en dan zijn wat extra setjes wel erg handig. Qua prijs verschilt het enorm dus dat kan ik niet echt inschatten. Speelgoed - Koop voordat je kleine er is een paar gave dingen en wacht daarna eerst maar eens de kraamvisite af! Ehm... hebben we nu alles gehad? Wat een verhaal zeg... Hopelijk heb je er wat aan!
Hallo meiden, bedankt voor jullie super leuke reacties! Echt onwerkelijk dat dat nu voor mij is... Hier gaat het goed. Ik kan het alleen nog niet bevatten, maar dat zal wel komen lijkt me... Kwaaltjes vallen nog mee. Ik ben nog steeds erg moe (maar dat was ik met de medicatie ook al) en krijg kokhalsneigingen van mijn brood 's middags dus daar moet ik nog wat op verzinnen hihi. @Rittjuh: Slim dat je eerst die test afwacht. Hoe minder hormonen hoe beter. Maar goed, als het wel nodig is en het geeft resultaat, dan doe je het ook zonder klagen... Wel een beetje mannen eigen dat je vriend nu begint te twijfelen aan de financiële kant van het verhaal. Maar ik weet zeker dat je hem kunt overtuigen!!! @Knorretje en TTM: bedankt voor de nuttige tips!
@ DD: Ja, kan me voorstellen dat het nog heel onwerkelijk lijkt. Na 2 jaar is het dan eindelijk zo ver! Geniet er maar lekker van hoor meid. Die negen maanden zijn vast zo voorbij Nu op naar de eerste echo over 2,5 week zie ik. Spannend! @ TTM: Wow haha. Wat een verhaal. Het is me wel helemaal duidelijk zo hoor, dankjewel! Hiermee kan ik hem vast wel overtuigen. Het valt me op zich nog wel mee qua kosten. Bovendien ga ik in oktober denk ik beginnen met een thuisstudie, zodat ik na mn zwangerschap (die er op hopelijk dit jaar of volgend jaar gaat komen) een baan kan gaan zoeken die met mn studie te maken heeft. Dan ga ik er sowieso al qua geld op vooruit. Maar zelfs nu is het gewoon te betalen. Ik had trouwens een hele tijd terug een test bij Kassa gezien over luiers. Daar kwamen die van Aldi niet heel goed uit. Maar dat was volgens mij de mening van één iemand die het getest had. En misschien verschilt het ook wel per baby of luiers geschikt zijn?! Of zeg ik nu heel iets stoms haha. Die van Kruidvat kwamen toen geloof ik als beste uit de test. Die zijn qua kosten ongeveer gelijk aan die van de Aldi zag ik.
@ Rittjuh: Nee, hoor, je hebt helemaal niets stoms gezegd! Het is helemaal waar dat het soort luiers per baby wel of niet geschikt zijn! Ik heb ook goede verhalen van de Kruidvat luiers gehoord, maar ik heb ze gewoonweg nooit geprobeerd omdat die van de Aldi het al goed doen bij mijn kinderen! Het is gewoon even afwachten en uitproberen! Tegenwoordig heb je vaak van die proefpakketjes bij cadeaudozen. Gewoon lekker uitproberen en kijken welke het fijnst lijkt. Maar je bent dus van plan om met een thuisstudie te beginnen? Wat goed! Wat ga je voor studeren, als ik het vragen mag? Als je tegen die tijd werk hebt, dan zal het alleen maar fijner zijn om wat meer rek te hebben in het budget.
@ TTM: Ik wil NIMA Communicatie A gaan doen. Heb 3 jaar geleden mn HBO Communicatie afgerond en er sindsdien qua werk niks meer mee gedaan. Hiermee wil ik mn kennis weer ff boven halen en we wat verder verdiepen. Wellicht daarna ook nog het marketing deel, maar eerst dit maar eens doen Dan kan ik over een paar jaar er hopelijk werk in vinden. Werk nu ook wel fulltime, maar heeft niks met mn studie van doen en ik merk toch dat ik dat wel zonde vind. En vriendlief is overtuigd dat het allemaal toch betaalbaar is. We krijgen ook meer toeslag voor de opvang dan verwacht. Waren uitgegaan van het salaris en niet van het verzamelinkomen na aftrek. Dus dat valt mee Verder heb ik morgenochtend de samenlevingstest. Vanochtend eindelijk een positieve test op dag 16. Ben erg benieuwd morgen. Zo maar eens aan de klus haha. Had laatst ook weer een blaasontsteking voor de 3e keer in 2 maanden. Gelukkig stuurt de dokter me nog niet door. Gaan het nog even aankijken en anders wellicht preventief een half jaar lang medicijnen slikken. Ze gaat nu alvast uitzoeken of dat schadelijk kan zijn voor een eventuele zwangerschap. Want een kuur van 5 dagen is niet schadelijk, maar bij deze langere dosis is dat misschien weer anders.
@Rittjuh: Ik zie aan je onderschrift dat de samenlevingstest positief was... Hoe vind je het dat je nu toch hormonen moet gaan gebruiken? Je mag gelukkig wel heel snel op prikinstructie komen zeg!
@Rittjuh, hoe ging je gesprek ? Viel het je mee wat je staat te wachten met de hormonen enzo ? Doen ze de iui dan al bij de volgende eisprong ? Je bent weer een stapje verder...
@ DD: Het is een beetje dubbel. Zie er ergens wel tegenop op hormonen te gebruiken, maar anders voegt het niks extra's toe aangezien de samenlevingstest positief was. Had daar eerlijk gezegd niet op gerekend. We zijn tenslotte al 2 jaar bezig... Beetje vervelend dus dat ze geen directe oorzaak kunnen aanwijzen. Hopelijk zijn die extra hormonen net wat we nodig hebben. Was wel fijn dat we zo snel terecht konden voor dat gesprek. Ze hadden precies nog een plekje deze week, dus dat hebben we maar meteen gedaan. @ Knorretje: We gaan inderdaad bij de volgende cyclus beginnen. Op dag 1 moet ik bellen en dan maken we een afspraak voor de uitgangsecho op dag 3. Dan begin ik ook met de hormonen. Het is maar een klein naaldje zag ik, dus dat moet wel gaan lukken. Anders gaat mn vriend het doen. Het is zo'n diabetes prikpen. Alleen heeft de apotheek het verkeerde geleverd. Mn vriend had het gisteren opgehaald en we moesten het meenemen naar het ziekenhuis, zodat ze konden uitleggen hoe we het moesten gebruiken. In plaats van 3 ampullen van 300 hadden ze 3 flacons van 150 geleverd. Dus niet de juiste hoeveelheid en niet de juiste verpakking. Die flacons kunnen namelijk niet in die prikpen en zou je zelf moeten opzuigen met een dikkere naald. De fertiliteitsverpleegkundige heeft meteen gebeld en dat apotheek gaf hun fout toe. Ze hebben excuses gemaakt en we konden het weer terug brengen. Nu is het juiste besteld en dat haalt mn vriend dinsdag op. Gelukkig allemaal nog op tijd dus. De eerste keer kan ik het meenemen naar het ziekenhuis en kan ik met begeleiding spuiten. Dat vind ik toch wel prettig. Daarna kan ik het dan zelf 's avonds doen. Dat prygnyl was niet leverbaar. Heb nu Ovitrelle. Dat doet hetzelfde, maar is kunstmatig samengesteld. Het nadeel is dat je het zelf moet betalen, maar het voordeel is dat het ook zo'n dunne naald is. Dus ik denk dat ik hier wel gelukkig van wordt haha. Op dag 10 krijg ik dan weer de echo om te kijken hoe het zit met de eitjes. De bedoeling is 2 tot 3 eitjes te laten groeien. Als het er 1 is, dan krijg ik ook IUI maar hebben de hormonen niks extra's toegevoegd. Moet nu 75 eenheden spuiten. Dat wordt dan eventueel bijgesteld als ze weten hoe ik erop reageer. Dan kan het 50 of 100 worden. Als de eitjes rond de 17mm zijn moet ik Ovitrelle zetten die avond. Dan heb ik 1,5 dag later de IUI in Leiderdorp. Het wordt aanbevolen om daar het zaad te produceren. Dan gaat het direct naar het lab en wordt het 2 uur later ingebracht. We krijgen dan ook te horen hoeveel het er zijn. Ik dacht dat je minimaal 1 miljoen moet hebben om het door te laten gaan. Wordt ff spannend dus! Maar ben blij dat het nu echt gaat gebeuren. De kliniek is in december 2 weken dicht. Dus hopelijk valt t net gunstig en anders is het 1 maandje wachten. Als blijkt dat er op dag 3 nog te veel grote blaasjes zitten, dan ben je ook verplicht een maand rust te nemen. Anders valt er niet te zien of het nieuwe eitjes zijn of dat het oude eitjes waren. Laten we er maar het beste van hopen! Hoe is het nu met jou? Is je ongi inmiddels doorgebroken?
@Rittjuh, wel mooi dat jullie de volgende cyclus al mogen beginnen. Nu maar hopen op een mooie uitgangsecho. Die prikpen voor de hormonen heb ik ook. Het is idd een klein naaldje, je voelt het niet eens hoor. Het zaadonderzoek was toch goed? Dus daar kan het niet aan liggen. Nu maar hopen dat alles mooi volgens schema gaat. Maar als je dan wel 2 of 3 follies hebt die mooi groot worden,is de kans op een meerling ook groter denk ik. In dat geval kun je er altijd wel eentje bij mij kwijt hoor haha Ik heb trouwens mijn ongi alweer gehad. Nu lekker de rest van het jaar rust.... heerlijk . Kunnen we ook weer even genieten zonder rekening te hoeven houden met ziekenhuis afspraken en de bijwerkingen van hormonen. @ DD, op naar de eerste echo...spannend hoor. Hoe voel je je nu ?
DD: gefeliciteerd!!!! Hoe voel je je? Wanneer heb je de eerste echo? Rittjuh en Knorretje, succes meiden. En wat een bikkels met die naalden (brrrrr). Respect! Lees nog steeds mee hoor, maar erg druk. Denk aan jullie.
Hoi meiden, hier gaat het redelijk... Natuurlijk ben ik heel blij, maar kan het nog steeds niet geloven. Verder voel ik me vandaag enorm belabberd. Ik ben heel erg moe en heb de hele dag door last van misselijkheid, vooral rondom de lunch, maar ik voel me ook zo'n zeur als ik dat zeg, want ik ben toch maar mooi zwanger geworden van poging 1... Ik heb inmiddels nog een test gedaan, want ik ben gestart met plassen voor Moeders voor Moeders en die test was echt knallend Daarnaast heb ik mijn intakegesprek en de 12 wekenecho bij de verloskundige gepland. Dat soort dingen maken wel dat het 'echter' wordt, maar ik denk wel dat het besef pas echt komt als we over een week de eerste echo hebben gehad...
@ Knorretje: Alle gedane onderzoeken zijn goed. Van het zaad tot de samenlevingstest. Ben vandaag ongi geworden, maar het lukte me niet vandaag te bellen. Morgen maar gelijk doen en dan hopen dag ik op dag 3 (dinsdag) langs kan komen voor de uitgangsecho en de eerste keer prikken met de fertiliteitsverpleegkundige. Wel goed dat jullie even rust nemen. Even bijkomen van alle intensiteit. Kunnen jullie in het nieuwe jaar weer er tegenaan. Ik ga weer voor jullie duimen hoor! @ DD: Al bijna de echo he? Vind je het spannend?
En Rittjuh, is het gelukt om vandaag langs te gaan voor de uitgangsecho? Ja, inderdaad, bijna de echo... Morgen om precies te zijn. Heb er aan de ene kant zin in, maar ben aan de andere kant ook gespannen omdat er natuurlijk ook slecht nieuws kan zijn...
Hey meiden! Ik weet het... Ik lees wel vaak mee, maar ik heb niet veel gereageerd de laatste dagen! Het zal de komende 3 weken ook niets worden, want wij gaan op vakantie! DD, ik kan morgen niet op jouw nieuws reageren, maar ik wil je alvast heel veel succes wensen!!! Het is ontzettend spannend, maar voor je het weet is het zo ver! Hopelijk, maar ik denk dat het wel goed zit, een hele goede echo!!! De andere meiden wil ik zeggen dat ik ook aan jullie zal denken! Ik ben nu al benieuwd wat iedereen mij over 3 weken heeft te vertellen!!! Groetjes!!!
@ TTM: Een hele fijne vakantie!! Waar gaat de reis naartoe? @ DD: Ik duim voor een prachtige echo voor jullie morgen! Geniet ervan! Hier vandaag de uitgangsecho gehad op dag 3. Alles was rustig en het slijmvlies was mooi dun. De eerste 75 eenheden van de Puregon zitten erin Over een week kom ik terug en dan gaan ze meten hoe groot de eitjes zijn en hoeveel er zitten. Ik hoop natuurlijk op 3, want dat is het maximale resultaat. Maar twee is ook al heel mooi meegenomen natuurlijk. Het is me 1.000% meegevallen, dus het gaat me wel lukken om dit elke avond te doen. En nog ander nieuws, aanstaande zaterdag krijgen we een kitten. Heb dr helemaal zin in haha.
@TTM: bedankt! En een hele fijne vakantie! @Rittjuh: wat goed! Voelt lekker sterk he, als je het idee hebt dit aan te kunnen! En een kitten... jaloers!!! Hier alweer terug van de echo. Zo leef je er drie weken naar toe en zo ben je weer thuis... Maar hij was goed!!! Het hartje klopte snel en goed en de termijn was ook prima. Helemaal blij dus! Ben officieel ook niet meer onder behandeling van het ziekenhuis nu, maar mag naar de verloskundige, raar idee hihi
@ DD, blij dat alles goed was op de echo. Een hele opluchting zeker? Nu lekker genieten en op het bezoekje bij de verloskundige....
@ DD: Wat heerlijk dat jullie een goede echo hebben gehad. Kun je het nu al wat meer geloven haha? Hier nog 2x prikken en dan de controle echo. Hoop echt dat de hormonen hebben gedaan wat ze moeten doen. Zou mooi zijn als we voor het weekend nog de inseminatie zouden hebben. En anders moeten we de plannen voor het weekend maar even omgooien En hierbij nog even een foto van ons katje Kaya <3