@ Duckertje: Hoe werkt dat dan met temperaturen? Dan heb je een digitale nodig toch die ook na de komma weergeeft? Zijn die gewoon bij de drogist te koop? Hebben er misschien nog wel ergens eentje liggen, maar weet niet hoe nauwkeurig die is...
Rittjuh, wij hebben een digitale gehaald bij de Hema voor een paar euro. Deze geeft idd twee cijfers achter de komma. Je begint dan op dag 1 van je cyclus voordat je opstaat. Dit hoeft echt niet altijd op dezelfde tijd hoor, zolang je het maar doet voordat je uit bed komt. In het weekend doe ik het vaak een paar uur later en dit geeft geen verschil. Het eerste deel van je cyclus heb je een lagere temperatuur, bij mij ligt hij nu rond de 36,40. Dan krijg je even een dip wat je eisprong aankondigt. Bv. 36,15-36,20 in mijn geval. Dan begin ik met ovutesten en meestal na een dag of 2/3 heb je dan je ei. Als je eisprong geweest is stijgt je temperatuur en weet je dat het voorbij is. Tot je menstruatie blijft hij dan hoger.... Bv. 36,60/36,75. Daalt hij dan weer dan weet je dat die dag je menstruatie is. Blijft hij hoog dan heb je geluk! Het is nu de tweede cyclus die we doen en het is heel fijn om te vergelijken en ik zie er nu toch al een patroon in. Mij helpt het echt! Hopelijk een beetje duidelijk zo? Groetjes, Duckertje
Hallo allemaal! @Rittjuh: hier ook nog geen ei hoor, vandaag dag 16 en nog geen ei te bekennen...zal wel woensdag worden. Tot die tijd blijven we maar oefenen kijken of ik manlief vanavond nog kan verleiden...(hij weet niks van mijn smep-plan haha) @Duckertje: mocht ik ronde 4 ingaan, dan ga ik misschien ook wel temperaturen...klinkt vrij eenvoudig. Alleen dus wel altijd in bed tempen? En anders bewaar ik de info voor de volgende haha... Ik hoop maar dat mannetje op tijd thuis komt vanavond, want anders vrees ik toch dat ik in slaap val ben vrij moe... Groetjes DutchDiva
@ Duckertje: Bedankt voor je uitleg! Het is me echt helemaal duidelijk Alleen heb het gisteren aan vriendlief verteld en hij wil juist dat ik ook stop met de ovutesten. Dat we gewoon klussen wanneer het leuk is en niet zo gepland. Mja, ik blijf ze gewoon gebruiken dan maar zonder dat hij het weet Ga ik hem verleiden als het 'nodig' is en weet hij verder van niks. Misschien een beetje gemeen, maar wil mn ei niet missen. Dat voelt echt als een kans die je laat liggen. Temperaturen kan miss ook wel gewoon. Hij slaapt toch nog als ik opsta hihi. Ga wel ff naar de HEMA voor mn nieuwe cyclus. Duurt nog wel even, want heb nog geen ei. Gisteren weer een zo goed als witte ovu (dag 17). @ DD: Hoop dat we allebei snel ons ei vinden! Dan heeft het klussen nog zin haha. Hebben het nu al zo vaak gedaan, maar nog altijd niks. Voelt toch een beetje doelloos helaas
Hallo Dames, Ik heb wel even het een en ander bijgelezen. En ik wil jullie allen succes wensen met het spotten van jullie ei en het klussen. Rittjuh, ik had ook ovu testen gebruikt zonder dat vriendlief het wist. Met de opmerking dat we het soms erg vaak gezellig hadden had ik mijn antwoord dat je in je vruchtbare periode ook erg veel zin kan hebben. Dit was geen probleem voor hem. Ik ken de methode van temp niet, toi toi toi hiermee. Gisteren een dag gehad met licht roze afscheiding bij het afvegen na een wc bezoek. Hier was/ben ik wel bezorgd over ondanks dat ik weet dat dit erbij kan horen door allerlei oorzaken. Zolang als het maar niet erger wordt. Toch kan mijn bezorgdheid niet weggenomen worden, hormonen?? En ik begin aardig zenuwachtig te worden voor de afspraak bij de vk en het vertellen aan de familie.
Idd, gewoon in bed temperaturen voordat je opstaat! Al hoop ik natuurlijk dat jullie het niet meer nodig gaan hebben! Rittjuh, ik snap het wel dat je vriend het allemaal minder gepland wilt en het leuk wilt houden. Aan de andere kant vind ik het temperaturen daarom fijner als de ovutesten. Je weet 's morgens dan al waar je aan toe bent. Ik heb zelf het gevoel dat ik er nu minder mee bezig ben dan toen ik vorige maand iedere dag in het potje moest plassen... Soms is daar ook niet altijd het moment naar.... Plus het is een voordeel als je straks wel voor iets naar de huisarts moet dat je die informatie al hebt. Is voor ons natuurlijk ook de reden dat wij ermee begonnen zijn, maar het bevalt ons beter dan we dachten. En m'n vriend is iedere dag op de hoogte van de betreffende temperatuur hoor, hij maakt daar geen punt van! Maar nogmaals, ik kan het ook snappen als de mannen er wat minder mee bezig willen zijn. Het blijven mannen he!! Arr, balen dat je nu wat afscheiding hebt gehad... Heb je er vandaag verder geen last van gehad? Groetjes, Duckertje
Arr; oei dat is even schrikken. Als je nog eens hebt gewoon vk bellen, zijn ze voor en vinden ze helemaal niet erg. Ik heb het in begin ook gehad. Was gelukkig niets ernstigs maar is wel schrikken!! Zolang je er geen krampen bij krijgt geenzorgen maken
@Arr: ahh nee dat is rot! Niet dat het iets hoeft te betekenen, maar het lijkt me toch niet fijn voelen! Maar hopelijk straks een goede echo en dan genieten van het vertellen! @Rittjuh: ja inderdaad, kan zo doelloos voelen. Ik moet vandaag nog testen, maar hoop toch wel dat er al een licht streepje verschijnt zodat er morgen een knaltest kan volgen Maar goed, we wachten maar af.
@all, het was vanmiddag wel erger geworden na een wc bezoek, dus heb ik gelijk de vk gebeld en er was een plekje vrij vanmiddag. Heb een inwendige echo gehad voor controle. Krummeltje zit er, en hartje klopt, gezien op beeld. ZUCHT! Zowel de gyn als vk en 2 co-assistenten waren er. Volle kamer. Het kan zeker nog de komende 2 weken vaker voorkomen, als het niet erger wordt dan geen probleem. Erger gelijk bellen. Donderdag de normale intake. En wat waren ze allen heel vriendelijk en geduldig. Begrepen mijn ongerustheid ook wel. Ze konden wel zien dat ik niet zover ben als de calculator van zp aangeeft. Eerder 7 wkn en 4 dgn. Sorry voor mijn echo berichtje. In mijn gedachten duim ik ook voor jullie geluk!
Arr goed dat je gebeld hebt. En als het hartje eenmaal klopt is dat een goed teken. Rustig aan doen dus
@ Arr: Fijn dat je een echo hebt gehad en het in orde is zeg! Kan me voorstellen dat je daarvan schrikt. Denk dat ik dat ook zou hebben hoor. Nu ben je zeker wel wat meer gerustgesteld of niet? Is dit jullie 1e kindje? Lijkt me echt super bijzonder zo'n echo @ DD: Is jouw test al wat duidelijker? Hier helaas nog niet Ga gewoon elke dag testen. Hoop dat ik uberhaupt wel een ei heb... Denk dat temperaturen nu geen zin meer heeft, dus daar wacht ik wel mee tot de volgende ronde. @ Bd: Hoe gaat het met jou? Al wat minder last van de misselijkheid?
@Arr: gelukkig! En kom maar op met je echo en ego berichtjes hoor! Ben blij dat het een goed bericht is, zal wel een pak van je hart zijn... @Rittjuh: had het ook al in het NOD gedeelte geplaatst, maar ik had vandaag een licht positieve test...dus ik hoop op een knaltest morgen... Maar ik vind dat jij ook gewoon een ei moet spotten! Dus ik ga duimen voor je. Je kunt niet te laat zijn begonnen met testen? Welterusten meiden, ik ga lekker onder de wol. Groetjes DutchDiva
@ DD: Denk het niet... Ben op dag 11 begonnen, toen dag 13, 14, 16 en elke dag... Moet wel heel raar lopen als het daarvoor al geweest is. Vorige keer had ik 1 dag een knaltest (dag 15) en die twee dagen er nog wel een streepje te zien. Heb ook nog niet echt iets gevoeld wat op mn eisprong kan duiden... Straks maar weer testen en klussen vanavond Zit niets anders op, wat vervelend nou al dat geklus hihi.
Arr, blij te horen dat alles goed zat! Zal wel een hele opluchting geweest zijn! Rittjuh, raar dat je je ei niet vindt..... En het kan niet zo zijn dat het net de 15e dag geweest zou zijn? Groetjes, Duckertje
@ Duckertje: Dat denk ik niet. Vorige keer had ik dag 15 dus die knaltest en dag 16 ook nog een duidelijk streepje, maar minder aanwezig en dag 17 ook nog een streepje, maar weer wat lichter. Nu is alles echt superlicht voor zover er al iets te zien is. Net ook weer... Wordt er een beetje moe van Ga echt balen als dit een cyclus gaat worden zonder ei... Straks komtie uit op 70 dagen ofzo. Had zo gehoopt dat ik rond dag 30 zou zitten, maar helaas.
@Rittjuh: nee dan zul je inderdaad wel niet te laat begonnen zijn...vervelend hoor! Hier was het streepje vandaag iets donkerder dus weet niet of het al een knaltest was of dat die morgen komt, maar we gaan in ieder geval maar aan de klus.... Hopelijk heb jij ook snel een positieve test, want een cyclus van 70 dagen is ook niks...
@ DD: Nee, daar hoop ik echt niet op. Dan is er waarschijnlijk niet eens een ei, dus dan gooi je 2 maanden weg. Zo voelt het in ieder geval... We zullen zien. Kan vanavond pas rond 20.30u testen, want heb vergadering op werk. Ga gewoon vanaf 16.00u niets meer drinken en ook niet naar de wc. Dan moet de urine wel geconcentreerd zijn haha.
Rittjuh, dat zou echt balen zijn zeg! Ik duim echt voor je dat er een ei op komst is! DutchDiva, bij jou dus waarschijnlijk wel een in zicht! Klus ze! Hier is hij misschien ook al geweest..... M'n temperatuur was een dag of 10 constant en is nu ineens met 0,40 gestegen! Als hij nu hoog blijft is hij geweest. Ik heb deze week wel geen ovulatietesten meer gedaan, want ik wil er toch iets minder mee bezig zijn. We hebben nu ook gewoon geklust wanneer we er zin in hadden en dat is hopelijk goed uitgevallen! Ik duim voor jullie! Groetjes, Duckertje
Hallo Dames, Eerste gesprek bij de vk gehad. Erg leuk. We kregen ook een tas vol met info mee. Gelukkig had ik een plastic tasje bij mij omdat de tas waar het in zat van de zwitsal was. En daar loop je dan het ziekenhuis uit, iedereen weet gelijk waar je bent geweest, hihihi. Afspraak voor de echo is 14 feb. We hebben het mijn moeder verteld. En ze was stom verbaasd en heel erg blij. Nu mijn schoonfamilie nog. Mijn moeder wel gevraagd of ze het nog even stil wil houden omdat mijn schoonouders het nog niet weten en niets is zo lullig om het via via te horen. Ze kunnen elkaar namelijk wel tegenkomen. gr