@ Duckertje: Heb er idd geen goed gevoel over, weet niet waarom. Ik had maandagavond een knalposi ovutest. We hebben toen dinsdagochtend, dinsdagavond, woensdagavond en vrijdagochtend geklust. Dat zou dus op zich wel genoeg moeten zijn. We zijn nu een week verder en voel nog niets, dus daarom denk ik dat het niet raak is deze keer. Moet je trouwens echt elke keer klaarkomen wil je zwanger worden of duur het dan alleen wat langer voor de zaadjes bij je ei zijn?
Rittjuh, je hoeft echt niet iedere keer klaar te komen hoor! Als je klaarkomt "dipt" de baarmoedermond zich in het sperma en als je klaarkomt maakt je baarmoeder contracties waardoor het zaad meer richting eileider gestuurd wordt. Maar anders komen de zaadjes er ook wel hoor... Ze moeten het alleen meer op eigen kracht doen! En er hoeft er maar 1 te "winnen"! Groetjes, Duckertje
Rittjuh, ik ga duimen voor je!! DD, gefeliciteerd!!! Oh ik heb trouwens beide kerstdagen een wijntje gedronken, voelt me nu wel heel slecht. Bd, hoop dat de medicijnen aan gaan slaan. Wat leuk dat je uk weer hebt gezien en alles goed is! Ik weet niet hoe ik me voel. Ik heb wel steeds een ongi gevoel, maar dat had ik met onze zoon ook. Soms iets misselijk, maar ben ook verkouden en keelpijn (dus misschien gewoon niet lekker). Vanmorgen werd ik misselijk van het kattenvoer heb ik echt nooit last van. Maarja ik zie het wel, straks word ik gigantisch voor de gek gehouden
@ Nathalie: Hier precies hetzelfde.. Ook verkouden en keelpijn Helpt me ook niet echt mee om me goed te voelen. Heb vannacht een lepeltje met een siroop genomen en las vanochtend dat je dat dus niet mag nemen bij een zwangerschap. Dus maar hopen dat het verder geen gevolgen heeft. Had ook cranberrytabletten om een blaasontsteking te voorkomen, maar ook die mag je dus niet nemen. Ben er gelijk mee gestopt. @ Duckertje: Gelukkig dat dat verder niet noodzakelijk is! Nee, precies. Eentje hoeft er maar aan te komen. Ben ook wel benieuwd hoelang mn lf nu is. Had de 20e een posi test, dus denk 21e of 22e de eisprong. De testjes werden daarna elke dag lichter, dus mn ei zal wel echt geweest zijn. Dus denk dat ik vanaf 5 januari ofzo ongi kan worden, maar we zullen zien. Ga sowieso niet voor 8 januari testen.
@Nathalie: je hoeft je helemaal niet slecht te voelen, iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt. En bij mij speelt vooral de onzekerheid mee van 'wat nou als...' Vandaag een leuke verjaardag gehad (inderdaad van mijn MAN, Duckertje, maar dat kan jij ook bijna zeggen!) en te horen gekregen dat een goede vriendin zwanger is. Ik ben echt super blij voor ze en hoop dat we nog een tijdje samen zwanger mogen zijn (hoop hoop hoop). Of dat dit keer ook echt zo is? Ik heb geen flauw idee. Ik voel echt zo veel en vraag me bij alles af of het iets kan betekenen. Vooral van het ongiekramp-gevoel in mijn onderbuik dat ik al bijna een week heb. Ik heb rond 1 januari mijn NOD en hoop dat ik tot 3 januari kan wachten met testen (maar of ik dat ook vol hou is de vraag ). Ik zal morgen proberen ook weer even meer te reageren, maar voor nu ga ik mijn ogen sluiten! Welterusten dames! Groetjes DutchDiva
Die cranberry tabletten mag je wel hoor als je zwanger bent. Mijn vk begon er zelf over omdat ik bij vorige zwangerschap 3D blaasontsteking heb gehad. Maak je maar niet druk. Dat lepeltje hoestdrank moet je je ook niet druk om maken hoor!
@ DD: Ben idd benieuwd of je dat vol kan houden. Vooral die wachtweken zijn zo lastig. De eerste weken kom ik altijd nog wel door. Nu wil ik gewoon graag weten is het raak ja of nee. Maar goed, dat duurt hier helaas nog wel ff Dat ongigevoel kan best een teken zijn, dat lees ik wel vaker. Vooral ook omdat je het al een week hebt en je nog niet ongi bent. Ik duim voor je @ Bd: Ik heb de tabletten van de Kruidvat (degene die je 3x per dag bij de maaltijd moet innemen). Et staat nadrukkelijk om dat je ze niet moet nemen tijdens de zwangerschap. Ik dacht eerst ook dat het geen kwaad kon, omdat het gewoon een voedingssupplement is. Misschien dat het per merk verschilt? Of kan dat niet?
oh dat weet ik niet dan. VK zei tegen mij dat het juist kon, maar misschien dat het per merk scheelt.
Ja, dat denk ik ook. Daarom neem ik deze nu maar even niet. Kijk binnenkort wel ff bij de drogist of er een merk is dat ik wel in kan nemen.
@Rittjuh: dat zou wel super zijn zeg, maar ik moet nog bijna een week wachten op duidelijkheid en je hebt gelijk...dat is lang! Wel vervelend dat je nu zo uit moet kijken met tabletten...ik geef je gelijk dat je ze niet neemt als het er op staat en eerst even kijkt of je andere kunt vinden! Dames, het was maar kort, maar mijn mannetje roept dat het eten klaar is (heerlijk dat hij ook nog een dagje thuis is! Ik vind koken leuk, maar het is ook wel lekker als hij het een keer doet en ik zo kan aanschuiven!) Groetjes DutchDiva
Geniet van het eten DD Mijn ventje kookt bijna elke dag. Hij vindt het geweldig om te doen. Dus dat is wel heeeel fijn haha. Konden we de tijd maar alvast vooruit zetten zeg, dat zou een hoop 'stress' schelen in de wachtweken
Hallo Dames, Hoe is het met jullie? Hier de feestdagen ook overleeft en gelijk 2 dagen weg geweest met mijn vriend. Dus vandaar hier geen berichten achtergelaten. Volgens mij heeft niemand het doorgehad, zowel aan de kant van mijn familie als aan de kant van mijn vriend. Ik moet nog even bijlezen maar heb wel gezien dat komende week voor iedereen spannend wordt. Succes meiden. groetjes arr
@ Arr: Mooi dat ze het nog niet door hebben gehad zeg! Wanneer gaan jullie het bekend maken aan jullie ouders? Na de 1e goede echo? Of toch al wat eerder? Hoe voel je je verder? Geen last van kwaaltjes?
Wat is het stil hier de laatste dagen zeg Ben er vandaag niet heel vaak haha, want ga vanmiddag naar vrienden. We moeten een beetje op tijd eten al, want vanavond gaan we met een groep van 13 man ofzo naar Mary Poppins. Ben erg benieuwd. Het schijnt een goede musical te zijn, maar heb er geen hoge verwachtingen van. Hoe is het verder met iedereen? Merk echt aan mezelf nu mn NOD dichtbij komt, dat ik toch wel een soort van zenuwachtig ben. Beetje stom, want je verandert er verder toch niets aan. Voel nog steeds niks, dus weet eigenlijk wel dat ik ongi zal worden helaas Hoe staat het er bij de andere meiden voor?
@Rittjuh, We gaan het inderdaad na de eerste echo vertellen. We hebben het al gepland hoe en wat. Mijn vriend heeft een pastamachine gekregen voor kerst. Dus houden we 2 pasta avonden. Eentje voor mijn familie en een voor zijn familie.Wel achter elkaar. Verder voel ik mij wel goed. Alleen die lage rugpijn. Ik kan alles alleen het is vervelend. 's ochtend geen misselijkheid alleen zuurbranden. Behalve als ik veel doe en niet veel gegeten heb, wat de laatste dagen natuurlijk niet is voorgekomen met de kerst, dan voel ik een misselijkheid opkomen. Even rustig zitten en wat drinken en het is over. Mijn buik voelt wel anders als anders, normaal let je er niet zo op. Nu natuurlijk wel. Gezellig dat je naar de musical gaat. Veel plezier vanavond. En natuurlijk is het spannend de komende NOD. Je hoeft niet perse iets te merken toch? Toitoitoi.
@ Arr: Weet je al wanneer je je eerste echo hebt? Mag je met 10 weken komen of al eerder? Klinkt lekker trouwens zelfgemaakte pasta! Geniet ervan tegen die tijd Gelukkig dat je nog niet heel veel kwaaltjes hebt! Dat scheelt een hoop denk ik. Nee, je hoeft niets te voelen. Maar dat maakt me wel extra onzeker. Wat ik hier zo lees hebben sommige wel last van alle symptomen haha. En ben ook al een aantal dagen verkouden, dus dat zal ook niet echt meehelpen. Over een weekje weten we als het goed is meer.
@Rittjuh: Mary Poppins is echt geweldig geniet ervan! @Arr: fijn zeg dat je zo weinig klachten hebt, is toch alleen maar mooi meegenomen. Hier erg onzeker, maar dat ken ik wel van mezelf. Mag bijna testen en denk nu dat alles wat ik voelde en waarvan ik eerst dacht dat het een symptoom kon zijn gewoon de aankondiging van mijn menstruatie is...pff word gek van mezelf. Maar nog niet ongie, dus ik blijf hopen. Ik dacht alleen dat ik wel tot 3 januari kon wachten met testen, maar of ik dat ga halen...het duurt wel erg lang haha. Zit vandaag op dag 30 van de cyclus, dus twijfel nog heel erg wat ik zal doen... Wil eigenlijk uitgaan van een langere cyclus, zodat het niet erg tegenvalt, maar kan aan de andere kant ook niet meer wachten. Wat zouden jullie doen? En ben ik raar dat ik nu meer denk te voelen dan anders waardoor ik nu nog sterker hoop dat het echt raak is? Groetjes DutchDiva
Arr: oh leuk en meteen toepasselijk met de pasta. Lekker, ben gek op pasta's! Rittjuh: leuk musical. Veel plezier vanavond. DD: je kan altjd testen hoor. Als je dan niets ziet kan het zijn dat je te vroeg bent, maar ook dat het niet raak is. Nog steeds onzekerheid dus. Maar als je wel een streep ziet...... dan hebben we er weer iemand in het roze bij. Je cycles zit gemiddeld wel rond de 30 zie ik. Als je testen thuis hebt liggen zou ik er een wagen (ik ben echt een mien ongeduld, dus bij mij zouden de testen er al doorheen gevlogen zijn). Ben wel trots op jullie dat jullie soms zo netjes kunnen wachten
@ DD: Gezien je cyclus zou je idd wel een testje kunnen doen. Die van kv2v5 test al 4 dagen voor NOD positief. Maar snap het ook als je wilt wachten. Ik wacht ook nog iets langer. Hoef denk ik niet uit te gaan van mijn langste cyclus, want mn ei is denk ik op dag 16 of 17 al geweest, dus verwacht geen cyclus van 36 dagen. Eerder van 30 of 32 ofzo.