@ Arr: Meid... Wat spannend allemaal. Je zou het inderdaad bijna gaan denken! Het kan helaas nog alle kanten op! Een opgeblazen gevoel kan een symptoom zijn van een zwangerschap, maar ik heb het eerlijk gezegd ook wel eens gehad in de week voor ik gewoon ongesteld moest gaan worden... Het zou ook nog aan de griep kunnen liggen. Maar ja... ik had in de week voordat ik positief testte bij deze zwangerschap al wel weer last van veel lucht in mijn darmen en zo dus ook last van winderigheid... Ik help je zo niet echt verder dus! Ik denk dat je binnenkort misschien eens een testje moet gaan wagen, dan heb je waarschijnlijk wat meer duidelijkheid!
TTM, moeilijk wanneer je het moet vertellen... Het zou natuurlijk wel een leuk sinterklaas kado zijn, maar aan de andere kant is het nog wel vroeg. Moeilijk.... Wanneer heb je het de vorige keer verteld? Arr, is er al nieuws?? Groetjes, Duckertje
@ Duckertje: De vorige keer hadden we het aan onze ouders verteld met ongeveer 8,5 à 9 weken, na de eerste echo. Nu zal het, als we het met Sinterklaas vertellen, 6,5 à 7 weken zijn. Twee weken voor de echo. Ja... het blijft best een lastige beslissing. Manlief heeft zoiets van: gewoon al lekker vertellen! Als het mis gaat, dan heb je hun steun en hoef je niet ook nog eens je verhaal te beginnen met ''eigenlijk was ik zwanger...'' Maar ja... ik twijfel weer eens.
Arr; Spannend!! Wanneer ga je testen? Ben benieuwd! Wij gaan het vertellen na de echo. Mocht het daarna dan nog mis gaan dan weet iedereen het ook waarom we niet vrolijk zijn. Hoop wel dat ik snel een echo krijg, maar zal pas over een week of 3 zijn. Morgen wel eerste gesprek bij de VK. Laat weten hoe het was.
hallo dames.. heb weer even bij gelezen.. wat een drukte weer he hahahaha... ik moet nu veel werken enover werken, dus lees alleen even veel.. en we zijn druk met klussen, rond deze dagen zal mijn eisprong zijn, a.s. weekend waarschijnlijk.. wordt weer spannend!!! iedereen die gaat testen veel suc6 en iedereen die postief heeft getest gefeliciteerd!!!! en de rest fijne klusdagen hahahaha liefs
Hoi dames, Vanmorgen een test gedaan, helaas deze was negatief. Maar ook nog geen ongi te bekennen. Wat ik mij afvroeg normaal is het zo dat je NOD ca. 14 dgn na je eisprong is toch?? Mijn cyclus, zoals in mijn onderschrift, is korter dus ook de dagen tussen eisprong en NOD zijn korter maar kan je lichaam in die tijd dan al wel genoeg HCG aanmaken om een positieve test te krijgen?
TTM, had je vorige keer dan ook al zo snel last van een dikkere buik, dat het al zo snel zichtbaar was?? Misschien anders een wijd vallend blousje aan doen?! Of misschien toch maar vertellen?! Bd, hoe was het bij de verloskundige? Mom, klus ze! Arr, jammer! Meestal zeggen ze wel om 2 weken na je eisprong te testen.... En weet je zeker dat je cyclussen korter zijn en blijven? Na de pil kan het natuurlijk nog sterk verschillen.... Misschien heb je gewoon te vroeg getest! Hoe lang is je eisprong nu geleden?? Hier heb ik het idee dat m'n eisprong geweest is, heb hem dit keer alleen niet gevoeld.... Maar het slijm is verdwenen. Dan zal het geweest zijn, toch? Ik ben er wel blij om, dan kunnen we er nu echt voor gaan! Het voelt nu een beetje alsof we met de eerste ronde gaan beginnen! Groetjes, Duckertje
Spannend Duckertje, succes met klussen. Mijn periode (gemiddeld) ziet er ongeveer als volgt uit; dagen van periode dag 1 t/m 6 ongi dag 13 t/m 17 posi ovutest dag 23 NOD Dus dan kan het misschien zijn dat er nog niet voldoende HCG aanwezig is om te testen?
Arr, had je een aantal dagen een positieve ovutest.... ? Heb je dan niet een keer een echte knaltest gehad? Bij mij werd het streepje steeds donkerder totdat hij echt zo donker was als de controlestreep, toen was hij echt positief. Is hij bij jou steeds zo donker geweest als de controlestreep? Ik denk dat je dan idd nog te vroeg getest hebt. Je zit nu maximaal 10 dagen na je ei, is denk ik nog echt te vroeg om te testen! Nu zit je dan rond dag 23/24? Ik zou het nog een paar dagen afwachten en anders na het weekend nog een keer testen. Dan zit je echt minimaal 14 dagen na je ei! Groetjes, Duckertje
Ja, ik die ovutesten waren net zo gekleurd als de controle streep. Want de overige dagen ervoor waren vaag en erna was geen teststreep meer te zien. Ik zat ook zoiets te denken dat het wellicht te vroeg zou kunnen zijn om te testen. Heb ook even gegoogled: hCG waarden gedurende de zwangerschap Ik zit vandaag op dag 24 en nog geen ongi buikgevoel. We zien wel wat er gaat gebeuren, ongi of na het weekeind een posi zw test. Maar mijn duizeligheidmomenten en mijn zere borsten zijn nog steeds aanwezig. Ik duim zo hard als ik kan. En ik houd jullie op de hoogte.
Arr je houdt ons wel in spanning zeg Maar over twee dagen nog eens testen (HCG verdubbelt iedere twee dagen). Net bij de VK geweest. Tegenwoordig is het pas bij 10 weken een echo.... Moet ik nog 4 weken wachten pfff. Gelukkig wel voor de kerst een echo, dan hebben we (hopelijk) een leuk cadeautje
@ Bd81: Nog ff geduld dus haha. Wel spannend Willen jullie uiteindelijk ook weten wat het geslacht wordt? Dat kan vanaf 20 weken toch ongeveer vastgesteld worden? @ Arr: Het zou best kunnen dat je nog te weinig hcg in je lijf hebt zitten. Volgens mij wordt dat pas aangemaakt nadat het genesteld is. Dus zou het na het weekend nog eens proberen. Ongeveer 14 dagen na je ei ofzo als je nog niet ongi bent...
Nog ff een vraagje voor Arr... Welke test heb je gebruikt? Er zit namelijk ook verschil in gevoeligheid. De Kruidvat 2 voor 5eu test al met 20 positief. De meeste andere testen met 25 en de CB digitaal zonder indicator pas met 50 las ik...
Arr, ik denk dan idd dat je toch te vroeg hebt getest, heb ook even naar die waarden gekeken.... Nog even volhouden en we blijven duimen! Bd dan idd wel een leuk kado voor de kerst! Groetjes, Duckertje
Ik heb met kv 2 voor 5,- getest. Dus nog te vroeg dan (hoop ik). Ja, nog even volhouden. Valt niet mee hoor. Tjonge Bd wat een dompertje dat je pas met 10 wk mag voor de echo. Dit wist ik niet dat het veranderd is. Wel leuk met een mooi lijstje erom en onder de boom voor de toekomstige opa's en oma's. groetjes
wat spannend allemaal hoop op veel roze deze keer... ik moet nog even wachten dit weekend mijn ei (als het goed is) knuff
Meiden!!! Wat een drukte weer! @ Arr: Misschien dat je inderdaad net te vroeg hebt getest! Ik heb met de KV2v5 getest. Het is inderdaad een gevoelige test. Ik wist niet precies wanneer mijn eisprong was geweest. Ergens rond vrijdag 29 oktober en maandag 1 november. Ik heb mijn innesteling bijna zo goed als zeker op vrijdag 5 november gevoeld. En vanaf de innesteling gaat je lichaam pas hcg aanmaken. Op maandag 15 november dus die eerste hele lichte lijn op het zwangerschapstestje tevoorschijn zien komen. Dat was dan op 11 dagen na de innesteling. Dusssss... het is zeer goed mogelijk meid!!! Ik ben héél hard voor je aan het duimen! @ Bd: Hmz... bij 10 weken pas! Nog later dan bij mij... Wist helemaal niet dat ze dit allemaal veranderd hebben. Wel inderdaad, zoals eerder genoemd, een erg leuk kerstcadeautje! @ Duckertje: Ehm, ja... 8) bij de eerste had ik ook vrij snel een buik! Maar toen kon ik het wel goed intrekken totdat ik het ging vertellen. Ik hoop dat het mij over twee weken nog gaat lukken. Wijde blousjes loop ik al wel in... maar misschien gaat het nu teveel opvallen. Heb vandaag ook mijn buik constant moeten inhouden want was met mijn moeder op stap. Maar oei... dat ga je nu al best goed voelen in je buik! Als ik het met Sinterklaas ga vertellen, dan is het alleen maar omdat mijn buik teveel op zou gaan vallen. Anders laat ik mij wel een glas wijn inschenken en moeten we maar heel stiekem zien te proberen of manlief em leeg kan drinken. Pak ik daarna wat later wel een sapje. Lijkt het toch alsof ik wat alcohol heb gehad, en zal ik iets minder verdacht handelen... 8)