Ik ben net lid en zit ergens mee. Mijn man en ik willen dit jaar stoppen met de pil. We hadden het er over gehad en ik vroeg of ik dan zal stoppen in maart. Maar wat gebeurt er dan met je lichaam heb namelijk ergens gelezen dat je ongesteldheid dan heel anders is dan wanneer je de pil gebruikt. en hoeveel maanden kan het duren voordat je weer ongesteld word? moet je dan de elke dag voor de zekerheid maandverband voor doen? Ik vind dit best wel erg om dit te vragen want voel me net zo'n kleinkind dat niet weet hoe het werkt
Welkom jes Als je stopt met de pil word er wel gesproken over "ontpillen" In het kort gezegt betekend dit dat alle hormonen die in de pil zitten uit je lijf moeten, er word gezegt dat dit soms een aantal maanden kan duren. Je kunt hierbij uiteenlopende klachtjes hebben, verwarrend is dat deze weer heel erg op ongesteldheid of zwangerschap kunnen lijken. Sommige meiden houden hun eigen cyclus na het stoppen, en zijn regelmatig ongesteld. Het kan ook zo zijn dat je cyclus onregelmatiger gaat worden, soms wat langer soms wat korter. In een enkel geval komt de eerst ongesteldheid pas maanden na het stoppen met de pil op gang. Maar het zegt heel weinig het is gewoon afwachten wat je lijf doet. Sommigen zijn al binnen een maand zwanger maar meestal duurt het wel wat langer, gemiddeld mag je een jaar rekenen. Hopelijk kun je hier wat mee. Op het forum Staan veel ervaringen Succes !
bedankt voor je reactie hier heb ik wat aan. lijkt me namelijk heel raar om nu zo'n vast patroon te hebben elke maand en dat het dan heel onzeker is van wanneer je weer ongesteld word. dat vind ik eigenlijk ook wel weer een beetje eng. maar als je iets wilt dan moet je er voor gaan toch?
Hoi jes, Is helemaal niet erg dat je het vraagt hoor! Sluit me verder bij het verhaal van theebeeb aan. Zorg wel dat je altijd maandverband of tampons bij je hebt, maar je hoeft t niet te gebruiken hoor zonder dat je ongesteld bent. Tis meestal niet zo dat er gelijk een hele stroom uitkomt zeg maar Succes met zwanger worden!
Hoi Jess, Welkom op forum! Ik ben ook sinds kort lid en ben vanaf november gestopt met de pil. Ik had erg veel last van ontpillen. Last van rugpijn, af en toe misselijkheid etc. Ik had bij de Etos vitamine gehaald welke helpen je cyclus weer op gang te krijgen volgens de natuur. Deze heb ik vanaf begin van stoppen met pil geslikt en mijn cyclus is goed gegaan. Daarnaast kun je veel mensen benaderen over tips! Ik sluit mij aan bij de rest van de dames! Heel veel succes
hallo, Ik ben ook sinds december gestopt. En het klopt inderdaad dat ik 2 week voor mijn verwachte menstruatie erg misselijk was af en toe. Volgens een cyclus van 28 dagen zou ik aanstaande zaterdag weer ongesteld worden (voordat ik aan de pil ging was ik hier erg ziek van) nu voelde ik dit woensdag ook al op komen en ja hoor donderdag was ik ongesteld, volgens mij is het dus bij mij snel weer op gang gekomen? baal der wel van dat k er nu weer zo ziek van ben, misselijk enorme buikkrampen, overgeven. dat was ook de reden dat ik op jonge leeftijd aan de pil ben gegaan dan was deze periode iets beter uit te houden. Maar goed dat moet ik er dan voor over hebben.
ik ben op mijn 16e met de pil begonnen omdat ik heel veel puistjes had. weet eigenlijk helemaal niet hoe mijn cyclus was voor dat ik met de pil begon, weet alleen dat ik nu 7 dagen ongesteld ben met pil gebruik en toen ik hem niet gebruikte 5 dagen. ik hoop dat als ik stop met de pil het dan weer 5 dagen is maar ja dat kun je niet van te voren zeggen. mijn 1e strip is bijna leeg nog 3 dagen slikken en dan nog 2 strips te gaan. dan is mijn pakje leeg en hoop dat mijn man ook aan het idee gewend is om te stoppen. had het woensdag er over gehad dat hij eerst de slaapkamers boven wil opruimen omdat er nog zoveel dozen staan van de verhuizing. gister waren we begonnen met onze eigen slaapkamer leeg te halen. dus het lijkt er op dat hij er aan begint te wennen om in maart te stoppen