Stoppen met de pil september/oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ToTheMoon, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Dat lijkt mij niet, misschien een evenredig deel zou je misschien kunnen vragen als eigenaar, maar dan gelijk 12,5 euro vind ik te veel. Ook een raar moment om de stallingprijs omhoog te doen dan. Ik weet wel dat de hooiprijs voor de winter hoger is ivm slecht hooiseizoen (eerst heel droog daarna heel nat geweest).
    Heel vreemd. Zo kan ze je wel kwijtraken als bijrijder en is ze zelfs meer kwijt. Kan je het er niet met haar over hebben over een evenredigdeel, of is 12,5 euro een evenredigdeel in haar ogen? Succes.

2. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    De totale kosten waren 25 euro in totaal en ze wil het dan 50 50 doen. Maar ik betaal nu 55 euro per maand en rijd 2 dagen, meer tijd heb ik gewoon niet (zeker niet nu we aan een 2e denken). Als ik dan ineens 67,50 moet betalen voor 2 dagen, vind ik wel een klap geld. Daarbij ga ik per januari op contract minder werken en dus ook minder verdienen en weet niet of ik het financieel nog wel kan opbrengen. Het is niet zo dat ik aan de grond zit zeg maar, maar ik wel leuke dingen kunnen doen hahaha

3. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Sorry dat ik het zo zeg maar ik vind het niet kunnen dat ze dat zo 50/50 doet terwijl je 2x per week rijdt. Of is die 55 euro ook al de helft van haar totale stalgeld? Het paard is toch ook niet voor de helft van jouw?

4. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Nee de stalling zal rond de 180 zijn ofzo en ik betaalde eerst 55 en nu wordt dat dus 67,50.

5. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Dan klopt het toch van geen kant.
    Als je nu eens alleen van het stalgeld uitgaat dat het naar 180 euro is gegaan, dwz dat eerst 155 euro was en jij betaalde 55 euro per maand dat is ca. 35% van het stalgeld. Dan lijkt het mij zo dat je dan ook 35% van 180 euro gaat betalen, ongeveer 63 euro. Toch? En geen 67,5 euro.
    Begrijp je wat ik hiermee bedoel? Of bekijk ik het helemaal verkeerd?
    Dat kan ook nog.

6. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik weet niet wat de kosten van de stal eerst waren, maar de totale verhoging was 25 euro (zowel stalling als voer) en die kosten wil ze dan weer delen.

Vorige week had ik per ongeluk de singel kapot getrokken. Nu wil ze dat ik dat ga verhalen via de verzekering zodat ze een nieuwe kan kopen. Alleen wil mijn vriend dat ik eerst ga uitzoeken of het gemaakt kan worden.

Het wordt steeds gezelliger hahaha

7. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Jee wat een gedoe zeg! Gewoon kijken of het gemaakt kan worden en zo niet een nieuwe kopen. Word er anders inderdaad niet gezelliger op.
    Wel beetje raar ja dat je nu ineens 12,50 extra moet betalen.

Geld wat je betaald valt wel mee. Bij ons op stal betalen ze al 75 euro - 100 euro. Maar goed die mogen wel komen wanneer ze willen en zo vaak als ze willen.

8. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik mag als ik wil ook wel vaker komen maar heb er de tijd/energie gewoon niet voor.
    Ik heb net voor mezelf de keuze gemaakt om iig mijn acrylnagels eraf te laten halen, mijn spaarloon heb ik ook opgezegd dus hopen dat dat allemaal een beetje helpt.

Het is overigens niet zo dat ik aan de grond zit hoor, daar lijkt het nu wel een beetje op :D. Maar ik houd er ook van om leuke kleding te kopen en dingetjes voor mijn zoon. En ja dan moeten er keuzes gemaakt worden :D

9. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ik weet hoe het is hoor. Paardrijden is een dure hobby. Ik sta gelukkig op een stal waar het niet zo heel duur is, maar als ik sommige vriendinnen hoor pfff, bijna een maandloon!
    Wil inderdaad ook nog geld overhouden voor leuke dingen.

10. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Hoi dames,

Zag deze topic over stoppen met de pil in september/oktober 2010. Ben zelf sinds 29 september gestopt. Eerst wilden we direct voor een baby gaan, maar dat kon helaas niet. Heb een week met nierbekkenontsteking in het ziekenhuis gelegen en daarna nog een kuur van 10 dagen. Helaas zijn de bijwerkingen daarvan onbekend wat betreft de zwangerschap (behalve dat de stoffen ook in de moedermelk terecht komen). Voor de zekerheid wachten we dus toch maar even een 'natuurlijke' menstruatie af.

Het lijkt me wel gezelliej om met mensen die in dezelfde fase zitten te kletsen, vandaar dat ik hier terecht ben gekomen :)

Groetjes Marit

11. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Welkom Rittjuh!

bd81, het is inderdaad geen goedkope hobby :D

12. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Welkom Rittjuh.

Paardrijden is geen goedkope hobby. Ik heb een eigen paard weet er alles van en heb/wil geen bijrijder (bewuste keuze).

Ik heb nu mijn eerste "eigen" menstruatie en ik weet echt niet meer hoelang dat voor de pil (18 jaar gebruikt) ook alweer duurde. Omdat volgens de calculator met 23 dgn cyclus aangeeft dat de eisprong al 19 okt zou zijn en je dan 16 okt al een beetje vruchtbaar bent. Zou dat kunnen?? Stel dat je menstruatie 5 dgn duurt (15 okt), dan kan je al 16 okt een beetje vruchtbaar zijn???? Ik snap het niet, jullie??

Daarom ook maar ovulatietesten gekocht.
    Oja, domme vraag misschien. Ik lees overal dat je voor de ovulatietesten geen ochtendurine mag gebruiken. Bijsluiter staat het ook. Alleen staat er weer eens geen uitleg waarom niet.
    Weten jullie het?

13. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Rittjuh/Marit: welkom, gezellig dat je mee komt kletsen!

@Arr: ik wist ook niet waarom je bij ovulatietesten geen ochtendurine kunt gebruiken dus ik ben op zoek gegaan en heb dit gevonden op de site van Sensitest:

"Bij ovulatietesten wordt aangeraden om niet met ochtendurine te testen. Dit komt omdat het lichaam `s nachts hormonen (LH) aanmaakt die de ovulatie in gang kunnen zetten. In de ochtendurine komt dit hormoon dus ook veel voor. Indien je dan test met ovulatietesten die juist gevoelig zijn voor het LH hormoon, zou je wellicht te snel een LH piek meten, terwijl die er nog niet is. Er zijn gynaecologen die adviseren de LH piek te meten tussen 10 en 16 uur, wij vinden dat je goede resultaten moet kunnen krijgen tussen 10 en 22 uur. Daarnaast kun je het beste gedurende 2 uur niet drinken voordat je urine opvangt voor de test."

Zelf ben ik ook even aan het testen om te kijken of ik mijn ei 'op tijd' krijg, zodat we straks niet hoeven te testen als we gericht willen gaan klussen haha.

Over paardrijden kan ik helaas niet meepraten, maar wel vervelend als je ineens meer moet betalen voor iets wat je graag doet.

Het aftellen voor de vakantie is hier inmiddels wel echt begonnen. Ik ga lekker anderhalve week naar Madeira. Ben er nog nooit geweest, dus ben benieuwd, maar wel leuk om nog zoiets in het verschiet te hebben. Het is onze verlate huwelijksreis en daarna (november/december) gaan we echt voor een kindje :)

DutchDiva

14. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Hoi allemaal,

Kom ook even kletsen hier,wij hebben een dochter van bijna 1 jaar.Ik wilde al langer een 2e kindje maar manlief wilde wachten.Nou hij is eraan toe,volgende maand wordt ze 1 en dan gaan we er voor.Erg spannend weer allemaal.

Leuk een verlate huwelijksreis diva,heerlijk!

15. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Welkom Faye24.

@Rittjuh, gaan jullie voor jullie eerste kindje?

Even het lijstje bijgewerkt, volgens mij is het zo weer compleet.

Yojo66--> gestopt sinds 24 09 2010--> eerste kindje
    BD81 --> gestopt sinds 27 augustus 2010 --> eerste ronde op 31 augustus voor een 2e!!
    Koekeloerie --> gestopt sinds 3 augustus 2010 --> we gaan voor een 2e eind 2010!!
    Nathalie3004 --> stopt met de pil op 02 11 2010 --> we gaan voor een 2e!
    Esli4 --> gestopt sinds 2 10 2010 --> eerst kindje
    arr77--> gestopt sinds 20 09 2010--> eerste kindje
    ToTheMoon--> gestopt sinds 27 08 2010--> Wij gaan in november voor een tweede kindje!
    nina --> gestopt sinds 20 aug --> wij gaan voor een 2e!
    Rittjuh--> gestopt sinds 29 09 2010--> eerste kindje?
    Faye24--> stopt met de pil in november--> 2e kindje

16. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Faye, welkom!

Wij zijn net even weg geweest naar Piet Zoomers. Zegt mijn vriend ineens, goh straks staat er nog een maxi-cosi bij in :D

17. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ Arr77 - Wij gaan inderdaad voor ons eerste kindje. Ben 24 (in januari 25) en mn vriend is 26. Wilde altijd al redelijk jong moeder worden en nu hebben we ook de ruimte ervoor. Sinds april hebben we een rijtjeshuis gekocht met voldoende kamers, dus vandaar dat we nu de stap gaan wagen. Wel spannend allemaal!

18. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hey meiden!

@ Rittjuh: Hoi, kom dr bij! Gezellig! Hoe is het nu dan met je? Weer helemaal beter?

@ Faye: Leuk dat je ook mee komt kletsen! Ja, het is voor ons allemaal denk ik wel erg spannend! Leuk dat manlief er nu ook voor wil gaan!

@ DutchDiva: Ow... ik wil ook, ik wil ook! Heerlijk vooruitzicht dus! Ja, wie wat bewaard heeft wat! ;) En daarna voor een kindje gaan, dat is helemaal een geweldig vooruitzicht, ofniet?

Ik kan helaas ook niet meepraten over paarden en paardrijden... Het lijkt mij wel echt geweldig, paardrijden. Stiekem altijd al een beetje een 'als ik later groot ben' onderwerp geweest, hahaha. Maar het is er nog nooit van gekomen, en als ik het zo lees... slik... heb ik er dan ook het geld niet voor. Laat staan tijd... hahaha. Maar wel erg vervelend zeg, dat je steeds meer moet gaan betalen... Pfff.

Ik ga trouwens maar niet aan de ovulatietesten, ik zie het wel... Mijn afgelopen cyclus was netjes... ben benieuwd wat het deze keer gaat worden. Ik heb nou al een dikke week ontzettend veel afscheiding, echt niet normaal! Zou dit dan dat beruchte 'vruchtbare slijm' zijn? :D Hmz... maar ja... wanneer is dan mijn eisprong (geweest). :( Anyway, over niet al te lange tijd is het zover!!!

19. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Oh... geweldig! Hahaha! :D

20. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Jeetje ik ben al 3 keer gependeld voor januari 2011 en alle keren een jongen :D

Deel Deze Pagina