Stoppen met de pil september/oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ToTheMoon, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Had vanochtend een positieve ovutest. Maandag hebben we in de middag ergens de tp als het goed ontdooit. Zondag heb ik nog een controle echo om te kijken of mijn slijmvlies wel dik genoeg is. Anders kunnen ze daar een volgende keer iets aan doen met hormonen.

2. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Hey Knorretje,

Je mag toch testen vandaag? Heb je goed nieuws?

Liefs Rittjuh

3. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Helaas geen goed nieuws. Niet zwanger.
    Nu even rust en dan volgend jaar een nieuwe ronde.
    Ik hoop dat jij binnenkort meer succes hebt Rittjuh.

4. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    He Knorretje,

Wat jammer. Had zo op goed nieuws gehoopt voor je!
    Hopelijk gaat volgend jaar jullie meer geluk brengen.

Liefs

5. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Vanmiddag om 13.15u is de tp. Ze hebben er twee ontdooit, waarvan er eentje goed is gegaan. Ik ga nog wel even informeren of het er altijd 2 ontdooien of dat de 1e niet goed is gegaan. Ik hoop dat laatste, want anders gaat het wel erg hard ;) Alhoewel het hopelijk nu gewoon gaat lukken natuurlijk!

6. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Rittjuh, ik hoop het voor je. Ik ga voor je duimen.
    Bij mij werd er verteld dat de cryo's per stuk waren ingevroren. En dat ze dus ook per stuk werden ontdooit. Dit zou zijn omdat in de nieuwe regelgeving je bij de eerste twee pogingen, en bij een leeftijd onder de 38 geen twee emmy's of cryo's mag krijgen teruggeplaatst.
    Ik ben wel benieuwd of dat bij jou dan ook zo is.

Ik ga nu weer de strijd voeren tegen de overtollige kilo's.
    Voor dat ik naar DD kan voor de intake wil ik eigenlijk wel 10 kilo kwijt.
    Het gewicht wat ik voor de eerste icsi poging was afgevallen zit er inmiddels weer bij, dus dat moet er weer af.

7. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Ze blijken inderdaad per stuk te zijn ingevroren. In het contract stond per 2, maar op de dag van de punctie hadden we dat al nagevraagd. Ik vond alleen dat ze het zei alsof ze er direct 2 hadden ontdooit i.p.v. na elkaar. Gelukkig was dat laatste het geval.

Helaas is de tp niet gelukt. Ben net als altijd na 10 dagen ongesteld geworden. Woensdag bel ik even naar het zh waarschijnlijk. Dan werkt als het goed is die mevrouw die nog mogelijk iets had qua hormonen wat we konden proberen. Mijn baarmoederslijmvlies was namelijk weer maar 6mm.

Hoe gaat het met afvallen?

8. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben heel lang niet geweest omdat mijn hoofd even niet bezig wilde zijn met de angst dat we voor een volgend kindje weer de MMM in moeten. Het spijt me dat ik door mijn eigen gevoel jullie verwaarloosd heb! En het spijt me nog veel meer dat er hier in de tussentijd geen succesverhalen hebben gestaan...
    Ik gun het jullie enorm en duim met jullie mee dat er ook bij jullie snel een wonder geboren mag worden!

9. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Hey DD, leuk dat je er weer bent :) Hoe gaat t met jou en je gezinnetje? Zijn jullie inmiddels bezig voor een brusje? Stel dat het niet op de 'natuurlijke manier' lukt, hebben jullie nog cryo's van de 1e IVF?

We hebben zondag de 3e tp als er een cryo goed ontdooit. Daar worden we zondag voor 11.00u over gebeld. Ff spannend dus weer.

Hoe is het met jou Knorretje?

10. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    We hebben afgelopen zondagmiddag de tp gehad. De eerste is direct goed ontdooit, dus we hebben er nog 7 in de vriezer. Het was een 12-cellige en lag op schema volgens de embryoloog. Volgende week vrijdag zou ik mogen testen. Laten we hopen dat het nu eens lukt ;) Heb de afgelopen weken 2x acupunctuur gehad ter voorbereiding op de tp. Het zh wil nl niks extra's doen en ik den toch dat er iets niet goed is ergens. Ben benieuwd of het effect zal hebben. Lees er iig veel positieve verhalen over, dus het proberen waard :)

11. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rittjuh, we duimen met je mee.

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik ben al een paar kilo kwijt. Het gaat niet snel, maar toch...
    Vandaag ongesteld geworden, mijn eigen cyclus, van 29 dagen. Hier sta ik wel van te kijken. Ik heb al zo lang geen normale cylus meer gehad. En al voor de icsi had ik ook al geen regelmatige cyclus. Dus hopen dat het zo blijft.

DD, leuk dat je weer eens langskomt.

12. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Helaas, de terugplaatsing is niet gelukt... Op naar de volgende maar weer. We gaan toch een gesprek aanvragen in het ziekenhuis. Ben niet helemaal gerust op de dikte (eerder dun) van het baarmoederslijmvlies.

Wat goed dat je alweer wat kilo's kwijt bent! Hopelijk blijft je cyclus inderdaad normaal nu. Ik duim voor je!

13. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Eindelijk op dag 18 een positieve test gehad. Aanstaande woensdag hebben we weer een terugplaatsing. Hopelijk de laatste ;)

Hadden afgelopen donderdag ook een gesprek in het ziekenhuis. Ze gaan een aantal dingen uitzoeken, o.a. of het mogelijk is dat hormoon te gebruiken om enkel het slijmvlies op te bouwen. Omdat het normaal alleen bij personen wordt gebruikt zonder eigen cyclus, moet ze de invloed uitzoeken in een natuurlijke cyclus. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat die verstoord gaat worden.

Hoe is het met de rest van de dames?

14. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rittjuh, ik zag dat je bijna mag testen. Spannend hoor.
    Ik ben op het moment niet zo actief hier. Doordat ik niet veel mee-lees en reageer, heb ik zelf een stukje rust.
    Maar ik denk wel aan je. Ik hoop dat je een mooie positieve test krijgt.

15. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Hoi Knorretje,

Helaas is deze tp ook niet gelukt. Op naar de volgende kans!
    Snap wel dat je hier niet veel meer zit hoor. Ik zelf ook niet echt meer. Hopelijk brengt Duitsland jullie binnenkort jullie wondertje! :D

16. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    We zouden gisteren een terugplaatsing hebben, maar ze zijn even vergeten om onze afspraak te noteren. Dus toen ik na 11.00u belde, want ze horen voor die tijd zelf te bellen, zou ik zo teruggebeld worden. Na een uur belde er zo'n muts van de administratie dat er geen cryo was ontdooit en er dus ook geen terugplaatsing zou zijn. Nou, daar kan je het dan mee doen. Alsof de peren in de supermarkt zijn uitverkocht. Ze heeft gewoon echt geen benul hoe zoiets overkomt. Bah! Hebben ff flink gebaald gisteren. Nu proberen we maar weer vooruit te kijken in de hoop dat we over een maand wel een tp hebben. Dan moet de ovutest vanaf 1 januari positief zijn. Als het eerder is, moeten we nog een maand wachten omdat ze rond de feestdagen gesloten zijn...

Hoe gaat het met jullie?

17. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rittjuh, wat een domme fout. Dat mag toch niet kunnen?
    Volgende keer maar extra informeren of ze alles wel noteren.
    Nou ja.... volgend jaar meer geluk

18. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Nou ja Rittjuh, dat is wel slordig zeg... pff.
    Ik duim voor jullie dat je niet te vroeg een positieve test hebt en geen last hebt van de sluiting van de feestdagen...

19. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ Knorretje: Nee, ik vind inderdaad ook dat je hier gewoon geen fouten mee mag maken. Helaas is het niet terug te draaien. Het zh waar ik zit gaat nu wel extra controle uitoefenen op het MCK, zodat het niet nog eens gebeurd. Het was dus gewoon echt de eerste keer.

@ DD: Erg slordig inderdaad. Kan ergens nog steeds niet begrijpen dat je zoiets niet even dubbel checkt. We kijken nu maar weer vooruit, al voelt het ergens als een gemiste kans ook al is er niks ontdooit. De test is nog niet positief, dus we hebben gelukkig deze maand wel een tp. Ik verwacht haast morgen de positieve test. Hij was vanochtend voor mijn gevoel al positief, maar er was nog geen smiley. Straks nog maar even testen en morgenvroeg.

En nog de beste wensen voor 2014!
    Hebben jullie een goede jaarwisseling gehad?

20. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rittjuh, ik zie dat je alweer een tp hebt gehad. Ik hoop dat dit een winnaar is.
    Wij zijn vandaag op intake gesprek geweest.
    Er is veel besproken. De behandeling zal anders verlopen dan hier in nederland.
    Er wordt beter gekeken naar de kwaliteit van eicel en zaadcellen. En de embryo's worden langer in het lab gehouden. Hierdoor kan de arts de beste er uit halen en terugplaatsen.
    Er is vandaag op amh geprikt. Hieraan kunnen ze zien wat de beste dosering van de medicatie is.
    De papieren voor de verzekering gaan morgen op de post. Dan is het even afwachten.
    Over twee weken heb ik een bel-afspraak. En dan zien we wel verder...
    Jij nog veel succes met wachten op de testdatum. Ik duim voor je.

Deel Deze Pagina