Oew, heerlijk. Shoppen haha Ik vroeg me iets af. In het boek dat ik heb staat je voordat je zwanger wilt worden je naar de dokter kunt voor 'vooronderzoek'. Dat ze zeg maar naar je familie kijken voor afwijkingen e.d. Bij onze families is dat niet zo, dus ik heb eigenlijk zoiets van: eerst zwanger worden en daarna bellen hoe en wat verder. Of raden jullie aan om echt eerst de huisarts te zien? Ben inmiddels al 6 weken foliumzuur aan het slikken, dus we zijn wel voorbereid.
Wij hebben dat niet gedaan. Bij je intakegesprek (wanneer je zwanger bent) vraagt de vk dat wel allemaal.
@Nathalie: Shop ze vandaag! Ik ben nog niet echt boeken aan het lezen, maar dat 'Zwangerschap voor dummies' klinkt wel leuk, zeg. Ik kijk op dit moment vooral naar de praktijk. Mijn neefje is echt een mooi lief kereltje (maar dat zeggen denk ik alle trotse tantes) en zijn ouders laten ook best veel toe (ik bedoel, we mogen hem op zijn tijd best wel vastpakken, uit bed halen, verschonen, enz), dus echt super leuk om het van zo dicht bij mee te maken. Op naar ons wondertje DutchDiva
Wij zijn bij eerste ook niet langs huisarts geweest. Toen ik zwanger was krijg je bij eerste gesprek bij verloskundige (VK) hele waslijst over dat soort zaken (wat zit er in voorgeschiedenis van jou of familie). Bij eerst elas ik ook wat los en vast zat hoor. Vooral wij jonge ouders vond (en vind) ik erg leuk! Daarnast was ik heeeeeeel veeeeeeel hier te vinden, soms tot ongenoegen van manlief Zijn er al weer mensen die bijna kunnen testen?
Ik was voor een ander iets bij de ha geweest en toen heb ik hem gezegd dat we van plan zijn om zwanger te worden. En aangezien op de bijsluiter van de pil stond dat je dit moest melden bij de ha heb ik dat ook netjes gedaan. Het enige dat hij mij vertelde was wel bekend dat je foliumzuur moet gaan slikken. En mocht ik overtijd zijn dat ik gerust urine langs mocht komen brengen voor een test. Boeken, ik heb wel een boek gekocht dat is zwanger worden (voor mensen die zwanger willen worden en twijfelaars). Ik vond het wel informatief om te lezen, maar uiteindelijk heb ik er niet veel aan. Ik zit te denken om zwangerschap voor dummies aan te schaffen. En zoals dutchdiva al schrijft oefenen met een neefje is ook erg leuk en leerzaam. Zaterdag met de fam even weggeweest ook met neefje. Mijn vriend is er gek mee en leert zo ook. Oja, ik had een pendel gevraagd daar is het volgende uitgekomen; op de vraag wanneer zal ik zwanger worden; januari 2011 wat voor geslacht zal het hebben; jongen. Ik ben benieuwd.
goedemorgen!! Ik weet het weer, ik had het boek "veilig bevallen" van Beatrijs Smulders. Erg leuk boek! Dit weekend heerlijk geshopt! Helaas het meeste voor zoonlief, dus die kan weer goed de winter in Bd kan bijna testen en Arr moet aan het werk vandaag/vanavond
Ik had vorige maand een cyclus van 24 dagen, deze keer al 26 en nog niets te bekennen. Kan natuurlijk nog ontpillen zijn. Maar goed, heb zelf een beeje een gevoel dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn..... Hahaha, dat zou echt super snel zijn hihi. Heb net zwangerschapstesten via internet besteld dus die vallen morgen binnen. Mocht ik dan woensdag nog niet ongesteld zijn dan zal ik er eens gebruiken. Kan me niet voorstellen dat het nu al zo zou zijn hoor, maar ja wie weet. Mocht het niet zo zijn, dan gaan we gewoon nog ff door.
Spannend hoor Bd. Volgens de calculator kunnen we gaan klussen, maar volgens de ov test nog niets te zien. Wel vreemd.
Ik hoop over 1,5 week ongesteld te worden. Dan is hopelijk mn eigen cyclus weer aan de gang en kunnen we volgende maand gaan klussen. Afgelopen maand ging helaas niet door de antibiotica. @Bd81: Spannend hoor allemaal! Ben benieuwd woensdag Ik zal voor je duimen. Weet iemand hier hoe je die avatar met ticker in kunt stellen? Bij mij geeft hij aan dat het bestand te groot is. Heb hem gewoon via de Zwangerschapspagina ingevuld. En waar kan je zo'n penden aanvragen?
Dankje Arr.. Welke gegevens hebben ze hiervoor van je nodig? Dan kan ik gelijk een volledig bericht sturen.
Hoi dames, Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik ben op 23 september gestopt met de pil en gestart met het slikken van Gravitamon (vitaminenpillen met extra foliumzuur) Wij zijn voor het stoppen met de pil bij de HA geweest om dit te bespreken en om gelijk mijn medicatie aan te passen en te stoppen met roken. Het laatste gaat erg goed en ben blij dat ik er vanaf ben! Ik hoop dat mijn cyclus een beetje op gang komt aangezien in Pcos heb, en dit dus niet vanzelfsprekend is. Mijn nod zou rond 25 okt moeten zijn maar dat is dus nog even afwachten. Liefs, Mare
Welkom Mare! Goed zeg dat het stoppen met roken goed gaat! Dat jullie maar snel in verwachting mogen zijn!
Welkom Mare. Succes om van het roken af te komen. update lijstje; Yojo66--> gestopt sinds 24 09 2010--> eerste kindje BD81 --> gestopt sinds 27 augustus 2010 --> eerste ronde op 31 augustus voor een 2e!! Koekeloerie --> gestopt sinds 3 augustus 2010 --> we gaan voor een 2e eind 2010!! Nathalie3004 --> stopt met de pil op 02 11 2010 --> we gaan voor een 2e! Esli4 --> gestopt sinds 2 10 2010 --> eerst kindje arr77--> gestopt sinds 20 09 2010--> eerste kindje ToTheMoon--> gestopt sinds 27 08 2010--> Wij gaan in november voor een tweede kindje! nina --> gestopt sinds 20 aug --> wij gaan voor een 2e! Rittjuh--> gestopt sinds 29 09 2010--> eerste kindje Faye24--> stopt met de pil in november--> 2e kindje Mare--> gestopt sinds 23 september--> eerste kindje
Hoi Mare, welkom! Klets gezellig mee. Goed dat je stopt met roken en dat je het ook vol kunt houden. Ken genoeg mensen die tijdens hun zwangerschap gewoon doorroken.
Dank je wel meiden! Laten we maar hopen dat het allemaal snel wil lukken, of zijn jullie niet zo ongeduldig als ik? Arr: thanks voor het toevoegen aan het lijstje!
Joh ik kan niet wachten tot die 2 weken voorbij zijn en dan moet ik nog minstens 7 weken wachten voor ik serieus kan testen ofzo
Van mij mag het ook allemaal opschieten ja Een goede vriendin van me zegt alleen dat het vaak wel een jaar of langer duurt voor je zwanger raakt Heb iets van 5-6 jaar de pil geslikt, wel een lichte. Weet niet of dat ook maar iets uitmaakt.