@Bd: woensdag al weer, wel mooi op zich toch? Vandaag weer begonnen met werken na mijn vakantie en meteen een drukke dag gehad. Dat was wel fijn, want ik ben de laatste paar dagen veel te veel aan het piekeren en daar had ik nu geen tijd voor. Ook wel eens lekker voor een dagje
Bd, fijn dat je thuis bent en dat het ook goed met de beeb gaat. Even een uitleg over hoe het komt dat mijn moeder verwacht dat mijn zus met het nieuws komt is omdat mijn zus vorig jaar een mk heeft gehad. Als ik het vertel dan zal ik het ook voorzichtig aan moeten pakken en proberen haar niet te kwetsen omdat ik weet dat ze zelf heel graag zwanger wil worden. Ze weten beide niet dat wij ook bezig zijn. We gaan het dan ook eerst aan mijn moeder vertellen.
@ Arr: Snap idd dat er enige voorzichtigheid is geboden! Is je zus nog wel bezig op het moment om zwanger te worden?
@ Arr: Ben benieuwd hoe je ouders gaan reageren. Wanneer ga je het aan je zus vertellen? Pas na een goede echo of al eerder? Heb net mn 1e ovu gedaan van deze cyclus en er is al een licht streepje te zien. Zelfs mn vriend zag m, dus dat wil wat zeggen haha Morgen maar weer testen en geen dag overslaan. Strakkies weer aan de klus Nu eerst ff eten, want was dankzij de NS weer een uur later thuis
Hey girls! Alles goed met jullie? @ Bd: Fijn dat je weer thuis bent meid! Hier net bij de verloskundige geweest. Alles zag er goed uit en het was al helemaal schoon. Ben blij dat mijn lichaam toch uiteindelijk alles zelf heeft opgelost. Nu een anderhalve week verder en alle zwangerschapsverschijnselen zijn verdwenen. Mijn borsten zijn helaas ook weer in omvang afgenomen, balen... Maar goed... nu kunnen we weer vooruit gaan kijken! Ergens heb ik er wel weer goede hoop in. En hoe vreemd het misschien ook klinkt, ik denk dat we niet al te lang zullen hoeven wachten op een volgende zwangerschap. Gewoon een gevoel... Maar we zullen wel zien! Ga deze 'cyclus' ook niet veilig vrijen. Volgens de verloskundige hoefde dat ook niet persé, maar het kon goed zijn voor je hormoonhuishouding en voor het berekenen van de duur van een eventuele volgende zwangerschap even een cyclus af te wachten. Maar lekker puh! Heb toch het gevoel dat het anders een gemiste kans is. Als mijn lichaam er weer klaar voor is, dan zal ik zwanger kunnen worden... Ik kom dus weer gezellig met jullie meedoen!!!
TTM goed om te horen meid. Succes en gewoon er voor gaan, je eigen gevoel volgen. Ik duim voor je hoor
@ TTM: Fijn dat alles schoon is en jullie echt door kunnen. Kan je idd weer gezellig met ons meedoen deze ronde Ben benieuwd of je weer snel zwanger zult zijn. Zal voor je duimen!!!
TTM, wat fijn om te horen dat alles goed is. Ik hoop voor je dat je idd niet lang hoeft te wachten. Ik lees hier vaak dat na een mk het de eerste keer gelijk weer raak is. Dat geeft moed. Succes. Rittjuh, ja ik ben wel nieuwsgierig hoe mijn moeder en mijn schoonouders zullen reageren. Ik denk dat het emotionele avonden worden. We zullen zien. Jij succes met klussen.
Hey meiden!!! Bd, fijn dat je weer thuis bent meid en dat alles goed gaat! En een mijlpaal bereikt zie ik TTM, wat fijn dat alles schoon is! Vind het ook fijn om weer een beetje vrolijkheid te lezen in je berichten! Arr, spannend meid!!! Ben benieuwd hoe ze zullen gaan reageren. @hier, we mogen weer gaan klussen. Vriendlief had gisteren alleen geen zin (had zich er niet op ingesteld, wist niet dat mannen dat moesten hahaha). Omdat het dag 8 was gisteren vond ik het niet zo heel erg, maar vanavond en de rest van de week moet ie zich er maar op instellen hahahaha
Nathalie, spannend meid, succes met de klus. Ik vraag mij sinds gistermiddag ineens iets af. Ik ben aan het twijfelen. Volgende week dan de eerste afspraak bij de vk, wordt er dan ook een echo gemaakt? Of wordt dat met 12 wkn pas gedaan? Ik kan pas vanmiddag de vk bellen. Jullie enig idee?
Ik had pas laat mijn intake, met 10 weken dacht ik, en kreeg toen wel een echo. Hangt ook af van de vk, de ene doet het wel vroeg en de andere weer wat later.
Hey, wat goed dat alles schoon was. Ik las dat je mk hebt gehad op 31/12, das ook niet niks he. Pfoee.. Maar het klopt wat een ander zei (weet ff naam niet meer) Ik lees dat ook veel hier, dat het na een mk vaak gelijk weer raak is, nu hopen dat het zo mag zijn bij jou, en hopen dat het zo blijft!
Arr; bij mij was het pas bij 10 weken. Tegenwoordig is 10 weken al een veilige grens. Daarvoor doen ze het liever nog niet maar is wel afhankelijk van je vk natuurlijk. Net op controle geweest bij de vk; voor het eerst het hartje gehoord. Vanmiddag echo voor nekplooimeting. Tussendoor dus ff plat op de bank.
Ik heb gebeld met de vk praktijk en ik krijg met die afpraak geen echo. Helaas, dit vind ik wel zo jammer. Dat wordt dan tijdens de afspraak afgesproken wanneer deze is. S H I T!
@ Arr: Meid, dat is balen zeg! Maar vaak doen ze het inderdaad pas vanaf 9 à 10 weken voor het eerst als er geen medische reden voor is. Dan krijg je de termijnecho. Sommigen zelfs pas bij de 12 weken voor het eerst...
@ Bd: Spannend zeg! Wat leuk dat je het hartje al hebt kunnen horen, goed zeg! Vind het soms nog best wel moeilijk als ik jouw banner zie... denk namelijk nog wel eens aan hoe ver ik anders zou zijn geweest. Is even slikken, maar ja, daar kan jij al helemaal niets aan doen! Ik gun het jullie allemaal van harte hoor! @ Sansky: Ja... dat was inderdaad niet niks. Maar ergens ook wel 'fijn' dat we het nog letterlijk in het oude jaar achter mochten laten... Maar we kunnen na gisteren met goede moed verder gaan. Ik hoop dat het waar is wat ze zeggen, ook al zal het vast wel een soort van bakerpraatje zijn... Maar wie weet is er wel degelijk een iets vergrootte kans, de tijd zal het leren! Weet wel dat het dan van de afgelopen dagen af moet hangen, hahaha. Manlief is weer eens op zakenreis voor anderhalve week . Maar wie weet heb ik nu ergens mijn eisprong gehad/krijg ik deze binnekort. Als ik al überhaupt eentje heb deze cyclus. Dan maken we nog een kleine kans. We gaan hopen! @ Nathalie: Ja klopt! Er is wel weer enige vrolijkheid in ons leven hoor! We kunnen ook niet alleen maar achterom blijven kijken. Ook wetende dát we zwanger kunnen worden en dat beide zwangerschappen nooit lang op zich hebben laten wachten. Ik weet ook wel dat het nu niet zo hoeft te wezen, maar wel dat we er weer voor gaan. We zullen dus wel zien hoe het gaat... Ik doe dus weer mee!
Het hoeft niet. Het is maar net wat je fijn vindt. Het kan handig zijn om jouw partner mee te nemen als je ook vragen gaat krijgen over de gezondheid van hem en zijn familie. Misschien dat hij er net wat meer van weet dan jij...