Ik heb beetje gegoogled en op forum rond gekeken en ben er achter gekomen dat bepaalde klachten die ik heb misschien kunnen komen door mijn pil gebruik. Ik slik de pil sinds ik 13 jaar ben, ben nu 21 dus dat is 8 jaar. Mijn libido is onwijs laag, alleen als ik in me stopwerk ben wordt die hoger (heel vaag haha) laatste tijd heb ik veel last van stemmingswisselingen, dit had ik al langer maar het wordt steeds erger. Ik heb voor woensdag een afspraak bij de dokter om een doorverwijzing te krijgen naar een psycholoog vooral vanwege de stemmingswisselingen. Maar na wat rondneuzen kwam ik er dus achter dat bepaalde klachten misschien ook kunnen komen door de pil. Ik denk er dus aan om te stoppen met de pil zodat mijn lichaam weer natuurlijk gaat functioneren en dat we dan maar over gaan op condooms. Ik ben alleen bang dat mijn vriend er dingen achter gaat zoeken. Omdat we bezig zijn met praten over een kindje en hij wacht liever nog even ermee. (We hebben een datum op 1-1-2016 als hij er eerder klaar voor is gebeurd het eerder) Weet iemand hoe ik dit op de beste manier kan bespreken? Zijn er meer meiden die gestopt zijn met de pil en positieve ervaringen ermee hebben? En hoe snel werd het beter?
Ik heb geen ervaring met de stemmingswisselingen ed vanwege gebruik van de pil, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar wat betreft het erover hebben met je vriend, gewoon eerlijk zeggen wat de reden is dat je wil stoppen en dat je realiseert dat het kan overkomen dat je snel een kindje zou willen, maar dat dat écht niet de reden is. Ik heb een poos geleden het advies gekregen van HA om te stoppen met de pil vanwege lichamelijke klachten (slikte pil al meer dan 10 jaar). Op dat moment was de kinderwens er al, maar nog niet direct. Met mijn vriend heb ik het erover gehad en hij was simpel: ongeacht of we straks voor kindje willen gaan of niet, als het voor jou beter is te stoppen, moet je stoppen. Dan gaan we aan de condooms. Jij hebt jarenlang de pil geslikt, dan kan ik ook wel eventjes de verantwoordelijkheid nemen. Eerlijk gezegd ging hij er beter mee om dan ik: ik vind het maar een enge gedachte dat alleen condooms nu voorkomen dat ik zwanger word. Maar hij was daar heel nuchter in. Uiteindelijk ben ik nu gestopt en ik vind het zoooo spannend. We hebben besloten in het najaar te proberen zwanger te worden (na onze bruiloft) maar vanwege advies van HA wel dus gestopt met pil. Nu nog even hopen NIET zwanger te worden, maar hopelijk wel snel mijn normale natuurlijke cyclus terug. Ik weet niet wat jullie alternatief zou zijn, maar als jij stopt met de pil en het worden condooms, heeft jouw vriend toch zelf de verantwoordelijkheid dat jij niet zwanger wordt. In dat opzicht geeft het hem juist meer controle dan met de pil (die je - oeps, sorry - zomaar zou kunnen vergeten te nemen)
Hier nog een pil gebruikster die nu gestopt is vanwege allerlei klachten. Ik heb meer dan 10 jaar de pil geslikt, altijd wel problemen gehad maar nooit achter de pil gezocht. Ik ben wel tussentijds eens op andere pil overgestapt en dat ging meteen mis, dus toen direct terug op oude pil. Uiteindelijk met pil gestopt omdat we zwanger wilde raken en toen ging het nog veel beter met me. Ik ben de tweede maand al zwanger geraakt en heb nu een prachtige zoon. Na de zwangerschap weer pil gaan gebruiken en had wel weer angst voor bepaalde klachten. Ik loop nu weer met klachten en heb nu al een aantal pillen gebruikt en klachten werden erger en erger. Ik heb nu zelf maar besloten te stoppen voorlopig met de pil en mijn vriend is het hier ook volledig mee eens. Een tweede wil ik nog niet dus nu moeten we ook vertrouwen op de condooms. Het is in elk geval even tijdelijk omdat ik wil uitzoeken of het echt door de pil komt en dan zien we wel verder. Mijn vriend vind ook belangrijke dat ik goed in me vel zit en daar heeft j dat condoom wel voor over. Ik zou het er dus zeker met je vriend over hebben, voor hem is het toch ook veel prettiger als jij lekkerder in je vel zit!