@Rittjuh: oooohhhh super spannend, de testdatum komt in zicht... Hoe voel je je?? @Knorretje: spannend zeg dat het balletje nu weer echt aan het rollen is... Is de bel-afspraak om te bespreken hoe of wat?
Hoi dames, Helaas is ook deze tp niet gelukt. Ze liet het rietje ook bijna vallen met de cryo. Gingen ze ff lekker geïrriteerd tegen elkaar praten terwijl ik daar lag. Ben eigenlijk wel klaar daar in Leiderdorp na dit alles. Ga van de week bij onze verzekering informeren of ze een overstap vergoeden naar een ander ziekenhuis. Wil dan graag naar het LUMC (Leiden). Dat is vlakbij mijn werk en daardoor ideaal. Heb van een collega goede verhalen erover gehoord. Dus als ik weet wat ze vergoeden, wil ik daar een gesprek aanvragen wat ze voor ons kunnen betekenen. Mochten we overstappen, dan zal dat waarschijnlijk bij het begin van de 2e IVF zijn. Er gaan zo een aantal maanden overheen ook i.v.m. een wachtlijst natuurlijk. Kunnen we nog de cryo's hier opmaken en dan fris opnieuw beginnen. Wat fijn Knorretje dat je een gesprek hebt gehad. Klinkt allemaal positief. Na de belafspraak en goedkeuring van de verzekering hoor je wanneer je mag beginnen? DD, hoe gaat het bij jullie met de kleine? Al wensen voor gezinsuitbreiding?
@Rittjuh, ik zou ook zeker naar een ander ziekehuis gaan. Wat er gebeurd is is te erg voor woorden. Twee dikje fouten na elkaar. Het moet trouwens geen probleem zijn om naar een ander ziekenhuis te gaan. Ik hoop voor dat je nog succes hebt met de cryo's die er nog zijn. Als alles met mijn verzekering rond is. Hoop ik toch wel snel te kunnen starten. En volgend mij is de wachttijd na het intakegesprek niet heel lang. Maar we gaan het zien...
@Rittjuh: Nou ja, wat belachelijk! Groot gelijk dat je verder wil kijken!! Al hoop ik voor je dat de overstap nog even mag wachten en je cryo's het gewenste resultaat hebben... @Knorretje: nog even spannend dus hoe of wat... Hopelijk kan het allemaal snel in gang worden gezet. Hier gaat het goed. Ik heb inmiddels een vrolijke kletstante van 8,5 maand. De eerste drie maanden heeft ze het moeilijk gehad, maar nu is het echt een zonnetje. De wens voor uitbreiding is er wel, maar we twijfelen heel erg wanneer we iets in gang willen gaan zetten.
Gister gebeld met dokter S. De bloedwaarden zijn goed, dus daar was niets op aan te merken. Ik mocht van hem wel een afspraak maken voor de uitgangsecho, maar omdat ik nog geen bericht van de verzekering had wou ik nog even wachten. En wat ligt er bij de post toen ik thuiskwam uit mijn werk. Idd de brief van de verzekering. Dus vandaag gelijk maar gebeld voor een afspraak. Die staat nu op 17 feb. Dan dus een echo en het verdere behandelplan. Spannend.....
@ DD: Klinkt gezellig zo'n meid in huis hihi. Zijn jullie sowieso weer aangewezen op IVF voor een 2e? Hebben jullie nog cryo's van de 1e poging over? @ Knorretje: Nog even geduld dus en dan kunnen jullie ook weer aan de slag. Ik hoop echt dat jullie hier jullie wondertje gaan krijgen. Wij hebben gisteren de tp gehad. Helaas hebben ze 3 cryo's moeten ontdooien voor er eentje goed was. Hebben er nog 2 over, dus ga vandaag het LUMC bellen of we een gesprek kunnen hebben en zij wat voor ons kunnen betekenen. Het wordt inderdaad gewoon vergoed op het transport van de cryo's na. Nu dat er nog maar 2 zijn maken we dat wel af bij het MCK indien ze goed ontdooien. Kunnen we daarna hopelijk bij het LUMC terecht. Gisteren hadden ze ook weer een 'fout' gemaakt. We hadden 's middags de verjaardag van de oma van mn vriend. Ze wordt 80 en het was in een restaurant. Had dinsdag al in Gouda aangegeven of ze wilde vragen of we uiterlijk 12.15u zouden mogen voor de tp, zodat we op tijd zouden zijn. Ze zou het erbij zeggen en als het niet kon diezelfde dag terugbellen. Nou, niks gehoord dus ik denk mooi dat is geregeld. Belt het lab van het MCK of we 13.30u willen komen. Pfff, ja zegt hij de fout ligt bij ons. Het is niet goed doorgekomen. En hij had andere mensen al eerder ingepland en kon dat niet omzetten. Uiteindelijk kon hij na veel aandringen ons er om 11.30u tussen zetten. Weer zoveel gedoe, heel erg vervelend. Gelukkig zit de cryo er nu in (wat ook niet zonder slag of stoot ging dit keer). Nu maar hopen dat we tot aan Valentijnsdag niet ongesteld worden en een posi test hebben. Zou een leuke datum zijn voor dit goede nieuws
Rittjuh,ik hoop dat valentijnsdag je geluk brengt. Ik weet nog goed dat ik vorig jaar op deze dag mocht testen. Deze test was toen positief....zucht.... Ik hoop in ieder geval voor je dat het lukt. Het zou zo mooi zijn. Ik duim weer keihard je mee. DD, wat gaat het snel. Het is al een grote meid aan het worden. Het lijkt me heerlijk.
@ Knorretje: Jeetje, is dat alweer een jaar geleden? Wat vliegt de tijd... Hoe was het in Düsseldorf? Kunnen jullie nu gaan starten? Was helaas ongesteld geworden, dus testen was niet nodig. We hebben aanstaande maandag een gesprek in het LUMC mits de verzekering het vergoed als je bij 2 ziekenhuizen tegelijk zit. We hebben nog 2 cryo's die we nog eerst op moeten maken natuurlijk, maar we willen alvast in gesprek zodat het al opgestart kan worden.
Wel jammer dat het niet is gelukt. Maar in mijn beleving is de kans op een zwangerschap van een cryo heel erg klein. Maar zoals je al aangeeft, de cryo's op maken en dan weer verder. Ik hoop dat de verzekering meewerkt. Ik snap wel dat je alvast in gesprek wil gaan in het LUMC, want dan kun je misschien vlot verder zonder al te lang hoeven wachten. In DD was het goed. Ik heb de uitgangsecho gehad. Nu is het wachten tot ik ongesteld word. Ik hoop maandag of dinsdag. En dan mag ik op dag 3 beginnen met puregon. Dus dan gaat het alweer snel. Maar ik hou je op de hoogte. Terwijl ik dit schrijf, bedenk ik me dat het vandaag een jaar geleden is dat ik de miskraam kreeg. Alweer een jaar voorbij. Wat gaat dat snel......
Rittjuh, hoe is het met je ? Ik ben inmiddels alweer aan de hormonen. Woensdag de eerste echo, op dag 8. Het begint wel weer spannend te worden hoor. Ik laat je wel weten hoe het is gegaan woensdag. DD, hoe is het met jou?
Rittjuh, hoe is het met je ? Ik heb morgen de punctie. Ben wel zenuwachtig hoor. Ik krijg wel narcose dus over de pijn hoef ik me niet druk te maken. Maar verder is het toch wel spannend.
Hey Knorretje, Zie dat ik hier een maand niet geweest ben. Inmiddels heb je vorige week de punctie gehad lees ik. Is alles goed gegaan? Was het een stuk prettiger zo onder narcose? Ik hoop dat de mini in je zich gaat nestelen en je over een kleine 2 weken positief mag testen! Wij hebben zonder de laatste tp als de cryo goed ontdooit. We hebben al contact gehad met het LUMC. Dat gesprek viel onder second opinion, dus dat wordt gewoon vergoed. De nieuwe poging gaan we daar starten. Ik had weinig zin om 1 cryo te gaan transporteren. Dat moet dan op een moment dat beide laboratoria geschikt vinden. En dan moet je maar op komen draven. Als het om meer stuks ging, had ik het wellicht nog wel gedaan. Maar begin daar liever gewoon helemaal opnieuw met poging 2. Ze gaan sowieso dingen anders doen qua hormoongebruik. En hij wil ook kijken of er iets aan dat wat dunne slijmvlies te doen is. Ik hoop dat we daar in mei/juni ergens kunnen gaan starten. Ik duim voor je Knorretje!!
Rittjuh, de punctie is goed gegaan. Er zijn 20 eicellen uit gekomen. De narcose is echt een aanrader. Ik had nog wel wat napijn. Ik heb maandag de tp van een blastocyst gehad. Er waren 14 bevruchtingen, waarvan er op dag 1 al 10 zijn ingevroren. 4 zijn in de embryoscoop gegaan. Daarvan 1 tp. 1 blastocyst in de vriezer en 2 gestopt met delen. Ik mag volgende week donderdag testen. Wel jammer voor jou dat het dan weer zo lang gaat duren voordat je weer verder kan. Maar wel fijn dat ze verder kijken hoe ze jullie beter kunnen helpen.
Dat klinkt goed Knorretje! Hoop zo voor je dat deze tp een mooie zwangerschap oplevert. Wanneer mag je testen? Wij zijn gisteren gebeld dat de laatste cryo niet goed is ontdooit. Gek genoeg vond ik het niet eens heel erg. Ben zo klaar met dat MCK en was eerder opgelucht dat we daar nu gewoon vanaf zijn. Morgen gaan we het LUMC bellen voor een gesprek, zodat we kunnen bespreken welke hormonen we gaan gebruiken en wanneer we kunnen starten. Ik hoop op eind mei, maar we zullen het zien.
Rittjuh, ik kan het heel goed begrijpen dat je het niet eens zo erg vond van de cryo. Ik was er met mijn laatste cryo's ook wel klaar mee. Ik hoop dat jullie snel weer verder kunnen. Ik denk trouwens dat ik zaterdag pas ga testen. Dan hoef ik niet te werken.
Rittjuh, ik ben helemaal blij. De test was positief. Ik kan het nog niet zo goed geloven. Ik heb al 3 testen gedaan. En op de test van CB stond ZWANGER 2-3 Echt zo onwerkelijk.
Gefeliciteerd Knorretje! Wat een fantastisch nieuws. Hebben jullie nu controle in Nederland of loopt dat in het begin nog via Duitsland? Moest je na de tp nog hormonen gebruiken?
Ik heb de eerste echo nog in dusseldorf op 16 april. En daarna is alles verder in nederland. Er is mij aangeraden om bij een gyn onder behandeling te blijven. Morgen eens bellen met het ziekenhuis en de huisarts op de hoogte brengen. Ik heb voor de punctie in plaats van pregnyl, twee spuiten decapeptyl gehad. Na de punctie moets ik toen op de punctiedag en drie dagen later nog een spuit met brevactid zetten. En de welbekende utrogestan bolletjes. Ik moet de bolletjes in ieder geval nog t/m week 8 gebruiken en daarna in overleg met de gyn. Hoe is het met jou ?