wel of geen mirena spiraaltje laten plaatsen 2 dagen voor verjaardag van zoon

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door marleenmama, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi Ladies,

Ik heb a.s. vrijdag een afspraak bij de gyn om een mirena spiraaltje te laten plaatsen, nu lees ik dat je best veel last van de plaatsing kunt hebben, 1e keer spiraaltje voor mij, 2 kids.

Ik hoop dat jullie me kunnen overtuigen om toch wel of juist niet naar de afspraak te gaan bij de gyn a.s. vrijdag. Ik twijfel enorm, sta wel achter de keuze om een spiraaltje te laten plaatsen, maar heb er totaal niet aangedacht dat je er last van kunt krijgen en onze zoon is dit weekend jarig, is het wel slim om dat vrijdag te laten plaatsen of zou ik het uitstellen tot mijn volgende menstruatie.......

Wat zijn jullie ervaringen, hebben jullie er veel last van gehad of juist niet, ik zie eigenlijk wel op tegen de plaatsing zelf. Maar vraag me niet waarom.....

Groetjes

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb er helemaal geen last van gehad dan alleen op de dag zelf. Geen pijnklachten niets.

Mijn zusje heeft er wel last van gehad en die heeft een paar weken flinke buikpijn gehad.

3. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hoi,

ik wil graag na mijn zwangerschap een mirena spiraal laten zetten.
    Volgends mijn vriendin heb je alleen de dag zelf een beetje last, althans had zij
    en dan in de zin van menstruatie krampen.
    Zij adviseerd mij dat als het straks zover is om VAN TE VOREN 2 paracetemols te nemen, en als je last heb dan mag je alsnog op een dag een paar nemen!

;) Succes!

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik heb voor ik zwanger werd een mirena gehad, en ja, het plaatsen is pijnlijk. De rest van de dag had ik wat menstruatiepijnen, maar echt dramatisch was het niet. Heb er ook geen pijnstillers voor hoeven slikken ofzo.
    Vandaag zou er weer opnieuw een mirena geplaatst worden, maar die heb ik afgebeld en ervoor gekozen om geen mirena meer te laten zetten. Ik had namelijk bij de eerste mirena een cyste op de eierstok gekregen, en die is weg getrokken nadat de mirena eruit werd gehaald. Dus dat was al reden 1 waarom ik er vanaf zag op het laatste moment, en reden 2 is omdat we toch dolgraag dit jaar nog voor een 2e wondertje willen gaan.

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    ik heb net 2 weken geleden mirena laten plaatsen, ik was toen niet ongesteld, had zelf een koper spiraaltje, oftewel 2e spiraal.

Koper was pijnlijker om te zetten dan de mirena.
    Ja het is even vervelend, en kan een beetje zeuren de rest van de dag. Maar ik vond het niet erg.
    Wel wat bloedverlies gehad..

6. Luja

Luja Niet meer actief

Ik vond het laten zetten ontzettend meevallen.
    (ik heb wel daarvoor meerdere inwendige echo's gehad, er is een pessarium geplaatst en verwijderd en ik heb een keizersnee gehad dus ik ben wel wat gewend)
    Ik heb van tevoren een paracetamol genomen en inderdaad een zeurderige buikpijn gehad, maar niet noemenswaardig erg.
    Die buikpijn hield trouwens bij mij wel een paar weken aan.
    Op een dag was het zeurderige gevoel opeens weg en mijn menstruatie ook , die is ook drie jaar lang weggebleven tot ik hem eruit liet halen

7. mammiesam

mammiesam Actief lid

11 dec 2012
    193
    0
    0
    ik had ook alleen de eerste dag wat last van krampen maar voor de rest viel het me reuze mee...ja iedereen reageert er anders op ik kan wel zeggen ik zou het gewoon doen maar ja straks heb jij wel weken buikpijn...dan zou ik het gewoon als ik jou was na de verjaardag doen zit je altijd goed ;)

8. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Weet je al wat je doet?

9. Coortje

Coortje Niet meer actief

ik heb hem gister laten zetten en nergens last van hoor

10. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ook hier weinig tot geen last (1e keer wel krampen, 2e keer niet). Zelfs bij de eerste keer, toen ik nog geen kind had gehad enz. viel het reuze mee. Gewoon doen zou ik zeggen!

11. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi, thanks voor jullie reacties.

Ik ga hem laten plaatsen door de HA ipv gyn, huisarts is wel vergoed en gyn kost me mijn eigen risico, misschien een beetje rare reden, maar ik vind de zorg al duur zat, haha...
    Bij de huisarts kan ik ook gewoon iedere dag wanneer ik er "zin" in heb hihi en hoef ik niet ver van te voren een afspraak te maken of ergens tussen gepropt te worden. Denk dat het volgende week woensdag doe, of adviseren jullie om het wel tijdens een menstruatie te doen?

Groetjes

12. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    ik heb een mirena laten plaatsen voor ik zwanger was en de huisarts heeft me verteld dat het plaatsen dan een stuk pijnlijker is omdat je baarmoedermond 'strakker' is. waarschijnlijk heb je dus minder last van het plaatsen.

in de bijsluiter van de mirena staat het volgende over het tijdstip an plaatsing:

Wanneer?
    Het tijdstip waarop het spiraaltje het best kan worden ingebracht, hangt af van de omstandigheden.
    Het liefst tijdens de menstruatie, omdat de baarmoedermond dan iets wijder open is dan op andere momenten. In elk geval binnen zeven dagen na het begin van de menstruatie, omdat een zwangerschap dan uitgesloten is. Het spiraaltje is dan meteen betrouwbaar.
    Als u al een spiraaltje draagt en deze moet worden vervangen: u kunt op elk moment het spiraaltje laten vervangen.
    Als u net bevallen bent: het spiraaltje moet ten minste zes weken na de bevalling worden geplaatst. Dit om de baarmoeder zich goed te laten herstellen van de bevalling.
    Als u een abortus of miskraam gedurende de eerste drie maanden heeft ondergaan waarbij een curettage nodig was: het spiraaltje kan dan direct worden geplaatst.
    Als u niet meer menstrueert en u het spiraaltje gebruikt in combinatie met oestrogeenhormoon bij opvliegers: het spiraaltje kan direct worden geplaatst.

13. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    thanks, dat wordt dus een paar weekjes wachten en dan is de ha wel zo handig, weet nog niet presies wanneer ik weer menstrueer....

Deel Deze Pagina