Stoppen met de pil september/oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ToTheMoon, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Rittjuh. Er zijn idd wijzigingen in de procedure van ivf. Maar er worden nog gewoon emmy' s ingevroren. Je krijgt zoals je al zei geen terugplaatsing van twee emmy's als je jonger bent dan 38. Ze willen het aantal meerling zwagerschappen proberen te beperken omdat dat de staat veel geld kost. Gelukkig zijn ze nog niet gaan snijden in het aantal keren ivf je vergoed krijgt, anders was ik al uitbehandeld.
    Wel super dat het weer goed met je gaat.... Op naar de volgende poging.

2. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Rittjuh: jaaaaa, goed nieuws! Fijn!!!
    En bedankt voor je super lieve reactie! Ik weet ook wel dat ik niks te zeuren mag hebben in mijn situatie, maar ik voel me soms zo onzeker!

@Knorretje: weet jij al wanneer je weer verder mag?

3. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ Knorretje: Gelukkig dat ze nog wel invriezen zeg. Was al even bang.

@ DD: Je mag best zeuren hoor haha ;) Ze komt het niet op me over in ieder geval. Hoe gaat het nu met je?

Vandaag weer controle gehad. Helaas zaten er 4 follikels: 2 van 16mm, 1 van 15mm en 1 van 14mm. Deze ronde dus ook weer geen IUI en geen gemeenschap. Als ik voor 2 december ongesteld wordt, dan kunnen we nog net 1x IUI dit jaar. Mag nu gelukkig wel gewoon sporten. Morgen gaan ze intern bespreken hoeveel ik de volgende keer moet gaan spuiten. Zal tussen de 25 en 50 zijn.

4. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Wat is het stil hier... Geen belangstelling meer of zijn jullie allemaal ontzettend druk? :)

5. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Sorry sorry sorry, zeker wel belangstelling, maar naast druk ook even forum-angst haha. Hoe langer ik weg was, hoe hoger de drempel.
    Maaruhh... wat zie ik in je onderschrift... Moeten mijn duimen overuren gaan draaien??? :D

6. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Daar ben ik ook al weer hoor. Maar ik zie dat je op het wachtbankje zit Rittjuh, spannend hoor.
    Ik ga ook bijna weer beginnen. Op 5 januari moet ik mijn eerste spuit weer zetten. Ik heb vandaag al mijn medicatie opgehaald, nog een maandje wachten en dan gaan we er weer voor.
    DD, bij jou alles goed? Nog even en dan heb je de 20 weken echo alweer. Wil je het geslacht ook weten ?
    Ik zou zoooo nieuwschierig zijn denk ik.

Rittjuh we duimen voor je hoor.

7. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ DD: Ja, we hebben onze eerste IUI dan toch nog gehad dit jaar. Als ik niet ongesteld word, mag ik op 16 december testen. Normaal gesproken word ik al na 10 dagen ongi, dus ik ben benieuwd.
    Hoe voel jij je?

@ Knorretje: Mooi dat je de medicatie alvast in huis hebt. Duurt inderdaad niet lang meer of jullie kunnen ook weer aan de slag. Ga je dr weer met volle moed tegenaan?

8. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Rittjuh: dan duim ik volop hoor! Wat een mooi einde van dit jaar zou het zijn!!!

@Knorretje: slim dat je alles al in huis hebt gehaald, wel een prettig gevoel! Nog even de feestdagen door en dan op naar de volgende poging! Heel veel succes!

Hier gaat het goed, ik durf steeds meer te vertrouwen dat alles goed zit. Volgende week al op de helft, echt onvoorstelbaar! Ik ben nog wel enorm moe, maar verder voel ik me prima. Natuurlijk wel de gebruikelijke kwaaltjes (maagzuur, sneller rugpijn, bandenpijn), maar die zijn tot nu toe prima te houden. Inmiddels voel ik de baby ook iedere dag wel even, en dat doet me erg goed!
    Ik ben er nog niet uit of ik het geslacht wil weten (manlief op zich niet, maar hij gaat mee in mijn keus), dus we laten het met de 20weken-echo opschrijven zodat we daarna nog de keus hebben en ook zelf een moment kunnen kiezen om het te bekijken als we het uiteindelijk wel willen weten.

9. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ DD: Volgende week alweer de 20 weken echo. Wat gaat het toch allemaal snel zeg ineens :)
    Handig idee om het op te laten schrijven ja. Kun je altijd achteraf nog beslissen.

Hier helaas vandaag ongesteld geworden. Al na 9 dagen. Denk toch dat ik dit weekend het ziekenhuis ff ga bellen om te vragen of we de volgende ronde nog een keer bloed mogen laten prikken 1 week na de eisprong. De vorige keer was het namelijk op dag 4 gemeten en nu met de korte lf vertrouw ik het toch niet helemaal. Vind het zonde om 5 pogingen weg te gooien en er dan pas achter te komen dat er nooit een echte kans is geweest. Heb gelezen dat er wel hormonen zijn die de lf kunnen verlengen, dus hopelijk werken ze mee...

10. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Ach nee, Rittjuh, wat kl*te meis!!!
    Slim dat je wel gaat bellen, zeker geen pogingen 'weggooien'! Sterkte!

11. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Och Rittjuh, wat naar. Veel sterkt en ik hoop dat ze antwoorden hebben op je vragen, en dat ze misschien daar nog iets aan kunnen doen. Maar het is zeker verstandig om even te bellen.

@DD, je gaat lekker. Al bijna op de helft. Lekker genieten hoor ;)

Hier gaat alles zijn gangetje. Aftellen naar de feestdagen en dan aftellen naar de eerste spuit.

12. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Inmiddels iets over de helft, echt niet voor te stellen... Morgen de echo, wel spannend!

13. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe was de echo ? Hebben jullie de verleiding kunnen weerstaan, om te kijken wat jullie krijgen ?
    Ik ben erg benieuwd.

14. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik kom hier ook maar weer eens een keertje zwaaien.... :) :)

Rittjuh, echt balen meid.... :( Ik ga heel hard duimen dat 2013 een heel mooi jaar voor jullie mag worden!

Knorretje, ook voor jou wordt het weer spannend! Ook voor jullie blijven onze duimen draaien!

DutchDiva, hopelijk hebben jullie een mooie echo gehad! :)

TTM, Bd, hoe is het met jullie????
    En hoe zou het met Arr zijn???

Hier gaat het redelijk. Best wel zenuwachtig en wat spanning.... Nog maximaal 5 weekjes voordat ze ons meisje met een keizersnede gaan halen!

Iedereen hele fijne dagen en op naar een mooi 2013!!!

15. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Duckertje: wat spannend, nog maar 5 weken!!!

@All: sorry voor het lange wachten, maar de echo was goed! :D
    Wel heb ik best last van het harde duwen op mijn buik, maar dat zal hopelijk snel over gaan. We krijgen wel een eigenwijsje haha, ik moest tussendoor een stuk gaan lopen omdat ze anders niet alle metingen konden doen...

16. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier nog nieuws.
    Voor jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar trouwens.
    Morgen ga ik ronde 2 beginnen... spannend .

17. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    He meiden,

ik heb niet echt veel te melden, maar kom wel even voorbij. De energie voor twee in het tweede trimester slaat mij over, dus ik moet nog steeds goed plannen. Maar ik klaag niet, want ik geniet volop van alle bewegingen die ik steeds vaker voel. Wel laat ik komende week even naar mijn bekken kijken, want ik vertrouw het niet helemaal, en liever een keer te veel dan te weinig he...

@Knorretje: heel veel succes deze poging!!!!!!!!

18. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Knorretje, ook namens mij heel veel succes deze poging!!
    Hoe staat het er nu voor??

Rittjuh, hoe is het inmiddels bij jou??

DutchDiva, bij jou gaat het ook al hard zeg! Lekker van genieten!!

TTM, Bd hoe is het met jullie????

Hier is het aftellen nu echt begonnen... De keizersnede staat gepland voor volgende week donderdag!!
    Hopelijk heeft mevrouw zin om braaf tot dan te wachten! :)

Groetjes, Duckertje

19. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    He meiden hoe is het hier???

Wow, Duckertje, spannend zeg! Hopelijk is het geen echte meid en besluit ze niet eigenwijs te komen wanneer zij wil... Is 39 weken niet een beetje laat voor een geplande keizersnede? Of is er geen extra risico als ze toch eerder komt en het een spoedkeizersnede wordt?

20. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ Duckertje: Wat een mooie dag om geboren te worden de 24e. Precies met mn verjaardag haha ;) Waarom krijg je eigenlijk een keizersnede?

@ DD: Nog steeds de verleiding kunnen weerstaan om de envelop met het geslacht te openen? Super leuk dat je vaak je kleintje voelt. Lijkt me echt heel bijzonder.

@ Knorretje: Hoe is het met jou? Gaat het goed met spuiten? Al een idee wanneer de punctie is of die inmiddels al geweest?

Hier vandaag weer op controle geweest. Heb dezelfde dosis gespoten als de vorige keer en nu hebben we 2 eitjes :) Ze zijn beide 15 mm, dus morgen weer terug voor controle. Als ze dan 17mm zijn, heb ik woensdag de IUI. Anders wordt het donderdag. Hopelijk heeft mn mannetje een beetje goed zaad, dan komt het helemaal goed haha.
    Het blijkt trouwens dat ik PCOS heb. Ik kende dat alleen maar in de vorm dat je niet of nauwelijks een eisprong hebt en dat heb ik natuurlijk wel iedere maand. Het schijnt dat het voornamelijk bij overgewicht is dat je eisprong wegblijft. Bij mij betekende het meer dat het lastig was de juiste dosis van de hormonen te bepalen. Het zorgt er op de een of andere manier ook voor dat zwanger worden moeilijker gaat, maar zeker niet onmogelijk is. Ik ga deze cyclus ook ustrogan bolletjes gebruiken (3x per dag 2 bolletjes). Hier heb ik zelf om gevraagd, omdat de fase na mn ei vorige keer maar 9 dagen was. Het is niet bewezen dat het helpt, maar ook niet dat het niet helpt. En omdat we toch alles willen aangrijpen heeft het ziekenhuis er na overleg toch mee ingestemd. Ben daar toch wel erg blij mee.

Deel Deze Pagina