@TTM: Ik heb m'n eisprong tot nu toe nog niet gevoeld, maar dat kan ook komen omdat ik er nog niet echt mee bezig ben geweest. Pas na m'n 1e ongesteldheid ben ik er bewuster mee bezig. Vandaar dat ik me ook nu pas heb aangemeld op dit forum! Leuk idee om het op deze manier te vertellen! Mocht ik zwanger zijn, vertel ik het meteen tegen m'n ouders, m'n zus en m'n schoonouders. Kan m'n mond dan toch niet houden. We hebben voor beide ouders alvast een boekje gekocht over leuke dingen doen met opa en oma. Ben benieuwd of bij beide het kwartje meteen zal vallen! M'n zus is de enige die weet dat we bezig zijn. De rest verwacht het waarschijnlijk ook niet, omdat ik altijd geroepen heb dat ik eerst getrouwd wil zijn. Nu gaan we op 1 april 2011 trouwen, dus dan zit het nog goed, haha! Wij hebben onze babykamer al klaar eigenlijk ! We zijn vorige jaar verhuisd naar een groter huis en hebben meteen de "logeerkamer" alias babykamer geverfd zoals we het willen hebben. Mocht het zover zijn, hoeven we dus alleen voor meubeltjes etc te gaan kijken! Wel spannend nu allemaal! Hoop dat ik snel een normale cyclus heb en gericht kan gaan klussen. We wachten maar af!
Goedemorgen meiden! Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik heb al minder het gevoel dat ik een zeur was! @Tj82: Welkom hier, leuk dat je mee komt kletsen! @Duckertje: ja echt super leuk! Moest me echt inhouden! Heb mannetje gisteren nog maar eens gezegd dat hij wel voor dat mutsje moet gaan en dat ik het anders zelf wel doe via internet haha, als de service toch zo goed is Kleuren klinken trouwens mooi! Wij zijn ook erg van de natuurlijke tinten, dus dat wordt denk ik bij ons ook de basis. En dan met accessoires verder aankleden. @ToTheMoon: wat een super leuk idee!!! Ik zie dat je dochtertje rond de anderhalf is, dus die zal het zelf nog niet door hebben, maar zijn er kindjes bij die wel snappen hoe het zit? Dit omdat je het toch relatief snel vertelt? Ik moet wel zeggen dat ik het ontzettend leuk zou vinden als je het inderdaad met bijvoorbeeld Sinterklaas of Kerst kunt vertellen! Hier zit ik inmiddels op dag 28 van de cyclus. Kijk ik naar de vorige cycli, dan zou ik rond vrijdag ongesteld moeten worden / kunnen testen. Ik vermoed dat het het eerste wordt, maar we wachten af. Ik baal er vooral van dat ik zo'n last heb van mijn buik. Dat heb ik wel vaker en het zou dus zomaar een andere oorzaak kunnen hebben, maar nu we er mee bezig zijn, ga ik dan toch nadenken. Toen ik gisteren mijn neefje de fles had gegeven en hij bij mij op schoor in slaap viel had ik ook echt het gevoel van, het is goed, laat er bij ons ook maar eentje komen, ik ben er klaar voor. Helaas moest ik hem gewoon weer inleveren haha Had trouwens nog iets vreemds. Mijn foliumzuur was op, dus nieuwe gekocht. Hetzelfde merk, dezelfde hoeveelheid, dezelfde verpakking, ander kleur tabletjes??? Had eerst een beetje geelachtige en nu zijn ze oranje-rood. Heel vreemd! Fijne zondag! Groetjes DutchDiva
@TJ82: gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Je kunt Duckertje de hand schudden, die trouwt ook in april! Zelf ben ik pas afgelopen augustus getrouwd. Wat een geweldige dag! Hoe ver zijn jullie met de voorbereidingen?
@DD: Dank je wel! We zijn aardig ver met de voorbereidingen gelukkig! We zouden afgelopen september al gaan trouwen, maar wegens omstandigheden is dit uitgesteld. We hadden dus al heel veel geregeld, nu was een alleen een kwestie van nieuwe datum doorgeven. Zo leuk om te regelen allemaal! Omdat we dus ook zwanger proberen te worden, ben ik met alles tegelijk bezig, haha! Is soms wel handig, kan ik m'n gedachten even ergens anders op focussen als alleen op zwanger worden! @Duckertje: Jij ook gefeliciteerd met je trouwplannen! Leuk dat je in hetzelfde 'schuitje' zit!
@TJ: kan soms inderdaad wel lekker zijn om je even op iets anders te kunnen focussen ja! Ik hoop alleen niet dat het hele vervelende omstandigheden waren waardoor jullie het moesten uitstellen en dat je nu wel kunt genieten van de voorbereidingen! Ik vind jullie datum wel echt super !
Hallo allemaal! Het is hier al lekker gezellig zo op de zondagmorgen! Hier is het koud!! De verwarming doet het niet..... Vorig jaar hebben we een nieuwe ketel gehangen, zodat we echt niet zonder zouden komen te zitten.... We kunnen allebei echt niet tegen kou... Nu doet de ketel het wel, maar de thermostaat niet meer... Nu hing de oude er nog, dus me vriend is aan het proberen de nieuwe die bij de ketel zat op te hangen.. En anders wordt het toch een monteur bellen vrees ik! En nog iets anders raars... Ik had aan het begin van de week een paar dagen vruchtbaar slijm en afgelopen vrijdag de beruchte bruine afscheiding... M'n eisprong was dus geweest. Tijd om richting ronde 1 te gaan! En nu ben ik vannacht ineens ongesteld geworden..... Ik weet niet of het door gaat zetten, maar ik voel me ook echt ongesteld! De vorige keer was dit ook, een cyclus van 39 dagen en toen 15. Nu was het laatst 37 dagen en nu 20?? Gemiddeld is dit dan wel weer 28-30 dagen..... Zouden we nu dan echt aan ronde 1 gaan beginnen?? Ik dacht nog twee tot drie weken te moeten wachten..... Update: de verwarming doet het!!!!! Wat heb ik toch een schatje.... Roept hij net: "Je gaat niet met een prutser trouwen!" Laat het nu maar snel warm worden.... TTM, een heel origineel idee vind ik! Heel leuk bedacht! Nu nog een weekje volhouden totdat het Sinterklaas is! TJ, leuk dat jullie ook in april gaan trouwen en de babykamer ook al zo ver is. Ik ga van de week maar eens druk schilderen! Maar jullie hoeven dus niet meer zo heel veel meer te regelen voor het huwelijk?? We zitten idd in hetzelfde "schuitje". DutchDiva, idd raar van die foliumzuur! En het wordt dus spannend tot komende vrijdag! Laten we het hopen dat je gewoon posi test! Arr, al meer duidelijkheid??! Ik ga maar eens afwachten wat er de komende dagen gebeurt, ik zal m'n banner nog maar even laten staan.... Al krijg ik langzaam het gevoel dat we nu echt mee gaan doen! Groetjes, Duckertje
@ Duckertje: Dat is wel een hele korte cyclus ja. Jullie waren deze ronde nog niet voor het eggie bezig toch? Of zou het ook een innestelingsbloeding kunnen zijn?
En fijn dat de verwarming weer werkt Is wel handig met deze dagen. Ik kan ook echt niet zonder hoor haha. En vriendlief heeft het juist altijd warm, dus dat is soms nog wel eens een probleem
Rittjuh, het wordt hier gelukkig weer lekker warm! Nee, we waren deze maand nog niet bezig.... Het mocht nog niet met mijn medicijnen dus we hebben het zelfs niet veilig gedaan rond m'n ei... Ik was gewoon vrolijk aan het aftellen tot over een week of twee m'n menstruatie zou komen..... Al kreeg ik vrijdag al wel zo'n gevoel.... M'n eczeem werd veel erger, ik had geen zin, misselijk. Maar ja, zou dan maar een cyclus zijn van 20 dagen. We zien het wel.... Groetjes, Duckertje
@ to the moon.. hoop dat het is gelukt hahaha, flink geklust van het weekend...veel lol gehad maar ben er nu minder mee bezig, we zien het wel vinden het nu al leuk, en zou leuk zijn als het lukt en anders gaan we naar ronde 3 hahaha...vanavond even lekker uit eten.. nu kan ik nog lekker eten wat ik wil hahahaha liefs
Wij zijn ook druk aan het klussen geweest dit weekend. Altijd leuk! Heb al tegen m'n vriend gezegd dat we het nu gewoon vaak moeten doen, want ik weet niet precies wanneer ik vruchtbaar ben. Dat is het lastige met ontpillen, m'n cyclus is nog niet wat het moet zijn. Afwachten dus! M'n vriend vroeg net al of ik me al zwanger voel... Nou, als het zo snel zou gaan! Ik moet ook weer een beetje m'n lichaam leren kennen heb ik het idee. Merk alleen aan m'n gemoedstoestand dat m'n hormonen druk bezig zijn, haha! Volgens m'n vriend kan ik de laatste tijd een beetje bitchie uit de hoek komen. Oeps! Hebben meer mensen hier last van?
@DD: Onze trouwdatum is ook een beetje met een knipoog gekozen! Helaas waren het geen leuke omstandigheden dat we de bruiloft verzet hebben, m'n vriend en ik hadden wat problemen. Maar nu hebben we echt voor 100% voor elkaar gekozen en het gaat super! Zelfs zo goed dus, dat we heel graag samen een kindje willen. M'n vriend wilde al eerder, maar bij mij is het steeds meer ga kriebelen, waardoor we na onze vakantie besloten hebben te stoppen en te kijken hoe het gaat. Maar als je dan eenmaal gestopt bent, dan wil je het liefst ook dat het meteen raak is! Daarom is het zo fijn dat ik hier m'n verhaal kwijt kan en iedereen weet wat je voelt. Super leuk (en verslavend)!
Ja, hoop zelf idd ook dat het snel raak is. Heb gelezen dat het normaal is als het een half jaar tot een jaar duurt en dat het een uitzondering is als je al snel zwanger bent. En hier op het forum heb ik juist het idee dat heel veel mensen al snel zwanger zijn haha. Aan het klussen heeft het in ieder geval niet gelegen... Als het deze ronde niet raak is, gaan we toch al beginnen met ovutesten. Het is gewoon zo lastig om te achterhalen wanneer je vruchtbaar bent inderdaad. En ik heb nog nooit mn eisprong gevoeld volgens mij. Dinsdag twee weken geleden had ik wel even een behoorlijke steek rechts, dus mogelijk dat dat het is geweest?! Maar goed, dan zou ik dus dinsdag ongeveer ongi moeten worden al. Dus ga voor de zekerheid maar uit van een 36 dagen cyclus (en hopelijk is hij deze keer niet nog langer). Weet ook echt niet of ik over twee weken zou durven testen als ik nog niet ongi ben. Echt zo gek. Maar stel dat de test negatief is, dan voel ik me dubbel ***; en niet ongi en niet zwanger. Dus dan kan je ook niet door naar de volgende ronde. Voor de zekerheid klussen we nu nog om de dag. You never know...
Nu ik wat meer berichten heb gelezen merkte ik ook dat het lijkt of veel mensen toch vrij snel zwanger zijn. Super fijn voor hen natuurlijk! Iedereen die ervoor gaat hoopt natuurlijk dat het snel lukt, maar helaas heb je dit niet voor het zeggen, hoe graag ik dit soms ook zou willen... Veel klussen is inderdaad de enige optie! En gelukkig ook geen vervelende... Ik heb ook nog geen eisprong gevoeld, maar dat komt denk ik ook omdat ik er nog niet echt mee bezig was. Voordat ik voor het eerst ongesteld werd na het stoppen, had ik al een tijdje af en toe last van buikpijn, alsof ik ieder moment ongi kon worden, Toch heeft het in totaal 45 dagen geduurd. Nu maar afwachten voor deze ronde. De vorige keer heb ik wel na 30 dagen een test gedaan (die dus ontzettend negatief was), maar dat zou ik nu niet meteen doen (denk ik). Ik ga goed m'n lichaam in de gaten houden, wie weet steek ik nog wat op!
Ja, het is inderdaad erg lastig dat je niet weet hoelang je cyclus nu is en wanneer je dan het meest vruchtbaar bent. Ik weet alleen wel dat ik het niet nog maanden vol ga houden om om de dag te klussen hoe leuk het ook is Dus daarom maar aan de ovutesten. Die bestel ik wel zodra ik ongi ben geworden. Teunisbloemolie schijnt ook te kunnen helpen om je cyclus regelmatig en korter te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wij hebben geluk dat we zo snel zwanger waren. Vorige keer duurde het 9 maanden. Maar ik snap wat je bedoelt hoor met snel zwanger zijn, ik had toen ook dat idee
@Duckertje: ahhh bah, een verwarming die het niet doet...dat lijkt me vreselijk! Gelukkig was het leed van korte duur, maar ik zag jullie al met ijspegels aan jullie neus zitten Wel vervelend dat je cyclus nu zo gek doet. Op zich leuk als je nu al voor het echie zou kunnen gaan, maar het lijkt me op zich nog fijner als je een gewone cyclus hebt waar je van op aan kunt. Ik vind het al vervelend dat het bij mij steeds een paar dagen scheelt, laat staan zulke grote schommelingen. Hopelijk heb je snel duidelijkheid! @TJ: Vervelend dat het toen zo gelopen is, maar ik ben blij dat je nu kunt zeggen dat het zo goed gaat dat jullie voor een kindje willen gaan! Als ik hier een beetje rondkijk valt inderdaad op dat er wel veel meiden snel zwanger zijn. Ik kan alleen maar hopen dat er hier ook veel snel mogen volgen (en dat ik daarbij hoor natuurlijk ), maar ik heb mezelf ook wel ingeprent dat ik er niet vanuit mag gaan dat het snel gaat. Soms gaat dat makkelijker dan anders, maar we moeten maar vooral afwachten (en dat zal de eerste maanden makkelijker zijn dan de maanden als het al even duurt...) Fijne avond nog allemaal! Groetjes DutchDiva
Goedemorgen meiden, Helaas ben ik zaterdag ongi geworden. Jammer. Hopelijk deze maand raak. Misschien dat de pendel wel juist is anders in januari. Zaterdag wel lekker geshopt en over de kerstmarkt gelopen. Maar niet echt geslaagd. Welkom TJ, ook succes met klussen. En gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Erg leuk. Meer heb ik even niet te vertellen. Ik zal de banner even aanpassen. Oja ik vind die button met grote Zus een erg orgineel idee. heel leuk. Ben benieuwd naar de reactie.
Meiden, wat een kletskoppen zijn jullie!!! Ben ik er even een hele dag niet... Ik heb alles nu even snel gelezen, maar het gaat mij niet lukken om alles te beantwoorden dit keer... pfff... Beetje weinig tijd vanochtend! SORRY!