Hoi dames, Hier helaas geen goed nieuws. Er was vanochtend een enorme over simulatie. Er zaten meer dan 10 grote eitjes, dus deze poging is ten einde Donderdag heb ik nog een echo ter controle of het niet 'erger' is geworden. Moet mezelf ook wegen en mn buikomvang meten, omdat ze willen weten of ik aankom. Dat zou kunnen betekenen dat ik vocht vasthoud en dat is niet goed. Moet ook 2 liter drinken, zodat die 'troep' sneller uit mn lijf gaat. Echt een enorme domper dus! Hopelijk is alles de volgende cyclus weer rustig, maar ik betwijfel het bij zoveel eitjes... Wordt weer even afwachten dus. Ik denk haast dat we in november pas een poging zullen hebben of alles moet volgende ronde opgeruimd zijn in mn lijf.
@ Rittjuh, wat k*t voor je. Dit was niet de bedoeling.... Ik heb ook overstimulatie gehad. Neem veel rust, veel drinken . Moet je je ook elke dag wegen ? Moest ik wel namelijk. Ik weet niet of je vrij kan krijgen van je werk, maar rust is wel belangrijk werd mij verteld. Om beschadiging van je eierstokken te voorkomen. Ik hoop dat je snel weer beter bent. Oja... telt dit nu al als de eerste poging ? Beterschap.
Rittjuh, even een hele dikke knuffel voor jou!! Niet echt wat je gehoopt had..... Ik wilde wel even zeggen dat Kaya echt super stoer is!! Knorretje, hoe is het nu met jou?? En DutchDiva?? Hier redelijk rustig.... goede 20 weken echo gehad en voel haar steeds meer. Verder Pepijn zondag 1 jaar, echt super snel gegaan zeg.....
@ Duckertje, met mij is het goed. Alles gaat lekker z'n gangetje. Over een paar weekjes lekker even naar centerparcs. Nu al zin in. Verder is hier weinig te melden. Bij jou alles goed ?
Knorretje, lekker een weekje weg!! Dat jullie maar lekker tot rust kunnen komen en dan met frisse moed volgend jaar weer verder! Hier ook alles goed! Op het gemak, dan breekt het lijntje niet!
@ Knorretje: Dit telt gelukkig niet mee als poging. Heb t vanochtend even gevraagd, want ik wist het ook niet zeker aangezien we wel hormonen hebben moeten prikken wat natuurlijk geld kost. De eitjes waren weer een stukje verder gegroeid vanochtend. Als ze straks gaan springen kan dat wel ff wat pijn opleveren. Hopelijk valt het mee, want het is al vervelend genoeg om bijna de hele dag met buikpijn rond te lopen. Moet inderdaad veel drinken, maar dat moest ik sowieso al i.v.m. die blaasontstekingen steeds. Ze denkt iig dat het wel een aantal cycli gaat duren voordat alles weer normaal is. Zal dus ergens 2013 worden denk ik zo Moet inderdaad rustig aandoen. Er was me dinsdag alleen verteld dat we geen gemeenschap mochten hebben, omdat je eileiders het mogelijk niet aankunnen en om hun as gaan draaien dan. Nu blijkt dus dat je ook niet mag sporten. Wist ik veel, dus dat had ik gisteren gedaan. Had wel wat last van mn buik met rennen, dus het was niet heel handig eigenlijk. Alleen we hebben niet echt veen reserves, maar ik moet nu toch voor mezelf kiezen en de komende weken rust houden tot nader order uit het ziekenhuis. Vanavond moet ik het dus maar aan de trainer en mn team gaan vertellen. Het is niet anders. Wil er ook niet over liegen, want dat voelt ook niet lekker. Volgende week donderdag heb ik weer een echo om te kijken of er al verandering is in de situatie. Daarna hoef ik geloof ik pas op dag 3 te komen om te kijken in hoeverre het is opgeruimd. Ik hoop iig niet dat er per cyclus maar 1 eitje springt, want dan gaat dit nog wel een poos duren. @ Duckertje: Thanks voor de knuffel Kaya is echt een schatje haha. Die geeft me gelukkig wel wat afleiding nu. Wat mooi dat je een goede echo hebt gehad en de kleine al meer begint te voelen. Moeten jullie nog veel doen qua kamer etc.?
Post gehad van het ziekenhuis. Mijn volgende stimulatie gaat plaats vinden in week 3 van volgend jaar. Mijn schema en recepten krijg ik binnenkort thuis gestuurd. Dus ik denk dat ik begin januari weer moet beginnen met spuiten van de decapeptyl. Nu nog een paar kilo afvallen en dan ben ik er helemaal klaar voor
@Rittjuh: jeetje wat kl*te! Ik had zo gehoopt dat je nu een mooie poging mocht doen... Maar let inderdaad goed op met sporten hoor... Niet om belerend over te komen of zo, maar ik moest heel erg oppassen met lichamelijke inspanning tijdens de stimulatie (want hier was het juist de bedoeling dat er meerdere eitjes zouden groeien natuurlijk). Succes ermee! @Knorretje: wat fijn dat je nu meer weet! Duurt nog wel even maart je weet wel waar je naar toe werk! En nog lekker op vakantie tussendoor, heerlijk! @Duckertje: fijne verjaardag van Pepijn zondag! Wat is het snel gegaan zeg! Hier gaat het zijn gangetje. Afgelopen vrijdag intake gehad bij de verloskundige. Nu op naar de echo!
@ DD:Jeetje, ruim 9 weken alweer. Je hebt er bijna 1/4 opzitten haha. Gaat snel hoor zo. Op naar de volgende echo! Wanneer mag je weer? @ Knorretje: Fijn dat jullie begin van t nieuwe jaar weer gaan starten. Kan een heel mooi begin worden Donderdag heb ik dus weer controle echo. Ben tijdelijk gestopt met voetballen. Heb het afgelopen donderdag daar ook maar verteld. Gelukkig reageerde iedereen echt super lief. Heb sinds afgelopen zaterdag zo goed als geen buikpijn meer. Ik hoop dat dat een goed teken is. Het zou echt fijn zijn als we over een paar maanden weer verder kunnen.
Wat fijn dat ze goed reageerden en je nu lichamelijk ook verbeteringen voelt! Hopelijk zet dat zich door! Over precies twee weken mogen we weer spieken. Hoop maar dat alles dan nog goed is...
Haha ik leef nog hoor.... Hier alles goed, net even lekker een midweekje centerparcs gehad. Nu op naar januari !!!
Mijn broer en schoonzus vandaag op bezoek. Hun kleine man had een t-shirt aan met de text : mijn pappa wilde met mamma spelen en nu moet ik straks alles delen. Ze krijgen er een kindje bij. Ik ben heel blij voor ze maar toch is het wel even moeilijk. Zij hadden het ook wel een beetje moeilijk trouwens, het blije nieuws vertellen viel hun wel een beetje zwaar. Maar het is ze gegund.
@ DD: Sorry voor mijn afwezigheid haha. Had weinig nieuws te melden. Bij de vorige controle waren mn eierstokken links 1cm kleiner en rechts maar 2mm. Nog steeds niet sporten dus en rustig aandoen. Moet wachten op mn ongi, maar nog steeds geen enkel teken. Als ik het 3 november nog niet ben (dag 49 zit ik dan), ga ik het ziekenhuis bellen of ze toch niet nog een keer een echo of iets kunnen maken of die eitjes er nog steeds zitten. Ben echt klaar met het wachten eigenlijk. Normaal gesproken was ik al 1,5 week geleden ongi geweest, dus de hormonen hebben het behoorlijk in de war geschopt. Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. Zie het in je onderschrift staan. Staat de 20 weken echo al ingepland? @ Knorretje: Kan me idd voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Maar gelukkig is het bijna 2013 en kunnen jullie weer van start!
@Knorretje: jeetje, wat een lastig bericht. Hier precies die situatie gehad. Nig voor wij waren begonnen kwamen mijn zwager en schoonzus vertellen dat ze weer zwanger waren. Aan de ene kant ben je heel blij, maar aan de andere kant wil je het zelf zo graag dat het toch steekt... @Rittjuh: dat is niet fijn! Ik geef je groot gelijk dat je voor jezelf een datum hebt vastgesteld waarop je mag bellen naar het ziekenhuis. En laat je niet afschepen hoor! Hier inderdaad een goede echo gehad dus sinds vandaag is het officiel bekend. Wel speciaal dat het nu geen geheim meer is... De 20 weken echo moet ik nog inplannen hihi, maar zal zo half december worden.
@ DD: Willen jullie het geslacht weten? Hier eindelijk gisteren ongesteld geworden na 6 weken. Morgenochtend weer een uitgangsecho. Denk niet dat t goed genoeg is om te mogen starten weer, maar hopelijk mag ik wel weer sporten. Dat begin ik echt te missen. Het MCK doet 20 december de laatste IUI en dan vanaf 3 januari weer. Als ik nu een normale cyclus heb, kunnen we ws nog net 1x voor ze dicht gaan.
@ Knorretje: Heb je ook gehoord over de wijziging in vergoeding van IVF? Het blijven wel 3 pogingen, maar je mag er nog maar maximaal 1 terug laten plaatsen bij de eerste twee pogingen als je 38 jaar of jonger bent. Weet jij of dat betekent dat er ook niks meer ingevroren wordt? Niet dat het voor mij al direct aan de orde is, maar ik vroeg het me gewoon af. Kan het op internet niet vinden, wellicht weet jij iets omdat je er middenin zit?
@Rittjuh: he, gelukkig! Nu kun je eindelijk vooruit gaan kijken! Ik ga voor je duimen dat jullie inderdaad nog een keer kunnen meepikken voor ze feestdagenstop hebben! We zijn er nog niet uit of we het geslacht willen weten en dat ligt vooral aan mij. Sinds gisteren zit ik ook echt niet lekker in mijn vel, en dat voelt zo belachelijk nu ik blij wil zijn door de zwangerschap...Ik ben zo bang dat ik niet aan de verwachtingen van anderen kan voldoen en dat ik het allemaal niet aankan! Daarnaast heb ik een sterk voorgevoel over het geslacht, maar ben voor mezelf bang dat dat eigenlijk komt door voorkeur... En dat wil ik nou juist helemaal niet hebben! Aan de ene kant wil ik het liefst wachten, maar als ik de hele zwangerschap denk dat het ene geslacht wordt en het wordt het andere dan heb ik nu grote angst dat ik dan zo moet omschakelen dat het genieten later op gang komt. Daar voel ik me echt zo stom door... Ik heb echt chaos in mijn hoofd door alle onzekerheden, verwachtingen van anderen en mijn eigen twijfels... Tja, dat heb ik wel vaker, dus zal wel weer bijtrekken Sorry, lang verhaal geworden...
@ DD: Kan me voorstellen dat je onzeker bent. Zeker ook omdat alles nieuw is. Maar ik denk dat je straks veel op gevoel zal doen hoor. Iedereen heeft zn eigen manier van opvoeden. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. Het is jullie kleine wonder. Hier goed nieuws. Ik mag weer sporten en we kunnen ook weer gaan prikken!! Wonder boven wonder was alles schoon. Vanavond weer beginnen met 50 eenheden deze keer. Over 1 week terug voor controle. Hopelijk gaat alles deze keer goed Hoe is t met de andere dames?