Wat een teleurstelling dat het weer niet is gelukt. Ik hoop dat je met ivf meer succes hebt. Wel mooi dat jullie snel verder kunnen. En mocht je iets willen weten, weet je me te vinden. Veel succes en zet 'm op.
@ Knorretje: Jij ook veel succes hoor! Ik duim voor je dat het deze cyclus wel raak is. Heb vanmiddag de uitleg gehad. Begin er steeds meer tegenop te zien pfff... Er komt zoveel bij kijken. Vooral de punctie lijkt me pijnlijk ondanks alle verdoving. Hoe had jij dat ervaren?
@Rittjuh, ik zag er in het begin ook erg tegenop. Maar laat het maar over je heen komen. Probeer het per dag te bekijken. Je hoeft immers maar 1x per dag te prikken. Ik had zelf meer last van de bijwerkingen van de hormonen. De punctie ervaart iedereen anders. Ik lees veel verhalen van anderen dat ze bijna geen pijn hebben gehad. Ik wil je niet bang maken, maar ik vond de punctie echt heel erg pijnlijk. De tweede keer kreeg ik meer medicatie en toen was het iets beter te doen. Maar denk er dan maar aan dat de punctie best snel klaar is. Wanneer mag je ongeveer beginnen? En heb je een kort of lang schema ? Enneh als ik het kan, kun jij het ook.
Hoi Knorretje, Wij kunnen de eerstvolgende cyclus beginnen. Als mn cyclus normaal is over zo'n 2 tot 3 weken. Op dag 1 prik ik dan decapeptyl en vanaf dag 3 100 puregon. Dit kan later zijn afhankelijk van de drukte bij t MCK. Na 6 dagen puregon (dus dag 9 als ik dag 3 begin) heb ik de eerste echo om te kijken hoe t ervoor staat. Dan per keer bekijken hoe of wat. Ze doen t liefst geen punctie in t weekend. Ze streven naar maximaal 15/20 eitjes tussen de 18mm en 22mm. Dan 35 uur voor de punctie ovitrelle zetten. Als alles slaagt 3 dagen later de tp. Ze gaan met de punctie flink verdoven: 1,5 uur van tevoren 2 paracetamol, infuus met morfine en nog 2 verdovingen van de vaginawand. Ik hoop maar dat ik weinig voel en dat het snel voorbij is! Wanneer heb jij weer een tp?
Ik heb de tp over een week. Het zag er weer goed uit op de echo. Ik zie dat jij het korte schema hebt. Ik moest eerst 12 dagen decapeptyl. En dan pas beginnen met puregon. Met al die pijnstilling moet het goed komen. Ik heb geen verdoving in mijn vaginawand gehad. Zo zie je maar dat ieder ziekenhuis zijn eigen procedure heeft. Heb je trouwens al prikles gehad ? Nu nog een week of 2-3 wachten dus. Ik hoop over drie weken een positieve test te hebben....
@ Knorretje: Is de tp goed gegaan (zie dat je die vandaag hebt)? Was het weer voldoende om er eentje te ontdooien? Het is inderdaad in elke ziekenhuis weer anders. Weet jij wat de reden is dat jij eerst 12 dagen dat moest spuiten? Geen idee wat beter is... Ik hoop dat die extra verdoving inderdaad voor minder pijn gaat zorgen. Maar vaak zijn die verdovingsprikjes ook niet prettig haha. Ik heb een gesprek/uitleg gehad. Op zicht niet echt prikinstructie. Met IUI spoot ik ook al Puregon en Ovitrelle. Het enige dat anders is, is de Decapeptyl dan. Ze had het me daar wel laten zien. Dat de naald iets stugger is en je dus wat harder moet duwen om hem erin te krijgen. Verder dan die Utrogestan bolletjes voor erna, maar dat heb ik ook al 2x met een IUI poging gebruikt.
De tp weer gehad. Nu weer wachten. De eerste die ze ontdooiden was niet goed gegaan dus moest er nog een uit de vriezer. Verder ging alles wel gemakkelijk. Ik moest 12 dagen aan de decapeptyl omdat ze een ander systeem van werken hebben. Ik was ook al ruim voor ik begon aan de pil. Het heeft te maken met de planning van de behandeling. Ze hoeven niet rekening te houden met je eigen cyclus. Ze kunnen het zo ongeveer plannen dat ze niet te veel patienten in een keer krijgen. Verder heeft het voor de resultaten geen effect. Dat je voor de iui ook moest prikken was me even ontgaan. Maar je weer idd al hoe het werkt. Nog even wachten en dan mag je van start
@ Knorretje: Ik ga voor je duimen dat het nu raak gaat zijn hoor meid! Hoeveel heb je er eventueel nog in de vriezer? Drie toch ofzo? Bewaar die maar lekker voor een brusje Ja snap wat je bedoelt met de planning. Bij ons is het zeg maar gewoon starten op dag 1 en dan naar het spreekuur bellen. Dan bellen zij weer met het MCK hoe druk ze het hebben. In principe start je dag 3 met Puregon, maar dat kan dus wat later worden als het erg druk is bij dat centrum. Beetje hetzelfde als bij jou.
Ik heb nu idd nog 3 in de vriezer. En het is hopen dat ze daar nog heel wat maandjes mogen blijven. Vandaag een paar traantjes gelaten toen mijn collega vertelde dat ze 12 weken zwanger is. Ze had er wel veel moeite mee om het te vertellen. Maar ik ben wel blij voor haar. Nu wij nog, en daar gaan we voor. Alleen dat lange wachten.......zucht.
@ Knorretje: Gelukkig zitten er nog 3 in de vriezer. Die zijn gewoon voor een brusje voor deze uk hoor! Oew, das inderdaad altijd ff confronterend. Zeker als het in je nabije omgeving is. Bij mij in de familie zijn er inmiddels ook twee zwanger. Ze hadden laatst een uitje met de familie en toen was mn moeder zo ongeveer nog de enige die geen oma was. Ben achteraf blij geweest dat ik er niet bij was, want zat echt niet te wachten op dat 'gezeur'. Hoe is het met jou? Nog ruim een halve week he voor je kunt testen? Heb je er nu wel een goed gevoel over? Ben gisteren trouwens ongesteld geworden, dus voor ons is het nu ook begonnen. Gelukkig viel het Decapeptyl prikken reuze mee. Ze zeiden in het ziekenhuis dat het een stuggere naald was, maar vond hem juist minder pijnlijk dan die van de Puregon. Vanaf donderdag moet ik dat erbij gaan spuiten en dan volgende week woensdag de controle. Ben echt zo benieuwd! Ik vind alles prima qua aantal, zolang het maar geen overstimulatie is.
Blij dat het prikken meevalt. Ik ben benieuwd hoe de eerste echo is. Veel succes in ieder geval. Mijn gevoel over deze poging... hhmmmm moeilijk. Ik denk dingen te voelen maar of het nou raak is of niet ? Mijn gevoel laat me daarin ook wel eens in de steek. Ik zal toch de test moeten afwachten.
@ Knorretje: Nog maar een paar dagen wachten gelukkig. Ik blijf voor je duimen!! Kom maandag checken hoe je test was hoor hihi
Als ik het vol kan houden, test ik woensdag pas. Ik ben dinsdag jarig en mocht de test negatief zijn, wil ik niet dat het mijn verjaardag verpest. Dus ik denk nog niet dat ik maandag al een berichtje met het resultaat zal plaatsen.
Hey Knorretje, Heb je je in kunnen houden met testen? Ik hoop echt dat je woensdag een positieve test in handen hebt. Zou toch een leuk cadeautje zijn voor net na je verjaardag Alvast gefeliciteerd in ieder geval en ik hoop dat je morgen een gezellige dat hebt! Kus
@ Knorretje: He, wat vervelend nou... Deze cyclus kun je weer een nieuwe cryo terug laten plaatsten? Ik moet vrijdag weer terug op controle. Zaten 18 eitjes, waarvan 5 groter dan 10mm. De grootste was nu 14mm en ze streven naar 18mm tot 22mm. Nog ff te gaan dus. Hopelijk groeien er nog wat kleintjes mee. Hoeveel had jij er bij de eerste en tweede punctie ook alweer?
Ik krijg de komende cyclus weer een tp. Als ik ongesteld wordt, begin ik weer opnieuw met de medicijnen. Bij de tweede punctie had ik 20 eicellen. Hoeveel blaasjes er zaten weet ik niet. Er waren wer wel meer dan 20 want niet in elk blaasje zit een eicel. Veel succes verder.
Hoe was je echo ? Al wat meer grotere blaasjes ? Nog even een tip. Begin alvast meer met veel te drinken. Dan is de kans op overstimulatie kleiner. Vooral met dit warme weer is het belangrijk. De punctie zal vast niet lang meer duren. Succes..
@ Knorretje: Ben gisterochtend nog voor een echo geweest. Ben gistermiddag gebeld dat we woensdag (morgen dus) om 10.00u de punctie hebben. Probeer inderdaad zo veel mogelijk te drinken. Het hangt erom of er een tp gaat zijn indien er een bevruchting is. De linkerkant was wat drukker dan rechts. Vrijdagochtend voor 11.00u word ik gebeld over het resultaat. Daarna bel ik het ziekenhuis en heb ik overleg hoe het met me gaat en of we wel of geen tp gaan doen. Ik hoop maar dat ik me goed voel, dan kan dat tenminste doorgaan. En anders ff paar maandjes rust en lekker op vakantie volgende week.
Veel sterkte morgen. En ik duim voor je. Ik hoop voor je dat het niet al te veel pijn doet. En op naar een mooie score.